♨️ روایتی متفاوت از فتنه 88 در «بعد از ظهر»
💠 فیلم کوتاه «بعد از ظهر» روایتی از فتنه 88 و آشوب های بعد از انتخابات آن سال، دوشنبه 10 دی روی آنتن شبکه افق می رود.
♻️ #بعد_از_ظهر را می توانید دوشنبه 10 دی ماه ساعت 22:00 از شبکه افق تماشا کنید؛ تکرار این فیلم هم روز بعد ساعت های 13:00 و 16:30 پخش خواهد شد.
🆔 @hvasl_ir
📷 همه رؤسای مجمع تشخیص مصلحت
🔴 صفحه تاریخ ایران و جهان سایت khameneie.ir در اینستاگرام با انتشار تصویر رؤسای مجمع تشخیص مصلحت نظام از ابتدا تاکنون نوشت:
🔺 آیتالله خامنهای از ابتدای تأسیس مجمع تا آغاز دوران مسئولیت رهبری، همزمان با ریاست جمهوری، عهدهدار ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بودند.
🔺 در سال ۱۳۹۵، برای مدت چند ماه، آیتالله موحدی کرمانی، ریاست موقت مجمع را بر عهده داشته است.
🆔 @hvasl_ir
✅ به بهانه کتاب 6410 روز تنهایی پونه نیکوی
🔴 عاشقانه های یک معشوق در شعر دفاع مقدس
🔺 قسمت دوم: از مابعد الطبیعه تا شناخت شناسی شعر انقلاب
✍ نعمت الله سعیدی
🔶 به عنوان مثال ، سینمای بالیوود هند ، دومین صنعت سینمایی جهان است. (که گاهی تعداد تولیداتش هم از هالیوود بیشتر میشود.) همه می دانیم که بخش عمده ای از سینمای بالیوود هند ، سینما و تصاویری است کاملا در خدمت موسیقی و ترانه. یعنی تهیهکنندگان و کارگردانان سینمای بالیوود ، ابتدا یکی دو تا ترانه و آهنگ خوب گیر می آورند و سپس برایش فیلم می سازند. خب چطور ممکن است بدون رشد شعر و ادبیات ، موسیقی و ترانه سرایی نیز رشد کنند ؟
(فرصت نیست توضیح بدهیم که حتی موسیقی نیز بدون شعر رشد خاصی نمیکند. چون مخاطب موسیقی باید بتواند با شنیدن آهنگها ، تصاویری را در ذهنش تداعی کند. فرایند لذت بردن هر مخاطبی از موسیقی، به همین تصاویر ذهنی همراه باز میگردد. مثلا مخاطب موسیقی چینی درست به همین دلیل است که از موسیقی چینی لذت میبرد و ما نمی بریم. چون ما نمیدانیم تصاویر مربوط به این موسیقی چیست و باید با شنیدن آن به چه چیزهای خوبی فکر کنیم. اما یک چینی میداند؟ آهنگهایی که نتوانند در ذهن مخاطب با تصاویر همراه شوند، فقط در حد اصوات فیزیکی موزون باقی می مانند وگرنه موسیقی تا وقتی از شعر و تصاویر اشباع نشود، به استقلال نمی رسد. گردنم درد گرفت. اگر اجازه دهید، از این پرانتز طولانی بیاییم بیرون!)
🔷 باز گردیم به سر سطر. دلایل این ضعف و فقر ادبیات انتقادی در محافل شعری و ادبی ، هر چه هست ، بحث دیگری ست. مگر اینکه به صورت اجمالی به سه مطلب اشاره کنیم؛ اولاً اینکه خود شاعران و نویسندگان ما به نقد ادبی اهمیت نمیدهند. اکثرا تصور می کنند ، منتقد ادبی کسی است که فقط از کارشان تعریف کرده و به به و چه چه بگوید! خیال میکنند نقد هم دقیقا از جنس خود شعر و ادبیات است. در صورتی که دقیقاً برعکس است. نقد ادبی خیلی وقتها ضد شعر و ادبیات است و اساساً چیزی ست از جنس فلسفه و منطق. شاعران معمولاً در نقد شعرشان هم شاعری می کنند!
🔶 دومین مشکل ، به عدم اهمیت دادن مدیران و نهادهای فرهنگی به این مسئله باز میگردد. این افراد که اکثراً آدمهایی سیاسی هستند ، به خوبی حس کردهاند که اگر نقد ادبی جدی شود ، شعر و ادبیات هم جدی خواهد شد و این یعنی تبدیل شدن شاعران و نویسندگان به دردسر!
سومین مشکل به ترس و مصلحت سنجی های خود منتقدان باز میگردد. یک منتقد سینمایی ، در زمینه نویسندگی ، معمولاً از خود سینماگران قویتر است. (یا میتواند قوی تر باشد) در صورتی که در مورد شعر ماجرا دقیقا برعکس است...
🔷 به هر حال ، در نبود ادبیات انتقادی قوی و پر رونق، اولا خود شاعران و نویسندگان دیرتر و سخت تر رشد میکنند در ثانی نقد خیلی وقتها حلقه اتصال شعر با مخاطب است...
👇👇👇👇
http://hvasl.ir/content/55792
🆔 @hvasl_ir
🔴 در آقا محسن و توئیتش نمانید. این بلا دامنگیر است.
✅ محسن مهدیان فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:
🔺 چند روز پیش و قبل از اینکه آقامحسن رضائی و حاج قاسم درباره کربلای ۴ روشنگری کنند، به یک دوست انقلابی گفتم به نظرت تخریب آقا محسن کار درستی است؟ گفت بله. گفتم چرا؟ گفت: توئیتش اشتباهست. واقعن خانواده شهدای کربلای ۴ الان چه احساسی دارند؟ چرا گفته عملیات فریب؟ گفتم: خب عملیات فریب مگه جزء جنگ نیست؟ گفت: خب. گفتم فریب برای بعد ازین است که فهمیدند عملیات لو رفته است. مگه بد است که تهدید را فرصت کنند؟ گفت: اگر اینطور هم باشه باز آقا محسن اشتباه کرده است.
🔺 گفتم چرا؟ گفت: توئیتش دقیق نیست. گفتم بله درسته. رهزنی دارد. اصلن نباید این حرفها را به توئیتر کشاند. اما ماجرا را چرا درست نمی بینی؟ الان چالش اصلی سر ادبیات توئیت نیست. سر مدیریت جنگ و بلکه انقلاب است. عده ای در حال تخریب آقا محسن هستند تا بگویند جمهوری اسلامی آدم کش است. شما هم ناخواسته کمک می کنید. گفت: با دست فرمون شما کلن نباید حرف زد. چون ضدانقلاب بهره برداری می کند. گفتم این حرف همیشه درست نیست. اما امروز حتمن مصداق دارد.
🔺 یک مشرکی در حال زدن یک بچه مسلمان بود. یک نفر دیگه هم آمد سنگ زد و رفت. پرسیدند تو دیگه چرا سنگ می زنی؟ گفت دستش توی دماغش بود، خلاف ادبه. گفتم برادر من اینکه آقا محسن در بیان موضوع دقیق حرف نزده است، حرف درستی است. اما باید بفهمید هر زمان چه رفتاری کنیم.
🔺 الان وقت توئیت یاد دادن به آقا محسن نیست. باید روشنگری کرد که می خواسته چه بگوید و نگفته است. چرا فکر می کنیم حریت فقط انتقاد است. خیلی وقت ها حریت در وزن دادن درست به امور است.
🆔 @hvasl_ir
◀️ میزگرد جایگاه کارفرهنگی مردمی در ساخت ایران آینده
🔸 با حضور
سیداحمد عبودتیان مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا
مسعود معینی پور مدیرشبکه۴سیما
مجید بذرافکن عضوهیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)
💢 سلسله نشست های تخصصی ایران آینده
🕖 ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶
در #دومین_روز از
#نهمین_جشنواره_مردمی_فیلم_عمار سینما فلسطین
🆔 @hvasl_ir
✅ از 12 دیماه؛
🔴 نهمین جشنواره عمار پنج شب مهمان قمی ها می شود
http://hvasl.ir/node/55837
🆔 @hvasl_ir
💢 در صفحات اینستاگرام چهرههای فرهنگی چه میگذرد؟
📷 از بازدیدهای یک امام جمعه با لباس مبدل تا روایت آقامجتبی تهرانی از حیای مذموم +عکس
http://hvasl.ir/content/55790
🆔 @hvasl_ir
🔰 اولین سخنرانی آیتالله مجتبی تهرانی پس از رحلت امام
👈 شکر ولایت فقیه به اطاعت کردن اوست
🔻 این روایت از علی (علیهالسلام) است: «شُکرُ مَن فَوقَک بِصِدقِ الوَلاء» شکر کسی که مافوق تو است به این است که راست بگویی از نظر پذیرش سرپرستی و ولایت او.
🔹️ میگویی خدا فوق همه [است]، بسیار خوب، شکر میخواهی به او بکنی، شکر او چیست؟ صدق ولاء است، پیغمبر، علی (علیهالسلام)، ائمهی طاهرین (صلواتاللهعلیهماجمعین) هر ولایتی، به اطاعت است. تا برسد به ولایت فقیه، آن هم همین است.
🔸️ دوستان من در ماه رمضان اگر یادتان باشد مکرر به شما گفتم، گفتم نعمت وجود امام را قدر بدانید! آیا ما صدق ولاء نسبت به امام داشتیم؟ در همین بحث شکر، گفتم این نعمت بزرگ است، یک مجتهد جامعالشرایط، از هر جهت علماً، عملاً، ابعاد گوناگون، گفتم قدرش را بدانید، خدا را شاهد میگیرم این دو هفته، مکرر در این فکر بودم، خدا نکند ما کفران وجود او را کردیم که از ما گرفتی. ۶۸/۳/۲۴
🏴 انتشار بمناسبت ایام سالگرد رحلت آیتالله مجتبی تهرانی
🆔 @hvasl_ir