eitaa logo
جگر گوشه نبی سلام الله علیها
126 دنبال‌کننده
160 عکس
57 ویدیو
16 فایل
فضایی برای نشر فرهنگ، فضائل و تاریخ زندگانی اهل بیت علیهم السلام حجه الاسلام محمد فرمهینی فراهانی دانشجوی دکتری تاریخ و تمدن عضو گروه تاریخ امامت بنیاد بین المللی امامت ✅ ادمین @moftagher135 ✅ کانال ایتا @hyatefatemi ✅ کانال تلگرام @tarikh_shieh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋 تحلیل مرحوم علامه عسکری 📍از نقش در قتل چنین اتفاقی به وقوع نمی‌پیوست اگر ... 📚 نقش در اسلام ج ۱ ص ۱۹۰ 🗃 چاپ مجمع علمی اسلامی ✅ جالب است که تنها چند روز پس از قتل ، پرچم خونخواهی او را به دوش میکشد !😳 ❌ و ابله، مردمانی که در پی او به راه می‌افتند ! 🆔 @hyatefatemi
🏴 تضعیف افراد به مجرد دوست داشتن علیه السلام ✅ بزرگان اهل سنت همینکه شخصی علیه السلام را دوست داشته باشد او را شمرده و تهمت غلو به او زده و تضعیف می کنند و روایات او را جعلی می دانند چنانکه در مورد *ابن عقده* نیز این را گفته اند 🔺 _علامه میر حامد حسین ره با بیان تعریف ابن حجر عسقلانی در مورد تشیع می نویسد:_ 👈 عبارت است از محض محبّت جناب و تقدیم آن حضرت بر صحابه بغیر تقدیم آنجناب بر شیخین، و اگر تقدیم آن حضرت بر شیخین کند او غالی فی التشیّع است و او را رافضی هم می‌گویند، و اگر تقدیم آن حضرت بر شیخین نکند پس او شیعی است. پس بنابر این ثبوت تشیّع در ابن عقده اصلا قدحی در او نکند، زیرا حسب این افاده بنسبت سوی ابن عقده همین قدر ظاهر می‌شود که ابن عقده محبّت با جناب علیه السلام داشت و آن حضرت را بر دیگر صحابه تقدیم می‌کرد، و این معنی هرگز موجب قدحی و جرحی نزد اهل سنّت هم پیدا نمی کند، مگر اینکه مذهب نواصب و خوارج اعلانا و جهارا اختیار سازند.* 📚 عبقات الأنوار ج ١ ص ١٢١_ ١٢٢ 👈 _متن عربی کلام ابن حجر عسقلانی_ *و التشیع محبة علی و تقدیمه علی الصحابة، فمن قدمه علی أبی بکر و عمر فهو غال فی التشیع و یطلق علیه الرافضی و الا فشیعی، و ان انضاف الی ذلک السب و التصریح بالبغض فغال فی الرفض، و ان اعتقد الرجعة الی الدنیا فأشد فی الغلو.* 📚 مقدمة فتح الباری ص ۴۶۶ فصل فی تمییز أسباب الطعن فی المذکورین. 🆔 @hyatefatemi
📌تاثیر مال حرام امام عليه السلام فرمود: همانا رشد نمى كند و اگر هم رشد كند، ندارد، و اگر آن را 'انفاق كند، پاداشى نمى برد، و آنچه بر جاى مى گذارد، توشه اش به سوى خواهد بود. 📚کلینی، الكافی، ج5، ص12 🆔 @hyatefatemi
📌نتیجه طبق گزارش : يكى از دوستان ما كه اهل علم بود مي گفت: در انجمنى در درباره بكر، ، علیه السلام و سخن مي گفتيم و سخنان اهل علم را ياد مي كرديم؛ جمعى از عامه مي آمدند و سخنان ما را مي شنيدند. يكى از آنان كه از ديگران خردمندتر بود و ريش بزرگتری داشت، روزى به من گفت: چقدر در باره علیه السلام و معاويه و فلان و فلان حرف ميزنيد. گفتم: تو در اين باب چه نظر دارى؟ گفت: در باره كى؟ گفتم: در باره على چه ميگوئى؟ گفت: مگر او پدر نيست؟ گفتم: فاطمه سلام الله علیها كى بود؟ گفت: زن و دختر و خواهر معاويه بود. گفتم حكايت علیه السلام چگونه بود؟ گفت: در جنگ با پيامبر كشته شد. 📚مسعودی، مروج الذهب، ج2، ص33. 🆔 @hyatefatemi
🔻 علیه‌السلام و کاروان 🥀 الإقبال عن کتاب المصابیح بإسناده عن جعفر بن مُحَمَّد عن أبیه مُحَمَّد بن علیّ [الباقر] علیهما السلام: سَأَلتُ أبی عَلِیَّ بنَ الحُسَینِ علیه السلام عَن حَملِ یَزیدَ لَهُ، فَقالَ: حَمَلَنی عَلى بَعیرٍ یَطلُعُ بِغَیرِ وِطاءٍ، ورَأسُ الحُسَینِ علیه السلام عَلى عَلَمٍ، ونِسوَتُنا خَلفی عَلى بِغالٍ اکُفٍ 3، وَالفارِطَةُ خَلفَنا وحَولَنا بِالرِّماحِ، إن دَمَعَت مِن أحَدِنا عَینٌ قُرِعَ رَأسُهُ بِالرُّمحِ، حَتّى إذا دَخَلنا دَمِشقَ صاحَ صائِحٌ: یا أهلَ الشّامِ هؤُلاءِ سَبایا أهلِ البَیتِ... 🥀 الإقبال به نقل از کتاب المصابیح، به سندش از علیه السلام، از پدرش علیه السلام: از پدرم بن الحسین (زین العابدین) علیه‌السلام درباره بردن او به سوى یزید پرسیدم. 🥀 فرمود: «مرا بر شترى لَنگ و بدون جهاز، سوار کردند و سر علیه‌السلام بر بالاى عَلَمى بود و زنانمان، پشت سرِ من بر استرانى بدون پالان، سوار بودند. کسانى که ما را مى‏بردند، از پشت سر و گرداگردمان، با نیزه، ما را احاطه کرده بودند و آزار مى‏دادند. اگر اشکى از دیده یکى از ما فرو مى‏چکید، با نیزه به سرش مى‏کوبیدند، تا آن که وارد شام شدیم. جارچى جار زد: اى شامیان! اینان، اسیران ملعون‌اند... 📕 الإقبال، جلد ۳ صفحه ۸۹ 📕 بحار الأنوار، جلد ۴۵، صفحه ۱۵۴ 🆔 @hyatefatemi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 ایرانیان 📌 تصور عمومی بر این است که پس از فتح به دست مسلمانان، مردم این سرزمین که اغلب بر بودند، را پذیرفتند. برخی هم بر این موضوع دامن می‌زنند که ما به اجبار مسلمان شده‌ایم یا اسلام به وسیلۀ بن خطاب به ایران آمده است. ✅ اما واقعیت این است که مردم ایران در سده‌های نخست اسلامی همچنان بر آیین خود باقی بودند و مسلمان شدن آنان طی چندین سده و با عوامل مختلفی رخ داد. حتی مدت‌ها پس از برخی از کارمندان دستگاه حکومتی را زرتشتیان تشکیل می‌دادند؛ بخصوص که فاتحان زبان پارسی نمی‌دانستند. ⚠️ برخی حاکمان اموی مانند تمایل بیشتری به نامسلمانی ایرانیان داشتند تا از آنها بگیرند و خلأهای اقتصادی خود را جبران کنند. 🆔 @hyatefatemi
❌ افکار جاهلانه 🗡 تروریستی که علیه السلام را به رساند، روزهایی قبل از اقدام جنایت‌بارش در کوفه پرسه می‌زد و در اجتماعات نشست و برخاست داشت. ↩️ روزی تعدادی از مردم را دید که در تشییع جنازه یک مسیحی (ابجر بن جابر) شرکت کرده و می‌گویند به احترام پسرش که رئیس یکی از قبایل است در تشییع پدرش شرکت کردیم. 😡 ابن‌ملجم برآشفت و قصد حمله به آنان را داشت و گفت شمشیرم را برای کاری بس مهم و پرثواب نزد خداوند آماده کرده‌ام!! وگرنه با شما می‌جنگیدم. ✍️ بنا به روایتی ابن‌ملجم را دستگیر کردند و نزد علیه السلام آوردند. آن‌حضرت فرمود چون اقدامی نکرده است او را رها کنید [یعنی قبل از جنایت نمی‌کنیم]. 📎 شیعیان پیرو چنین امامی و تروریست های جنایتکار پیرو جاهلانی مانند ابن ملجم اند 📚 منابع: مقتل علیه السلام (ابن ابی‌دنیا) و انساب الاشراف و تاریخ طبری. 🆔 @hyatefatemi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 ثواب بن علی علیهما السلام 💠 علیه السلام فرمودند: 🍃 لوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي زِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ علیه السلام مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً وَ تَقَطَّعَتْ أَنْفُسُهُمْ عَلَيْهِ حَسَرَاتٍ. 🌺اگر مردم می دانستند که زیارت قبر حسین بن علیه السلام چه فضلی دارد حتماً از شوق می مردند و از حسرت این زیارت، عمرشان کوتاه می شد! 📚 كامل الزيارات، ص 142. 🆔 @hyatefatemi