eitaa logo
حسین زمانی میقان
9.8هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
857 ویدیو
35 فایل
امام خامنه ای: ای کاش اقتصاددانان مومن کشور، تدابیر مختلف بدخواهان را به‌منظور ضربه زدن به اقتصاد، برای مردم تشریح کنند عضو کوچکی از مرکز مطالعات عماد شاگرد کلاس اول #اقتصاد_اسلامی گاهی دانشگاه و گاهی تولید مالک نمادهای #میقان و #ژینورا
مشاهده در ایتا
دانلود
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دقیقه‌های اقتصاد اسلامی ♻️ قسمت ۱۷ از ۱۰۰ به خدا اعتماد کنید 🗣 دکترحمیدرضا مقصودی @eq_qasd
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
949.4K
نکاتی در مورد عرضه خودرو در بورس ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
10.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | بخش دیگری از قرائت بیانیه توسط نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه قم (واحد برادران) 🔻 هر قاتل، متجاوز و جانی را آزاده و قهرمان میدانید! 🔻 آیا از کشته‌سازی‌ های مضحک خسته نشده‌اید؟ 🔻دکتری که در ماه بالای ۳۰ میلیون تومان درآمد دارد برای چه در خیابان حضور دارد؟ 🌐 @QomBasij
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آقای مروی تولیت باید سریعا معذرت خواهی کرده و عذر این اشخاص هتاک را بخواهد اورژانسی بست نشینی امروز (شنبه) حرم رضوی بدون شرح! قضاوت با شما! 🔴همین حالا با 138 تماس بگیرین و جویا بشید چرا خادم های حرم به زور عکس شهدا رو از دست بست نشن ها گرفته و پاره کردند. این سومین بی حرمتی ظرف دو هفته از سمت خادمان استان قدس رضوی یه خواهران متدین بست نشین بود تولیت آستان های مقدس کشور در طی این دو هفته در هر شهر تکریم زائر و بست نشینیان داشته و تنها مکانی که بی حرمتی را روا داشته خادم های حرم استان قدس رضوی(شما بخوانید آقای مروی) داشته اند چطور افراد مکشفه در خیابان و دانشگاه و.... آزادانه در حال تردد و اغتشاش و حتی در حرم نیز بدون چادر و با آرایش کامل و.... می‌آید سیاست مماشات پیش گرفته اند و می‌گویند نباید چیزی گفت اما حال به خواهران محجبه و عفیفه ما هتک حرمت کرده و عکس شهدا را پاره می‌کنند؟!!! همین لحظه لطفا با روابط عمومی حرم 138 تماس گرفته و انتقاد و نارضایتی نسبت ب این هتک حرمت علنی و جسارتا ب عکس شهدا را ابراز داشته و خواستار عذر خواهی رسمی آستان قدس رضوی و حضور تولیت در بین بیت نشینان باشیم مطالبه ما از شماره 138 و پیامک به مدیر عالی حرم آقای فیضی 09128333949 هر مسلمان خیانت است به قرآن و شهدا خون شهداییم قدس پاسخ گو باشد مروی موضع تان را مشخص کنید 🌐 بـزرگترین کانال مطالبـه‌ی حجاب 💠کانال یازهــرا | رسانه‌ی حجـاب https://eitaa.com/joinchat/1303511048C5d8930b351
دیروز گفتیم دلار حمایتی (۴۲۰۰) ترمز دلار بازار شده حذفش نکنید کردند و شد آنچه می‌بینیم... امروز فقط نیت کردند قیمت کف خودروسازها رو رها کنند وحشی‌گری بازار و صعود عجیب قیمت خودرو رو شاهد هستیم... چرا مدام از سوراخ لیبرالیسم اقتصادی باید گزیده شویم؟! چرا مدام باید دولت رو در کنترل بازار نادیده بگیریم؟! چرا مدام باید گرفتار نسخه جعلی جهانی‌سازی باشیم؟! @hzamanim
هدایت شده از بیداری ملت
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خب اگه قراره گوش بفرمان‌رهبری باشیم که نظر رهبری در باره حجاب این است 🔴 👇 @bidariymelat
‏یکی از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته که اگر جامعه گنجایش داشت بنزین را ۳۷ هزار تومان می فروختیم! نماینده محترم! لطفا به سایت شرکت ملی پخش مراجعه کن و ببین قیمت فوب بنزین ۱۴۷۰۰ تومان درج شده است شما ۳۷ هزار تومان را از کجا آوردی؟ بنزین هم که لیتری ۰/۲۶ دلار صادر شده است! @hemmatgholizadeh
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
🖋 پول و اقتصاد ایران|حسین‌عباسی‌فر ✅ پول در اقتصاد مانند خون در بدن است، باید به اندازه و با سرعت مناسب، در اقتصاد بچرخد! در مساله پول، درحال حاضر با چهار مشکل روبرو هستیم: 1️⃣ اول آنکه در اقتصاد واقعی ایران (تولید و مصرف) پول به شدت کم است. هم مصرف کننده قدرت خرید ندارد و هم تولید کننده بالقوه و بالفعل نقدینگی و سرمایه در گردش ندارد. کافی است به جیب مردم نگاهی بیاندازید و از طرف دیگر از تولیدکنندگان بپرسید که آیا نقدینگی کافی برای افزایش تولید دارید یا خیر؟ بسیاری از افرادی هم که آماده به تولید هستند می‌گویند مشکل اصلی ما نداشتن نقدینگی است! 2️⃣ دوم آنکه این خون در اقتصاد امروز آلوده و ضعیف شده است. آلوده به دلار است و توان دفاع از خود در برابر آن را ندارد. وابستگی ارزش پول ملی به دلار هم واقعی است و هم اثر روانی دارد. یعنی هم به صورت رسمی بودجه ما دلاری بسته می‌شود و هم در بازار نگاه همه به نرخ است. تا سیادت دلار شکسته نشود هیچوقت نمی‌توانیم این خون را تصفیه کنیم. کاری که روسیه و چین در حال انجام آن هستند. 3️⃣ سوم اینکه بدن اقتصاد ایران خونریزی هم دارد. یعنی پولها هدر می‌رود. دو منشاء اصلی هدر رفت پول یکی دولت است (مثلا با حقوقهای نجومی و فسادها و ...) و مهم‌تر از آن بانکهای خصوصی و بورس و به طور کل بازارهای مالی هستند. بانک های خصوصی با دزدی از جیب مردم و هدایت آن به سوی بازارهای غیرمولد، تومورهای بدخیمی را در کشور ایجاد کرده اند. این تومورها رکود را تشدید می کنند. در حقیقت این نهادهای مالی، پول را از جریان واقعی اقتصاد خارج میکنند (حتی بورس، برخلاف ادعایی که می‌شود، به تولید کمک نکرده و نمی‌کند) بانکها علاوه بر ایجاد رکود، پول را به سمت بازارهای سفته بازی برده و بخشی از چرخه تورم را شروع می‌کنند. بازارهای دارائی که قطعه اول دومینوی تورم در ایرانند هدف اصلی بانکها و بازار سهامند. پول توسط این بازارها از جریان اقتصاد واقعی خارج شده و بدن اقتصاد ضعیف و ضعیفتر میشود. درحالیکه دنیا به سمت غیرمالی سازی (definacialization) می‌رود در ایران به سمت مالی‌سازی اقتصاد چهارنعل می‌تازیم! 4️⃣ و اما چهارمین و مهم‌ترین نکته، سیاست‌های انقباضی نولیبرال‌هاست. به ویژه در شرایط رکود. در حالی که بدن اقتصاد به شدت نیاز به تقویت دارد برای خروج از رکود، سیاست های انقباضی مثل کشیدن چند واحد خون از بدن است. اقتصاد واقعی ایران امروز به شدت با کم خونی مواجه است. علاوه بر خونریزی، اقتصاد ایران امروز دچار کم خونی شدید است. یعنی به اعضاء مهم بدن خون نمی‌رسد. این فقط به معنای این نیست که خون به صورت نامتوازن در حال توزیع شدن است. بلکه به این معناست که اساسا حجم پول در کشور نسبت به آن چیزی که باید باشد برای جهش تولید بسیار کم است. اگر هدفمان خروج از بحران و رکود اقتصادی است باید دو کار را انجام دهیم اول افزایش قدرت خرید طبقات پایین با کارت اعتباری خرید کالای ایرانی. دوم افزایش سرمایه درگردش تولیدکنندگان خرد کاری که تمام کشورهای دنیا در دو سه سال اخیر کرده‌اند و فقط ایران انجام نداد و آسیب شدیدی دید اگر در ذهن دولتمردان ما این است که چاپ پول در شرایط رکود و با هدفگیری تولید و مصرف باعث تورم میشود، نه تنها توان عبور از این شرایط را نخواهند داشت، بلکه باعث تعمیق و تشدید رکود تورمی خواهند شد. از راه‌های اساسی تزریق خون به اقتصاد واقعی، افزایش یارانه مردم و ساخت مسکن است نئولیبرالهای وطنی سی سال‌ست به بهانه تورم، ترمز تولید و پیشرفت ایران را کشیده‌اند درحالیکه نه تورم را برطرف کرده‌اند و نه کمکی به رشد و توسعه کشور داشته‌اند ⭕️ جنگ شناختی‌اقتصادی: 🇮🇷 💠 https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحبا بر برادر خضریان ( نماینده ی حزب اللهی مجلس از تهران و پردیس ) همین نماینده بود که چند روز پیش علیه تصویب حقوق های نجومی برای پزشکان برخی نمایندگان دیگر را محکم نهی از منکر می کرد 🌸⚔🌸 اصولا یک مسلمان وقتی به نهی از منکر ایمان بیاورد و وارد حزب اللّٰه شود هم در برابر بی حیائی و بی حجابی سکوت نخواهد کرد و هم در برابر بی عدالتی ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
این مقاله فارین افیرز با عنوان «پس از نئولیبرالیسم» را حتما بخوانید. جهان در حال تغییر است. جهانی‌سازی در حال رنگ باختن و منطقه‌گرایی در حال پررنگ شدن است. از مدل‌های منسوخ اقتصادی دست شوئیم و سیاست صنعتی پیشه کنیم. بیدار شویم پیش از آنکه خیلی زود دیر شود... https://www.foreignaffairs.com/united-states/after-neoliberalism-all-economics-is-local-rana-foroohar
هدایت شده از محسن قنبریان
👩‍🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی 1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی! • در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد! • این الگو را: - حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند! - مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند! - برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند! • این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...! لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد. 2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو! • در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! • این الگو را: - مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند! • این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است‌. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد. • نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و... • شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند. 3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!) • در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید! اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود! • الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند. - بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند. - پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد. • مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود. • هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند. الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است. *⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است. هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است. با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian