🗓تقویم_روز
🗓 چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۳
🗓 ۱۶ جمادی الثانی ۱۴۴۶
🗓 18 دسامبر 2024
🟡اوقات_شرعی_به_افق_تهران
🔹اذان صبح05:39
🔸طلوع آفتاب07:09
🔹اذان ظهر12:01
🔸غروب آفتاب16:53
🔹اذان مغرب 17:14
🔸نیمهشب شرعی23:16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند لحظه #آرامش
🆔 Channel : @iLoveMusic
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تولد
آذر ماهی یعنی سرزندگی و شادی
همسر خوب من تولدت رو بهت تبریک میگم✨️💕🎈
#تولدت مبارک ۲۸ آذر ماهی عزیز
🌹🎂🎊🎁✨🎉🧸
🆔 Channel : @iLoveMusic
4_5818920532703183192.mp3
6.53M
#علیرضا_افتخاری
🎶 شور عشق
🆔 Channel : @iLoveMusic
4_1352132911112915200.mp3
11.47M
#حسین_فرجامی
🎶 بیات ترک (بیکلام)
🆔 Channel : @iLoveMusic
◾️ساز شاهرود
سازی که در نگاره بالا در دست باربد میبینید به احتمال زیاد سازی است که در گذشته به شاهرود معروف بوده.
عبد القادر مراغی در جامع الالحان, فصل چهارم از باب دهم, این ساز را معرفی میکند که جای رنگ و محدودهی صوتی آن در موسیقی امروز ما بسیار خالی است.عبد القادر میگوید:
"آن سازیست که مقدار طول آن دوچندان باشد که مقدار طول عود, و نغمهی یح آن را با مطلق عود, اعنی الف مساوی توان ساخت. (یعنی یک اکتاو بمتر از عود صدا میدهد)
و آن را با عود چنان آهنگ توان کردن (یعنی کوک کردن) که نغمهی له آن با نغمهی یح عود در مرتبهی آهنگ مساوی باشد. (یعنی لای میان خط دو و سه کلید سل در عود, به طور اونیسون با لای بالای پنج خط حامل کلید فا در شهرود صدا بدهد.)
عبد القادر واضع این ساز را کسی به نام بن احوص معرفی میکند و میگوید "در این عصر این ساز را در عمل نیاورده بودند لیکن ما در عمل آوردیم"
خود عبد القادر نیز (به گواهی کتاب جامع الالحان) در آن زمان شهرودی ساخته که چهار اکتاو وسعت داشته است. 29 سیم بر آن میبستند و هر دور یا ذوالکل 7 وتر داشت.
اصل این ساز هماکنون در دست نیست، اما با استفاده از تصاویر نگارههایی مانند نگاره بالا و نیز توضیحات فنی عبدالقادر قابل بازسازی است.گروه بزم آرا در ترکیه نیز با نمونهی بازسازی شدهای از این ساز اجرا داشتهاند.
🆔 Channel : @iLoveMusic
4_723784306719300928.mp3
8.07M
#محمدجواد_شجریان
🎶 طبیب دل
🆔 Channel : @iLoveMusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند لحظه #آرامش
🆔 Channel : @iLoveMusic