سلام دوستان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام، دو تا سطح وفاداری رو دیروز گفتیم اما ادامه اش...
سطح سوم وفاداری مشتری:
در گام سوم، هدف شما خوشحال کردنِ خریدار هست. یعنی کاری کنید که خریدار حسِ خاص بودن پیدا کنه. از اینکه فروشگاه شما رو برای خرید انتخاب کرده خوشحال باشه.
از اینکه رستوران شما رو برای غذا خوردن انتخاب کرده، خوشحال باشه.
از اینکه عطاری شما رو برای خرید انتخاب کرده خوشحال باشه.
مثلاً از مشتری و خانواده اش هنگام غذا خوردن عکس بگیرید و چاپ شده به عنوان یادگاری تحویلش بدید.
عکس گرفتن در رستوران، یک مثال بود شما خودتون باید فکر کنید در کسب و کار شما چه کاری باعث خوشحال شدن مشتری میشه.
۵ بهمن ۱۴۰۱
اما سطح چهارمِ وفاداری مشتری:
«غافلگیرکردن مشتری»
هر زمان تونستید کاری کنید که خریدار شگفت زده و متعجّب بشه و
پیش خودش بگه:
نکنه اشتباهی رخ داده؟
چرا باید این کار رو برای من
انجام بدند؟
شما تبدیل به کسی شدید که برای کسب و کارتون چندان
نیاز به تبلیغات و بازاریابی ندارید.
چون مشتریان شما نه تنها خودشون با رضایت خرید می کنند، بلکه کسب و کار شما رو هم به دیگران معرفی می کنند. و دیگران رو توصیه می کنند برای خرید پیش شما بیان.
۵ بهمن ۱۴۰۱
میشه مثال بزنید چطور مشتری رو غافلگیرش کنیم؟
بله
فرض کنید شما رستوران دارید، افرادی به رستوران شما آمدند، شما نه تنها سطح یک، دو و سه وفاداری رو انجام دادید، بلکه مشتری رو با تمیز کردن ماشینش غافلگیر هم کردید.
شما خودتون رو جای مشتری فرض کنید...
اومدید بیرون، دیدید ماشینتون رو تمیز کردند، با خودتون فکر می کنید حتماً اشتباهی رُخ داده.
اما وقتی نزدیک ماشین میشید کارتی رو میبینید که روش نوشته:
«از اینکه ما را برای گذراندن لحظاتی شاد با خانواده انتخاب کردید، خیلی خوشحالیم»
خودتون قضاوت کنید...آیا امکان داره دفعه بعد این رستوران رو انتخاب نکنید یا به دیگران سفارش نکنید؟
۵ بهمن ۱۴۰۱
خودتون باید فکر کنید و برای کسب و کار خودتون راهکار مناسب، برای غافلگیر کردن مشتری پیدا کنید.
شما با این کارها در واقع هم خریداران خودتون رو تبدیل به مشتری وفادار می کنید
و هم کاری می کنید که مشتری، خدمت رسانی شما رو به دیگران هم تعریف کنه. در حقیقت مشتری به صورت رایگان برای شما تبلیغ می کنه.
انصافاً خودتون اگه وارد مجموعه ای بشین و این همه خدمات رو براتون انجام بدند برای دیگران تعریف نمی کنید؟
۵ بهمن ۱۴۰۱
این همون تبلیغِ دهان به دهان هست که از قدیم، تأثیر گذارترین روش تبلیغ بوده و الانم تاثیر گذارترین روش تبلیغ هست.
در ایران این موارد تقریباً انجام نمیشه لذا اگه شما رعایت کنید سریع رُشد می کنید.
حتی همون سطح اول رو هم معمولاً انجام نمیدند، به عنوان مثال شما چند بار رفتید از قصابی گوشت بخرید به شما چربی و استخوان رو به قیمت گوشت فروختن؟
رفتین داخل لباس فروشی، فروشنده اصلاً جوابتون رو نداده.
رفتین نونوایی، نون خمیر یا سوخته بهتون تحویل دادن و...
میخوام بگم حتی با رعایت کردن همون سطح اول هم به رُشد میرسید، اگه بقیه رو هم انجام بدید که غوغا می کنه.
۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام دوستان، صبحتون بخیر و شادی.
از چند روز قبل (با توجه به درخواست های زیاد) ما تصمیم گرفتیم چند تا قواعد مهم کسب و کار رو براتون توضیح بدیم و بعد به ادامه معرفی کسب و کارها اشاره کنیم.
درباره سطوح وفاداریِ مشتری، نکاتی رو گفتیم و امروز نکاتی رو درباره اهمیت و ارزش مشتری تقدیم می کنیم.
🔹پس با ما همراه باشید و کسانی که کسب و کار دارند رو دعوت کنید تا به صورت رایگان از نکات آموزشی استفاده کنند.
🌐اینم لینک کانال ما👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1258094791Ccca28653a0
۶ بهمن ۱۴۰۱
✳️ به نظر شما با ارزش ترین دارایی یک کسب و کار چیه؟
بدون تردید، اصلی ترین و با ارزش ترین دارایی یک کسب و کار، مشتریان هستند.
🔹نکته جالب:
در اکثرِ کسب و کارها ارتباطِ ما با این داراییِ با ارزش، یک طرفه هست🤦🏻♂
در حالی که اگر ارتباطِ ما با مشتری دو طرفه باشه، درآمد و فروش ما به مراتب بیشتره.
#فروش #مشتری
https://eitaa.com/joinchat/1258094791Ccca28653a0
۶ بهمن ۱۴۰۱
🏆نکتۀ طلایی در کسب و کار
`
«دوستان حتماً حتماً اطلاعات تماس مشتریان خودتون رو داشته باشید.»
برای گرفتنِ اطّلاعات تماس، باید هدیه
یا اطّلاعات ارزشمند به مشتری بدید تا مشتری حاضر بشه برای
به دست آوردنِ اونها، اطّلاعات تماسش رو در اختیار شما قرار بده.
حتماً
شما هم به سایت هایی مثل دیجی کالا یا تخفیفان مراجعه کردید.
اکثر سایت های موفّق، هدایایی رو به مشتری میدند تا از این طریق
بتونند شماره تماس یا اطّلاعات دیگه مشتری رو بگیرند.
@idehpardazanejavan
۶ بهمن ۱۴۰۱
🏆قرعه کشی و مسابقه برگزار کنید.
همانطور که اشاره کردم برای گرفتنِ اطّلاعات مشتری باید دلیلِ
قانع کننده ای داشته باشید.
مثلاً میتونید پس از جذب اطلاعات
مشتری به صورت هفتگی یا ماهیانه، قرعهکشی یا مسابقه برگزار
کنید و به برندگان هدیه بدید.
به افرادی هم که برنده نشدند، پیامی
بفرستید با این مضمون که از برنده نشدنِ اونها متأسف هستید امّا
درعوض این افراد میتونند تا دو روز از تخفیفِ ویژۀ بیست درصدی
استفاده کنند.
@idehpardazanejavan
۶ بهمن ۱۴۰۱
✳️ دست به کار بشید.
از همین امروز دست به کار بشید و اطّلاعاتِ تماسِ مشتریانتون رو بگیرید. بعد از مدّتی متوجّه میشید که چه گنج با ارزشی در اختیار دارید!
به
اطلاعات افرادی دسترسی دارید که شما رو میشناسند. و احتمالاً یکبار
از شما خرید کردند. و خودشون با رضایت، اطّلاعات تماسشون رو در
اختیار شما قرار دادند.
@idehpardazanejavan
۶ بهمن ۱۴۰۱
✳️ دائماً مشتری جدید پیدا کنید.
به صِرفِ پیدا کردنِ چند
مشتری، خودتون رو فریب ندید که کسب و کارِ خوب و سودآوری
دارید.
هر زمان مشتری یابی رو متوقّف کنید، از همون زمان، رشدِ
کسب وکارتون رو متوقّف کردید.
شاید در کوتاه مدّت، متوجّه نشید
امّا قطعاً در بلند مدّت خواهید دید که بخش بزرگی از بازار رو از
دست دادید.
@idehpardazanejavan
۶ بهمن ۱۴۰۱
✳️ ارزش مشتری یابی
صاحبانِ کسب و کارِ موفّق و پیشرو، به خوبی می دونند که مشتری یابی، یکی از
کارهایی هست که هر روز باید انجام بدند و با خدمات خودشون، دور
مشتریانشون رو حصار بکشند تا بعد از مدّتی، به قدری مشتری داشته باشند که نه بحران ها روی کسب و کارشون تأثیر بگذاره، و نه دیگران
بتونند براشون تکلیف تعیین کنند.
شما هستید که تصمیم می گیرید هر ماه چقدر درآمد داشته باشید.
اینکه گفتم شرایط و بحران های اقتصادی، رکود، و توّرم بر میزان درآمد یا رشد کسب وکار افراد موفّق تأثیر چندانی نداره، صرفاً یک
شعار تبلیغاتی نیست.
در هر شرایط اقتصادی، شما می تونید تعیین کنید که چقدر درآمد میخواین داشته باشید!
@idehpardazanejavan
۶ بهمن ۱۴۰۱