امشب تا همینجا بس باشه
مراحل بعدی وفاداری رو فردا میگم
همشو انجام بدی غوغا می کنه
دوست داشتی اینا رو یادداشت کن کنار دَخلِ کسب و کارت بزار، فراموش نکنی.
مطمئن باش در یه مدت کوتاهی رُشد کسب و کارت رو متوجه میشی.
سلام دوستان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام، دو تا سطح وفاداری رو دیروز گفتیم اما ادامه اش...
سطح سوم وفاداری مشتری:
در گام سوم، هدف شما خوشحال کردنِ خریدار هست. یعنی کاری کنید که خریدار حسِ خاص بودن پیدا کنه. از اینکه فروشگاه شما رو برای خرید انتخاب کرده خوشحال باشه.
از اینکه رستوران شما رو برای غذا خوردن انتخاب کرده، خوشحال باشه.
از اینکه عطاری شما رو برای خرید انتخاب کرده خوشحال باشه.
مثلاً از مشتری و خانواده اش هنگام غذا خوردن عکس بگیرید و چاپ شده به عنوان یادگاری تحویلش بدید.
عکس گرفتن در رستوران، یک مثال بود شما خودتون باید فکر کنید در کسب و کار شما چه کاری باعث خوشحال شدن مشتری میشه.
اما سطح چهارمِ وفاداری مشتری:
«غافلگیرکردن مشتری»
هر زمان تونستید کاری کنید که خریدار شگفت زده و متعجّب بشه و
پیش خودش بگه:
نکنه اشتباهی رخ داده؟
چرا باید این کار رو برای من
انجام بدند؟
شما تبدیل به کسی شدید که برای کسب و کارتون چندان
نیاز به تبلیغات و بازاریابی ندارید.
چون مشتریان شما نه تنها خودشون با رضایت خرید می کنند، بلکه کسب و کار شما رو هم به دیگران معرفی می کنند. و دیگران رو توصیه می کنند برای خرید پیش شما بیان.
میشه مثال بزنید چطور مشتری رو غافلگیرش کنیم؟
بله
فرض کنید شما رستوران دارید، افرادی به رستوران شما آمدند، شما نه تنها سطح یک، دو و سه وفاداری رو انجام دادید، بلکه مشتری رو با تمیز کردن ماشینش غافلگیر هم کردید.
شما خودتون رو جای مشتری فرض کنید...
اومدید بیرون، دیدید ماشینتون رو تمیز کردند، با خودتون فکر می کنید حتماً اشتباهی رُخ داده.
اما وقتی نزدیک ماشین میشید کارتی رو میبینید که روش نوشته:
«از اینکه ما را برای گذراندن لحظاتی شاد با خانواده انتخاب کردید، خیلی خوشحالیم»
خودتون قضاوت کنید...آیا امکان داره دفعه بعد این رستوران رو انتخاب نکنید یا به دیگران سفارش نکنید؟
خودتون باید فکر کنید و برای کسب و کار خودتون راهکار مناسب، برای غافلگیر کردن مشتری پیدا کنید.
شما با این کارها در واقع هم خریداران خودتون رو تبدیل به مشتری وفادار می کنید
و هم کاری می کنید که مشتری، خدمت رسانی شما رو به دیگران هم تعریف کنه. در حقیقت مشتری به صورت رایگان برای شما تبلیغ می کنه.
انصافاً خودتون اگه وارد مجموعه ای بشین و این همه خدمات رو براتون انجام بدند برای دیگران تعریف نمی کنید؟
این همون تبلیغِ دهان به دهان هست که از قدیم، تأثیر گذارترین روش تبلیغ بوده و الانم تاثیر گذارترین روش تبلیغ هست.
در ایران این موارد تقریباً انجام نمیشه لذا اگه شما رعایت کنید سریع رُشد می کنید.
حتی همون سطح اول رو هم معمولاً انجام نمیدند، به عنوان مثال شما چند بار رفتید از قصابی گوشت بخرید به شما چربی و استخوان رو به قیمت گوشت فروختن؟
رفتین داخل لباس فروشی، فروشنده اصلاً جوابتون رو نداده.
رفتین نونوایی، نون خمیر یا سوخته بهتون تحویل دادن و...
میخوام بگم حتی با رعایت کردن همون سطح اول هم به رُشد میرسید، اگه بقیه رو هم انجام بدید که غوغا می کنه.
سلام دوستان، صبحتون بخیر و شادی.
از چند روز قبل (با توجه به درخواست های زیاد) ما تصمیم گرفتیم چند تا قواعد مهم کسب و کار رو براتون توضیح بدیم و بعد به ادامه معرفی کسب و کارها اشاره کنیم.
درباره سطوح وفاداریِ مشتری، نکاتی رو گفتیم و امروز نکاتی رو درباره اهمیت و ارزش مشتری تقدیم می کنیم.
🔹پس با ما همراه باشید و کسانی که کسب و کار دارند رو دعوت کنید تا به صورت رایگان از نکات آموزشی استفاده کنند.
🌐اینم لینک کانال ما👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1258094791Ccca28653a0
✳️ به نظر شما با ارزش ترین دارایی یک کسب و کار چیه؟
بدون تردید، اصلی ترین و با ارزش ترین دارایی یک کسب و کار، مشتریان هستند.
🔹نکته جالب:
در اکثرِ کسب و کارها ارتباطِ ما با این داراییِ با ارزش، یک طرفه هست🤦🏻♂
در حالی که اگر ارتباطِ ما با مشتری دو طرفه باشه، درآمد و فروش ما به مراتب بیشتره.
#فروش #مشتری
https://eitaa.com/joinchat/1258094791Ccca28653a0
🏆نکتۀ طلایی در کسب و کار
`
«دوستان حتماً حتماً اطلاعات تماس مشتریان خودتون رو داشته باشید.»
برای گرفتنِ اطّلاعات تماس، باید هدیه
یا اطّلاعات ارزشمند به مشتری بدید تا مشتری حاضر بشه برای
به دست آوردنِ اونها، اطّلاعات تماسش رو در اختیار شما قرار بده.
حتماً
شما هم به سایت هایی مثل دیجی کالا یا تخفیفان مراجعه کردید.
اکثر سایت های موفّق، هدایایی رو به مشتری میدند تا از این طریق
بتونند شماره تماس یا اطّلاعات دیگه مشتری رو بگیرند.
@idehpardazanejavan
🏆قرعه کشی و مسابقه برگزار کنید.
همانطور که اشاره کردم برای گرفتنِ اطّلاعات مشتری باید دلیلِ
قانع کننده ای داشته باشید.
مثلاً میتونید پس از جذب اطلاعات
مشتری به صورت هفتگی یا ماهیانه، قرعهکشی یا مسابقه برگزار
کنید و به برندگان هدیه بدید.
به افرادی هم که برنده نشدند، پیامی
بفرستید با این مضمون که از برنده نشدنِ اونها متأسف هستید امّا
درعوض این افراد میتونند تا دو روز از تخفیفِ ویژۀ بیست درصدی
استفاده کنند.
@idehpardazanejavan
✳️ دست به کار بشید.
از همین امروز دست به کار بشید و اطّلاعاتِ تماسِ مشتریانتون رو بگیرید. بعد از مدّتی متوجّه میشید که چه گنج با ارزشی در اختیار دارید!
به
اطلاعات افرادی دسترسی دارید که شما رو میشناسند. و احتمالاً یکبار
از شما خرید کردند. و خودشون با رضایت، اطّلاعات تماسشون رو در
اختیار شما قرار دادند.
@idehpardazanejavan
✳️ دائماً مشتری جدید پیدا کنید.
به صِرفِ پیدا کردنِ چند
مشتری، خودتون رو فریب ندید که کسب و کارِ خوب و سودآوری
دارید.
هر زمان مشتری یابی رو متوقّف کنید، از همون زمان، رشدِ
کسب وکارتون رو متوقّف کردید.
شاید در کوتاه مدّت، متوجّه نشید
امّا قطعاً در بلند مدّت خواهید دید که بخش بزرگی از بازار رو از
دست دادید.
@idehpardazanejavan