💡گونه شناسی معترضین بازداشت شده
مجموع اینفوگرافیک گونه های معترضین شش تیپ اعتراضی
شمای کامل مقولات و مضامین گونه های معترضین
مشاغل معترضین و والدین
🔹تحلیل گفتگو با ۹۲ نفر از بازداشت شدگان در حوادث اخیر (۷۰ نفر مرحله اول+ ۲۲ نفر مرحله دوم)
#محصولات
#پژوهشکده_باقرالعلوم
#تحلیل1401
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📚 پرونده ویژه «جهاد تبیین» به زودی منتشر خواهد شد.
📌 در این پرونده، هاتف به "جهاد تبیین" میپردازد و سعی می کند از طریق گفت و گو و مصاحبه با صاحب نظران ما را از آخرین تاملات اندیشمندان پیرامون این موضوع آگاه کند.از جمله مصاحبه شوندگان این شماره می توان از آقایان اولیایی، نبوی، فارویی و مهدیزاده نام برد.
🖋این مجموعه در قالب یک پرونده ویژه به زودی منتشر خواهد شد. علاقه مندان محترم پس از انتشار می توانند از طریق همین کانال و یا کانال هاتف این محصول را دریافت کنند. در ادامه به نقل پاره ای از نکات حائز اهمیت این پرونده میپردازیم.
🇮🇷 در فضای دو قطبی باید بتوان محتوای ترکیبی که مجموعهای از جنبههای ارزشی، مسائل حق همراه جنبههای دفاع عاطفی و توجه به جنبههای مردمی است را مطرح کرد. ما نباید تمام توان خود را روی قطب مخالف بگذاریم و تمام مسائل ما این شود که چرا آن بدحجاب این طور است. در این فضا وقتی روی دو قطبی تمرکز بشود، تبیینی اتفاق نمیافتد و طبیعتا آنچه دستور دین است عمل نمی شود و فضای بی اخلاقی و تقابل متداول می شود.
✅ در نظام روایتگری درگیرکردن مخاطب بسیار مهم است، مخاطبان مجله و مستندمان افرادی نیستند که آن را میبینند، بلکه افرادی مخاطب ما هستند که در تیتراژ اسم آنها را میزنیم. به همین دلیل هم ارزش شبکههای اجتماعی به میزان افرادی است که با آن درگیر میشوند و کار میکنند. هر چقدر تعداد آدمهایی که درگیر موضوع میشوند بیشتر باشد، مخاطبان آن موضوع هم بیشتر خواهند شد.
🎯 اینطور نیست که مردم ایران به تصویر امروز باور نداشته باشند و یا معتقد باشند که برای وضع موجود زحمتی کشیده نمیشود، بلکه از آیندهای که بهسمت آن میرویم تصویر واضحی وجود ندارد و مردم با آن مشکل دارند.
ایران معاصر محل تعارض دو رؤیای بزرگ است؛ یعنی در جامعهای واحد انسانهایی دارید که هرکدام خواستنی ها و مسیر خاص خود را دارند و اگر نتوانیم این تعارض را مدیریت کنیم، جامعه به سمت پرتگاه خطرناکی می رود.
در این میان رؤیای انقلابیها، یا بهصورت شهود شخصی نزد انسانهای حماسهساز آن باقی مانده است یا در قالب گزارههای نظری و فنی ارائه میشود. در این صورت تصورکردن و شهود آن برای عموم بسیار سخت میشود و در قالب شعارهای سلبی در مقابل مدرنیته صورتبندی میشود. واقعیت این است که وضعیت اکنون رنج دارد و تحمل رنج در گرو تصاویر آینده و رؤیاهاست، اگر رؤیای جامعه ما رؤیای مدرنیته باشد، حتما این تصویر اجازه نمیدهد انقلاب اسلامی را بپذیریم.
🎥 صدا و سیما یا سازمان های سینمایی بدون توجه به اینکه فیلمساز یا آن کسی که میخواهد داستان را بنویسد یا بازگو بکند، چه رابطه ای با آن موضوع دارد، فراخوانهایی منتشر میکنند که در آنها سوژهها یا حتی موضوعاتی مطرح شده است. اگر مسئله شخصی و عمیق باشد و توضیح رابطۀ فرد با سوژه حسی باشد، به علاوه قواعد داستانی هم رعایت شده باشد، ممکن است که شانس این را داشته باشیم که درباره آن روایت پردازی خوبی داشته باشیم. این عدم ارتباط حسی بین موضوع و تولید کننده باعث می شود بیش از آن که از مسائل اساسی خودش بگوید، از فراخوانها و بیانیهها و شعارها بگوید؛ لذا نتیجۀ مطلوبی رخ نمیدهد.
#گزارش_محصولات
#جهاد_تبیین
#هاتف
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📌 علاقه 91% مردم ایران به موسیقی سنتی ایرانی
🖋 موسسه ی افکار سنجی بینا پیمایشی با محوریت «مصرف کالاهای فرهنگی» انجام داده است که در بخشی از این پیمایش به بررسی حوزه موسیقی پرداخته است.
📊 طبق این پیمایش 84 درصد مردم تاکنون موسیقی گوش داده اند و از بین این افراد در 5 سال اخیر ، 91 درصد موسیقی سنتی ایرانی، 85.6 درصد موسیقی محلس، 71.2 درصد موسیقی پاپ ایرانی، 49.8 درصد موسیقی های بی کلام، 35.9 درصد رپ ایرانی، 33 درصد انواع دیگر موسیقی خارجی و 30.3 درصد موسیقی کلاسیک خارجی گوش کرده اند.
💡 برای گوش دادن به موسیقی تنها 8 درصد مردم آلبوم می خرند.
💡 در سال 1400 حدود 8 درصد مردم در کنسرت های موسیقی شرکت کرده اند.
💡 حدود نیمی از جامعه علاقه مند به یادگیری موسیقی هستند.
💡 علاقهمندی به یادگیری موسیقی با افزایش تحصیلات افزایش مییابد.
#گزارش_پیمایش
#موسیقی
#بینا
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📌 برعکس تصویر کهنه و نخنمای نسلهای گذشته که «بازی کردن نون و آب نمی شه» با پیشرفت صنعت گیم، استریم حرفهای آنقدر درآمد بالایی ایجاد میکند که استریمر حرفه ای شدن به لیست آرزوهای بعضی از نوجوانان و جوانان ایرانی اضافه شده است. برای تعمیق این بازار و تبلیغ این روش برخی از استریمرها گاهی محتوایی مربوط به تغییرات زندگی خودشان منتشر می کنند تا نشان دهند استریم چه درآمد بالا و تاثیر زیادی در زندگی آن شخص گذاشته است.
📚 گزارشی که اکنون پیش روی شماست، حاصل جستجوهای اکتشافی موسسه ی بینا در حوزۀ بازی های الکترونیکی است که با نیت ایجاد یک درک کلی از فضای زیست بوم گیم کشور و البته معرفی گونه های جدید فعالیت در این زیست بوم تهیه شده است. این گزاش میتواند برای مدیران و پژوهشگران حوزه فرهنگی اجتماعی مفید واقع شود. این گزارش که در 30 صفحه آماده شده است می تواند به مخاطبان آشنا به حوزۀ گم نیز کمک کند تا، طبقه بندی مناسبی از آنچه میدانند در ذهن خود ایجاد کنند.
✅برای دریافت این محصول می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
💠 https://eitaa.com/ido_strategy/55
#گزارش_رصدی
#بینا
#نسلZ
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
بازیگران صنعت گیم ایران را چقدر میشناسید؟.pdf
5.9M
📚 بازیگران صنعت گیم ایران را چقدر میشناسید؟
نقشه ی زیست بوم گیم کشور
#گزارش_رصدی
#بینا
#نسلZ
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📌 رقابت تلویزیون و اینستاگرام!
🖋 پیمایش اخیر موسسه بینا، در «حوزه خبر و خبررسانی» میزان پیگیری اخبار در جامعه و اهمیت خبر برای افراد را نشان می دهد؛ این پیمایش از افراد بالای 18 سال کشور به صورت نمونه گیری تصادفی و از طریق تلفن بوده است. داده ها قابلیت روایت کل جامعه اعم از شهر و روستا را دارد
براساس این پیمایش:
💡 11درصد افراد جامعه در طول روز، اصلا اخبار را پیگیری نمی کنند.
💡 24 درصد افراد جامعه اخبار تلویزیون را «بسیارزیاد» پیگیری می کنند و 43 درصد «تا حدی».
💡 27 درصد افراد جامعه اخبار اینستا گرام را «بسیارزیاد» پیگیری می کنند و 23 درصد «تا حدی»
💡 افراد زیر 25 سال کمتر از سایر افراد اخبار را دنبال می کنند.
📊 حدود دو سوم افرادی که به اینترنت دسترسی دارند اعلام کرده اند که با اخبار جعلی یا گمراه کننده رو به رو می شوند. نکته حائز اهمیت در دادهها این است که اینستاگرام در کنار مرجع سنتی و مهم تلویزیون، مرجعیت شایان توجهی برای پیگیری اخبار پیدا کرده است و در جامعه زیر 40 سال کشور مرجع اصلی خبر اینستا گرام است نه تلویزیون.
#گزارش_پیمایش
#رسانه
#بینا
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
تبعات فرهنگی طرح مولد سازی.pdf
11M
📚 تبعات فرهنگی طرح مولد سازی
قانون محوری؛ رکن مهم فرهنگ عمومی
#هاتف
#یادداشت
#سیاستگذاری
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📚 تبعات فرهنگی طرح مولد سازی
قانون محوری؛ رکن مهم فرهنگ عمومی
📌 هدف اصلی مصوبه، فراهم کردن شرایط رشد اقتصادی با به جریان انداختن سرمایه غیرمولد دولت است اما در فضای اقتصادزدگی منطق سیاستها، وجوه دیگر این قانون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. تبعات چنین فرآیندی در قانونگذاری -که تا امروز درباره این مصوبه طی شده- فارغ از هر نوع پیامد اقتصادی، برای فرهنگ عمومی آسیبزا خواهد بود.
🖋 در این یادداشت که به همت مرکز بررسی های راهبردی هاتف و توسط خانم دکتر نادری نژاد تهیه شده است، سعی می شود به صورت مختصر پس از تشریح فرهنگ عمومی، به تاثیراتی که این مصوبه می تواند در این مقوله داشته باشد بپردازد و چالش های آینده این نوع سیاست گذاری در فرهنگ عمومی را توضیح می دهد.
✅ برای دریافت این یادداشت می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
https://eitaa.com/joinchat/2236416218C1bb6634d0c
#هاتف
#یادداشت
#سیاستگذاری
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
هدایت شده از سازمان تبلیغات اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹
#ویدئو
🔸 فراخوان حجتالاسلام قمی برای طرحهای مردمی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب
🔹رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از عموم گروههای مردمی برای ارائه طرحهای اجرایی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب دعوت کرد.
🔹گروههای مردمی میتوانند طرحها و ایدههای خود در خصوص پوشش، عفاف و حجاب را از طریق صفحه «طرحی برای حجاب» در پایگاه اینترنتی سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی
🔗 https://nehzat.ir/fa/contacts
و یا ارتباط با شماره 09003505015 در شبکه های اجتماعی ارائه کنند.
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
💠 @sazmantablighaat
🖋سومین شماره از مجله راهبردی-سیاستی «رسم» منتشر شد.
📚 «رسم» مجلهای راهبردی-سیاستی است که تلاش میکند پل اتصال کنشگران موثر در هر یک از میادین فرهنگ، هنر و رسانه با مدیران و سیاستگذاران میدانهای مذکور باشد.
📌 در سومین شماره از این مجله، یادداشتهایی با عناوین:
• مناسک پرتکرار
• معرکهگیری برای شهرت
• خاطرات استراتژیک مسافری از بیروت
• تحول زبانی (بیگانگی حوزههای علمیه با دانشهای روز زبانی)
• تنظیمگری در عصر رسانه های نوین (گفت و گو با سیدمحمدصادق امامیان)
• و...
به چشم میخورد.
✅ شماره قبلی این نشریه را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید:
💠 https://eitaa.com/ido_strategy/61
#رسم
#خبر
#نشریه
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
نشریه رسم - شماره 2.pdf
6.95M
📚 نشریه رسم – شماره دوم
تولید شده توسط هسته هنر و رسانه
📌 در این شماره میخوانید:
• روحانیون بلاگر؛ استحالهای برای جامعهی دینی
• از روش تا دانش تبلیغ؛ تاملی در تجربهی جهان مسیحی
• زیستجنبش؛ نگاهی به ابعاد اجتماعی اعتراضات و اغتشاشات اخیر
• حکمرانی مردمی در تولید داده فضای مجازی
• بازسازی نظام مجوزدهی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
• و...
#رسم
#نشریه
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
🖋 در ماه های اخیر آشفتگی گفتمانی و تشتت روایی و غلبه روایت های کم اثر پیرامون موضوع حجاب به وضوح دیده می شود. از این رو در گام اول گفتگوها باید به دنبال شناسایی اثر بخش ترین روایت باشیم تا با پیگیری آن در گفتگوها و تبیین آن در نسبت با مخاطبین مختلف و بسته بندی رسانه ای مناسب به بهترین نتیجهها نزدیک شویم.
🔍 بدین منظور مرکز بررسی مسائل فرهنگی (هاتف) اقدام به برگزاری سلسله نشست هایی با عنوان « نقد و بررسی روایت های موجود در حل مسئله حجاب» از منظر کارشناسی به تبیین روایت برتر و دلایل کم اثر بودن یا اثر معکوس داشتن برخی روایت ها در مسئله حجاب نموده است.
⏰زمان: ۱۶ الی ۲۱ اردبیهشت ماه ۱۴٠۲
📍مکان: خانه اندیشه ورزان
✅ جهت اطلاع از جزئیات این نشست ها می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:
💠 https://ble.ir/1400_3_9
#نشست
#حجاب
#هاتف
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📌 سیمای دینداری در دو سال گذشته!
🖋 با استناد به سنجش مولفههای مختلف در پیمایش های بینا میتوان گفت بخش قابل توجهی از جامعهی ایران دیندار هستند. با این حال مقایسه دو پیمایش پیرامون «سنجش وضعیت دینداری مردم» که یکی بعد از ماه رمضان 1399 و دیگری بعد از ماه رمضان 1401 انجام شده است نشان می دهد تعداد محدودی از شاخصها تغییرات معناداری داشتهاند.
⏱در این بازه زمانی حوادث خاصی اتفاق افتاده که می تواند عامل ایت تغییرات باشد؛ از جمله همهگیری کرونا، مواجهه مدام جامعه با شبکههای اجتماعی به خصوص اینستا گرام و تغیییر دولت.
براساس این پیمایش:
💡 در این دوسال، افراد با تحصیلات دانشگاهی بیشتر میزان اعتقاداتشان به معصومین 8درصد کاهش یافته است.
💡 اعتقاد به مهدویت بین افراد دارای تحصیلات بالا چهار و نیم درصد کاهش یافته است.
📊 طبق پیمایش های مذکور 15 درصد جامعه اصطلاحا بیدیناخلاق مدار هستند. (منظور آن دسته از مردماند که به احکام فقهی کاملا پایبند نیستند ولی احکام اخلاقی مانند صداقت را رعایت می کنند.) تاثیر این افراد بر جامعه بیش از درصدشان است و میتوانند حس مردم به بیدینی را عادیسازی کنند.
📉 مولفه موافقت با اسلام سیاسی در آخرین دهک دینداری به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این گروه اجتماعی را مستعد بروز مخالف با جمهوری اسلامی کرده است؛ این درحالی است که چنین تغییرات بارزی، در دیگر بخشهای جامعه (دهک یک تا نه) مشاهده نشده است.
#گزارش_پیمایش
#دین
#بینا
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
🖇 اینفوگرافی گونهشناسی معترضان 1401 از منظر کنش و کارکرد
بازخوانی وقایع سال 1401به بهانه ی تحرکات مجازی اخیر
📚این محتوا مبتنی بر تولیدات قبلی معاونت راهبردی با نام "روایت سایه ها و لایه ها" جمع آوری شده است. روایت سایه ها و لایهها حاصل چند جلسه گفتوگو با یکی از کارشناسان ارشد حوزهی امنیت کشور است. ایشان علاوه بر تجربهی مدیریت در عرصهی امنیت، برای سالهای متمادی، سابقه پرباری در تولید پژوهشهای پیمایشی و تدوین پژوهشها در حوزهی جامعهشناسی را دارند.
✅برای دریافت کامل این محتوا می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
💠 https://eitaa.com/ido_strategy/31
#محصولات
#تحلیل1401
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
✅ از تبلیغ تا دانش تبلیغ؛ با تمرکز بر تجربه جهان مسیحی
🔹حسین شیخیان مدیر کارگروه مطالعات تبلیغ پژوهشکده کاربردی تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام در یادداشتی با عنوان «از تبلیغ تا دانش تبلیغ؛ با تمرکز بر تجربه جهان مسیحی»، روش تبلیغ جریانهای دینی مسیحی را مورد بررسی قرار داده است.
🔰 در بخشی از مقدمه این یادداشت آمده است:
«روش تبلیغ» سالها در میان جریانهای دینی و اجتماعی مختلف، دستمایه تنوعهای رفتاری و عملکردی در راستای ابلاغ و ترویج پیامهای دینی و غیردینی بوده است. در این میان جریانهای دینی مسیحی، بیش از پنج قرن متمادی است که خستگیناپذیر و مجدّانه، طلایهدار تبلیغ دین خود در سرتاسر جهان هستند.
✅برای مطالعه کامل این یادداشت می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
💠 http://rbo.ir/__a-3482.aspx
#یادداشت
#تبلیغ
#باقرالعلوم
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📚 معرفی دو اثر پر مخاطب به مناسبت ایام ارتحال امام
🖋 کتاب «آقا روح الله» و «حاج آقا روح الله» عنوان دو اثر جدید پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام است که اثر نخست به بررسی دوران طلبگی امام خمینی (ره) میپردازد و اثر دوم دوران استادی ایشان را بررسی میکند.
لینک تهیه اثر:
🔹آقا روحالله:
http://pbshop.ir/__p-513
🔹حاج آقا روحالله:
http://pbshop.ir/__p-588
#کتاب
#باقرالعلوم
#مکتب_امام
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
📗 دیالکتیک سینما و جامعه
🔰 کتاب «دیالکتیک سینما و جامعه» که در قالب مجموعه گفتوگوهایی با عماد افروغ در طول ده سال گذشته درباره هنر و بهطور خاص سینما شکل گرفته، به همت پژهشکده باقرالعلوم علیه السلام به زیور طبع آراسته شده است.
🔹 کتاب دیالکتیک سینما و جامعه در چهار بخش «دیالکتیک و خلاقیت هنری»، «قبل جشنواره»، «بعد جشنواره» و «دیالکتیک دلیل و علت در سینما»، یک ضمیمه و چندین گفتار با دو رویکرد نظریهپردازانه و رویکردی منظومهای و دیالکتیک به پدیدهها از جمله هنر و سینما پرداخته است.
📝متن معرفی: rbo.ir/__a-3422
💵 لینک خرید اثر: www.pbshop.ir
#کتاب
#باقرالعلوم
#هنر
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
🔻فراخوان دریافت ایدهها و تجربیات موفق میدانی فعالان عرصه فرهنگ، تبلیغ، هنر و رسانه
🖋 مجله راهبردی «رسم» به عنوان پل تخصصی اتصال کمربستههای میدان فرهنگ، تبلیغ، هنر و رسانه با مدیران، سیاستگذاران و تصمیمگیران حوزههای مذکور، از عموم فعالان و دغدغهمندان زیستبوم فرهنگ، تبلیغ، هنر و رسانه دعوت میکند تا ایدهها و تجربههای میدانی موفق خود را در هریک از حوزههای فوقالذکر، جهت انتشار و جلب حمایت به تحریریهی مجله ارسال کنند.
💡 علاقهمندان جهت ارسال چکیدهی ایدهها، تجربیات و یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانند با شماره تماس ۰۹۱۲۳۰۴۵۴۲۱ تماس حاصل کرده یا به آیدی @mimkhj در پیامرسانهای بله یا ایتا پیام دهند.
#فراخوان
#رسم
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
مهمانی غدیر
فرصتی نو در هنگامه جنگ روایت ها
✍ علی اصغر سهرابی
1⃣ حقیقت جنگی که امروز درگیر آن هستیم، جنگ شناختی است؛ جنگی که در آن، دشمن تلاش می کند در نظام محاسباتی ما اختلال ایجاد کند و شناخت ما از خودمان را تحریف کند؛ برآورد ما از وضعیتی که در آن هستیم را به نفع خودش رقم بزند و زاویه دید ما به مسائل را به گونه ای تنظیم کند که آنچه می بینیم و تحلیل می کنیم، در نهایت به نفع او تمام شود.
2⃣ یکی از مهمترین وجوه این جنگ شناختی، در میدان جنگ روایت ها شکل می گیرد. امروز، روایت، عاملی بسیار قدرتمند در خلق پیوستگی و انسجام قلمداد شده است که می تواند کنش های جمعی پردامنه ای را در جامعه ایجاد کند.
در دنیای امروز، با توسعه ارتباطات، روایت، تبدیل به یک فناوری قدرتمند و سریع برای ایجاد تفاهم، پیوستگی و انسجام؛ و ابزاری کارآمد و پرکاربرد برای خلق کنش های اجتماعی شده است. امروز پدیده روایت، مورد توجه دانش های مختلف قرار گرفته است و موضوعی زنده و بین رشته ای است.
از وجوه قدرت روایت، این است که ورای استدلال ها و واقعیت ها، واقعیت منتخب خود را به سرعت، می سازد و منتظر گفتگو و استدلال و استناد نمی ماند.
3⃣ قدرتمندترین روایت، روایتی است که در متن یک رویداد اجتماعی با مشارکتی وسیع و مجموعه ای متکثر و متراکم از کنش ها خلق می شود. در چنین پدیده ای، روایت، ضمیمه ای بر رویداد نیست. مولودی است که در دل رویداد متولد می شود و برمی آید. چنین روایتی، نه حاصل تجمیع خرده روایت ها در ذهن جامعه است و نه برآمده از تصویرسازی های وهم انگیز دنیای مجازی و نه برساخته از ذهنیت ها و تفسیر و تحلیل های ناظران.
4⃣ مهمانی غدیر را می توان در همین افق و مستوا تفسیر و تبیین کرد. مهمانی غدیر، رویدادی است بزرگ که در متن آن، بار دیگر روایتی از عظمت و ایمان یک ملت خلق شد و به وضوح، فرادید دوست و دشمن قرار گرفت. مهمانی غدیر، فرصتی نو برای بروز خوبی های مردم است و زمینه ای تازه برای روایت باوری که در عمق جان آحاد ملت، جاری است.
این جشن، ایمان مردم را به صحنه عمل صالح آورد و درست در نقطه تخاصم با دشمنی قرار گرفته که امید و ایمان و اتحاد آنان را نشانه رفته است. مهمانی غدیر، هم دشمنان این مردم را به غیظ آورد، و هم تصویری دل انگیز در مقابل دیدگان خود مردم نهاد و بیش از پیش، آنان را به دارائی هایشان واقف کرد.
5⃣ اگر جنگ امروز، جنگ روایت هاست، جهاد در این جنگ، مجاهدت در میدان جهاد تبیین است. لذا آنان که در مهمانی غدیر مشارکت کردند؛ چه آنان که خدمت کردند و چه آنان که شرکت کردند، باید خود را مجاهدی در میدان تبیین ببینند. چرا که در این فعل عظیم جمعی، معانی بلند و پیام های قدرتمندی خلق شد که همه معطوف به تبیّن حق در صحنه جامعه بود.
آحاد مردم ایران، در مهمانی غدیر، این حقیقت را تبیین و روایت کردند که عمیقاً اهل ایمان و ولایت و اخوت و امیدند.
تا باد، چنین بادا
#یادداشت
#غدیر
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy