فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه بندگی خدا نزدیکه
بیاید خود را آماده کنیم 🤔🤔
پیشاپیش ماه مبارک وپرفیض رمضان برمشتاقان مبارک🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره اعراف آیه ۱۴۳
🔅 سه برداشت متفاوت و زیبای شعرای بزرگ از گفتگوی خدای تعالی و حضرت موسی علیه السلام
🕋وَلَمَّا جَاء مُوسَي لِمِيقَاتِنَا وَكَلَّمَهُ رَبُّهُ قَالَ رَبِّ أَرِنِي أَنظُرْ إِلَيْكَ قَالَ لَن تَرَانِي وَلَـكِنِ انظُرْ إِلَي الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِي فَلَمَّا تَجَلَّي رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكّاً وَخَرَّ موسَي صَعِقاً فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ سُبْحَانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ وَأَنَاْ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ
💢و چون موسى به ميقات و وعده گاه ما آمد و پروردگارش با او سخن گفت، (موسى) گفت:
پروردگارا! خودت را به من نشان ده تا به تو بنگرم! (خداوند) فرمود: هرگز مرا نخواهى ديد، ولى به اين كوه بنگر، اگر در جاى خود برقرار ماند، پس به زودى مرا خواهى ديد. پس چون پروردگار موسى بر كوه تجلّى و جلوه نمود (و پرتوى از عظمت خود را بر كوه افكند)، كوه را متلاشى كرد و موسى مدهوش بر زمين افتاد. پس چون به هوش آمد گفت: (خداوندا!) تو منزّهى (كه ديده شوى)، من به سوى تو بازگشتم و من نخستين مؤمن هستم.
🍁در واقع حضرت موسى عليه السلام با بيان جمله ى «ارنى» و پاسخ «لن ترانى» خواست به مردم بفهماند كه خداوند براى من قابل رؤيت با چشم نيست، تا چه رسد به شما و اینکه انبيا، پيشگامان راه مكتب اند. «أوّل المؤمنين»
اللهـم_عجل_لولـیڪ_الـفـرج
@ienamontaghem9999🕊
✳️ملاک تشخیص موسیقی حلال و حرام از یکدیگر...
کپی با ذکر صلوات به نیت فرج
@ienamontaghem9999🕊
0112.mp3
2.48M
صوتی قرآن کریم🌱🎁
حزب:۱۱۲
آیات:۱طلاق تا۱۲تحــــــــریم
@ienamontaghem9999🕊
🔴 پیراهن حضرت یوسف میراث حضرت مهدی علیهماالسلام...
🌕در روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام آمده: «الصّادق عَنْ مُفَضَّلِبْنِعُمَرَ عَنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُول: أَ تَدْرِی مَا کَانَ قَمِیصُ یُوسُفَ قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ إِبْرَاهِیمَ لَمَّا أُوقِدَتْ لَهُ النَّارُ أَتَاهُ جَبْرَئِیل بِثَوْبٍ مِنْ ثِیَابِ الْجَنَّهًِْ فَأَلْبَسَهُ إِیَّاهُ فَلَمْ یَضُرَّهُ مَعَهُ حَرٌّ وَ لَا بَرْدٌ فَلَمَّا حَضَرَ إِبْرَاهِیمَ الْمَوْتُ جَعَلَهُ فِی تَمِیمَهًٍْ وَ عَلَّقَهُ عَلَی إِسْحَاقَ وَ عَلَّقَهُ إِسْحَاقُ عَلَی یَعْقُوبَ فَلَمَّا وُلِدَ یُوسُفُ عَلَّقَهُ عَلَیْهِ فَکَانَ فِی عَضُدِهِ حَتَّی کَانَ مِنْ أَمْرِهِ مَا کَانَ فَلَمَّا أَخْرَجَهُ یُوسُفُ بِمِصْرَ مِنَ التَّمِیمَهًِْ وَجَدَ یَعْقُوبُ رِیحَهُ وَ هُوَ قَوْلُهُ إِنِّی لَأَجِدُ رِیحَ یُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ فَهُوَ ذَلِکَ الْقَمِیصُ الَّذِی أَنْزَلَهُ اللَّهُ مِنَ الْجَنَّهًِْ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ فَإِلَی مَنْ صَارَ ذَلِکَ الْقَمِیصُ قَالَ إِلَی أَهْلِهِ ثُمَّ قَالَ کُلُّ نَبِیٍّ وَرِثَ عِلْماً أَوْ غَیْرَهُ فَقَدِ انْتَهَی إِلَی آلِ مُحَمَّدٍ وَ کَانَ یَعْقُوبُ بِفِلَسْطِینَ وَ فَصَلَتِ الْعِیرُ مِنْ مِصْرَ فَوَجَدَ یَعْقُوبُ رِیحَهُ وَ هُوَ مِنْ ذَلِکَ الْقَمِیصِ الَّذِی أُخْرِجَ مِنَ الْجَنَّهًِْ وَ نَحْنُ وَرَثَتُهُ.»
🌕 «مفضّلبنعمر گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: «میدانی پیراهن یوسف علیه السلام چه بود»؟ عرض کردم: «نه». فرمود: «وقتی برای سوزاندن ابراهیم علیه السلام آتش افروختند، جبرئیل جامهای از جامههای بهشت برایش آورده و به او پوشانید و با آن جامه، گرما و سرما به ابراهیم زیانی نمیرسانید. زمانی که مرگ ابراهیم فرا رسید، آن را در غلافی نهاد و به اسحاق علیه السلام و اسحاق آن را به یعقوب علیه السلام و چون یوسف علیه السلام به دنیا آمد، یعقوب آن را بر او آویخت و پیوسته در بازوی او بود تا زمانی که آن جریانات برای یوسف اتّفاق افتاد. هنگامیکه یوسف پیراهن را در مصر از غلاف بیرون آورد، یعقوب بوی آن را در کنعان احساس کرد؛ چنانکه در قرآن میفرماید: من بوی یوسف را احساس میکنم، اگر مرا به نادانی و کم عقلی نسبت ندهید!. (یوسف/۹۴). و آن همان پیراهنی بود که خداوند از بهشت فرو فرستاده بود. عرض کردم: «فدایت شوم! در نهایت، آن پیراهن به چه کسی رسید»؟ امام علیه السلام فرمود: «به اهلش رسید»، آنگاه فرمود: «هر پیغمبری که دانش یا چیز دیگری را به ارث برده، در نهایت به آلمحمّد رسیده است. و هنگامیکه کاروان از سرزمین مصر به راه افتاد یعقوب در فلسطین بود که بوی یوسف را احساس کرد و آن بوی همان پیراهنی بود که از بهشت آورده شده بود؛ و ما اهل بیت آن را به ارث بردهایم»
🌕 و در حدیثی دیگر در پاسخ به اینکه، آن پیراهن به دست چه کسی رسیده است؟ فرمودند: «به دست اهل آن است، پیراهن همراه قائم ما علیهالسلام است، آنگاه که ظهور کند.»
📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۱۶۲
📗الکافی، ج۱، ص۲۳۲
📗بحارالأنوار، ج۱۲، ص۲۴۸
📗العیاشی، ج۲، ص۱۹۳،
📗القمی، ج۱، ص۳۵۴
@ienamontaghem9999🕊