eitaa logo
«مسعا» | مرکز مطالعات سیاست‌گذاری علوم انسانی-اسلامی
211 دنبال‌کننده
167 عکس
26 ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین @projectsystem ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studies
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اولین نشست از سلسله نشست‌های مدارس در مسیر تحول ✍️ ایده اجتماعی و سیاسی مدرسه در ایران 🔹 سخنرانان: _حجت‌الاسلام دکتر علی لطیفی؛ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی _حجت‌الاسلام علی محمدی؛ مدیر مسئول مؤسسه معنا _حبیب رحیم‌پور؛ پژوهشگر تعلیم و تربیت _حجت‌الاسلام محسن خاکی؛ معلم و پژوهشگر تعلیم و ترببیت 🔹دبیر نشست: حامد ضمیری معلم و پژوهشگر تعلیم و تربیت 🔹چهارشنبه ۱۲ مهر ساعت ۱۶ 🔹 پخش زنده از طریق کانال مدارس در مسیر تحول در پیام‌رسان شاد: 🌐 https://shad.ir/masire_tahavol =================== @masire_tahavol _ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
ارزش یک اقدام راهبردی بالاتر از هزاران طرح و برنامه استراتژیک است، در مدیریت از برنامه های جامع دوری کنید که ماحصلی را در پی ندارند، تحول با جامعیت نمی سازد. تحول رویکرد تهاجمی دارد و نقطه زن است. _ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وظیفه شما چیست وقتی مراکز مسئول با شما همکاری نمی کنند؟ ✍ خودتان را معطل ساختارها نکنید _ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
کميسيون آینده پژوهی علوم انسانی سه شنبه 23 آبان ساعت 9 – 15 پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی، سالن فارابی 1⃣ 9 – 9:15؛ تلاوت قرآن و پخش سرود ملی 2⃣ 9:15 – 9:30؛ دکتر غلامرضا گودرزی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) و ریاست کمیسیون 3⃣ 9:30 – 10؛ دکتر محمد حسینی مقدم، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی، هوش مصنوعی و آینده علوم انسانی: روندهای جهانی، چالش‌ها و توصیه‌ها 4⃣ 10 – 10:30؛ دکتر رضا غلامی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، روش شناسی آینده پژوهی علوم انسانی اسلامی 5⃣ 10:30 – 11؛ دکتر مجتبی رستمی کیا، مدیر مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی اسلامی ( مسعا)، سناریوهای آینده علوم انسانی اسلامی در ایران 6⃣11 – 11:30؛ دکتر ابوالفضل گائینی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، آینده پژوهی و تحولات مدیریت اسلامی: از واقع‌گرایی تا پیش‌بینی 7⃣ 13 – 13:30؛ دکتر لیلا فلاحتی، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی، آینده رشته مطالعات زنان در ایران 8⃣13:30 – 14؛ دکتر خدیجه قربانی، دکترای علوم تربیتی دانشگاه شیراز، تراانسان و آینده علوم انسانی 9⃣ 14 – 14:30؛ دکتر سید محمد تقی موحد ابطحی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، آینده علوم انسانی اسلامی در ایران 🔟14:30 – 15؛ بحث و گفتگوی اساتید لینک حضور مجازی b2n.ir/icscs مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
14020824_43739_128k.mp3
8.23M
🎙 نسخه صوتی | بسته صوتی مرور بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir ◽️پدیده کم نظیر حوزه های علمیه ◽️دارای فضائل ممتاز انسانی ( علم، ملاکات اخلاقی، ذوق و هنر، رفاقت) ◽️تنوع گسترده دانشی ایشان ( فلسفه، اصول فقه، عرفان نظری، هیئت، ریاضیات، تفسیر و علوم قرآن، علم انساب) ◽️ شاگردپروری ممتاز علامه طباطبایی ◽️دو خصوصیت ممتاز - جهاد فکری - عمل به معارف الهی ◽️ بسیار حلیم بود، دلنشین و دلچسب و متواضع، خوش صحبت و خوش تعریف، اهل ذوق و ادبیات ✍️ مدل شایستگی نخبگانی علامه طباطبایی در کلام مقام معظم رهبری، به راستی کار سختی است ملاک های شناسایی نخبگان را به این صورت تنظیم کنیم؟ 🔘 رسانه نخبگان، مشاور امین نخبگان ایران اسلامی https://eitaa.com/najmnews
خوانش از ملاصدرا تا حدود زیادی است، شاید از اقتضائات مبارزه با مارکسیسم نوعی "آرایش تحلیلی" در فلسفه صدرایی نیاز بوده است، از این رو به معنای دقیق کلمه علامه پدر هاست. مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
برای ما ورودی 83 و 84 مدرسه علمیه ، فقط مدیر نبود، پدر معنوی بود که جوانی خودش را خرج تربیت کرد، برازنده ترین فرد در جایگاه تهذیبی حوزه اوست، استعدادیاب قویی که سنت تهذیبی گذشته حوزه را می داندو محیی حقانی در زمانه فعلی است، چه شب ها تا صبح در مدرسه می ماند... مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
💢🔰 کرسی ترویجی 🔸دانشگاه اسلامی و نسبت آن با دانشگاه های نسل چهارم ارائه کننده: 🔸دکتر احمد عباسی فرد ، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ ناقدین: 🔸دکتر روح الله شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها؛ 🔸دکتر میثم سفیدخوش، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی؛ دبیر علمی: 🔸دکتر حفیظ الله فولادی، عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 🗓 یک شنبه 28 آبان 1402 ساعت 8 تهران، خیابان انقلاب، بین وصال و قدس نبش کوچه اسکو، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 🌐جلسه مجازی: https://skyroom.online/ch/rihu/meeting2 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir ____________حوزه علمیه و نهاد علوم انسانی اسلامی با شیب بسیار تندی در حال حرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم آمریکایی است، مظهر این تغییر در ظهور استارتاپ ها، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، شتابدهنده ها و پارک های علمی و فناوری در فضای حوزه‌های علمیه است. این روند کلان منجر به کالایی شدن دانش اسلامی خواهد شد _______ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
و نهاد با شیب بسیار تندی در حال حرکت به سمت دانشگاه های آمریکایی است، مظهر این تغییر در ظهور استارتاپ ها، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد، شتابدهنده ها و پارک های علمی و فناوری در فضای حوزه‌های علمیه است. این روند کلان منجر به کالایی شدن دانش اسلامی خواهد شد https://virasty.com/rostamikia/1700106389921030669 __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
1.19M
🎙دکتر مجتبی رستمی‌کیا پاسخ کوتاه به یکی از دوستان در خصوص نسل های دانشگاهی ▫️نسل اول فرانسوی ( آموزش محور ناپلئونی ) ▫️نسل دوم آلمانی ( آموزش پژوهش محور هامبولتی) ▫️نسل سوم انگلیسی ( آکسبریجی) ▫️نسل چهارم آمریکایی ( اقتصاد دانش بنیان) __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
بسیاری از راهبران با کارمندان خود رابطه شاگرد و مرشدی برقرار می کند. مرشد کارمند ارشدی است که از کارمند کم تجربه تر حمایت می کند. __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برده پروری نه انسان پروری آیت الله حائری شیرازی (ره) : «کلاس های شما آزاد نیست، حضور و غیاب دارد، امتحان دارد، شما برده پرور هستید نه انسان پرور. آن علامه های قبل را نمی توانید با این سیستم مدیریتی و تربیتی که دارید اعلام می کنید [تربیت کنید]. در مدرسه حقانی که چهارسال بودم، یکبار حضور و غیاب نکردم و نه یکبار امتحان گرفتم. شاگردان من برای علاقه شان می‌آمدند! اساس این است.» . __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظرفیت‌های حکمت اسلامی در مرزبانی از اندیشه اسلامی فلسفه اسلامی به مثابه سیاست‌گذار آموزش‌عالی فلسفه اسلامی تأثیر بسیار زیادی بر نهاد دانش اسلامی به‌جای گذاشته‌است. یکی از مهم‌ترین اضلاع این توجه تکیه فلسفه اسلامی بر ترویج نگاه کل‌نگر است. نگاه کل‎نگری که در ضمن تکیه‌بر نقاط قوت و انسانی فلسفه اسلامی، ارتباط منظم و سیستماتیکی میان انسان، خدا و طبیعت برقرار می‌کند و به‌نوعی هستی‌شناسی دانش را دچار توسعه و بسط می‌کند. دانش‌های اسلامی از رهاورد ارتباط دوگانه «عبد_مولی» به روابط سه گانه هستی‌شناسی «انسان، خدا، طبیعت» سوق پیدا می‌کند و با تغییر این زیرساخت استعاری در فضای هستی‌شناسی، کلیت دانش‌های اسلامی تغییر پیدا کرده و راه برای علوم طبیعی، ریاضی، نجوم، موسیقی، هیئت، تدبیر منزل، سیاست مدن و... در حکمت اسلامی باز می‌شود. این مسئله در سیر زمان حتی ارتباط مسلمانان با محیط زیست و بهره گیری از هوش عاطفی و معنوی در شکل گیری جامعه تراز اسلامی را فراهم کرده است. یعنی در ضمن حفظ محیط داخلی فلسفه و بهره گیری از ظرفیت کل نگری و هستی‌شناسی متفاوت، اثرگذاری خود به لایه بیرونی فلسفه اسلامی همچون جامعه را رقم زده‌است. مشروح مصاحبه 👇 B2n.ir/p27664 __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
🔻سلسله نشست‌های بازخوانی انتقادی ایده‌های دانشگاه اسلامی، علوم انسانی اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه 🔹هفته اول: پنجشنبه 9 آذر، ساعت 8 الی 12 🔹مکان: دانشگاه باقرالعلوم (ع)، سالن امام حسن (ع) 🔻برنامه نشست: 🔸سخنرانی حجت‌الاسلام واعظی با موضوع: «چالش های حوزه و دانشگاه در مسیر اسلامی سازی علوم انسانی» 🔸سخنرانی حجت‌الاسلام پارسانیا با موضوع: «جامعه شناسی تاریخی ایده‌های دانشگاه اسلامی» 🔸مناظره علمی بین حجت‌الاسلام احمد رهدار و دکتر سید جواد میری با موضوع: «نظام اسلامی و روایت نسبت ایده‌های وحدت حوزه و دانشگاه» ▪️لینک شرکت مجازی در دوره: https://www.aparat.com/Eshragh_Tv/live ⬅️پژوهشگاه را  در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/ __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
ستون‌های آموزش غیردولتی در ایران ✍ محمد غفاری 🔹جامعه مذهبی و سنتی ایران در دوران پهلوی به پشتوانه بازار و تاکید علما به تربیت دینی کودکان خود اهمیت می‌داد. در همان ایام بود که پایه‌های ساختار آموزش غیردولتی برای همین دغدغه‌های دینی به وجود آمد. گزارش نسیم‌آنلاین در این خصوص را بخوانید https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2378765 @Nasimonline __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
رضا داوری اردکانی، فیلسوف ایرانی، یاداشتی مفصل در مجله سیاست‌نامه درباره‌ی تجربه‌ی شخصی‌اش از شصت سال زندگی با فلسفه نوشته‌است که متن کامل آن را در ادامه بخوانید. 👇 B2n.ir/a35618 ⬅️ کشور « برنامه علم » ندارد، علم را با خشت زنی اشتباه گرفته اند. __ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
پدر استعدادیابی حوزه در زمان آل بویه است، خروجی های این دوره سید مرتضی، سید رضی، و نجاشی و... مثال زدنی اند. وی حائز سیستم رتبه بندی در پرداخت شهریه نخبگانی در حوزه است. یک نظام بورسیه جذاب و اثربخش در سنت تعلیمی گذشته حوزه‌ علمیه واقعا بود 9 آذر سالگشت شیخ مفید گرامی باد https://virasty.com/rostamikia/1701353343224547376 🔘 رسانه نخبگان، مشاور امین نخبگان ایران اسلامی https://eitaa.com/najmnews
داشته های ایران معاصر نه ریشه در و نه ریشه در بلکه ریشه در حوزویان دارد. حوزه علمیه در ضمن ترویج دانش، محیط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را تحت تأثیر جدی قرار داده است، خروجی سیستم حوزه تربیت عالم دغدغه مند و مسئول است. مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
💠 احیای دانشگاه به منزله نهاد علم 🔸غفلت از “ایده دانشگاه” در فلسفه علم کلاسیک 🗓️ ۲۰ آذر‌ماه ⏰ساعت ۱۷ لینک ورود به جلسه meet.google.com/yic-yahn-ruw ➖➖➖➖➖➖ با اصفهان فرهنگ همراه باشید🔻🔻 🌐 eitaa.com/isffarhang 📌 zil.ink/isfahanfarhang۸ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدرنیته در ایران از دو راه ورود کرد: و ، وحدت حوزه و دانشگاه بدون توجه به این تبار غیر ممکن است. حوزه علمیه و دانشگاه اسلامی بروکرات محصول این ترکیب مزجی است. تنها راه احیای وحدت دانشگاه و حوزه در ایران رفتن به سمت گذشته است. سنت آموزش عالی با بیش از هزار سال عقبه! مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir