eitaa logo
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
6هزار دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
676 ویدیو
153 فایل
🔶 مجالی برای #نواندیشی_دینی 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @public_relation 🌐 پایگاه رسمی اطلاع رسانی: ▶️ www.iict.ac.ir ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/iict_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 بررسی تاریخی روابط ایران و آمریکا 🔰 از سازش و تسلیم تا ؛ 🔸 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین 📣 منتشر شده در 🆔 @iictchannel
🔶 در دومین ویژه برنامه رستاخیز واژه‌ها مطرح شد: 🔰 برای تولید موضوع و مضمون کرد ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/mazmonea 🆔 @iictchannel
🔰 حجت الاسلام و المسلمین در نشستی تأکید کرد: 🔸 ؛ اقتصاد برآمده از اسلام؛ 🔻 بررسی و تحلیل مسائل روز کشور به ویژه اقتصادی در دروس خارج حوزه ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/eghtesaddmog 🆔 @iictchannel
🔶 توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه منتشر شد: 🔰 کتاب "اراده آزاد و ناتَعَیُّن گرایی" اثر 🔺 مسئلۀ کلاسیکِ برآمده از تعارض ادعایی میان ضرورت و آزادی است. به‌این‌ترتیب، مسئلۀ ارادۀ آزاد در شکل کلاسیک آن جدالی است میان همسازگرایی و ناهمسازگرایی. اما رهاورد فلسفی فیزیک جدید برای بحث ارادۀ آزاد تغییر رویکرد از مسئلۀ دترمینیسم [تعیّن‌گرایی] به ایندترمینیسم [ناتعیّن‌گرایی] بود. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/nataayon 🆔 @iictchannel
🔺 به دنبال اظهارات اخیر دکتر سروش در موضوع رحمانیت و خشونت در اسلام و تعارضات فراوان آن با آموزه‌های مسلم دین 🔸 در نخستین گفتگو با حجت الاسلام دکتر مطرح شد: 🔰 تطور فکری قهقرایی دکتر ؛ ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/soroush 🆔 @iictchannel
📌 به مناسبت رحلت آیت‌الله ؛ 🔰 حجت‌الاسلام در گفت‌وگویی مطرح کرد: 🔻تربیت نسل ؛ خدمت ماندگار مرحوم آیت‌الله مصباح ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/tnjavan 🆔 @iictchannel
✅ توسط اداره و بین‌المللی و مرکز رشد علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه برگزار می شود: 🔸کارگاه ✍️ تعمق در واقعیات دنیای نوآوری 👤 با ارائه: 🗓 سه شنبه23 دیماه ⏱ ساعت 13 تا 17 🏢 تهران I پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 ثبت نام از طریق: 🌐 iict.ac.ir/interactions 🆔 @iictchannel
🔰 در کرسی "الگوی بهروری جامع سازمانی با " عنوان شد: 🔸 باید با نگاه بنیادین و جامع، تحلیل و تبیین گردد ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/bahrevari-2 🆔 @iictchannel
💢 فقه تربیت از عوامل انسانی تأثیرگذار در تربیت سخن به میان می‌آورد 📝 حجت‌الاسلام والمسلمین در درس خارج «فقه تربیت» عنوان کرد؛ 📚 از جمله مباحث مهم و آغازین در فقه تربیت بحث از مکلفِ به فعل تربیت و عوامل تربیت است. 📚 نکته‌ای که باید مورد توجه باشد این است که در فقه بحث از تکلیف و مکلَّف است و تنها آن بخش از عوامل تربیتی که قابلیت اِعمال تکلیف و پذیرش تکلیف دارند و به نوعی با فعل مکلف در ارتباط قرار می گیرند، مورد بحث قرار می‌گیرند. 📚 در نتیجه در عوامل تربیتی محور مباحث پیرامون انسان مکلف و افعال و روش‌های به کار گرفته شده از سوی او است. از این فرد به عنوان مربی یاد می‌شود. 📚 مربی عبارت است از عامل انسانی که در تحقق فعالیت تربیتی تأثیرگذار است و تنها اختصاص به مربی پرورشی و یا معلم آموزشگاه در نظام آموزش و پرورش رسمی ندارد، بلکه شامل هر نیروی انسانی تأثیرگذار در فرایند تربیت، اعم از مربیان پرورشی، معلمان، والدین، حاکم و مانند این‌ها می‌گردد. 📚 در فقه از عوامل انسانی متعددی که به نحوی در فرآیند تربیت تأثیرگذار است سخن به میان آمده است. این افراد به صورت مستقل و بالاصالة و یا به صورت تفویض از دیگری عهدار فعل تربیتی می‌باشند. 🆔 @iictchannel
🔺 به دنبال اظهارات اخیر دکتر سروش در موضوع رحمانیت و خشونت در اسلام و تعارضات فراوان آن با آموزه‌های مسلم دین 🔸 در گفتگو با حجت الاسلام دکتر بررسی شد: 🔰 تطورات و تناقضات دکتر در مسأله و تشیّع ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/soroush-2 🆔 @iictchannel
🔸 با محوریت پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ 🔰 نکوداشت علمی علامه برگزار می‌شود ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/namesbah 🆔 @iictchannel
🔸 مرکز رشد و تعاملات علمی ملی و بین‌المللی با همکاری گروه پژوهشگاه برگزار می کنند: 🔰 میزگرد علمی "بررسی ابعاد سلبی و ایجابی سیاستگذاری حوزه نخبگان در ایران " ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/nokhbegan 🆔 @iictchannel