eitaa logo
روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
9.1هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
362 فایل
مرجع رسمی اخبار، اطلاعیه‌ها و مطالب علمی، آموزشی و پژوهشی اختصاصی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 🖥 لینک کانال: @iki_ac_ir 💠 ارتباط با مدیریت: @admin_iki_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ آیت الله رجبی: شکر قلبی، لسانی و عملی نعمت سربازی امام عصر(عج) را بجا آوریم/ طلاب جوان قدر نشاط جوانی و صفای روحی خود را بدانند ✅ یکی از نعمت‌های بزرگی که خدای متعال به ما داده است نعمت سربازی حضرت امام عصر(عج) است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست و لازم است که ما شکر قلبی، لسانی و عملی این نعمت بزرگ را بجا آوریم. 🔷 به گزارش روابط عمومی مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، آیت الله رجبی در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه سبطین که در سالن تشریفات مؤسسه ‌در قم برگزار شد در سخنانی گفتند: خدای متعال به انسان‌ها نعمت‌های فراوانی داده است و به برخی افراد خاص نعمت‌های ویژه ای داده است، در قرآن کریم نیز تصریح شده است که نعمت‌های خدای متعال را نمی‌توانید شمارش کنید. ایشان افزودند: یادآوری نعمت‌ها باعث می‌شود محبت انسان به خدای متعال بیشتر شود و وقتی محبت خدا بیشتر شد محبت غیرخدا کنار زده می‌شود و انسان مطیع فرمان حضرت حق می‌شود، راه فاصله گرفتن از گناه و تقرب به خدا تقویت محبت خدا و اولیای اوست. 👈مشروح خبر👇 🌐 https://iki.ac.ir/node/5605 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
همایش «مرزبان تشیع: بازکاوی مواضع آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) درباره تقریب مذاهب و بهائیت» شنبه 29 مهر‌ماه در سالن اندیشه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد. 👤 آیت‌الله حسینی قزوینی: آیت‌الله بروجردی تقریب را برای اعتلا و ارتقا شیعه می‌خواستند نه نادیده‌گیری مبانی اهل بیت(ع) / ایشان تمام تلاشش را برای نابودی بهائیت به کار گرفت. 👤 حجت‌الاسلام ابوالحسنی: آیت‌الله بروجردی بهائیت را یک سازمان سیاسی خطرناک می‌دانست / طبق منابع دست اول، نگاه ایشان به بهائیت کاملاً منفی بود. 👤 دکتر رجبی دوانی: آیت‌الله بروجردی، بهائیت را زاییده استعمار می‌دانست/ اگر طرح تقریب ایشان ادامه می‌یافت، سلفی‌گری رشد نمی‌کرد. 👤 حجت‌الاسلام انبیایی: برخورد آیت‌الله بروجردی با بهائیت نشان می‌دهد که «بهائیت» را نه مذهب یا دین، بلکه فرقه و کالت («cult») می‌دید و در نتیجه حقوق شهروندی برای آن قائل نبود. 👈👈گزارش تفصیلی👇 https://iki.ac.ir/node/5606 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🎙 صوت سخنرانی آیت‌الله حسینی قزوینی در همایش "مرزبان تشیّع" ♻️ در پست بعدی 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
حسینی قزوینی.mp3
زمان: حجم: 24.42M
🎙 سخنرانی آیت‌الله حسینی قزوینی در همایش "مرزبان تشیّع" 🔵 موضوع: موضع آيت‌الله العظمی بروجردی درباره تقريب مذاهب ✅ آيت‌الله بروجردي تقريب را براي اعتلا و ارتقا شيعه می‌خواستند نه ناديده‌گيری مبانی اهل بيت(ع). ▫️ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) | ۲۹مهر۱۴۰۲ 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🎙صوت سخنرانی حجت‌الاسلام محمدصادق ابوالحسنی در همایش "مرزبان تشیّع" ♻️ در پست بعدی 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
ابوالحسنی.mp3
زمان: حجم: 24.68M
🎙 سخنرانی حجت‌الاسلام محمدصادق ابوالحسنی در همایش "مرزبان تشیّع" 🔵موضوع: بازکاوی تاریخی سیره و دیدگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) در قبال فرقه ضاله بهائیت ✅آيت‌الله بروجردي بهائيت را یک سازمان سیاسی خطرناک می‌دانست / طبق منابع دست اول، نگاه ایشان به بهائیت کاملاً منفی بود. ▫️ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) | ۲۹مهر۱۴۰۲ 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🎙 سخنرانی دکتر محمدحسن رجبی دوانی در همایش "مرزبان تشیّع" ♻️ در پست بعدی 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
رجبي دواني.mp3
زمان: حجم: 10.83M
🎙 سخنرانی دکتر محمدحسن رجبی دوانی در همایش "مرزبان تشیّع" 🔵موضوع: چگونگي نگارش کتاب «شرح زندگانی آيت‌الله العظمی بروجردی» |نکاتی درباره مواجهه آیت‌الله بروجردی (ره) با مقوله تقریب و فرقه بهائیت ✅اگر طرح تقریب آیت الله بروجردی ادامه می‌یافت، سلفی‌گری رشد نمی‌کرد /آيت‌الله بروجردی، بهائيت را زاييده استعمار می‌دانست. ▫️مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) | ۲۹مهر۱۴۰۲ 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
🎙 سخنرانی حجت الاسلام دکتر محسن انبیائی در همایش "مرزبان تشیّع" ♻️ در پست بعدی 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
انبيائي.mp3
زمان: حجم: 13.41M
🎙 سخنرانی حجت الاسلام دکتر محسن انبیائی در همایش "مرزبان تشیّع" 🔵 موضوع: ديدگاه آيت‌الله العظمی بروجردی و ديگر مراجع در قبال بهائيت ✅برخورد آيت‌الله بروجردی و مراجعی مانند امام خميني با بهائيت نشان می‌دهد که «بهائيت» را نه مذهب يا دين، بلکه فرقه و کالت («cult») می‌ديدند و در نتيجه حقوق شهروندی برای آن قائل نبودند. ▫️ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) | ۲۹مهر۱۴۰۲ 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
📍رونمایی از جلد شماره سوم مجله خردورزی 👈👈با همکاری اعضای محترم گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔻 انحطاط قانون مروری بر آثار بی‌توجهی به قانون اساسی و نگاهی به اندیشه‌های اقتصادی آیت‌الله سید محمد بهشتی ✔️ برخی از مطالب این شماره: 🔺سد مردم‌سالاری نقدی بر سرمایه‌خواری رفاقتی 🔺انکار واقعیت اصلاحات جزیره‌ای منجر به نظام جامع اقتصادی نمی‌شود 🔺اقتصاد شناختی آیا اقتصاد شناختی، نظام اقتصادی ما را متحول می‌کند؟ ⬅️ خشم هفتاد ساله چرا عملیات طوفان الاقصی تاریخ‌ساز شد؟ 🔺خصومت سیاسی ارادت اقتصادی دکتر حسن سبحانی: اقتصاد سرمایه‌داری و نظام اسلامی دوگانه‌ای متناقض هستند 🔺توسعه منهای اسلام محور برنامه‌های توسعه، تفکر لیبرالی است 🔺طعمه کاغذی نقد سیطره دلار و قدرت فساد 🔍 پرونده‌ای درباره اقتصاد جهان: آشوب در اردوگاه لیبرالیسم - جنگ در آستانه جابه‌جایی قدرت - نقش ایران در خاورمیانۀ جدید - نابرابری در مهد دموکراسی - معمار روسیه نوین ➕ نقاشی جلد: آرش فروغی 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir
روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#کرسی_علمی_ترویجی256 ✳️ گروه اخلاق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با همکاری دبیرخانه کرسی‌ها
✳️ گزارشی از کرسی علمی ترویجی «مصلحت و مفسده و حسن و قبح؛ این همانی یا تباین؟» ✅ مصلحت و مفسده اصطلاحاتی هستند که به عنوان مبنا و مبدا برای احکام و مجعولات شارع می‌باشند. به عبارت دیگر طبق مبانی کلامی شیعه، خداوند حکیم احکام شرعی را بر اساس مصالح و مفاسد واقعیه جعل نموده است. 🔷 به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کرسی علمی ترویجی «مصلحت و مفسده و حسن و قبح؛ این همانی یا تباین؟» به همت گروه اخلاق مؤسسه و با همکاری دبیرخانه کرسی‌ها برگزار شد. 🔷 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن سموعی در این کرسی علمی ترویجی به عنوان ارائه کننده بحث در سخنانی گفت: حسن و قبح دارای یک سابقه‌ و پیشینه‌ی طولانی در علوم مختلف است و ارتباطش با اخلاق از این جهت است که بیان کننده‌ی مفاهیم ارزشی است مفاهیمی که در بخش محمول گزاره‌های اخلاقی قرار می‌گیرند، مفاهیم هفت‌گانه‌ای هستند که از ارزش یا لزوم یک رفتار اختیاری یا صفت اکتسابی حکایت می‌کنند. هرچند از لحاظ زبان شناختی می‌توان واژگان گوناگونی را به جای «خوب» و «بد» قرار داد مانند «صحیح» و «غلط»، «درست» و «نادرست»، «خیر» و «شر» و «حسن» و «قبح»، ولی در حقیقت همه بیان‌گر مفهوم ارزش می‌باشند به دلیل سابقه‌ی بحث از این واژگان در منابع متقدم از یک سو و تنوع علومی که از آن‌ها بحث کرده‌اند از سوی دیگر، این دو اصطلاح برای نسبت سنجی با مصالح و مفاسد احکام فرعیه انتخاب شدند. 👈👈 مشروح خبر👇 https://iki.ac.ir/node/5607 🌐 کانال مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir