🔸سخنرانی آقای حسین شریعتمداری (مدیر مسئول روزنامه کیهان)
🔰 همایش #مکتب_نصرالله
(بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله | ۳ و ۴ آبان ماه قم موسسه امام خمینی ره)
#آغاز_نصرالله
#همایش_مکتب_نصرالله
@hamzevasl
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
🔴 #ویژه | دستخط ذکر توصیه شده علامه مصباح یزدی و شهید سید حسن نصرالله به یکی از فرماندهان حزب الله لبنان
(داستان شیرین این دستخط را، در رشته عکس نوشت #سرباز_سید مطالعه کنید.)
🔸نوشته علامه مصباح یزدی (رضوان الله علیه):
«بسم الله الرحمن الرحیم، یا مولای یا صاحب الزمان! اغثنی، أدنِنی، ادرکنی، صِلْنی بک و لا تقطعنی»
🔸نوشته شهید نصرالله (رحمت الله علیه):
«بسم الله الرحمن الرحیم؛ یا من اذا تضایقت الأمور فتح لها باباً لم تذهب الیه الاوهام. صل علی محمد و آل محمد و افتح لأموری المتضایقة باباً لم یذهب الیه وهم. یا ارحم الراحمین»
#مقاومت
#توکل
📱 @mesbahyazdi_ir
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
سرباز سید
🔺داستان یک دست نوشته
#توسل
#حزب_الله
#سید_حسن_نصرالله
#مصباح_عزیز
#معارف_اخلاقی
📱 @mesbahyazdi_ir
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
سرباز سید؛ داستان یک دستنوشته
🔸سرباز سید بود؛ یعنی ما صدایش میزنیم سرباز سید. به قاعدۀ تشکیلات، فرمانده بود؛ از آنهایی که پروتکل امنیتیْ دانستن اسم، داشتن تصویر و خلاصه همه چیزشان را ممنوع میکند. خودش تعریف میکرد که چند سال قبل، آمد پیش حاج آقا؛ همان زمان که آیتالله مصباح یزدی به لبنان سفر کرده بود.
🔸وقتی در جواب سؤالِ «حاجآقا چه توصیهای کردن؟» گفت «دستورالعمل دادن که روزی هزار بار سورۀ توحید رو بخونم»، همه تعجب کردیم؛ چون میدانستیم حاجآقا اهل دستورالعملهای عینی نیست! فوق فوقش به نماز اول وقت تأکید میکرد. باقی توصیه بود...
🔸چند سال بعد برای زیارت به قم آمد. وقت دیدار با حاجآقا، سرباز سید -با کمی خجالت- خودش را اینطور معرفی میکند که من فلانیام! همان که چند سال قبل مشرف شدم خدمتتان و گفتید روزی هزار بار «قل هو الله» بخوانم. از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان، بهخاطر مشغلۀ زیاد، بعضی روزها نمیتوانم هزار بار بخوانم، نه که هیچ نخوانمها، نه! میخوانم؛ اما کمتر...
🔸تعریف میکرد که حاجآقا بهخاطر مشغلههای مقاومت خداقوت گفتند و از بین وسایلشان یک انگشتر در آوردند و گفتند: «نگران نباشید، ذکری یادتان میدهم که هم سادهتر باشد و هم فضیلتاش بیشتر.» چشمهای سرباز سید از خوشحالی برق زد. علامه ادامه داد: «به جای آنکه روزی هزار بار توحید بخوانی، روزی هزار بار بگو «السلام علیک یا صاحب الزمان». این انگشتر هم برای شماست!»
🔸دیدار بعدی در بیروت بود؛ ماه رمضان! تا فهمید حاجآقا بیروت آمده، رفت برای دیدار. سید هم از این دیدار خبر داشت. وقتی به حزب برگشت، سید پرسید «شو صار بالمحادثه؟» سرباز دستخطی را نشان سید داده بود.
🔸علامه اینبار دستخط نوشته و تأکید کرده بود این دعا را صد بار بعد از زیارت آل یاسین بخوان! سید میگوید «طبعلی!»؛ یعنی برای من هم چاپ کن. سرباز فوری دستخط را کپی میگیرد. سید نگاهی به خط علامه کرد: «بسم الله الرحمن الرحیم، یا مولای! یا صاحب الزمان! اغثنی، أدنِنی، ادرکنی! صِلْنی بک و لا تقطعنی!»
🔸سید خودکارش را برداشت. با خطی ریزتر پایین دعا نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ یا من اذا تضایقت الأمور فتح لها باباً لم تذهب الیه الاوهام! صل علی محمد و آل محمد و افتح لأموری المتضایقة باباً لم یذهب الیه وهم! یا ارحم الراحمین!»
#توسل
#حزب_الله
#سید_حسن_نصرالله
#مصباح_عزیز
#معارف_اخلاقی
📱 @mesbahyazdi_ir
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
🔰 همایش #مکتب_نصرالله
(بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله | ۳ و ۴ آبان ماه قم مؤسسه امام خمینی ره)
💢 با حضور دانش آموختگان طرح ولایت سراسر کشور
🔸 سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی مصباح
#آغاز_نصرالله
#همایش_مکتب_نصرالله
📱@hamzevasl
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
#گزارش_فعالیت
🎊 شروع فاز دوم کارگاه تربیت مشاور نوجوان از امروز با تدریس استاد ابراهیم اخوی و شرکت نفرات زیادی از دغذغهمندان عرصه تربیت
✅ عزیزانی که علاقه دارند به صورت حضوری یا مجازی (آنلاین و آفلاین) در این دورهی باکیفیت شرکت کنند، 👈 اینجا 👉 رو ببینند تا با سرفصلها آشنا شوند و اقدام به ثبتنام کنند.
🧔♂ آیدی ثبتنام 👇
@kargah_Erfani
مشاوره تلفنی | دریافت بستههای آموزشی | ثبتنام آنلاین
همنو | همراهان نوجوان
@eakhavi
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
#روانتحلیلگری_یا_روانتجلیلگری؟
این شاید یکی از اصلیترین تفاوت نگاه فروید و دیدگاه اسلام به روان آدمی است! هر دو در پی کاوشاند امّا این کجا و آن کجا؟
این یکی در پی تحلیل و کاوش است تا به هر آنچه شر و بدی (پرخاشگری و امیال جنسی منع شدهی ذاتی او که در نوع تعامل والدین و محیط با او، تولید پریشانی کرده و اکنون از هشیاری او مخفی شده) دست یافته؛ شاید با فنونی بتواند فرد را وادار کند تا انگشت در حلق روان خود کرده؛ همه آنها را بالا آورده و حالش مقداری خوب شود؛ چون معتقد به تحقق و تلنبار همه اینها در لایه های پنهان روان آدمی بوده؛ روابط والد-فرزند را تولیدگر این پریشانیها دانسته، نقش فرزند را کمرنگ؛ صرفا لذتخواه، و گریزان از تنش دانسته؛ و نقش والد و محیط را پررنگ، عموما آسیبزا، و تنشزا دیده است.
در این اتمسفر ترسیم شده، همه در پی خواسته خویشاند؛ فرزند به نحوی و والد به نحوی دیگر؛ و محصول کنار آمدن یا نیامدن طرفین هم میشود تثبیت در یک دوره یا شکلگیری یک عقده که هر دوی آنها زمینه آسیب بعدیاند.
راست میگوید فروید؛ در چنان فضا و فرهنگی که پدری میزیید که او هم همین پیچیدهگیهای روانی «دوره» و «عقده» را تجربه کرده؛ محصولی جز فرزندی در این عقده و در آن دوره نخواهد داشت!
امّا وآن دیگری در پی دستیابی به عالیترین ظرفیتها جهت رشد و تعالی انسان است، چون معتقد است بنای خداوند؛ خلق موجود شریر (والد یا ولد) نبوده؛ و هر چند دنیای ناهشیار را با تبیین خود پذیرفته؛ امّا بر این باور است که والدِ ذاتا غیرشریر؛ سازنده ولد شریر نخواهد بود؛ و روابط والد-فرزندیِ مبتنی بر خیر و کرامت، سببساز ولد شر نخواهد شد؛ و هر چند گرایش به شر را پذیرفته و امکان قدرت گرفتن آن را انکار نکرده؛ امّا معتقد است فطرت الهیِ جاری در کل دوران کودکی تا بزرگسالی نخواهد گذاشت در دنیای روانی، گرایشهای شر بر خیر غلبه کنند؛ مگر اینکه شیاطینی از نوع جن یا انس (همچون یک والد جهلورز یا یک محیط جهلورز) از کودکی گرایشهای نفسانی آدمی را فعال کرده؛ او را مدام در جریان جهلورزی انداخته باشد. امّا قدرت عقلورزی او توان مدیریت رفتارهای جاهلانه او را خواهد داشت.
شاید به ظاهر شباهتی در عملکرد این دو رویکرد وجود داشته باشد؛ امّا مفاهیمی چون «خیر»، «شر»، «فطرت»، «نفس»، «جهل»، «عقل» و بالاتر «خداوند» اشارهگر به یک معنای بالاتر است؛ و آن تعالی است؛
او انسان را یک حیوان تکامل یافته نمیبیند؛
او، او را مخلوق خداوندی میداند که از خلقتش؛ حضورش در دنیا، انتخابهایش؛ و رفتنش هدفی متعالی در میان بوده؛
فرق است انسان را «زیستی» ببینیم یا «متألّه: خداییپذیر»!
در تمام شناختها؛ موضعگیریها، و رفتارهایمان متفاوت عمل خواهیم کرد و تحویلدهنده محصولی متفاوت!
آن یکی در پی «تحلیل»روان است از نوع مرضی؛ وان یکی در پی «تجلیل» روان است از نوع هرَسی (هرس کردن)
او تحلیل میکند تا به لذت برسد؛ این تجلیل میکند تا به عزت برسد
او تحلیلگر روان آسیب دیده است وان تجلیلگر نفس کرامت یافته است
او غرایز را می یابد تا آرامشان کند؛ این نیازها را می یابد تا آماده حرکتشان کند.
آن خروج ذلت به لذت است و این حرکت از ذلت به عزت!
تلاش آن، خارج شدن از لئامت است؛ و هدف این سوق دادن به کرامت!
او انسان را «زیستی» میخواهد و این انسان را «متألّه» میبیند
این تحلیل میکند وان تجلیل؛ تا کدام را آخرین هدف حرکت خود قرار دهیم؟
مُحیی کانال دکتر حمید رفیعیهنر
🆔 eitaa.com/Mohyiee
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
🔰 معرفی کانال ارتباطی اساتید همایش #مکتب_نصرالله | بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله | ۳ و ۴ آبان قم موسسه امام خمینی ره
🔸 آیت الله محمود رجبی
https://eitaa.com/mahmoodrajabi_ir
🔸 آیت الله عباس کعبی
https://eitaa.com/kaabi_ir
🔸 حجتالاسلام سید هاشم الحیدری
https://eitaa.com/hashemalhaidary
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی مصباح
https://eitaa.com/mojtabamesbah_ir
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوطالبی
https://eitaa.com/aboutalebi57
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر باقرزاده
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر مشکی باف
https://eitaa.com/roghe313
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر راسخی
https://eitaa.com/gam_dovvom
🔸حجتالاسلام والمسلمین دکتر موسوی
https://eitaa.com/anti_takfir
#آغاز_نصرالله
#همایش_مکتب_نصرالله
@hamzevasl
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 عذرخواهی و دلجویی در جایی که طرف مقابل مقصر است چه آسیب هایی دارد؟
پرسش بیننده ی محترم برنامه در مورد آسیب های عذرخواهی ، دلجویی و گذشت برای شخصی که مقصر است و پاسخ کاربردی و دقیق استاد دکتر مهکام
🎙#استاد_مهکام
@mahkam_reza1
فضایمجازیشبکهولایتدر ایتا
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
🔰 همایش #مکتب_نصرالله |
بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله | ۳ و ۴ آبان ماه قم موسسه امام خمینی ره
با حضور دانش آموختگان طرح ولایت سراسر کشور
🔸 سخنرانی و پرسش و پاسخ حجت الاسلام والمسلمین دکتر مشکی باف :
دشمن می خواهد شکست خود در میدان اراده ها را در میدان روایت ها جبران کند باید بسیار هوشیار باشیم و در میدان جهاد تبیین فعالیت کنیم.
#آغاز_نصرالله
#همایش_مکتب_نصرالله
@hamzevasl
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 همایش #مکتب_نصرالله
(بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله | ۳ و ۴ آبان ماه قم موسسه امام خمینی ره)
🎞 کلیپ #راه_نصرالله
#همایش_مکتب_نصرالله
@hamzevasl
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
چهلمین شماره هفته نامه سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان منتشر شد.pdf
5.6M
🔹 با سلام و احترام!
یادداشت: «#محیطزیستازمنظرقرآنوعهدینزیرآتشخشونت»
🖊 مرتضی صانعی
✅ این یادداشت در چهلمین شماره #هفتهنامه سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان به دو زبان ایتالیایی و فارسی در ایتالیا به زیور طبع آراسته شده است. 👆👆👆
✅ آدرس کانال مرتضی صانعی
@msanei_ir
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
همایش بزرگ
روانشـناســـــی اسلــامـــی
افق پیش رو
و بیستمین سالگرد تاسیس
#انجمن_روانشناسی_اسلامی
حضوری و آنلاین
با سخنرانی
🔸حضرت آیت الله اعرافی
مدیر محترم حوزه های علمیه سراسر کشور
🔸حضرت آیت الله غروی
مدیر محترم گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🔸جناب آقای دکتر فتحی آشتیانی
رییس محترم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
❇️همراه با رونمایی از:
سند چشم انداز
#روانشـناســـــی_اسلــامــی
🔹 زمان:
شنبه - ۵ آبان ماه ۱۴۰۳
ساعت ۸ الی ۱۲
🔹 مکان:
قم؛ جمکران؛
مرکز مدیریت حوزههای علمیه؛
ساختمان دارالولایه؛
سالن امین.
شرکت برای عموم علاقهمندان آزاد است. خواهران و برادران
با تشکر
انجمن روانشناسی اسلامی
#همایش_روانشناسی_اسلامی
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir