eitaa logo
ایلیا🇵🇸‌ ༄
543 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
38 فایل
”بِسْـمـ‌ِ‌‌ اَللھـِ مَۿـ⋮🌙°ـدۍ ؏⃝🌻 ‌ ه‍‌َــرکہ‌ رف‍ـت‌ از دی‍ـدہ، مۍ‌گـوی‍ند از 𖥻دل‌ مۍرود ؛ دِلبـر ما از ن‍ظر دور اس‍ت و از 𖥻دل‌ دور‌ ن‍یس‍ت . . ! ˻‌🌿˺ ‌ـ ـــ شِـنـواێ‌ حـرف‌هـاێ‌ شـمـا؛ ایـن‌جــا را بِـڪـاویـد ــــ ـ ◜🌱 @iliya_52_110 •◝
مشاهده در ایتا
دانلود
بدون شرح!
ایلیا🇵🇸‌ ༄
بدون شرح!
فرهنگ بحث من است، نه فرهنگ ، اگرچه هر دو، معلول فرهنگ زیست مصرفی‌اند. زیست مصرفی همان تقلای هویت‌یابی است. انسان مدرن همه چیز را مصرف می‌کند تا بتواند هویتش را تثبیت کند. نتیجه‌ی این سبک زندگی، کالاشدن همه چیز است. این ها مقدمه بود تا عرض شود دین هم یکی از ارکان اجتماعی است که لاجرم در این نوع زیست، تبدیل به کالا و مصرف می‌شود. یعنی دین، نه به عنوان یک نظام ایدئولوژیک، که به عنوان وسیله‌ای برای ارضای خلا هویتی به مصرف میرسد. اما اتفاقی که تقریبا در یک‌سال اخیر در حال رخ دادن است، افزایش سیطره‌ی این جماعت، در ساحات گوناگون دینی است. در بازار فضای مجازی، پوسته‌ی دین، ابزاری برای کسب مخاطب مذهبی و جذب «مشتری» می‌شود و لاجرم در آن گزینش صورت می‌گیرد. برای مثال: اساسا فلسفه‌ی حجاب، در تغایر با است، اما همین حجاب، عامل خودنمایی می‌شود تا مشتری (فالوور) جذب کند. هم یعنی همین. یعنی شما دیگر با فرهنگ حجاب مواجه نیستی! حجاب یک ابزار رسانه‌ای است. این‌ها به این معنا نیست که جامعه‌ی دینی برای ورود به فضای مجازی با محدودیتی مواجه است. مساله این است که هویت دینی در دست تغییر قرار می‌گیرد و کارکرد اصلی‌ش را از دست میدهد. باید در مواجه‌ی با این فرهنگ و این جماعت، به عنوان بازتولیدکنندگان این فرهنگ ایستاد تا دین، ابزار دیده شدن فرد نشود. این مسیر نه تنها دین را استحاله ‌می‌کند، محل دریافت و ارائه‌ی دین را هم از عالم به بلاگر تغییر می‌دهد. یعنی گویا دیگر نیاز نباشد برای شناخت دین حقیقی (اصل دین) به عالم مراجعه شود.