eitaa logo
امام حسین علیه السلام
123 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
134 فایل
اخبارفرهنگی وسیاسی ارتباط بامدیر: @seied135 لینک کانال امام حسین علیه السلام: https://eitaa.com/joinchat/827654202C7ef1054c37
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند: ✍ای علی! «یس» را بخوان که در آن ده اثر است هر که آن را قرائت کند: ۱) اگر گرسنه باشد سیرگردد ۲) اگر تشنه باشد، سیراب گردد ۳) اگر عریان باشد، پوشانیده گردد ۴) اگر عزب باشد، ازدواج کند ۵) اگر ترسان باشد، امنیت یابد ۶) اگر مریض باشد، عافیت یابد ۷) اگر زندانی باشد، نجات یابد ۸) اگر مسافر باشد، در سفرش یاری شود ۹) نزد میت خوانده نمی شود مگر اینکه خدا بر او آسان گیرد ۱۰) اگر گمشده داشته باشد، گمشده اش را پیدا کند 📚منبع: ﺍﻟﻤﺼﺒﺎﺡ ﮐﻔﻌﻤﯽ، ﺹ۱۸۲
این سه ویژگی ما را اسیر و غلام حلقه بگوش ابلیس می گرداند و شیطان را بر ما مسلط می کند. رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : بَينَما موسى عليه السلام جالِسا إذ أقبَلَ إبليسُ و عَلَيهِ بُرنُسٌ ذو ألوانٍ ··· فقالَ لَهُ موسى : فما هذا البُرنُسُ ؟ قالَ: بِهِ أختَطِفُ قُلوبَ بَني آدمَ، فقالَ موسى : فأخبِرْني بِالذَّنبِ الَّذي إذا أذنَبَهُ ابنُ آدمَ استَحوَذتَ عَلَيهِ؟ قالَ : إذا أعجَبَتهُ نَفسُه، و استَكثَرَ عَمَلَه، و صَغُرَ في عَينِهِ ذَنبُه .[الكافي : 2/314/8.] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : موسى عليه السلام نشسته بود كه ابليس با برنس .[عبا يا جبّه كلاه دار، كلاه بلندى كه زهّاد صدر اسلام بر سر مى نهادند، كلاه قلندرى ـ م.]رنگارنگى وارد شد··· موسى به او فرمود: اين برنس چيست؟ گفت: به وسيله آن، دلهاى فرزندان آدم را مى ربايم. موسى فرمود: اينك مرا از آن گناهى خبر ده كه هرگاه فرزند آدم انجامش دهد، تو بر او مسلّط مى شوى؟ ابليس گفت: ۱- هرگاه عجب بر انسان سلطه پیدا کند و خودپسند شود. ۲- و اعمال خوبش را بسيار شمارد. ۳- و گناهش در چشم او كوچك آيد.
مساجد همواره دارای حرمت اند 1- و عنه علیه‏السلام (أمیرالمؤمنین): یأتى فى آخِرِالزَّمانِ قَوْمٌ یأتُونَ الْمَساجِدَ فَیَقْعُدُونَ حَلَقا ذِکْرُهُمُ الدُّنْیا وَ حُبُّ الدُّنْیا لا تُجالِسُوهُمْ فَلَیْسَ لِلّهِ فِیهِمْ حاجَةٌ.[1] حضرت امام على علیه‏السلام مى‏ فرماید: در آخرالزمان، مردمى یافت مى‏ شوند که در مساجد حضور می یابند و تشکیل جلسه مى‏دهند و از دنیا و دوستى دنیا سخن مى‏گویند، با چنین افرادى همنشینى نکنید که خداوند آنان را به حال خود رها کرده و کارى به آنها ندارد. 2 - و عن النبى صلى‏الله‏علیه‏و‏آله: اذا کَانَ یَوْمُ الْقِیامَةِ یَخْرُجُ من جَهَنَّمَ جِنْسٌ مِنْ عَقْرَبٍ رَأسُهُ فِى السَّماءِ السَّابِعَةِ وَ ذَنْبُهُ اِلَى تَحْتِ الثَّرى وَ فَمُهُ مِنَ الْمَشْرِقِ اِلَى الْمَغْرِبِ فَقالَ: أَیْنَ مَنْ حَارَبَ‏اللّه‏َ وَ رَسُولَهُ صلى‏الله‏علیه‏و‏آله، ثُمَّ هَبَطَ جَبْرَئِیْلُ فَقالَ: یا عَقْرَبُ مَنْ تُرِیْدُ؟ قالَ: أُرِیْدُ خَمْسَةَ نَفَرٍ تارِکُ‏الصَّلاةِ وَ مانِعُ‏الزَّکاةِ وَ آکِلَ الرِّبا وَ شارِبَ الْخَمْرِ وَ قَوْما یُحَدِّثُونَ فِى الْمَسْجِدِ حَدِیْثَ الدُّنْیا.[2] رسول خدا صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏آله و سلم فرمود: هنگامى که روز قیامت مى‏شود، نوعى کژدم از جهنم بیرون مى‏آید که سرش در آسمان هفتم است و دمش در زیر زمین و دهانش از مشرق تا مغرب، آنگاه مى‏گوید: کجاست کسى که با خدا و رسولش جنگید؟ سپس جبرئیل فرود مى‏آید و مى‏پرسد: اى کژدم چه کسى را مى‏خواهى؟ مى‏گوید: پنج دسته را؛ ۱-بی نماز، ۲- منع‏ کننده زکات، ۳-رباخوار، ۴- شراب‏خوار. ۵-و گروهى که در مسجد از دنیا سخن مى‏گفتند. 3 . و قال النبى صلى‏الله‏علیه‏و‏آله: لَحَدِیْثُ الْبَغِى فِى الْمَسْجِدِ یَأکُلُ الْحَسَناتِ کَما تَأکُلُ البَهِیمَةُ الْحشَیشَ.[3] رسول خدا صلى‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: بدرستى که سخن ناروا در مسجد، حسنات انسان را از بین مى‏برد، چنان که چهارپایان علف‏ها را مى‏خورند. [1] وسائل‏الشیعة، ج 5 ، ص 214 ، ح 6364 / [2] - مستدرک‏الوسائل، ج 17 ، ص 47 ، ح 20699 / بحارالأنوار، ج 76 ، ص 149 . [3] . مستدرک‏الوسائل، ج 3 ، ص 371 ، ذیل حدیث 3803 / بحارالأنوار، ج 80 ، ص 377 .
فقر و ناداری مطلوب اسلام نیست عنه عليه السلام : ألاَ و إنّ مِنَ البَلاءِ الفاقَةَ ، و أشَدُّ مِنَ الفاقَةِ مَرَضُ البَدَنِ ، و أشَدُّ مِن مَرَضِ البَدَنِ مَرَضُ القَلبِ ؛ ألاَ و إنَّ مِنَ النِّعَمِ سَعَةُ المالِ، و أفضَلُ مِن سَعَةِ المالِ صِحَّةُ البَدَنِ ، و أفضَلُ مِن صِحَّةِ البَدَنِ تَقوَى القَلبِ .[شرح نهج البلاغة : 19/337 .] حضرت امام امیرالمومنین على عليه السلام : بدانيد كه يكى از بلاها: ۱- نادارى است. ۲- و بدتر از نادارى ، بيمارىِ تن است. ۳- و سخت تر از بيمارىِ تن ، بيمارىِ دل است. ای مردم! بدانيد كه يكى از نعمتها : 1- گشايش در مال است. 2- و برتر از گشايش در مال، تندرستى است . 3- و برتر از تندرستى ، پرهيزگارىِ دل است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بی تردید افزون بر تلاش و کوشش برای امرار معاش دعا و ذکر نیز دارای آثار فراوان است. دعای افزایش رزق و روزی بر اساس تعلیم حضرت امام موسی بن جعفر علیهماالسلام گفتن استغفار همراه با دعاهای طلب رزق و روزی ، اجابت دعا را تضمین می‌کند ، به همین دلیل معصومین (علیهم السلام) برای حلّ مشکلات دوستان و شیعیانشان ، گاهی تلاوت استغفار را همراه با اذکار دیگر سفارش می‌نمودند، که این خود یکی از انواع استغفار به شمار می‌آید و نقش به سزایی در بر آورده شدن خواسته‌های انسان دارد. ابی جعفر شامی گوید: در شام مردی به نام هلقام ابن ابی هلقام بود ، او این حدیث را برایم نقل کرد : خدمت مولایم حضرت امام موسی بن جعفر (علیهما السلام) رفتم و عرض کردم : به من دعایی تعلیم نمایید که جامع دنیا و آخرت باشد و مختصر و کوتاه هم باشد . امام (علیه‌السلام) فرمودند : بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب این ذکر را بگو: « سُبْحانَ اللهِ العَظیمِ وَبِحَمْدِهِ ، أَسْتَغْفِرُ اللهَ ، وَأَسْأَلُهُ مِنْ فَضْلِهِ » « منزّه است خدایی که با عظمت است و به حمد و ستایش او مشغولم ، از خداوند آمرزش می‌ خواهم و از فضل و عنایتش طلب می‌کنم ». هلقام گفت: وضعیّت مالی من در میان خاندانم از همه بدتر بود، اما به برکت این دعایی که امام تعلیمم کرد ، ناگهان ارثی از طرف شخصی به من رسید که فکر نمی‌کردم بین او و من پیوند خویشاوندی باشد ، به حدّی وضع مالی و اقتصادیم رونق یافت که امروز توانگرترین فرد در میان بستگان خود هستم ، این برکات نبود مگر به خاطر آنچه بنده صالح خدا ، مولایم حضرت موسی بن جعفر (علیهما السلام) به من آموخت. متن کامل عربی و سند حدیث: أَبُو جَعْفَرٍ اَلشَّامِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي رَجُلٌ بِالشَّامِ يُقَالُ لَهُ هِلْقَامُ بْنُ أَبِي هِلْقَامٍ قَالَ: أَتَيْتُ أَبَا إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ عَلِّمْنِي دُعَاءً جَامِعاً لِلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ أَوْجِزْ فَقَالَ قُلْ فِي دُبُرِ اَلْفَجْرِ إِلَى أَنْ تَطْلُعَ اَلشَّمْسُ سُبْحَانَ اَللَّهِ اَلْعَظِيمِ وَ بِحَمْدِهِ أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ مِنْ فَضْلِهِ قَالَ هِلْقَامٌ لَقَدْ كُنْتُ مِنْ أَسْوَإِ أَهْلِ بَيْتِي حَالاً فَمَا عَلِمْتُ حَتَّى أَتَانِي مِيرَاثٌ مِنْ قِبَلِ رَجُلٍ مَا ظَنَنْتُ أَنَّ بَيْنِي وَ بَيْنَهُ قَرَابَةً وَ إِنِّي اَلْيَوْمَ لَمِنْ أَيْسَرِ أَهْلِ بَيْتِي وَ مَا ذَلِكَ إِلاَّ بِمَا عَلَّمَنِي مَوْلاَيَ اَلْعَبْدُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . منبع: الکافی ج ۲ ص ۵۵۰
👊پویش قرآنی "غزه آیه مقاومت" 🔹 تلاوت فردی و گروهی آیه ۳۰ سوره فصلت در حمایت از مردم مظلوم غزه و به یاد شهدای غزه 🔴 ارسال تلاوت به شماره: ۰۹۹۶۵۴۷۲۳۸۱ در پیامرسانهای ایتا و تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا