eitaa logo
امام حسین علیه السلام
127 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
134 فایل
اخبارفرهنگی وسیاسی ارتباط بامدیر: @seied135 لینک کانال امام حسین علیه السلام: https://eitaa.com/joinchat/827654202C7ef1054c37
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بی تردید در میان رذائل اخلاقی هیچکدام همانند حسد ویرانگر نیست. - از حضرت امام  علی ابن ابیطالب علیه السلام نقل شده است که فرمود: «راس الرذائل الحسد؛ سرچشمه صفات رذیله حسد است» . (غرر الحکم  ص ۱۸۹) - و نیز از همان حضرت در یک تعبیر کنایی آمده است که فرمود: «لله در الحسد ما اعدله بدء بصاحبه فقتله؛ آفرین بر حسد! چقدر عدالت پیشه است، نخست به سراغ صاحبش می رود و او را می کشد» ! (الکافی ج ۲ ص ۲۳۴) - باز از همان حضرت نقل شده که فرمود: «ثمرة الحسد شقاء الدنیا و الآخرة؛ میوه درخت حسد شقاوت دنیا و آخرت است» ! ( غرر الحکم ص ۱۸۹) - در حدیث دیگری از امام صادق (ع) آمده است: «آفة الدین الحسد و العجب و الفخر؛ آفت دین و ایمان (سه چیز است) حسد و خود بزرگ بینی و فخرفروشی» . (الکافی ج ۲ صفحه ۳۴۵) - امام صادق (ع) می فرماید: هنگامی که موسی بن عمران (ع) با خدا مناجات می کرد چشمش به مردی افتاد که در سایه عرش الهی قرار داشت، عرض کرد: «یا رب من هذا الذی قد اظله عرشک؛ خداوندا این کیست که عرش تو بر سر او سایه افکنده است؟ ! » فرمود: «یا موسی هذا ممن لم یحسد الناس علی ما آتاهم الله من فضله؛ ای موسی! این از کسانی است که نسبت به مردم در برابر آنچه خداوند از فضلش به آنها ارزانی داشته، حسد نورزیده» . (محجه البیضاء ج ۵ ص ۳۲۸ ) - در حدیث دیگری از پیامبر اکرم (ص) می خوانیم: «ستة یدخلون النار قبل الحساب بستة؛ شش گروهند که قبل از حساب الهی وارد آتش دوزخ می شوند به خاطر شش چیز» ! «قیل یا رسول الله من هم؟ ؛ عرض کردند ای رسول خدا! آنها کیانند» ؟ «قال: الامراء بالجور، و العرب بالعصبیة، و الدهاقین بالتکبر، و التجار بالخیانة، و اهل الرستاق بالجهالة، و العلماء بالحسد؛ ۱- زمامداران به خاطر ظلم و بیدادگری، ۲- عرب به خاطر تعصب، ۳-فئودالها و زمین داران و کدخدایان و خان ها به خاطر تکبر ۴- ، تجار به خاطر خیانت به مردم، ۵- روستاییان به خاطر جهل. ۶- دانشمندان به خاطر حسد» !  به این ترتیب حسد در درجه اول بلای بزرگ برای دانشمندان است! - این بحث را با حدیث دیگری از پیامبر اکرم (ص) به پایان می بریم (هر چند احادیث در این زمینه بسیار است) فرمود: «انه سیصیب امتی داء الامم! قالوا: و ماذا داء الامم؟ ! قال: الاشر و البطر و التکاثر و التنافس فی الدنیا، و التباعد و التحاسد حتی یکون البغی، ثم یکون الهرج! ؛ به زودی بیماری (بزرگ) امتهای گذشته ، امت مرا فرا نیز می گیرد! عرض کردند: بیماری (بزرگ) امتها چیست؟ فرمود: ۱- هوسرانی و ۲-عیاشی. ۳-  و فزون طلبی، ۴-مسابقه در دنیاپرستی، ۵- اختلاف. ۶- نفاق. ۷- حسد نسبت به یکدیگر. ۸- سرانجام به ظلم و ستم و سپس به هَرج و مَرج مبتلا می شوند» ! (المحجه البیضاء ج ۵ صفحه ۳۲۷ به بعد)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ به 🏴قصه تکرای بود و غزه نینوا... عطش، دلهره‌ی کودکان، ضجه مادران و خون کودکان روی دوش پدران... صدای زوزه تیر حرمله ها، گلوی شیرخوارها را نشان گرفته است. مادران با دستهایی شبیه گهواره ... سرها روی نیزه ها که نه، روی تلی از خاک و مرثیه فرشتگان که نوحه سر می دادند: « بای ذنب قتلت» شهر در آتش کینه ی شمرها می سوزد و جای سیلی بمبهای تهجّر که روی صورت زمین مانده. رقیه ها باصورت خاکی، دامن سوخته، به دنبال پناهگاهی که نیست. اربا اربای پیکرها، علی اکبرها را تصویر می کرد... و جسم بی جان،قاسمهایی که با استخوان شکسته از زیر آواربیرون می آمد. اشک و ناله امام و قلب داغدار محور عالم هستی و دلهره زنان و کودکان آواره و ندای "ان لم تکن لکم دین فتکونو احرارا فی دنیاکم " که در میان هلهله ها گم شده... و همه باز ایستاده اند و اگر امروز بگذرد توّاب بودن را چه سود... کفتارهای خونخوار، باردیگر درنده خوئی خود را نشان دادند، ولی این بیشه خالی از شیران حماسه ساز نیست و اکنون بیش از هر زمان دیگر، زمان چنگ زدن به ریسمان وحدت است و رمز پیروزی؛ ( واعتصموا بحبل الله جمیعا) و امروز خون مظلوم، یاری آزادی خواهان عالم را می طلبدکه؛ لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ... 🔷🔸💠🔸🔷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا