فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 #السلامعلیکیابقیهالله
💚 ️مهدی جان(عج) مولای ما
جمعه شد تا باز
جای خالی توحس شود
تا شقایق باز
دلتنگ گل نرگس شود
آفتاب پشت ابرم
نام تو دارم به لب
خواستم نور تو
گرمی بخش این مجلس شود
💚 به حق یعقوب دشت کربلا
💚 علی ابن الحسین امام سجاد
💚 اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلِیکَ الْفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلام_اربابم
•|لطفـےبنمـا ڪہ
•|خاڪ پایـت گـردمـ
•|دامـن بِتڪان
•|ڪہ تا گـدایت گـردمـ
•|دلتنگـــ زیارت تـوامـ
•|اربابمــ
•|مـن را بہ حـرم ببر
•|فـدایت گـردمـ
#السلام_علیک_یااباعبداالله_الحسین_ع
به تاریخ شمسی، امشب شب عاشوراس😭
با تبدیل تاریخ، دهم عاشورای سال ۶۱ هجری قمری مصادف میشه با ۲۱ مهر سال ۵۹شمسی. بدینترتیب امروز پنجشنبه مصادف با تاسوعا و فردا جمعه مصادف با عاشورای حسینی ست
#السلام_علیک_یا_أباعبدلله
🛑راهکار رهایی از غم، غصه و عذاب وجدان...!
پست رو با دقت بخونید سعی کردم با ادبیات ساده بنویسمش که به درد همه بخوره🙏
✍ببینید در روانشناسی دوتا مفهوم همزاد داریم که متضاد هم میشن.
یک- "خودِ تجربه کننده"
دو- "خودِ به یاد آورنده"
✍ببینید "خودِ تجربه کننده" همیشه درست ترین تصمیمات رو میگیره چون با تمام وجود و احساساتش، توی موقعیت قرار گرفته و بر اون اساس تصمیم گیری کرده...
📕اما "خود به یاد آورنده" معمولا بر حسب شرایط حال،خودش به دلخواه تصمیم میگیره چه بخشهایی رو به یاد بیاره...!
و در برخی موارد متاسفانه دچار تضاد آزاردهندهای با "خود تجربه کننده"می شه.
📒برای مثال:
مثلا فردی از خانواده یا دوستان،شما رو اذیت میکنه
و شما یعنی "خود تجربه کننده" باهاش قطع ارتباط می کنی.. چون اذیتهاشو دیدی!با رفتارش ناراحتت کرده و شما خسته شدی و دیگه نمیتونی تحملش کنی!
یعنی در اون مقطع شما یه تصمیم درست و عاقلانه گرفتی...
🔰اما بعد از مدتها خبردار می شی که اون شخص دچار بیماری وخیمی شده..
💠در اینجا خاطرات خوب پررنگ میشن و اذیت و آزارهاش کمرنگ و بی ارزش بنظر میاد و این تعارض بشدت شما رو آزار میده تا جایی که عذاب وجدان میگیرید..
🔴پس یادتون باشه "خود به یاد آورنده" می تونه خاطرات حتی یک دوستی رو به شکل دروغینی براتون به شدت دلپذیر یا به شدت انزجار آور کنه.
🔸اما توصیه می کنم به "خود تجربه کنندتون" بیشتر بها بدید...
▪️چون قطعا در اون ایام شرایط به جایی رسیده که اون تصمیمو گرفتین.
🔘بازگشت به تجربه های شکست خورده قبلی به خاطر "خود به یاد آورندهی" فریبکار هستش
🔵 که آدمهارو مجاب می کنه که مجددا یک رویداد شکست خورده رو دوباره شروع کنن و یا وارد رابطه با آدمهای سمی زندگیشون بشن و دوباره شکست بخورن...
🔶این در مورد کسانی که عزیزی رو هم از دست دادن صدق میکنه...
🔺ما وقتی کسی رو از دست میدیم اون "خود به یاد آورنده"ی ما تمام تلاششو میکنه که فقط جنبه های مثبت اون آدم رو به ما یادآوری بکنه،عذاب وجدان بگیریم که چرا وقتی اون حرف رو زد این رفتار رو باهاش کردم...
🔶در حالیکه اگر بتونید خاطرات قبلی رو با کیفیت بالا به یاد بیارید میفهمید که بعضی جاها،گاهی واقعا طرف باعث اذیت و آزارتون شده بوده که اون برخورد رو باهاش داشتید..
♦️پس عذاب وجدان یا ناراحتی یا غصه خوردن دردی رو دوا نمیکنه..
📗ما آدمها دکمهی بازگشت به گذشته رو حتی برای یک ثانیه نداریم.پس تصمیمات،حرف ها و واکنش ها همه در لحظه متناسب با موقعیت انجام میشه و دنیا رو به جلو میره..
💥حتی اگر توی شرایطی مقصر بودیم دیگه فکر کردن بهش و رنج کشیدن دردی رو دوا نمیکنه که...
پس سعی کنید بازیچهی دست "خود به یاد آورنده" تون نشید و بیشتر به "خود تجربه کنندهتون" اعتماد کنید و جلوی خیلی از مشکلات روحی روانی رو بگیرید...
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
🔴آیا عمل نکردن به جواب استخاره، توهین به خدا حساب میشود؟!
✅استخاره(طلب خير كردن) يكي از اموري است كه معمولا با آن سروكار داريم.
🌺از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند:
✳️ منفورترین فرد نزد خداوند چه کسی است؟
فرمود: «شخصی که خدا را متهم میدارد».
❗️ پرسیده شد: مگر کسى خدا را متهم میدارد؟!
💥فرمود: «آرى؛ آنکسی که از خداوند، طلب خیر کند و هنگامی که خیر و مصلحت او در دشواریها و سختىها دانسته شد، عصبانی و خشمگین شود!
او همان کسى است که خدا را متهم میدارد!»
🌟این حدیث، درمورد فردی است که گویا بین دو امر، به یکی تمایل داشته و گزینه دیگر را نمیپسندد.
🙏در عین حال؛ در دعاهای خود از پروردگار طلب خیر میکند که گزینه مناسب را برای او درنظر بگیرد
و اتفاقاً خداوند در مقام اجابت، خیر او را در گزینهای قرار میدهد که نه تنها دلخواه او نبوده، بلکه با دشواریهایی همراه است.
♻️ اگر او در این هنگام، خشمگین شود، گویا خدا را متهم به این ساخته که انتخاب مناسبی برای او انجام نداده است!
💠🌸💠🌺💠🌸💠🌺💠🌸💠
📚پي نوشتها:
ابن شعبه حرانی، حسن بن علی، تحف العقول عن آل الرسول(ص)، ص 364، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1404ق؛ برقی، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، ج 2، ص 598، قم، دارالکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1371ق.
2- حسینی عاملی، سید جواد، مفتاح الکرامة فی شرح قواعد العلاّمة، ج 9