فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از قتل عام گسترده شیعیان در دوره صدام چه میدانید؟
دکتر مصطفی خرمآبادی
در انتفاضه شعبانیه در سال ۱۹۹۱ صدام بیش از دو میلیون نفر را کشت.
بین الحرمین را که میبینید، خانههای مردم بود، مردم کربلا به حرم اهل بیت و خانه های اطراف حرم پناه آوردند. صدام تمام خانه ها را با خاک یکسان کرد. بین الحرمین خون مرد و زن و بچه عراقی ریخته شده است.
شذرات
@iman_norozi
✍️نامهای به شهید رستمعلی آقا باباپور در روز شهادتش
در هشتمین روز کمین، گلوله تک تیرانداز نشست وسط دو اَبروی رستمعلی و پیشانیش را شکافت.
صدای یا زهرایش بلند شد و مغزش پاشید روی تنم و کیسه های کمین، با پشت سر آرام نشست روی زمین، سریع عکس گرفتم، به سه ثانیه نکشید که شهید شد.
ناگهان از توی کانال یک نفر داد زد که رستمعلی نامه داری
فرمانده نامه را گرفت و باز کرد، از طرف همسرش بود ، نوشته بود :
رستمعلی جان، امروز پدر شدی،
وای ببخشید من هول شدم، سلام
عزیزم، نمیدونی چقدر قشنگه، بابا ابوالقاسم اسم پسرت رو گذاشته مهدی، عین خودته، کشیده و سبزه، کی میای عزیزم ؟
از جهاد اومده بودن دنبالت، می خوان اخراجت کنن،
خندم گرفته بود.
مگه بهشون نگفتی که جبهه ای ؟ گفتن بخاطر غیبت اخراج شدی،
مهم نیست، وقتی آمدی دوباره سر زمین ، کار می کنی، این یه ذره حقوق کفاف زندگیمون رو نمیده،
همون بهتر که اخراجت کنن.
عزیزم زود برگرد، دلم واست تنگ شده..🕊🕊🕊💔🥀🥀🥀
قرآن کریم
«گمان نکنید شهدا مرده اند بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی میخورند»
https://eitaa.com/joinchat/2105016323C3224901930
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کاهش_جمعیت
رمزگشایی پروژه مخوف کاهش جمعیت جهان از روی جلد مجله تایم .ریست بزرگ
#خانواده
#حجاب
#یهود
#جمعیت
شذرات
@iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 مداحی حسین طاهری در دیدار فعالان دفاع مقدس با رهبر انقلاب
دیروز پدرها همه رفتند به میدان
امروز پسرها همه در خط شهیدان
#دفاع_مقدس
#رویشهای_انقلاب
شذرات
@iman_norozi
animation.gif
24.9K
#زن و زناشویی در #عرفان_اسلامی
استاد علی امینی نژاد
🔹این مقاله برآن است تا نشان دهد عرفان اسلامی تحت تعلمیات پیامبر اکرم- نگاهی متعالی در عین اعتدال و همراهی با فطرت در مساله زن و زناشویی ارائه کرده است.
🔹استاد امینینژاد نگاه عرفان به مسئله زن و زناشویی را به دوره قبل و بعد #ابن_عربی تقسیم میکند.
این مقاله در ابتدا به بررسی آثار عرفانی پیش از ابن عربی در مسئله زناشویی میپردازد و سپس اوج آن را در نگاه ابن عربی میداند؛
«اوج نگرش #عرفان_اسلامي درباره #زن و زناشويي و تبلور کامل #اندیشه_نبوی- از حیث تحلیلی و #سلوکی را باید در نگاه عارف شهیر اسلامی محیالدین ابنعربی جستجو کرد.»
🔻مقالات و گفتارهای فراوانی به مسئله زن و زناشویی در عرفان اسلامی بخصوص ابن عربی پرداخته شده است، اما آنچه مقاله استاد علی امینینژاد را #متفاوت از سایر مقالات و گفتارها در این مسئله میکند اینست که نویسنده دچار #تقریر_عرفی از آثار عرفا نشده است. لذا نویسنده سعی داشته است #بدون_سانسور گزارشی از عرفان اسلامی در مسئله زن و زناشویی بپردازد.
خلاصه مقاله فوق در چند پیام ارائه میگردد.
✨متن تایپی: goo.gl/bQDITM
✨نشریه #پژوهشهای_معنوی شماره۶،زمستان۹۱
🔻سعی داریم مسئله زن و #نظام_خانواده را از نظرگاهها و مکاتب مختلف بپردازیم و مخاطب خودش در یک #نظام_مقایسه تراز مکاتب و اندیشههای مختلف را به سنجه قضاوت بگذارد.
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
🔹زن و زناشویی در عرفان اسلامی
قسمت ۱
🔻گزارش سهروردی از نقش #تعددزوجات در سلوک
✍ استاد علی امینی نژاد
🔸ابوحفص عمر سهروردی از #عارفی_خراسانی گزارش میکند که به خاطر تعدد زوجاتش مورد #عتاب و #عیبجویی #دیگر_سالکان قرار میگرفت.
🔸 عارف خراسانی در مقام پاسخ از ایشان میپرسد، آیا شده که در میان سلوک و رعایت آداب و دستورالعملهای سلوکی، #خاطر_شهوتآلودی از ذهن شما بگذرد و #قلب شما را مشغول دارد؟! پاسخ میدهند که آری چنین مواردی پیش آمده است.
🔸عارف خراسانی به آنها میگوید:
«اگر من در همه عمر بدین حالی که شما دارید و به راحتی به گذر #خطوات_گناهآلود تن در میدهید، رضایت میدادم هرگز در تمام عمر #ازدواج نمیکردم، اما چون تا خاطری پیش میآمد به #حربهی_تزویج آن را دفع میکردم، الان چهل سال است که یک #فکر_گناه برذهنم برنگذشته است.»
(سهروردی، عوارف المعارف، ص101).
منبع: استاد امینینژاد، مقاله زن و زناشویی در عرفان اسلامی؛ فصلنامه مطالعات معنوی، ۱۳۹۱
#زن_زناشویی
#عرفان_اسلامی
#سلوک
#تعددزوجات
#تمسخر_تعددزوجات
#خطوات_گناهآلود
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
🔹زن و زناشویی در عرفان اسلامی
قسمت ۲
🔻نقش #اعمال_شهوت و ارضای نفس در #سلوک_صعودی!
✍ استاد علی امینینژاد
🔸تحلیل عمیقتر #سلوکی از مسئله #ازدواج و #نکاح را میتوان از بخش دیگری از کلمات #سهرودی در این باب جستجو کرد.
🔹 سهروردی بر این باور است که وقتی سالک مخالفت با #نفس را #تشدید میکند و در مسیر #ریاضت آن را از لذائذ و مشتهیاتش باز میدارد، این کنترل شدید نفس و باز داشتن او از #حظوظ_نفسانی، گاه به جایی میرسد که آنچه درد سالک بود #دواء او میشود و #إعمال_شهوات و ارضاء نفس در آن مراحل سخت، موجب #همراهی_نفس با قلب در #سلوک_صعودی میشود و در نهایت نفس مقابل و مخالف، مُعین و همراه آدمی گشته و موجب #انشراح_قلب شده و طمأنینه بر نفس حاکم میشود و در اين حال #زبان_حال_نفس در خطاب با #قلب آن است که (کن معي في الطعام اکن معک في الصلوة) در غذا همراهم باش تا در عبادت همراهت باشم.
🔹 در همین راستا تأمل در کلام #جنید_بغدادی (درگذشته به سال 297 ه ق) حائز اهمیت است. او میگوید: من به #همسر محتاجم چنانچه به غذا احتیاج دارم. این سخن دقیقا به معنای همراهی #معنویت_عرفانی در اسلام با #فطرت و #طبیعت_بشری است و این نگرش کاملاً انعکاس از برداشتهای اسلامی و دینی در این موضوع است.
#سلوک_صعودی
#جنید_بغدادی
#إرضا_نفس
#إعمال_شهوت
#انشراح_قلب
#معنویت_عرفانی
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
🔹زن و زناشویی در عرفان اسلامی
قسمت ۳
🔻زناشويي در #عرفان_ابنعربي
✍استاد علی امینی نژاد
✨اما #اوج_نگرش عرفان اسلامي درباره زن و زناشويي و تبلور کامل #اندیشه_نبوی- از حیث #تحلیلی و سلوکی را باید در نگاه عارف شهیر اسلامی #محیالدین_ابنعربی (درگذشته به سال 638 ه ق) جستجو کرد.
🔸ابنعربی موضوع #نکاح را از منظر #هستيشناختي آنچنان گسترش میدهد که با #مطلق_ظهور و تجلی گره میزند و با عنوان «#نکاح_ساری» آن را در همه مراتب هستي جاري و شکلگيري و آفرينش همه اشیاء را زیر سر پدیده نکاح به شمار میآورد.
🔸درهمین راستا در #مکتب_عرفاني محیالدین حداقل #چهار مرتبهی از نکاح که عبارتند از:
«نکاح اسمائی»، «نکاح روحانی»، «نکاح طبیعی ـ ملکوتی»، و «نکاح عنصری ـ سفلی»، تبیین و تشریح میشود (قونوی، ص 378)
🔸 و چه بسا بحث و بررسی در اطراف #انواع_نکاحها در آثار ابنعربی با عنوان «#علم_النکاح» طرح میشود. (ابنعربی، ج3 و ج2، ص586).
#محیالدین_بنعربی
#مراتب_نکاح
#علم_النکاح
#نکاح_ساری
#نکاح_روحانی
#نکاح_ملکوتی
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
#کثرت_نکاح
🔹زن و زناشویی در عرفان اسلامی
قسمت ۴
🔻نکاح عنصری؛ بالاترین عبودیت و #افضل_نوافل
⚡️رسیدن به رتبه #اهل_اللهی و فهم برخی #معارف_ناب_عرفانی متوقف بر #کثرت_نکاح
✍ استاد علی امینینژاد
🔸محیالدین درباره #نکاح_عنصری نیز در آنچه مربوط به انسان میشود و هماینک محل بحث و گفتگوي ما است، ابعاد مختلفی را مورد تحلیل قرارمیدهد که عمدهی آنها ذیل چند نکته ارائه میشود:
⚡️الف. در نگاه #ابنعربی ازدواج و زناشویی نه تنها موجب #عفاف و #عصمت از #گناه است، بلکه وی با توجه کامل به آنچه در #معنویت_اسلامی و در روایات پیامبر اکرم- آمده است، یادآور میشود که در دین ختمی #تبتل جای خود را به #تبعّل و #عزوبت و تجرد جای خود را به #نکاح و ازدواج داده است.
✨محیالدین در باب دوازدهم از #فتوحات_مکیه که با عنوان (فی معرفه دوره فلک سیدنا محمد-) شروع میشود میگوید:
از #سنتهاي پيامبر اکرم #ازدواج است نه #تبتّل و دوري از جنس مخالف. آن حضرت به جهت سرّي الهی، ازدواج را #عبادت_خدا قرار داده است ... واين فضيلت و همانندهاي آن از #اختصاصات_نبي مکرم اسلام است «... وکان من سنته (ای الرسول-) النکاح لا التبتل و جعل النکاح عباده للسرالالهی..... فهذا الفضل و ما شاکله مما اختص به محمد-... (ابنعربی، فتوحات مکیه، ج1، ص 146)
⚡️به نظر وی نه تنها #نکاح عبادت است، بلکه آن را #بالاترین_عبوديت و #برترین_نوافل در میان #امور_طبیعیای همچون اکل و شرب به شمار آورده و در باب هفتادم از #فتوحات ضمن بحثی پیرامون #قطب، میگوید:
«فانه لایتحقق له ولا لغیره من #العارفین عبودیة #اکثر مما یتحقق له فی #النکاح لا فی اکل و لا فی شرب و لا فی لباس لدفع مضرة» (ابنعربی، ج2، ص574)
یعنی #نکاح حتی برای #واصلان نیز #بالاترین_بندگی خدای متعال در کارهای طبیعی و امور متعارف زندگی است.
🔸از همینرو، در #وصایائی که به هریک از #سالکان و واصلان دارد، از جمله به ازدواج سفارش میکند و آثار اخروی آن را برمیشمارد و در ادامه میگوید:
«فان النکاح #افضل_نوافل_الخیرات و اقربه نسبه الی الفضل الالهی» (ابنعربی، ج 4، ص477)
⚡️و در جایی دیگر، برای #فهم برخی از #معارف_ناب عرفانی، #کثرت_نکاح ـ که در آن درهم آميختگي و انتاج و توليد وجود دارد ـ را پیشنهاد میکند و آن را #نزدیکترین راه برای رسیدن به هدف میشمارد که در نهایت موجب رسیدن به «#مقام_محبوبی» و دستیابی به رتبهی «#اهل_اللهی» میشود و در #حريم_قرب خداوند جاي ميگيرد به گونهاي که هيچ مقامي او را #مقيد نميسازد (ابنعربی، ص545، ج 3).
#نکاح_عنصری
#فتوحات_مکیه
#کثرت_نکاح
#برترین_نوافل
#فهم_معارف_ناب
#رتبه_اهلاللهی
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
#نکاح_عنصری
🔹زن و زناشویی در عرفان اسلامی
قسمت ۵
🔻نکاح عنصری؛ #بالاترین_نعمت
✍استاد علی امینی نژاد
🔸ب. از نگاه ابنعربی ازدواج و نکاح #بزرگترین_نعمت خداوند است و به همین جهت، خداوند متعال #زنان را #محبوب_رسولالله - کرده و او را بر نکاح ایشان #قوت بخشیده است.
🔸 وی در باب 558 فتوحات در بحث از حضرت شکر، پس از طرح دقایقی درباره شکر، موجب آن را نعمتهای الهی میشمارد و سپس به #نحو_شگفتی در کل این بحث، تنها #نعمت_نکاح را مطرح کرده و آن را #بالاترین_نعمت معرفی میکند.
🔸محیالدین در تبیین سر این مسئله به نکته ظریفی اشاره میکند و آن این است که در همه #نظام_هستی انسان بزرگترین صنعت الهی است و #تنها ازدواج بستر را برای پدید آمدن چنین موجودی فراهم میکند. (ابنعربی، فتوحات مکیه ، ج4، ص243).
#نکاح_عنصری
#بالاترین_نعمت
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
#نکاح_عنصری
🔹زن و زناشویی در عرفان اسلامی
قسمت ۶
🔻دو انگیزه متعالی در نکاح در نگاه #بن_عربی
✍استاد علی امینینژاد
ج. از منظر این #عارف_سترگ_اسلامی، اگرچه انسانها و حتی سالکان در نکاح و زناشویی میتوانند انگیزههای متعددی را تعقیب کنند، اما دو انگیزهی بسیار متعالی در #سطوح_برتر_سلوکی وجود دارد،
✨ ۱- یکی آنکه در #عالم_ماده، پدید آمدن صورتهای مختلف در پی انفعال محل منفعل شکل میگیرد و در میان محلهای انفعالی متعددی که هریک شرایط پدید آمدن صورتی را فراهم میسازند، #زن کاملترین منفعل و #برترين_پذیرنده است که بستر را برای تحقق کاملترین صورت یعنی #صورت_انسانی آماده میکند، لذا یکی از انگیزههای ظریف اهل معرفت در امر نکاح، #محبت ایشان به چنین محل منفعل ـ زن ـ است و از اسرار آنکه خداوند متعال زن را #محبوب_پیامبر خاتم- قرار داد و چنین امتنان اختصاصی را به آن جناب کرد، همین امر است (ابنعربی، ج 4، ص243).
#نکاح_عنصری
#انگیزه_متعالی
#سطوح_برتر_سلوکی
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
#لذت_شهوت
🔹زن و زناشویی در عرفان اسلامی
قسمت ۷
🔻انگیزه دوم در نکاح؛ #کثرت_زوجات رسولالله تنها برای #لذت و #شهوت بوده است.
✍استاد علی امینینژاد
🔸اما #اوج کار #محیالدین_ابنعربی در تبیین #انگیزه_دوم در مسئله #نکاح و زناشویی است، چنانچه وی میگوید شاید بتوان از فضای حاکم بر اقوال و افعال و سیرهی پیامبراکرم- همین معنا را استشمام کرد.
🔸ابنعربی براين باور است #انگیزه_نهایی عارف #کامل_مکمّل از عمل زناشویی، دستیابی به #عصمت از گناه و رسیدن به عفاف #نیست، زیرا این معنا، به صورت متعارفِ آن در حق چنین فردی ـ که در حد عصمت يا نزديک به آن است ـ تقریباً بیمعناست، حتی انگیزه متعالی او، رسیدن به #فراغت_قلب و یا حتی ایجاد مثل و #استمرار_نسل نیست، بلکه #سرّ_نهایی کار #عارف_کامل_مکمّل در عمل زناشویی صرفاً #اعمال_شهوت است!
🔸#کثرت_زوجات رسول الله - از یک طرف و #قلّت_فرزندان آن جناب از سوی دیگر، نشان میدهد که مراد آن حضرت از ازدواجهای متعدد، #خود_نکاح و عمل زناشویی بوده است، ابنعربی در کلمات خود دو مورد دیگر را نشان میدهد که نکاح و #جماع در آن دو نیز #تنها برای #اعمال_شهوت است، یکی #نکاح_اهل_جنت و بهشتیان است که هیچ انگیزهای در آنجا جز #شهوت و #لذت_شهوی وجود ندارد و دیگری #نکاح_حیوانات است که در آنجا نیز گرچه تولید مثل نیز معمولاً و به صورت طبیعی وجود دارد اما هدف حیوان تنها رسیدن به لذت شهوی است. (ابنعربی، فتوحات مکیه، ج ۴، ص ۲۴۳).
#لذت_شهوی
#کثرت_زوجات
#رسولالله
#انگیزه_نهایی_عارف
#اعمال_شهوت
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله بهجت (ره): تقیّه شیعیان را زیاد کرد اگر همون اول سب و طعن میکردیم کجا تعداد شیعیان زیاد میشد؟
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
هدایت شده از مطهره وافییزدیツ📿⃟🌳
نان سالم
جامعه ی سالم
این شعار رو میدن
اما آیا نان هایی که به مردم ارائه میشه
سالمه
آردش اونقدری که باید سبوس داشته باشه داره؟!
بعد میگیم چرا معده ام اینطور شد
این همه زخم معده ها
این همه مشکلات گوارشی
رو نونت دقت کن
پنجاه درصد قضیه حل شده😃
قضیه چیه؟
سبک زندگیه
حال نداری درست کنی
همت نداری وقت نداری
از نونوایی هایی که نون های سبوس دار و سالم میفروشن خرید کنید
هدایت شده از مطهره وافییزدیツ📿⃟🌳
در مورد تنور پرسیدید
تنور گلی خیلی بهتره از نظر خاصیت
منزل پدر همسرم از میبد اومدن براشون تنور گلی نصب کردند
اما این تنور تنور سیار آهنی هست..
@motaharevafi77
هدایت شده از مطهره وافییزدیツ📿⃟🌳
صفر تا صد زحمت خمیر درست کردن و نان پختن با همسر گرامی هست
من هم آب و شربت میدم بهشون🙈
هدایت شده از مطهره وافییزدیツ📿⃟🌳
بیست سی تا نون برای یک هفته
برای تعداد خانواده ی ما کفایت می کنه
اینطور نیست هر روز صبح پا تنور باشیم😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شبکه هندی ویون نیوز؛ به انگلیس ورشکسته 2023 خوش آمدید!!
🔶 گزارش شبکه هندی "Wion" از مجله انگلیسی "Bmj Public Health" درباره بحران افزایش هزینهها، فروپاشی زیرساختها، لغو نوبتهای پزشکی و... را با هم ببینیم.
🔷️ شبکه انگلیسی "ITV News": هفت میلیون نفر در انتظار خدمات بیمارستانی در این کشور
#بحران_اروپا
#امید_زندگی
#سختی_زندگی
#بزک_غرب
#جریان_تحریف
#تحقیر_هویت_اسلامی
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 صادرات طب چینی
♻️ جای تأسف است که طب اصیل و سنتی ایرانی، که از همه جهات بسیار پیشرفتهتر از طب چینی است، توسط خود ما ایرانیها و بخصوص مسئولین، مورد باور قرار نگرفته است! آن وقت آنها طب ناقصشان را باور دارند و به دنیا صادر میکنند!!
#جهاد_تبیین
#اربعین
#راهبر_سلامت
#سلامت
#نظام_سلامت_اسلام
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
#سفرنامه
#اقتصاد_مقاومتی
🔻بسته بندی شیک محصولات بهداشتی سوری
🔹شامپوها و صابونهای طبیعی با بسته بندیهای شیک صادراتی تولید #سوریه.
🔹در عکس #لیف_لوفا با قیمت ارزانتر از ایران هم مشاهده میشود.
🔹متأسفانه به دلیل #غربزدگی در کشورهای عراق، لبنان و کشورهای خلیج و حتی ایران جهت استفاده از #مارکهای_اروپایی جای این محصولات طبیعی خالی ست.
🔹تنها عاملی که میتواند این غربزدگی را بشکند جریان #طب_اسلامی ست.
🔹یکی از راههای برون رفت از مشکلی که برای ما در #بوسنی پیش آمد اینست که مدافعان حرم و #پاسداران و زائران را تبدیل به #تاجران_مردمی کنیم. #مردمی_سازی تجارت در #وطن_توحیدی را که حضرت آقا در سخنرانی اول فروردین امسال در حرم امام رضا علیه السلام داشتند محقق کنیم.
#صابون_شامی
#سوریه
#برند_اروپایی
#غربزدگی
#مردمی_سازی_تجارت
#طب_اسلامی
#سفرنامه_شام
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi