⭕️سیری در ایسکای؛ قسمت نهم
در تطهیر تناسخ، جادو و اسطوره
🔸در جمعبندی آنچه تاکنون گفتیم: ایسکای به عنوان یک ساب ژانر پرکاربرد و غنی از مبانی و زیر بنایهای فکری قابل توجهی است
🔸ایسکای جهان موازی را بازتعریف کرده و به آن ماهیتی آمیخته با جادو و اساطیر فانتزی بخشیده است. این ماهیتبخشی در انیمههای ایسکای با جذاب جلو دادن جادو و جادوگری و البته جذابیتبخشی به اسطورهها و خدایان مشرکانه در آمیخته است. از همین رو ایسکای هر چند ظاهری قرون وسطایی دارد اما به طور اساسی ضد تمام ارزش های قرون وسطی از مبارزه با جادوگری تا مبارزه با شرک است
🔸انیمههای ایسکای از در هم آمیخته تناسخ طولی و تناسخ عرضی به نوعی تناسخ دست یافتهاند که بعضا عامل آن خدا یا خدایانی عقدهای، جاهل یا ساده لوح و خنگ هستند. از همین رو اثر مروج تناسخ در معنای غیر توحیدی و التقاطی آن نیز هست
🔸 با همه اینها کثرت آثار تولید شده در این ژانر گواهی است بر ابتذال خواسته یا ناخواسته این ژانر. تولید آثار ایسکای الخصوص بعد از موفقیت اثری چون هنر شمشیرزنی آنلاین باعث شد عده قابل توجهی با طمع موفقیت مالی رو به ساخت فراوان این آثار بیاورند، چیزی که در نهایت به سقوط و ابتذال این ژانر انجامید
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #نقد_انیمه #ایسکای
⭕️سینمای جنگ، فلسفه و آخرالزمان
ماتریکس و دفاع از صهیون
🔸در مورد سهگانهٔ ماتریکس و نقد فلسفیش قبلا مفصل صحبت کردیم. اما اثر ابعاد آخرالزمانی و جنگی مهمی هم داره. نئو به عنوان منجی شهری به نام صهیون (که آخرین دژ انسانهای آزاد در مقابل ماشینهاست) قدرتهای خاصی داره، مثل مسیح یه بار میمیره و دوباره زنده میشه و آخرش هم خودش رو فدای نجات صهیون میکنه
🔸صهیون اسم دیگهٔ بیت المقدّسه، شهر آخرالزمانی مهمی که در ادیان ابراهیمی و پیشگویی ظهور منجی، محوریّت داره. اما عجیب اینه که در ماتریکس، اصلا فرهنگ ادیان ابراهیمی بر این شهر حاکم نیست و حتی در یکی از سکانسها بعد از سخنرانی مورفیِس، میبینیم که نوعی کلبی مسلکی و مناسک جنسی عجیب و غریب رو مردمش اجرا میکنن
🔸این دقیقا همون نگاه کابالیسم اساطیریه که یهود بین الملل دنبالشه. در ماتریکس آرمانهای سیاسی و آخرالزمانی کاملا همراستا با یهوده و نوع جامعهٔ آرمانی که درون صهیون نشون میده، مشتی آدم همجنسباز و لاابالی هستن، باب میل کابالیستا
🔸جنگی که شکل میگیره هم برای نجات همین انسانهاست و هدفی متعالی نداره. از کل انسانها همین افراد نابکار زنده موندن و حالا باید منجیِ صهیون برای حفظ نسل انسانی تلاش کنه و هیچ خط و ربطی هم به خدا نداره، کاملا انسان جای خداست
🔸پس با توجه به نگاه ماتریالیستی اثر، آخرالزمانش هم هر چند صهیونیستیه، اما متافیزیک ادیان ابراهیمی درش دیده نمیشه. البته اون ماشینی که دشمن اصلی ایناست، شخصیتی شبیه به خدای یهودی داره، اما خدایی که از سنخ هوش مصنوعیه و نه یک موجود ماورائی
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #نقد_فیلم #ماتریکس
زمان:
حجم:
1.23M
⭕️نقد و بررسی کرومی
🔸حتما کرومی رو روی لباسها، اکسسوریها و حتی لوازم التحریر دیدید. خیلیها هم جدیدا دارن نسبت به نمادهای این شخصیت هشدار میدن
🔸حالا بریم توی این ویس کوتاه ببینیم کرومی از کجا و با چه هدفی پدید اومده و هشدارهای فرهنگی محتواییش واسه ما چیه
👈در این راستا مطالعه این پست توصیه میشه: https://eitaa.com/inaghd_ir/2664
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #کرومی
⭕️کرومی هیچ محتوای خاصی نداره
🔸کرومی یک انیمه کودکانه کمدی هستش که کرومی شخصیت خبیث داستانه و قصد داره بقیه رو اذیت کنه که همیشه در خرابکاری کردن، خرابکاری میکنه
🔸ورود کرومی به صنعت مد و استقبال مردم ازش باعث شد تا تولیدیهای ما کرومی رو توی تولیداتشون وارد کنن و طراحای مدمون هم چون با مدل غربی آموزش دیدن، کرومی رو در طراحیهاشون وارد کردن
🔸شخصیت کرومی هیچگونه محتوای شیطانی یا منفی خاصی نداره. هشدار فرهنگی ترند شدن کرومی در ایران، وابستگی صنعت مد ایران به غربه. با اینکه تولیداتمون داخلی هستن اما یا طراحای مد ما با مدل غربی لباس تولید میکنن یا تولیدیهامون طرحهای خارجی رو کپی میکنن و به بازار عرضه میکنن
👈در این راستا مطالعه این پست توصیه میشه: https://eitaa.com/inaghd_ir/2664
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #کرومی
⭕️کرومی و تحلیلهای اشتباه
🔸تحلیل اشتباه باعث میشه در حوزه فرهنگ رویکرد اشتباه اتخاذ بشه و اون مشکل اصلی که باید حل بشه، دست نخورده باقی بمونه
🔸در مورد کرومی همین اتفاق افتاده و تحلیلها حاکی از شیطانپرستانه بودن نمادهای کرومی دارن با اینکه اینجوری نیست. کرومی اگر زنگ خطری در حوزه مد و اکسسوری یا حتی لوازم التحریر داره، اون زنگ خطر در "طراحی مد" نهفتهاس نه نمادهای شیطانی(گرچه بازم کرومی موجود پلیدیه و سواله که چرا جای موجودات خوب و گوگولی این باید مد بشه)
🔸صنعت مد ما وابستهاس و طراحان مد و لباس ما با مدل غربی آموزش دیدن. سر همین چیزی که طراحی یا کپی میکنن با فرهنگ و دین و عرف ایرانی همخوانی نداره. تولیدیهایی هم که طراح ندارن، مستقیم از طراحیهای خارجی استفاده میکنن که اونام با فرهنگ و عرف ما تطابق ندارن
🔸نتیجه شده لباسهای فراوونی که با فرهنگ و عرف ما همخونی ندارن و بازارهامون رو پر کردن. کرومی یکی از این برندهای مد هستش که طراحای غربزده داخلی یا تولیدیهای کپیکار، مثل بقیه لباسهای ناهنجار دارن به بازار سرازیرش میکنن
🔸توی مسئله کرومی هیچ هدف شیطانپرستانهای نهفته نشده و همین وابستگی عامل ترند شدن کرومی هستش. زیاد شدن کرومی هم شاخک بعضی دوستان دغدغهمند رو تیز کرده ولی تحلیلشون در مورد کرومی کاملا غلطه
👈در این راستا مطالعه این پست توصیه میشه: https://eitaa.com/inaghd_ir/2664
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #کرومی
⭕️نگاه محتوایی به کرومی و لبوبو
🔸قبلا شخصیتهای بامزه و مهربون مثل کیتی توی صنعت مد و اکسسوری و لوازم التحریر ترند میشدن. اما جدیدا میبینیم که کرومی و لبوبو با ظاهر خبیث در حال ترند شدن هستن
🔸قطعا پشت اینکار هدفی وجود داره اما چجوری به ثمر نشوندن این هدف هم مهمه. صنعت مد داره با تبلیغات امروزی(بلاگرها) لبوبو رو ترند میکنه تا سبک زندگی مصرفگرا رو باب کنه تا مخاطب به جای دغدغههای مهم زندگی، کلی پول بده واسه یک عروسک کوچولو خوشحالم باشه
🔸کرومی هم به عنوان یک شخصیت شرور جایگزین شخصیت مهربونای قدیمی شده تا روحیه سرکشی نسل زد رو تقویت کنه و تکنیکش برای اینکار، اشباع کردن بازار هستش
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #کرومی #لبوبو
3.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️آیا زامبی مضمونی ضد اسلامی است؟
❌ادعای این ویدئو غلطه❌
🔸یک سری ادعا میکنن که مضمون زامبی یه مضمون ضد اسلامیه! چرا؟ چون زامبی اسم یه بنده خدایی بوده که در برزیل جزو مبارزان مسلمان به حساب میاومده
🔸وقتی میریم مطلب رو بررسی میکنیم، میبینیم اسم اون بنده خدا زومبی بوده نه زامبی! هیچ ربطی هم به آدمخوری نداشته و اولین فیلمی که در مورد زامبیها ساخته شده هم زامبیش رنگین پوست نبوده
🔸از طرفی خود کلمه زامبی در اساطیر هائیتی وجود داشته و قبلا در مقاله بررسی زامبی در سینما کامل طبق منابع معتبر بررسیش کردیم. پس معنی نداره که بگیم زامبی که خود کلمهش در فرهنگ دیگهای با همین کارکرد (یعنی آدمخوری) وجود داشته، از زومبی و مسلمانان برزیلی گرفته شده
🔸کلا این بحثای غیردقیق، باعث میشه ما از ساحات فلسفی قضیه عقب بیافتیم. در مقاله توضیح دادیم که مضمون زامبی بحث معاد، رجعت و زنده شدن مردگان در ادیان الهی رو میزنه که صد برابر از ضدیت با یک شخصیت مسلمون، بدتره
📍بفرمایید اینم مقاله بررسی دقیق ریشه زامبیهای سینما👇
https://inaghd.ir/zombie/
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #زامبی
🔸در تاریخ ۷ تا ۱۰ مرداد ماه نمایشگاهی در اصفهان با عنوان «نمایشگاه تخصصی تفریحات الکترونیکی و بازیهای دیجیتال» برگزار شد. ما هم با ذوق و شوق فراوان به سمت اصفهان راه افتادیم. اما وقتی به نمایشگاه رسیدیم، از خلوت بودنش تعجب کردیم😱
🔸اسم و عنوان نمایشگاه به گونهای بود که انتظار میرفت هزاران جوان و چند ده غرفهدار در خصوص دنیای دیجیتال و هوش مصنوعی حضور داشته باشند؛ اما بسیار خلوت بود و این قضیه در عکسها هم مشخص است.
فضای داخل نمایشگاه بسیار کوچک بود. برخلاف مکان نمایشگاه سابق اصفهان. نصف این فضای کوچک هم کاملاً تعطیل بود! هزینه ورودی هم نفر ۸۰ هزار تومان بود. بماند که اصلاً بازیهای دیجیتال و غرفههای الکترونیک نداشت! هرچه هزینه کردیم بر باد رفت😖
🔸اما خدا رو شکر که بازیهای فکری و رومیزی خوبی داشت! یعنی خانوادهها در کنار هم بازی میکردند و مربیان بسیار خوشاخلاقی اونجا حضور داشتند. دارت، بولینگ، گربههای انفجاری، اجی مجی بوم، کورن هول، پینگپنگ و انواع ایرهاکی و جنگا در نمایشگاه حاضر بود که میشد از آنها استفاده کرد
🔸خلاصه اینکه: نمایشگاه در سطح پایینی قرار داشت و با عنوانش یکی نبود و برای کسی که هزینه رفت و آمد و ورودی را داده بود؛ اصلاً منطقی نبود! اما بازیهای گروهی و خانوادگی داشت که انسانها را به هم نزدیکتر کرده بود. جای اصلاح و بهبودی فراوانی هست تا عنوان نمایشگاه بین المللی را روی آن بگذاریم
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #ارسالی_مخاطبین