eitaa logo
اینجا ایــران است 🇮🇷 🇵🇸🏴
600 دنبال‌کننده
18.5هزار عکس
10.1هزار ویدیو
522 فایل
‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌معاویه: قوی تر از ذوالفقار علی سراغ داری؟ عمروعاص: آری، جهل مردم ... ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️داستان ادامه‌دار سیاه‌نمایی زنجیره‌ای‌ها 🔸روزنامه اصلاح‌طلب قانون که در زمان توافق هسته‌ای با تیتر‌های عجیب و غریب برجام و مذاکره با آمریکا را تنها راه نجات کشور عنوان می‌کرد، در گزارشی با عنوان «روگذر اروپایی»، موضوع اعلام تحریم‌های جدید آمریکا را بهانه‌ای برای سیاه‌نمایی از اوضاع کشور قرار داد و با این ادعا که چشم اميد مسئولان جمهوري اسلامي به همراهي قاره سبز با ايران در برابر فشار تحریم‌های آمريكاست، نوشت: «پيچ‌هاي تاريخي و برهه‌هاي حساس كنوني با توجه به دشمني‌هايي كه با كشورمان وجود دارد هيچ‌گاه به پايان نمي‌رسد و مسئولان بايد با راهبردهايي اين بحران‌ها و تهديدات را پشت سر بگذارند. زيرا هيچ‌گاه به فرصت تبديل نمي‌شود و سال‌هاست كه مردم هر روز با دلهره مشكلات بيشتر چشم باز مي‌كنند و هيچ‌گاه نيز با تغيير دولت‌ها وضعيت براي ملت ايران تفاوتي نمي‌كند و اگر تغييري نيز روي دهد مقطعي و بي‌فايده است. اين رايزني‌هايي كه انجام مي‌شود مي‌تواند براي بهبود اوضاع مسكني باشد كه كشور را از مواجهه با مشكلات اسفناك نجات دهد و بايد براي آينده تصميماتي اتخاذ شود كه مسئولان يك روز چشم به دستان 1+5، روزي روسيه و يك روز برخي كشورهاي اروپايي نداشته باشند.» گفتنی است رویکرد روزنامه‌های وابسته به جریان غرب‌باور و غرب‌زده داخلی در روز‌های اخیر که جامعه از سوء‌مدیریتی‌های داخلی در حوزه اقتصادی رنج می‌برد و زیر بار فشار روانی حاصل از بی‌توجهی مسئولان سرمایه‌دار نسبت به گرانی، بیکاری و تورم است، «سیاه‌نمایی از اوضاع کشور‌» و «تزریق ناامیدی و یأس نسبت به آینده کشور در جامعه»؛ است رسانه‌هایی که به اولویت‌های کشور و مطالبات مردم در طول سالیان متمادی بی‌توجه بوده‌اند و هدف اصلی خود را در جهت تأمین مطامع یک حزب قرار داده‌اند.
🔴 و مقام ؛ همتراز یا ناهمتراز؟! ❌بعضی مطرح میکنند که مقام دارای اختیارات متعدد و گسترده ای طبق شرع و است که با میزان پاسخگویی یا احساس مسئولیت ایشان همتراز و قابل قیاس نیست. از سوی دیگر عده ای عنوان میکنند که ایشان کمتر از حیطه اختیاراتشان در امور می کنند و از اختیارات خود برای پیشبرد امور استفاده کافی نمی کنند. مثلا درحالیکه میتوانستند با یک طرح موضوع FATF# را در ملغی کنند! یا را کنند و.. اقدامی نکردند. به این ترتیب دسته اول، ولایت فقیه را به و پاسخگو نبودن متهم می کنند و دسته دوم به و امهال! 🔰اما پاسخ: 1⃣ انقلاب، به شدت بر دو در مسائل باور دارند. این دو خط قرمز عبارتند از: و . مشی در اغلب مسائل کلان سیاسی، درست همانند سیره امام و ائمه اطهار(ع) مطالبه و رسیدن جامعه به و پختگی است. چنانکه امام(ره) با و بنی صدر مخالف بودند ولی تا زمانیکه افکار عمومی به مرحله بلوغ و مطالبه نرسید، برکنار نشدند. پذیرش همینطور؛ آنگاه که رهبر انقلاب خود شخصا مخالف و توافق با بودند ولی به رای مردم به نامزدی که مدعی «مذاکره به عنوان کلید اداره کشور» بود احترام گذاشتند و آن را تجربه ای ماندگار برای مردم خواندند. نکته: در دیدگاه رهبر انقلاب خط قرمز "مردم" صرفا در مسائل سیاسی یا اجتماعی رعایت میشود نه در مسائل اعتقادی و شرعی. چنانکه ایشان علیرغم جوسازی های گسترده رسانه ای موضوع را وظیفه حکومت اسلامی دانسته و دیدگاه عده ای که با توجه به وجود جو بی حجابی در برخی اقشار، نظام را به عبور از قانون رعایت حجاب الزامی فرا می خواندند، نکوهش نمودند. ✅ اما قانون! سیره رهبران انقلاب همواره احترام به جایگاه سایر نهادهای نظام اسلامی است. اگر قرار بود یک نفر به شکل و همه کاره کشور باشد پس چه نیازی به ساختارسازی و نهادمندی! مثلا مجلس اختیار دارد قراردادهای بین المللی را به رای بگذارد و تا جاییکه از اصول یا منافع کشور فرا نرفته، ایشان ممانعتی نمیکنند. تشخیص این موضوع هم نه تحت تاثیر تبلیغات سیاسی یا جناحی بلکه با نظر خود ایشان است. چنانکه ایشان در موضوع در مجلس ششم، خود را ملزم به کنش دیدند و در موضوع CFT یا پالرمو آن را به مجلس و شورای نگهبان و سایر دستگاهها سپردند. و چنانکه حضرت امام(ره) در موضوعی مثل الگو قرار دادن در یک برنامه رادیویی دست به واکنش زدند ولی در موضوعی مثل تعیین به نظر مجلس خبرگان علیرغم باور شخصی خویش تمکین کردند. 2⃣برخلاف ادعا یا تصور برخی که اختیارات ولایت فقیه را و بی حد و مرز ترسیم میکنند؛ مقام رهبری نه مقام و دیکتاتوری است و نه حتی دارای برخی اختیارات سایر رهبران دنیا. بعنوان نمونه، طبق قانون اساسی، رهبری حق انحلال و تعطیلی مجلس را ندارد؛ حال آنکه بسیاری از روسای جمهور از جمله در آمریکا و فرانسه و آلمان و ملکه انگلستان و حتی شاه مشروطه از چنین اختیاری برخوردارند. حتی در موضوع عزل رئیس جمهور، رهبر پس از حکمِ دیوانعالی کشور یا رأی مجلس قادر به عزل اوست. نه یک شبه و ناگهانی. در آمریکا اما رئیس جمهور حتی اختیاراتی در عرصه قانونگذاری هم دارد. مثلا حق وتوی مصوبات کنگره! 👇نتیجه طبیعی این تصور غلط یعنی «همه کاره بودن رهبر» تصور غلط دیگر «تنها جوابگو بودن رهبر» است. که مطابق آن، این رهبر است که باید هزینه ناکارآمدی سایر مسئولان را بپردازد. این برخلاف انگیزه تاسیس است که رهبر بجای همه تصمیم بگیرد، بجای همه عمل کند و بجای همه بازخواست شود. نظام سیاسی ایران بر اساس رای قاطبه ، است و رهبر بعنوان رکن رکین آن، وظیفه منحرف نشدن آن از اصول کلان انقلاب اسلامی را دارد، نه دخالت در جزئیات امور یا هر رخداد سیاسی کوچک و بزرگ. ✅ مردم باید بیاموزند که رهبری پاسخگوی کم کاری دیگر مسئولان خصوصا مسئولانی که مستقیما با مردم انتخاب میشوند، نیست. درست برخلاف نظام شاهنشاهی که چون "شاه" را "مردم" انتخاب نکرده اند، "شاه" مسئول همه ناکارامدی هاست و مردم حق دارند او را مسئول همه کاستی ها و ضعفها بدانند. اما در نظام جمهوری اسلامی مثل همه نظامهای مردمی دیگر، سایر مسئولان نیز در قبال اختیارات خود مسئولند. حتی در قبال ناکارآمدی منتخب خود باید پاسخ دهند که چرا این انتخاب؟! این معنای تام مردم سالاری است. اینکه مردم خود را به عنوان نه یک حکومت، بلکه یک رکن بسیار مهم سیاسی باور کنند و تاثیر کنشهای سیاسی خود را در سرنوشت کشور با نگاه جدی تری بنگرند. ✍ متن کامل یادداشت در خبرگزاری فارس: http://fna.ir/bplwfd
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️علی درانتقاد ازبرنامه نوشته: معلوم نیست کی می‌خواهد از این حالت یکطرفه خارج شود؟ محسن هم در جواب گفته: ما۴بار از دولتیها درخواست حضور در برنامه کردیم.با اینحال از حضور خود آقای مطهری استقبال میکنیم. علی آقا بسم‌الله، بفرمایید ثریا برای دفاع از . *محمدجواد محمدزاده*
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️ #خسارت محض یعنی چنان خودفروخته‌ها بر کشور حاکم شدن که #آمریکا میگه مطمئن هست با اجرای تحریمها #ایران برنامه هسته‌ایش رو احیا نمیکنه! واسه #دشمن چی از این بهتر که ایران یکطرفه #برجام رو اجرا کنه و اونهم #تحریم و تهدید کنه! بی‌حیاتر از اون منافقی که مدام دم از پیروزی سیاسی میزنه نداریم!
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️حسین #دهباشی : ‌جناب #تاجزاده یادتان است که آقای فخرالدین #حجازی در حسینیه #جماران و پیش چشم ملیون‌ها بیننده خطاب به #امام_خمینی فریاد زد "ای امام! چرا برای همه فاش نمی‌کنی و نمی‌گویی که خودت امام زمانی!" چرا حتی پس از تقبیح این سخن از سوی امام، شما و جناح شما از وهن این عضو خود اعلام #برائت نکرد؟
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️توییت #کریمی_قدوسی ، عضو کمیسیون امنیت ملی: وعده های #اروپا سر خرمن است.
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️اسلامی که به جای اعتماد به وعده‌ی الهی، به دشمنان خدا کند، اسلام نیست؛ خطرناک و مهلکی است که هر مسلمان صادقی باید با آن کند. | امام خامنه‌اى ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ *سید کمیل باقرزاده*
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 🔴 متن کامل ۲۲ ایراد به مصوبه الحاق ایران به رئیس محترم مجلس شورای اسلامی عطف به نامه شماره ۳۴۵/۵۸۹۶۶ مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ و پیرو نامه شماره ۹۷/۱۰۲/۷۳۳۳ مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی مصوب جلسه مورخ پانزدهم مهر ماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به شرح زیر اعلام‌نظر می‌گردد : ۱- در بند ۲ ماده واحده، اطلاق آن نسبت به مواردی که طرف مقابل، شرط را قبول ندارد و یا شرط، خلاف مقتضای کنوانسیون می‌باشد، خلاف موازین شرع و مغایر با بند ۱۶ اصل ۳ قانون اساسی شناخته شد. بندهای ۳، ۴ و ۵ مبنیاً بر ایراد مزبور واجد اشکال می‌باشد. ۲- در بند ۳ ماده واحده، نسبت به شمول تحفظ در خصوص دیوان بین‌المللی دادگستری، ابهام وجود دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد. ۳- در تبصره ماده واحده، منظور از «لیست سیاه» روشن نیست، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد. ۴- در جزء (ب) بند ۱ ماده ۲، اطلاق این بند نسبت به موارد مشروع مانند اعمال دفاعی، خلاف موازین شرع شناخته شد. ۵- مواد ۴ و ۵، مبنیاً بر ایراد جزء (ب) بند ۱ ماده ۲، اشکال دارد. ۶- در ماده ۶، اطلاق آن چون شامل موارد مشروع نظیر دفاع مشروع می‌گردد، به ویژه با توجه به اینکه این ماده نافی حق تحفیظ بند ۲ ماده واحده است، خلاف موازین شرع و مغایر اصل ۱۵۴ و بند ۱۶ اصل ۳ قانون اساسی شناخته شد. ۷- در ماده ۷، پذیرفتن صلاحیت محاکم جور در رسیدگی به جرایم مندرج در این ماده، خلاف موازین شرع شناخته شد. همچنین مبنیاً بر ایراد جزء (ب) بند ۱ ماده ۲، اشکال دارد. به علاوه در بند ۶ این ماده، اطلاق آن در مواردی که عرف حقوق بین‌الملل عمومی خلاف شرع باشد، مراعات آن اشکال دارد. ۸- ماده ۸، مبنیاً بر ایراد جزء (ب) بند ۱ ماده ۲، اشکال دارد. ۹- ماده ۹، مبنیاً بر ایراد جزء (ب) بند ۱ ماده ۲، اشکال دارد. در اجزاء (الف) و (ب) بند ۳ این ماده اطلاق این اجزاء در خصوص مسائل امنیتی اشکال دارد. همچنین جزء (پ) این ماده مبنیاً بر اشکال اجزاء (الف) و (ب) این بند واجد اشکال است. بند ۴ این ماده، مبنیاً بر اشکال بند ۳ اشکال دارد. در بند ۶ این ماده، اطلاق صدر این بند همان اشکال بند ۳ این ماده را دارد و اطلاق ذیل این بند همان ایراد پذیرش صلاحیت محاکم جور در ماده ۷ را دارد. ۱۰- در بند ۱ ماده ۱۰، مبنیاً بر ایراد جزء (ب) بند ۱ ماده ۲ اشکال دارد. ۱۱- بندهای ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ ماده ۱۱ مبنیاً بر ایراد جزء (ب) بند ۱ ماده ۲ اشکال دارد. همچنین اطلاق استرداد در این بندها طبق موازین شرع شناخته شده است علاوه بر این توسعه تعهدات استرداد به معاهدات قبلی با عنایت به اینکه بسیاری از موافقت‌نامه‌های استرداد مجرمین به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده‌اند، نسبت به مواردی که مصوب این مجمع است، مغایر اصل ۱۱۲ قانون اساسی و نظریه تفسیری آن می‌باشد. ۱۲- بند ۱ ماده ۱۲، مبنیاً بر ایراد جزء (ب) بند ۱ ماده ۲، اشکال دارد همچنین اطلاق مساعدت در همه مراحل، خلاف موازین شرع شناخته شد. ۱۳- در بند ۲ ماده ۱۲، اطلاق راز نگهداری بانکی نسبت به مواردی که ضرورت نداشته باشد، خلاف موازین شرع شناخته شد. ۱۴- بند ۵ ماده ۱۲، مبنیاً بر اشکال بندهای ۱ و ۲ اشکال دارد. ۱۵- ماده ۱۳، مبنیاً بر ایرادات قبلی اشکال دارد. ۱۶- ماده ۱۴، مبنیاً بر ایرادات قبلی اشکال دارد. ۱۷- اطلاق ماده ۱۵، نسبت به مواردی که لازم است مجرمین محاکمه و مجازات شوند، خلاف موازین شرع شناخته شد. ۱۸- بند ۱ ماده ۱۶، مبنیاً بر ایراد جزء (ب) بند ۱ ماده ۲، اشکال دارد. ۱۹- اطلاق ماده ۱۷، نسبت به مواردی که مقررات جاری حقوق بین‌الملل و حقوق بشر خلاف شرع است و یا بعداً تصویب شود و خلاف شرع باشد، خلاف موازین شرع شناخته شد. ۲۰- ماده ۱۸، بند ۱ و جزء (الف) آن، بند ۲ و بند ۳ و اجزاء (الف) و (ب) آن، مبنیاً بر ایراد جزء (ب) بند ۱ ماده ۲ اشکال دارد. ۲۱- اطلاق ماده ۱۹، نسبت به مواردی که خلاف شرع و امنیت ملی کشور باشد، خلاف موازین شرع شناخته شد. ۲۲- در خصوص اشکالات و ایرادات شرعی معاهدات و کنوانسیون‌های مصوب قبل از انقلاب اسلامی (مذکور در پیوست کنوانسیون) متعاقباً اعلام‌نظر خواهد شد. در هر حال با توجه به ایرادات و اشکالات متعدد مذکور با عنایت به اینکه الحاق به این کنوانسیون، با فرض غیرقابل اصلاح بودن اشکالات وارد بر آن، خلاف منافع و امنیت ملی کشور جمهوری اسلامی ایران است، مغایر موازین شرع شناخته شد.
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 🔴عربستان هسته‌ای می‌شود 🔺محمد بن سلمان، ولیعهد #عربستان_سعودی آغاز پروژه احداث اولین #رآکتور هسته‌ای تحقیقاتی این کشور را اعلام کرد/ یورونیوز
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️ وعده های نافرجام #اروپا
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️ برخلاف منافع ملی را به سفته‌بازی سوق می‌دهد. 🔸«دولت با رویکرد خود به مردم می‌گوید سفته‌بازی کنید.» حسین صمصامی اقتصاددان و سرپرست اسبق وزارت اقتصاد ضمن یادداشتی در روزنامه قدس نوشت: مسائل اقتصادی موجود مانند کاهش و افزایش نرخ ارز در شرایط فعلی دارای راهکارهایی است معلوم است با اتخاذ سیاست‌ها و تدابیری می‌توان مانع افزایش نرخ ارز شد. می‌توان مانع دست به دست شدن ارز قاچاقی شد که در بازار به صورت غیررسمی در حال تبادل است و اصلاً قانونی نیست و منجر به تشکیل بازاری غیرقانونی شده است. در چنین وضعیتی تولیدکننده‌ای که قادر به ارزیابی نرخ ارز در هفته‌ها حتی روزهای آتی نیست از عرضه اجناسش جلوگیری می‌کند. اگر ارزی در اختیار دارد، آن را نگه می‌دارد. از سوی دیگر مردم دارایی‌های خود را تبدیل به ارز و طلا می‌کنند. این بدان معناست که سیاست غلط دولت منجر به افزایش سفته‌بازی و دلالی شد به نحوی که بخش تولید بشدت زمین‌گیر شد و اشتغال نیمه جان کشور روزهای احتضارش را نیز به چشم دید. تعطیلی کار و کسب و بازدهی کم تولید منجر به روی آوردن سرمایه‌داران به سمت دلالی و سفته‌بازی شده، به نحوی که تداوم این وضعیت چشم‌انداز تاریکی را برای اقتصاد رقم می‌زند. بی‌تردید در شرایط فعلی مبنای دولت نه بر آزادسازی، بلکه بر یله و رهاسازی بازار است که منجر به گسترش بازار غیر رسمی و افزایش قاچاق می‌شود. هنگامی که دولت مانع سفته‌بازی نمی‌شود و پالس می‌دهد که از سفته بازی، مالیاتی اخذ نمی‌شود و سفته بازی آزاد است، از آن سو هنگامی که تولید را از جذابیت خالی می‌کند و انواع و اقسام کالاهای وارداتی خارجی را وارد بازار می‌کند، هنگامی که تولید ایرانی بر روی زمین می‌ماند و سودآوری تولیدکننده کم است و مجبور به پرداخت مالیات‌های سنگین است، همه عوامل در پی آن هستند تا به تولید کننده القا کنند که در تولید، منفعتی وجود ندارد. از آن طرف در بخش سفته بازی همه چیز مهیاست که وارد این بازار شود، بنابراین سرمایه‌ها به سمت سفته‌بازی و دلالی سوق داده می‌شود. متأسفانه در حال حاضر عملاً واکنش و سیاست‌های دولت در بازار علامت دادن به مردم برای ورود به بخش سفته بازی است و چراغ قرمز برای ورود به بخش واقعی یا تولید است.
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90 ⭕️مجلس وزیری را به صحن علنی فرامیخواند تابخاطرسوء عملکرد استیضاح کند وزیر استعفا می کند و حاضر به پاسخگویی نمی شود. دست بر قضا بعنوان وزیر برای،وزارتخانه دیگری کاندید می شود با بالای ۲۰۰ رای موافق کسب می کند و دوباره وزیر می شود . شما بگویید اسم این مجلس را چه باید گذاشت؟! +پیکان جوانان+