🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ هشدار دادستان ایلام درباره استفاده شخصی از خودرو دولتی
دادستان ایلام:
🔹 تاکنون با حدود ۱۶ کارمند و مدیر متخلف که از ماشینهای دولتی استفاده شخصی کردهاند و سرنشینان آن افراد غیراداری بودهاند، برخورد شده و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ آقای #ظریف همیشه می گوید که آدم صادقی است. ایشان تازگی گفته هدف مذاکرات #برجام اقتصادی نبود. راست می گوید. هدف برجام تعطیلی برنامه هسته ای بود نه رفع #تحریم ها
+mahdi mohammadi+
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ ماجرای #نارضایتی عمومی از #قوهقضائیه چیست؟ ( ۱ )
🔻 حتماً شما هم اینروزها به خط خبری برخی رسانهها با عنوان "نارضایتی مردم از قوهقضائیه" برخورد کردهاید و یا از دیگران در این زمینه شنیدهاید. خوب است نکاتی را در این زمینه عرض کنیم:
1⃣ قوه قضا همانند سایر دستگاههای حاکمیتی قطعا نقاط مثبت و منفی دارد و نمیتوان مطلقاً آن را سیاه یا سفید ارزیابی کرد. سفید دیدن نشان توهم و سیاه دیدن نشانِ بیانصافی است. اما برخی از دلایل این نارضایتی را میتوان اینگونه برشمرد:
2⃣ اساساً جنس نارضایتی در #دستگاه_قضا با دیگر دستگاهها متفاوت است. از صددرصد مراجعهکنندگان به قوهقضا، معمولاً ۵۰ درصد حکم به نفع آنها صادر شده و ۵۰ درصد هم حکم علیه آنها صادر می شود. طبیعت انسان به گونه ای است که وقتی حکم علیه او صادر شود قطعا ناراحت و ناراضی است. چه حق با او باشد چه نباشد. این طبیعت انسان است. پس نارضایتی ۵۰درصد طبیعی است؛ تازه آن کسی که حکم به نفع او صادر شده، گاهاً هم ناراضی است که چرا اینقدر طول کشیده. پس بخشی از نارضایتیها طبیعی است و چارهای نیست.
3⃣ ضعف قوانین: متاسفانه خیلی از قوانین جزا و کیفری ما برای چند دهه قبل است و در این زمینه ضعف جدی قانونگذاری داریم. در دولت، وزارت دادگستری این وظیفه را برعهده دارد که با کار فکری و تخصصی و تدوین لوایح مناسب قانونی و ارائه به مجلس این مشکل را برطرف نماید که متاسفانه در همه دولتهای قبل و فعلی این ضعف را شاهد بودهایم که کار آنچنانی نشده است! همچنین کمیسیون قضایی مجلس و مرکز پژوهشهای مجلس در این وظیفه دارند که باتوجه به سطح پائین فکری، حقوقی و قانونی نمایندگان مجلسمان شاهد تصویب قوانین مهم نیستیم. همچنین خود قوه قضائیه در این زمینه موظف است که با تدوین طرح و برنامه ها و مجموعه قوانینی در این زمینه نقش ایفا کند که باز بعلت ضعف سیستمی، کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و همچنین عدم چشم انداز دست یافتنی و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و غیره، پیشرفتی در این عرصه نمی بینیم.
4⃣ کمبود نیروی انسانی: قوه قضا در حال حاضر بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون پرونده قضایی در دست دارد. هر پروندهای دو طرف دارد پس تقریباً ۳۰ میلیون نفر در کشور با این دستگاه سروکار دارند؛ اما عدم نیروی انسانی کافی و کارآمد، خاصه قضات و همچنین کارکنان، قوه را دچار مشکلات جدی کرده که یکی از خروجی این معضل، طولانی شدن #اطاله_دادرسی پروندهها است و همین طولانی شدن روند قضایی، نارضایتی عمومی را در پی دارد.
5⃣ کمبود جدی منابع مالی: از آنجایی که دستگاه قضا یک سیستم دولتی است و هزینهبر است نه سرمایهزا و درآمد آنچنانی ندارد تامین بودجه آن باتوجه به وضعیت دولت و بودجه کشور حال خوشی ندارد؛
🔹کمبود منابع بودجه ای و مالی نیز باعث می شود تا قوه در زمینههای جذب قاضی، تجهیز به لوازمات و سیستمها، ساختمانها، زندان ها، سیستم های الکترونیکی بهتر و جذب نیرو انسانی دچار مشکلات فروانی شود. پول تمبر و همچنین هزینههای مالی که برای شکات یا متهمین پرونده ها در نظر گرفته اند هرچند برای مردم و مراجعین گاهاً اذیت کننده و زیاد است اما باز مشکلات مالی قوه را حل نمی کند. از آنجایی که قوه قضا یک دستگاه اقتصادی و تولیدی نیست بلکه بیشتر یک دستگاه هزینه بر است و منابع مالی در اختیار ندارد، بودجه ای که سالانه در اختیار این قوه قرار می گیرد مشکلات قوه را حل نخواهد کرد.
6⃣ کمبود قضات مجتهد: در قوانین اسلام و فقه، قاضی می بایست حداقل به درجه اجتهاد در علوم دینی رسیده باشد. متأسفانه عدم توجه حوزه های علمیه کشور به تمرکز بر روی این مسئله بسیار مهم و عدم پرورش مجتهدینی که توانایی امر قضاوت را داشته باشند و همچنین عدم توانایی جذب مجتهدین فعلی توسط قوه قضا باعث شده است که بیشتر برروی خروجی های آکادمیک دانشگاهی تمرکز شود!
🔹تکیه بر خروجیهای دانشگاه اگرچه در اوان انقلاب بنا به ضرورت جمهوری اسلامی و عدم مجتهد کافی، قابل توجیه بود اما درحال حاضر هیچ توجیهی ندارد که همچنان بعد از ۴۰ سال، دادستانها، دادیارها، بازپرسها و قضات ما جوانانی باشند که اول، مجتهد نبوده و نیستند و دوم تجربه کافی ندارند و سوم، باید قبول کنیم که تقوا، اخلاق، آشنایی با عقاید و احکام اسلامی و نفس سلیم برای یک قاضی ویژگی بسیار مهمی است که معمولاً در حوزه خیلی جدی تر در این زمینه کار می شود تا دانشگاه. واقعیت ها را باید پذیرفت.
🔹از طرفی از آنجایی که محتوای کتب حقوقی در دانشگاه های ما، همچنان کتب ترجمه ای از غرب است لذا انتظار از قضات جوان دانشگاهی بعنوان ایفای نقش در جایگاه #قاضی_طراز_انقلاب، نابجاست.
ادامه 👇
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ علل نارضایتی از دستگاه قضا ( ۲ ) :
7⃣ جنگ روانی دشمنان و تمرکز بر روی این قوه: هرچند کسی منکر برخی مشکلات، ضعفها، قانون شکنی ها، رشوه یا فساد در این قوه همانند سایر قوا نیست، اما تمرکز عجیب بر روی این دستگاه باعث تخریب وجهه قوه قضا شده؛ برخورد با مجرمین امنیتی، مجرمین سیاسی، مجرمین اقتصادی و گروهک های تروریستی از دلایل این تخریب هاست.
البته ضعف های داخلی، عدم اطلاع رسانی دقیق، عدم کار رسانه ای و هوشمند راجع پرونده ها و غیره باعث شده تا دشمنان بتوانند از ضعف ها سوءاستفاده کرده و وجهه این دستگاه عریض و طویل را تخریب کنند.تخریب های جدی دشمنان کشور و همچنین مفسدینی که منبع ارتزاق برخی رسانه ها هستند در این زمینه بی تأثیر نبوده است. بطور مثال امروز جریان مدعی اصلاحات، جریان انحرافی دولت سابق، برخی از عناصر عدالتخواه جعلی در ماه های اخیر بصورت هماهنگ به این قوه حمله کرده اند حال آنکه اساساً فسادهای اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و غیره در دولت به عنوان گلوگاه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور صورت می گیرد و این سیستم دولت است که باید از این همه فساد قبل از اتفاق، پیشگیری کند اما متأسفانه فشارها و تخریب های ناجوانمردانه علیه دستگاه قضا در این فضای عمومی بی تأثیر نبوده است. یعنی جامعه به دولت و مجلس اجازه می دهد تا مفاسد شکل بگیرد بعد از دستگاه قضا انتظار برخورد است! در صورتیکه اصل مسئله پیشگیری و اصلاح سیسستم و روند بروکراسی است.
🔹 در پایان وظیفه نخبگان، مسئولین و تک تک ما مردم است که با نقد مصلحانه و دلسوزانه، از اقدامات خوب دستگاه قضا تقدیر و به ضعف ها انتقاد کرده و راه برای اصلاح هموار سازیم. مسئولین دستگاه قضا چنانچه فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص اصلاحات در دستگاه قضا را جدی گرفته و عمل نمایند بخش مهمی از این انتقادات حل می شود. فرمودند با مردم و جریان حزب الله مهربان و عطوفت داشته باشید و از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنید اما با مفسدین و متخلفین و مجرمین در چارچوب عدالت، برخورد خشن و سریع و قاطع داشته باشید.
امیدواریم هرچه سریع تر مشکلات این دستگاه عظیم که یکی از ارکان مهم نظام است برطرف شود.
داود مدرسی یان
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 انتصاب حجتالاسلاموالمسلمین حاجعلیاکبری بهعنوان امامجمعه موقت تهران
🔻 حجتالاسلاموالمسلمین آقای حاجعلیاکبری از سوی حضرت آیتالله خامنهای به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد.
🔸️ حجتالاسلاموالمسلمین محمدجواد حاجعلی اکبری (متولد ۱۳۴۳) پیش از این از سوی رهبر انقلاب اسلامی به ریاست شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه (دی ۱۳۹۶) و نمایندگی ولیفقیه در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان (اردیبهشت ۱۳۷۸) منصوب شده بود.
🔺️ وی همچنین نخستین بار در سال ۱۳۷۳ و در ۳۰ سالگی امامت جمعه شهر دماوند را برعهده گرفت و ۶ سال بعد به عنوان جوانترین عضو شورای سیاستگذاری ائمهی جمعه منصوب شد.
💻 @Khamenei_ir
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️شنیده شده دولت تصمیم گرفته "سید سعیدرضا عاملی رنانی" رو به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنه
فرزند وی _عباس عاملی رنانی_ ساکن لندنه! و شان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگیاین نیست که فرزندش ذیل پرچمی(انگلیس) گذران عمر کنه که آرزوی سقوط پرچم جمهوری اسلامی ایران رو داره
🔻دیگه بعد از حناچی و حاج آقا نقویان، سید سعیدرضا عاملی رنانی هم میچسبه!
*علی قلهکی*
7.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
🎬 #کلیپ جنجالی
« نماینده دانشجویان #اصلاح_طلب در #دانشگاه_بوعلی همدان به پشت تریبون می آید اما بجای سوال پیرامون مبحث ارائه شده توسط استاد #رائفی_پور در موضوع جلسه ،به مسائل #حاشیه ای میپردازد و برخلاف انتظارش با پاسخ قاطع اکثریت حاضرین مواجه می شود و به دانشجویان توهین میکند! »
🔘 اینجا ایران است 🇮🇷
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ مگر ما وکیل مدافع اشخاصیم؟ (۱)
🔹درباره حاشیههای اخیرِ پیش آمده راجع توییت آقای #محسن_رضایی، فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس تا اواسط دهه هفتاد، ذکر چند نکتهای ضروری است:
1⃣ اول؛ گذشته رضایی در جنگ و مدیریت انقلابی در سپاه و بسیج و آن ایثار و جانفشانی ها و بارها تا مرز شهادت رفتن ها، مسئله ای نیست که جامعه بخواهد فراموش کند و یا قدردان بزرگان و خدمات فرماندهان جنگ نباشد! طراحی و اجرای عملیات های بزرگ و کوچک در جنگ توسط فرماندهان عالی جنگ در سپاه و ارتش صورت می گرفت و کار و ابتکار و جهاد و ایثار و همان تلاش ها و تدبیرها مانع پیشروی دشمن شده و پیروزی ها را به جبهه حق هدیه می داد.
2⃣ دوم؛ دفاع از نقاط قوت و نقد به نقاط ضعف از وظایف مؤمنین و نیروهای انقلابی است. یک انقلابی هرگز گذشته را فدای آینده و آینده را فدای گذشته نمی کند. مؤمن فرزند زمان خویش است. در دو دهه اخیر بدست منحوس فتنه گران و برخی نفوذی ها و برخی جهالت های جبهه خودی، در جامعه شکافی ایجاد شده و دسته بندی ناقصی چون اصلاح طلب و اصولگرا بوجود آمده و متأسفانه ما نیز گرفتار این دسته بندی ها شده ایم. هرکس از ما بود و خطایی کرد باید سکوت کنیم و هرکس از طرف مقابل نقطه ضعفی داشت باید فریاد کنیم! البته که باید از خودی ها ولو ضعف داشته باشند در برابر دشمنان خارجی و منافقین دفاع کرد اما عموم مردم ایران از مردم حجاز در زمان پیغمبر با بصیرت تر و شرف تر و مقاوم ترند لذا توجیه خطاهای خواص به بهانه سوءاستفاده دشمنان، باعث گمراهی مردم می شود.
3⃣ سوم؛ برادر رضایی در سال های آخر جنگ، در کنار نخست وزیر میرحسین موسوی و رئیس مجلس وقت مرحوم هاشمی رفسنجانی، مثلثی با عنوان #ما_نمی_توانیم تشکیل داده و آن ماجرای جام زهر پیش آمد که توضیح آن در کتاب قطعنامه کامران غضنفری آمده است. رضایی می گوید به توصیه هاشمی، نامه ای خطاب به نخست وزیر نوشته و نیازمندیهای جبهه را اعلام کردم اما هاشمی آن نامه را پیش امام برد!
🔹حضرت امام در نامه ای درباره ماجرای #جام_زهر، می فرماید: «اینجانب با آتش بس موافقت مینمایم و برای روشن شدن در مورد اتخاذ این تصمیم تلخ به نكاتی از نامه فرمانده سپاه (محسن رضايي) كه در تاریخ 2/4/67 نگاشته است اشاره میشود. فرمانده مزبور نوشته است تا پنج سال دیگر ما هیچ پیروزی نداریم، ممكن است در صورت داشتن وسائلی كه در طول پنج سال به دست میآوریم قدرت عملیات انهدامی و یا مقابله به مثل را داشته باشیم ... این فرمانده مهمترین قسمت موفقیت طرح خود را تهیه به موقع بودجه و امكانات دانسته است و آورده است كه بعید به نظر میرسد دولت و ستاد فرماندهی كل قوا بتوانند به تعهد عمل كنند. البته با ذكر این مطالب میگوید باید باز هم جنگید كه این دیگر شعاری بیش نیست!»
🔹در اين نامه امام(ره) صراحتا دليل اتخاذ تصميم تلخي را كه در مورد آتش بس گرفتند و از آن تعبير به "نوشيدن جام زهر" كردند، نامه #محسن_رضايي ذكر مي كنند و در قسمت ديگر اين نامه به ديدگاه نخست وزير وقت (ميرحسين موسوي) و مسئولان جنگي و سياسي (هاشمي رفسنجاني) اشاره مي كنند: «آقای نخست وزیر از قول وزرای اقتصاد و بودجه، وضع مالی نظام را زیر صفر اعلام كردهاند، مسئولان جنگ میگویند تنها سلاحهایی را كه در شكستهای اخیر از دست دادهایم، به اندازه تمام بودجهای است كه برای سپاه و ارتش در سال جاری در نظر گرفته شده بود. مسئولان سیاسی میگویند از آنجا كه مردم فهمیدهاند پیروزی سریعی به دست نمیآید، شوق رفتن به جبهه در آنها كم شده است. شما عزیزان از هر كس بهتر میدانید كه این تصمیم برای من چون زهر كشنده است ولی راضی به رضای خداوند متعال هستم».
4⃣ چهارم؛ رضایی در اواسط دهه 70، چندین بار تصمیم به خروج از سپاه و اشتغال به مسائل سیاسی و اقتصادی گرفت که بارها با مخالفت رهبری مواجه می شد. با این حال محسن رضايي در سال 1376 و در اوايل دولت خاتمي به مقام معظم رهبري نامه نوشت و عليرغم ميل رهبري رسما از فرماندهي سپاه استعفا داد، از سپاه جدا شد و بنا بر تمايل هاشمي رفسنجاني به مجمع تشخيص مصلحت رفت و رئيس كميسيون اقتصادي مجمع شد.
5⃣ پنجم؛ محسن رضایی در سال 88 علی رغم توصیه مهم رهبری که نامزدها وضعیت کشور را بحرانی و سیاه نشان ندهند اقدام به سیاه نمایی علیه دولت وقت کرده و بعد از انتخابات در کنار میرحسین موسوی و مهدی کروبی به شورای نگهبان نامه سرگشاده نوشته و از تقلب در انتخابات سخن گفت: "اینجانب در بدبینانهترین وضعیت بین 3.5 تا 7 میلیون رأی داشتم هرچند که برخی از کارشناسان 9 میلیون رأی را نیز برآورد کردند."
نقش آن نامه ایشان در شعله ورتر شدن زبانه آتش فتنه انکار نشدنی است.
ادامه 👇