⭕️ مهمترین موضوعاتی که خودروسازان و قطعهسازان به آن اشاره داشتند موارد زیر بود:
🔹در هیچ دورهای ناهماهنگی یک سال گذشته در بین دستگاههای دولتی وجود نداشته است؛ بستههای متناقض چند ماه گذشته دولت موجب به هم ریختن برنامههای بنگاههای اقتصادی شده است.
🔹مشخص نبودن استراتژی سند خودروی کشور سبب بلاتکلیفی فعالان این حوزه شده است.
🔹مواد اولیه در یک سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و سبب افزایش هزینه تولید خودرو شده است.
🔹تغییر قیمت ارز و بیثباتی در تصمیمگیریهای این حوزه موجب سردرگمی و لطمه جدی به صنعت خودرو شده است. دولت باید بستههای حمایتی برای حل این مشکل تولیدکنندگان ارائه دهد.
✅همچنین رئیس دانشکده خودر دانشگاه علموصنعت در این جلسه اظهار داشت:
🔹هر چند برخی از مطالبی که خودروسازان و قطعهسازان مطرح کردند درست است و بیتدبیریهای دولت در یک سال گذشته قابل دفاع نیست، ولی برخی از مشکلات این صنعت ناشی از سیاستها و عملکرد فعالان همین حوزه در چند دهه گذشته بوده است.
🔹انتخاب برخی مدیران غیرمتخصص و سیاسی برای خودروسازیها در دولتهای مختلف و سرمایهگذاری کارخانههای خودروسازی در موضوعات غیرمرتبط با خودرو از جمله آن مشکلات است.
🔹وقتی کشوری در شرابط سیاسی تحریم است چرا باید از توانمندیهای بالای علمی کشور در جهت کاهش وابستگی خودروهای داخلی به قطعات خارجی استفاده ننماید؟
🔹در کنار حمایت لازم از خودروسازان باید از آنان تعهد گرفته شود پس از مدتزمان مشخصی، برندی که زنجیره تأمین آن در داخل باشد تولید شود.
در پایان، کارگروه صنعت خودرو با اخذ گزارشها و تحقیقات ارائه شده از سوی خودروسازان موظف شد این گزارشها را همراه با مجموعه سؤالاتی که در این حوزه درباره عملکرد خودروسازان و دستگاههای مرتبط وجود دارد بررسی و جمعبندی خود را در جلسه آتی با حضور خودروسازان ارائه نماید.
💬 رئیس بانک مرکزی در همان روز نخست مدیریتش گفت از کارشناسان خبره استفاده میکند ..
چه کسانی در جلسات بانک مرکزی به او مشورت میدهند؟!
پویا جبل عاملی- علی مدنی زاده و رضا بوستانی که تماما از نیروهای مسعود نیلی هستند!
نیلی خودش نیست اما روحش در جلسات است ..
°نودِ اقتصادی°
⭕️ میپرسد چرا #شیعه #علی(ع) هستید؟! میگویم کجای عالم چنین حاکمی چنین جوانمردی سراغ داری بگو تا شیعه اش شویم 👆😉😊
#جوانمرد #امام_علی(ع) #امیر #عمر #عمربن_خطاب #خلیفه #ایران #مومن #پیامبر(ص) #اسطوره #الگو #مقتدا #رهبر #مسئول #قهرمان #اسلام #تشیع #غدیر #وصی #رحم #مروت #اسیر #مهربان #انسانیت #فقرا #گرسنگی #وحدت #برائت
❌تحلیلی در مورد فیلم زیبای #تنگه_ابو_قریب!
❌اولین چیزی که در مورد این فیلم به زبان میآید،جلوه های ویژه بسیار خارقالعاده و کم نظیر و صحنه پردازی تقریباً بی نظیر آن است،آن هم نه به صورت محدود در یک لوکیشن چند ده متری، بلکه در محدوده ای بیش از پانصد متر و گاها تا عمق نگاه یک کیلومتر با صحنه پردازی مواجه هستیم با بیشترین جزئیات جنگ،و کمترین نقص،که نشان از تلاش زیادی برای خلق این صحنه پردازی بوده!
به طوری که هرقدر دوربین در زوایایی مختلف میچرخد و حرکت میکند در هرگوشه و کناری جزئیات یک صحنه نبرد کلاسیک با بالاترین کیفیت به وفور به چشم میخورد و چشم و ذهن را پر میکند!
و نکته قابل توجه اینکه هیچکدام از صحنه ها اصلاً تکراری نیست،و آن به آن با صحنه های جدیدی از جنگ مواجه خواهیم شد.
نشان دادن صحنه های تیر خوردن،مجروح شدن و شهید شدن رزمندگان و دکوپاژ هایی از شهادت رزمندگان و زاویه جاری شدن و حتی پاچیدن خون روی زمین و حتی به دوربین به صورت کاملا واضح و شفاف در تأثیر گذار فیلم بسیار مؤثر بوده مثلاً سکانس قطع شدن دست یک رزمنده و پیدا شدن آن توسط دکتر، و دنبال شدن دست قطع شده توسط دوربین، اقتباسی زیبا از صحنه های ابتدایی فیلم فاخر نجات سرباز رایان بود که تأثیر آن را در ذهن کارگردان،در جای جای فیلم مشهود بود!
و تأمل به این نکته که فیلمسازهای ما به سطحی از توانایی البته بیست سال پیش تاپ ترین فیلمساز جهان یعنی استیون اسپیلبرگ رسیده اند،که اگر تنگه ابو قریب بیشتر از نجات سرباز رایان جلوه های ویژه نداشته باشد کمتر ندارد و این یعنی فاصله فیلمسازی ما با سطح اول دنیا در حال کم شدن است!
نقد مهمی که به فیلم وارد است،خالی بودن فیلم از محتوای عقیدتی تشییع ناب و المان های کربلا و عاشوراست!
که جز چند شعار یا حسین و چند پرچم،طعم جذاب پارادایم هایی مثل شهادت طلبی،ایثار و از خودگذشتگی را کمتر در بر داشت،
و حتی ضعف در پردازش اهمیت تنگه ابو قریب در ذهن تماشاگر،که اگر عراق از این تنگه عبور میکرد دشت عباس،اندیشمک و دزفول را تصرف میکرد است و جاری نشدن فیلم روی یک پلتفرم آسمانی،اگر نگوییم فیلم را حیف کرده،حتماً ضربه خود را زده،تا جایی که آنهایی که گفتند فیلم صرفاً جلوه های ویژه و یک نجات سرباز رایان ایرانی بود،پر بیراه نگفتند!
ولی همین جلوه های ویژه،انقدر زیبا و بدون نقص و بخل در پرداختن به جزئیات چه در گریم فوقالعاده که چهره یک رزمنده ایرانی در حال جنگ تن با تانک در عالی ترین کیفیت و چه در طراحی لباس و چه در شلوغی میزانسن،در سکانس هایی طولانی خلق شده بود،نمره یک فیلم فاخر در ژانر جنگ را خواهد گرفت!