porsesh.pdf
2.05M
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
#کتاب «پرسش و پاسخ»
متن کامل پاسخهای حضرت آیتالله العظمی خامنهای، رهبر انقلاب اسلامی، به پرسشهای دانشجویان در ۹دیدار (طی سالهای۱۳۸۲-۱۳۷۷)
روز #دانشجو
فهم وضع کنونی کشور.mp3
355.5K
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ یکی از موارد مهم برای تشکلهای دانشجویی فهم وضع کنونی کشور است.
در کلام #امام_خامنه_ای
#دانشجو
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ حالِ داغون #زنگنه بعد از جلسه #اوپک
- آقای زنگنه فضای جلسه رو چطور دیدید ؟
+ سخت بود ،خیلی سخت ، سختتر از همیشه
ژنرال زنگنه شما دیگه چرا ؟ شماها که زبان #تعامل با دنیا رو بلد بودید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ گلایه یک استاد دانشگاه
سیاستمدارها با پول نفت باعث شدند متوجه تحولات سریع جهان نشویم و غافل بمانیم.
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
شیخ را گفتند: اشتغال
گفت: برجام
گفتند: آلودگی هوا
گفت: برجام
گفتند: آب آشامیدنی
گفت: برجام
گفتند: سرمایه گذاری
گفت: برجام
گفتند: وعده ۱۰۰ روزه
گفت: برجام
گفتند: ترامپ به برجام لگد زد
گفت: برجام
گفتند: فرانسه از ایران رفت
گفت: برجام
گفتند: دیگه چی بلدی
گفت: #زنونابين! 😐
*کیوان ساعدی*
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ داستان #چادر و #رضاشاه 1
🔘 دیروز یکی از رفقا میگفت برخی متدینین معتقدند رشد بی حجابی به معنی رشد بی دینی توی جامعه است و این یعنی #چهل_سال در رشد دینداری جامعه موفق نبوده ایم.
🔘 بعد خودش ادامه داد ولی به نظر من برای فهم رشد دینداری و الهی شدن جامعه مساله چادر یکی از نشانه ها است که تازه نشانه اصلی نیست.
🔘 بهش گفتم این حرف تو به قول آخوندها اشکال کبروی به نظر اون جماعته. من اشکالات متعدد صغروی دارم. آیا واقعا وضع جامعه ما به لحاظ حجاب بدتر شده؟
تعجب کرد.
🔘 گفتم اگر معتادهای دهه شصت هرویین میکشیدند و معتادهای دهه نود کراک و شیشه میکشند از یک منظر وضع اعتیاد بدتر شده ولی چه بسا زشتی موجود در جامعه ثابت مانده باشد چون مهم تعداد آدمهایی است که اسیر این مواد مخدرند ولو قدرت بروز این ضعف در هر زمان متناسب با رشدی است که کل دنیا در این بیماری پیدا کرده باشد. چه بسا میزان خانمهای بیحجاب ثابت مانده باشند ولی صورت این رفتار تغییر کرده و بدتر شده باشد. کشور در دهه شصت چقدر ابزار بروز بی حجابی درش بود چقدر قدرت دسترسی به حاکمان عالم و تبلیغاتشان را در دنیا داشت.
🔘 خندید گفت این چه حرفی است حجم بی حجابی را مگر نمیبینی که در جامعه زیاد شده. پرسیدم به نظر تو بی حجابها بیشتر خود را به دیگران نشان میدهند یا محجبه ها؟ اگر بروز بی حجابی بیشتر بود یعنی وضع حجاب بدتره؟ انسان محجبه ذاتا بروز و ظهور کمتری داره.
🔘 اصلا به چشم آمدن یک خطا در جامعه یعنی آن خطا کمتر است و استثنا است. و الا باید عادی میبود.
🔘 بعد پرسیدم انصافا به نظر تو الان همین مقدار حجاب که در جامعه هست به زور وجود دارد؟ چه چیزی این مقدار حجاب را در جامعه حفظ کرده؟
🔘 برای بررسی حجاب در یک جامعه نگاه کن ببین همان میزان حجاب که در هر خانواده و فامیل به صورت سنتی بوده همان مقدار حفظ شده یا نه؟
🔘 گفت بالاخره از اول انقلاب تا امروز تعداد شل حجابها بیشتر شده یا نه؟ گفتم اگر زیاد شده باشه شیب این نمودار چقدره؟ گفت یعنی چی؟ چه ربطی داره؟
🔘 گفتم فرض کن رضا شاه دارد چادر از سر یک زن ایرانی میکشد آن زن چادرش را نگه داشته ولی با فشار و زور آن میرغضب، کمی چادرش عقب برود تو چقدر احمقانه میبینی که کسی بگوید زن ایرانی حجابش عقب رفته؟
🔘 کل نظام سلطه الان یک رضا شاه است و همه زنان ایرانی در حکم یک زن عفیفه محجبه. رضاشاه بین المللی با ابزارهای مختلف میخواهد چادر از سر ایراندخت بکشد او حجابش را حفظ کرده و کمی اما چادر عقب رفته بالاخره او پیروز شده یا نه؟
ادامه ⬇️
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ داستان #چادر و #رضاشاه 2
اما به جز صورت رفتار چرا به عمق و علت رفتار توجه نمیکنی؟
🔘 میگویند زمان محمدرضای پهلوی یک بازیگر مشهور آمریکایی به ایران سفر کرده بود و زنان و مردان زیادی در فرودگاه برای گرفتن امضا جمع شده بودند در این میان دختری ایرانی میرود جلوی آن آمریکایی و سینه اش را بیرون میاندازد و اشاره میکند که اینجا را امضا کن. این داستان را برای آیت الله گلپایگانی تعریف میکنند و ایشان های های گریه میکند. وقتی نگاه به این داستان میکنم احساسم این است که آنچه ریشه بی حجابی در دوران قبل انقلاب بود مساله خودباختگی و عدم اعتماد به هویت خودی بوده است. این دردی است که ریشه بی حجابی است. قبل از آنکه مقوله حیا و عفت مطرح باشد.
☀️حالا به نظر تو بعد انقلاب این بیماری روحی در ملت کمرنگتر شده یا بیشتر.
🔘 زمانی در این کشور شل حجابی نماد همراهی با رضا شاه جهانی بود امروز این تصویر ویرایش شده. مرزشکنهایی که روسری سر چوب میکنند از کم حجابهای عادتی صفشان را جدا کرده اند. فکر میکنی کل این جماعت چند درصدند؟ تازه از همین جماعت نیز فکر میکنی چند درصد کاملا داستان برایشان روشن است و از سر حماقت چنین نمیکنند؟ این تمحیص و خالص سازی در بی حجابی باعث رشد نیست؟
🔘 در دهه محرم یکی از رفقا پرسید خیلی ها در عزاداری امام حسین میآیند با شل حجابی و آرایشهای آنچنانی. گفتم اولا چرا حضورشان و همراهیشان با هیاتها را نمیبینی؟ ثانیا تو در این تهران در دهه محرم چند تا عروسی دیدی؟ چند تا ماشین با صدای موسیقی فلان دیده ای؟ چرا درست جامعه را نمیبینی.
🔘 شل حجابی را نه در بستر مبارزه با رضاشاه جهانی دیده ای نه همراه با روح آن و عقاید پشت سر آن تحلیل کرده ای؟ نه در کنار تغییر شرایط دیده ای و عادتهای مردم تحلیل کروه ای و نه حتی در مقایسه با محجبه ها و رشد کمی و کیفی آنها ملاحظه کرده ای.
☀️ همه حرف من این است که استدلال کسانی که رشد شل حجابی در جامعه را نماد ضعف حرکت انقلاب میدانند یک کبرا دارد و یک صغرا.
کبرا این است که رشد بی حجابی یعنی رشد بی دینی و این یعنی ضعف حرکت انقلابی مردم.
صغری این است که بی حجابی در جامعه زیاد شده.
به نظرم نگاه انتزاعی و ندیدن همه امور در کنار هم، یعنی نداشتن رویکرد منسجم و عینیت گرا باعث این تحلیل خطا شده.
نه بدحجابی به تنهایی برای فهم رشد بی دینی کافی است و نه اساسا این امر مشهور یعنی رشد بدحجابی در جامعه گزاره درستی است.
علی مهدیان
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
🎥 صحبت های منتشرکننده لیست بازیگرهای خارج نشین درباره واکنش افراد مشهور به این لیست
http://eitaa.com/joinchat/609288192C7f2d99bc90
⭕️ ماجرای چابهار؛ کلوخ انداز را پاداش سنگ است
✍ حمله تروریستی چابهار، یک خبر برای دیرباوران دارد و یک مسئولیت مهم را یادآور می شود. خبر این است که #تروریسم_اقتصادی واقعیت دارد. طراحان این اقدام کور، در واقع ماهیت تجاری-اقتصادی بندر چابهار و نقشی که می تواند در رونق اقتصادی منطقه جنوب شرق کشور ایفا کند را هدف گرفتند؛ القای ناامنی بندر و بی میل کردن طرف های خارجی مشتاق همکاری و سرمایه گذاری.
🔹البته خیلی ها از تروریسم اقتصادی مطلعند اما برخی مدیران و احزاب کژتاب سیاسی هم هستند که در خرابکاری ها و اخلالگری های اقتصادی دشمن ظرف همین یک سال اخیر، نقش تروریسم در ایجاد بی ثباتی اقتصادی را انکار کرده و مدعی شدند هر آنچه در بازار و اقتصاد ما رخ می دهد، نتیجه طبیعی تعامل کفه تقاضا با کفه عرضه است و دست اخلالگری وجود ندارد.
♦️در همین یک سال اخیر بارها اخباری منتشر شد حاکی از اینکه آمریکا، و رژیم های مرتجعی مانند عربستان و امارات، ایستگاه هایی در دوبی و اربیل و اسلامبول و هرات برای جمع آوری دلار از بازار ایران راه انداخته اند. یکی از این چهار ایستگاه عملیاتی، چند ماه پیش از سوی دولت ترکیه در اسلامبول شناسایی و برخی اعضای آن باز داشت شدند. البته در این تروریسم اقتصادی، رسانه های مجازی نیز همکاری دارند.
🔹اکنون که تروریست های اجاره ای، دست دشمن را در جنگ اقتصادی رو کرده اند، لازم است جواب دندان شکنی به همان ها داده شود. این پاسخ می تواند به شکل نیابتی در دوبی و ابوظبی و شارجه امارات، و ریاض و جیزان و بنادر و تاسیسات نفتی مهم عربستان باشد.
♦️موشک های متحدان ما در محور مقاومت، هر بی خرد گستاخی را می تواند سر عقل آورد؛ چنان که ضعیف ترین نمونه آن را در غافلگیری و عقب نشینی اخیر صهیونیست ها در غزه دیدیم.
🔹موضوع فروش و صادرات نفت نیز همین گونه است. معنا ندارد برای فروش نفت ایران درد سر درست کنند اما غرب و رژیم های مرتجع، حاشیه امنیت داشته باشند. باید به دشمن تفهیم کرد اقتصاد، جزو خط قرمزهای ماست؛ همچنان که امنیت و تمامیت ارزی.
♦️نباید اجازه داد بازار را به کاهش تدریجی فروش نفت ایران از طریق رعب افکنی و تهدید (تروریسم) عادت دهند. باید به آنها آموخت که اینجا خط قرمز است. اصلا لازم نیست پیغام کلامی و کتبی به دشمن فرستاده شود؛ بعضی وقت ها مین های سرگردانی که یکی دو نفتکش را لمس کرده باشند، رساتر و نافذتر از صدها پیغام هستند.
🔹این حکمت شریف از امیر مومنان علیه السلام است که در موضوع بازدارندگی فرمود "رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا يَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ . سنگ را به همان جايى كه از آنجا پرتاب شده ، باز گردانيد ؛ که همانا شرارت را جز شرّ باز نمی دارد".
🔸بعد التحریر: دیدیم که اعدام دو اخلالگر ارزی، چه قدر به کاهش التهاب کمک کرد؛ این روند را باید در باره اخلالگران ادامه داد.
محمد ایمانی