eitaa logo
اینجا ایــران است 🇮🇷 🇵🇸🏴
602 دنبال‌کننده
18.5هزار عکس
10.1هزار ویدیو
522 فایل
‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌معاویه: قوی تر از ذوالفقار علی سراغ داری؟ عمروعاص: آری، جهل مردم ... ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 "لنی هارت"، "هلند" ، "طرح پایلوت"، #عیسی_کلانتری، سازمان حفاظت محیط زیست، فوک ؟! ... ‼️چقد آدم را یاد ماجرای یوزپلنگ و #سیدامامی و ... می اندازد!
❌محاجه با حوزه (البته با اجازه بزرگترها)❌ ✍ نقادی رحیم‌پور درباره وضعیت نامطلوب و نامقبول حوزه علمیه و جامعه فقهی شیعی با مخالفت‌های گوناگونی روبرو شد که بخش کم اهمیت آن ناظر به یکی دو تراکت احمقانه در حاشیه برنامه بود اما از نظر محتوایی، برخی مراجع و برخی روحانیون معروف به فضلاء مثل جواد فاضل لنکرانی و سبحانی و... مخالفت‌های متفاوتی داشتند که شایسته تأمل و توجه بود. ✍ لُب کلام رحیم‌پور این بود که حوزه‌های فقهی در قم و نجف و... ناظر به مسائل واقعی و مبتلابه اجتماعی و سیاسی مثل حکومت و تمدن و... ورودی ندارند. حالا یا اساسا اعتقادی برای ورود به این مسائل ندارند یا دانایی لازم را برای مواجهه مجتهدانه با این مسائل ندارند. در مقابل، آقایان در مخالفت ادعا کرده‌اند که هم اعتقاد دارند و هم دانایی لازم را دارند و رحیم‌پور چون از حوزه بی‌اطلاع بوده است، متوجه نیست و نفهمیده یک حرفی زده است. ✍ به نظرم این ادعا قابل آزمون است و با طرح چند مسئله واقعی و مصداقی می‌توان رحیم‌پور و امثال او را از جهالت خارج کرد:👇 ✍ شیعه معروف است به عدلیه و جایگاه عدالت در متون دینی منحصر به فرد و اساسا نظم سیاسی شیعی، نظمی عدالت بنیاد است. حوزه و فقه هم که سابقه هزار ساله دارد. سئوال از آقایان علما و فضلا این است آیا با این اوصاف، انتظار داشتن نظریه‌ای درباره عدالت خصوصا عدالت اجتماعی و توزیعی انتظار گزافی است؟ آیا در همه جامعه فقهی شیعی، یک کار تئوریک درباره عدالت به اندازه کار راولز در سنت لیبرالی وجود دارد؟ از لیبرال‌ترین لیبرال‌ها مثل هایک (لیبرتارین‌ها) تا کامنتارین‌هایی مثل والزر و سندل تا انواع و اقسام گرایش‌ها در چپ‌ها درباره عدالت، نظریه و نظریه‌هایی را برساخته‌اند. درحالیکه نه به اندازه شیعه عمق عدالتخواهانه داشته‌اند و نه متون درجه اولی مثل قرآن و نهج‌البلاغه و... را در اختیار داشته‌اند! انسان از خودش به عنوان شیعه علی که تجسم تئوریک و عملی عدالت است، شرمنده می‌شود که چرا ما حرف حسابی درباره عدالت نتوانسته‌ایم بزنیم؟ اگر غیر از این است بفرمایید. ✍ تنبیه‌الامه و تنزیه‌المله نائینی در ۱۳۲۷ قمری در پاسخ به پرسش زمانه یعنی مشروطه نوشته شده است. بعد از ۱۱۰ سال، کاری در حد و اندازه کار نائینی در فقه سیاسی ما با اینکه چهل سال از تأسیس نظم سیاسی نوبنیاد ج.ا.ا گذشته است، انجام شده است؟ از این بالاتر این که کار همین کار نائینی چنان مهجور واقع شده است که جناب صادق زیباکلام در کتاب سنت و مدرنیته ادعا می‌کند که این کتاب که از اول به فارسی نوشته شده است، به زبان عربی است(!!!) و آنچنان کسی متعرض این مسئله نشده است که خطای زیباکلام حتی در تجدیدچاپ‌های بعدی کتاب تکرار می‌شود. ✍ جناب آقای جوادی آملی که در فقه و فلسفه و عرفان و تفسیر، سرآمد حوزویان است، کتابی دارد به نام منزلت عقل در هندسه معرفت دینی که بعید است بتواند نظر یک دانش آموخته متوسط فلسفه علم را جلب کند! کافی است به خود کتاب و نقد کسانی که اتفاقا در همین سنت فکری هستند، مراجعه شود تا عیار این کتاب از نظر فکری و علمی روشن گردد. ✍ اگر در ایران، سروش سروش شد، اگر ملکیان ملکیان شد، اگر جواد طباطبایی جواد طباطبایی شد و... بیش از آنکه از توانایی فکری و قدرت نظرورزی آنها ناشی باشد، از ناتوانی و بی‌سوادی و بی‌مایگی طرف مقابل بود وگرنه این آقایان به قول فوتبالی‌ها در دسته محلات علوم انسانی دنیا نیز نمی‌توانند توپ بزنند و نزده‌اند. ✍ سطح درگیری‌ها با افکار مخالف از هگلی که تقی ارانی نمایندگی می‌کرد و راه طی شده بازرگان و راه انبیاء راه بشر حنیف‌نژاد و قبض و بسط شریعت و.. به خود هگل و کانت و هایدگر و ویتگنشتاین و هوسرل و کوهن و دورکیم و وبر و مارکس و دریدا و فوکو و لاک و هابز و... رسیده است اما صحنه از شما آقایان آنچنان خالی است که رائفی‌پورها جور کار را می‌کشند. ✍ آیا حوزه و فقه می‌تواند در برابر این وضعیت اقتصادی کشور بعد از چهل سال از انقلاب، شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ اگر مسئولین کشور بخواهند بر اساس مُر اسلام، اقتصاد کشور را اداره کنند، حوزه علمیه نظریه‌ای پرورده و نهادسازی‌های لازم را برای پیشنهاد دارد یا جز تکرار حرام بودن ربوی بودن اقتصاد و ربا جنگ با خداست، حرف دیگری ندارد؟ ✍ دستگاه قضایی نزدیک‌ترین عرصه حکومتی و در عین حال حداقلی‌ترین بخش به حوزه فقه است. در این چهار دهه نیز کسانی سکاندار اداره آن شده‌اند که ویژگی مهم آنها اجتهاد فقهی مصطلح در حوزه‌ها بوده است. خوب به قوه قضائیه نگاه کنید. چقدر قابل دفاع است؟ ✍ بدانید و بدانیم که گفتن و نگفتن رحیم‌پور تأثیری در واقعیت ندارد و واقعیت‌ها و چالش‌ها در حوزه فکر و عمل، از آنچه رحیم‌پور گفت، رادیکال‌تر است. اگر با سخنانی در این حد طاقت از دست بدهید، در مواجهه با آن واقعیت رادیکال‌تر، چه خواهید کرد؟! دکتر
❌هاشمی رفسنجانی، ترور یا خودکشی؟!❌ ✍مرگ هاشمی رفسنجانی با گذشت نزدیک به دو سال کماکان محل مناقشه در داخل کشور است و بی مزگی چندی پیش اشخاصی که در تجمع طلاب در قم تابلوئی با شعار «ای آنکه مذاکره شعارت ـ استخر فرح در انتظارت» مزید بر علت شد تا بار دیگر یکی از اعضا خانواده هاشمی از این شعار بی مسما بهره برداری کرده و مرگ پدرش را «ترور» القاء کند! ✍فاطمه هاشمی گفت: تهدید رییس جمهوری منتخب مردم در حوزه‌ی علمیه ... به قتل شبیه مرحوم پدرم، صراحتا، مرگ ایشان را ترور و قتل، آنهم خفه کردن در آب اعلام می‌کند! نخستین بار مهدی خزعلی بود که در فردای مرگ هاشمی رفسنجانی به سنت همیشگی «جنجال برای دیده شدن» بدون کمترین قرینه یا ادله ای مدعی شد هاشمی را کشته اند! ✍در همان مقطع اینجانب و «دو نفر دیگر» در داخل کشور نظری دیگر درباره مرگ هاشمی رفسنجانی مطرح کردیم و بنده شخصا دلائل و قرائنی را دائر بر «خودکشی هاشمی» ارائه کردم که هنوز آن دواعی بدون پاسخ مانده!(*) ✍اما ادعای ترور هاشمی نیز از آن ادعاهائی است که بقول آمریکائی ها «تست خنده را با موفقیت پاس می کند» ✍ترور در دنیای سیاست برخوردار از تعریف است و زمانی برای حذف یک عنصر سیاسی در دایره موسوم به «بازی کثیف» متوسل به ترور می شوند که «سوژه» برخوردار از قدرت و تاثیرگذاری بوده و نیروهای رقیب برای حذف آن «تاثیر گذاری» متوسل به حذف فیزیکی وی از طریق ترور می شوند. ✍بر این اساس ادعای ترور هاشمی بیشتر به جوک شبیه است چون ایشان علی رغم آنکه زمانی در هرم قدرت ایران «فرد دوم» نظام محسوب می شد اما از ۸۸ به بعد افول قدرت وی آغاز شد تا جائی که در دی ماه ۹۶ در پائین ترین سطح از نفوذ و تاثیر گذاری سیاسی در اتاق قدرت ایران برخوردار بود و لذا کمترین دلنگرانی بابت رفتار ایشان وجود نداشت تا بخواهند وی را ترور سیاسی کنند. ✅(*) در این زمینه دو مقاله خودکشی هاشمی و هاشمی قدیس یا ابلیس را ببینید👇 https://bit.ly/2vVGlrZ https://bit.ly/2MCE9Pv داریوش سجادی
📮تاحالا دقت کردین 📨وقتی عکس تقدیر آقای رفسنجانی از بابک خان منتشرشد، هَوار زدن که این سند پیوند بامفسداقتصادی نیست اما با یک تراکت، هَوارزدن که دیدی رفسنجانی رو کشتن! #تا_حالا_دقت_کردین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در بازدید وزیر از مدرسه‌ای در جنوب تهران - بطحایی: میاید بازی کنیم؟ + بچه‌ها: بله - بطحایی: اما می‌بازید + یکی از دانش‌آموزان: «ما که همه چیز رو باختیم اینم روش»!
🌺 آیات مبارک #قرآن درباره #کعبه و #مکه مقدس #حج #مقدس #خانه #خانه_خدا #خدا #عبادت #امن #آرام #رزق #شهر #پیامبر #وحی #مسجدالحرام
💬 توییت مدیر مرکزمطالعات دیپلماسی و استراتژی و استاد تمام علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدای جنوبی درخصوص رونمایی از نخستین جنگنده ایرانی
⭕️ امروز ورزشکاران حاضر در بازی‌های آسیایی در دهکده مسابقات نماز عید سعید قربان را برگزار کردند.
✡ اثبات ذبیح بودن اسماعیل با استفاده از تورات (1) 1⃣ در خصوص بودنِ یا در میان مسلمانان و یهودیان اختلاف نظر وجود دارد. 2⃣ و باید گفت که ریشه‌ی عداوت یهود با مسلمانان به همین مسئله برمی‌گردد. 3⃣ و همچنین ریشه‌ی دو عقوبت مهمی که خداوند به رساند (اسارت بابلی در سال 586 قبل از میلاد و پراکندگی آنها در سال 70 میلادی) به تحریف همین حقیقت بازگشت دارد. 4⃣ زیرا علمای یهود یا تغییر نام ذبیح از اسماعیل به اسحاق می‌خواستند که برکت پیامبر خاتم را به قوم خود مخصوص کنند. 5⃣ در این مقال مسأله‌ی ذبیح بودن اسماعیل را با نگاهی به کنونی یهود مرور خواهیم کرد و ادله‌ی خود برای جعل تورات کنونی در این خصوص را به اختصار خواهیم گفت. ✍ امیر اهوارکی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه ادله و مستندات: 👉 yon.ir/4fc0
✡ اثبات ذبیح بودن اسماعیل با استفاده از تورات (2) 🌐 پیامبر آخرین، از نسل ابراهیم (ع) است 1⃣ در کنونی، خداوند در سه نوبت به حضرت ابراهیم (ع) وعده داده است که «از ذرّیت‌ تو، جمیع‌ امت‌های‌ زمین‌ برکت‌ خواهند یافت‌، زیرا که‌ قول‌ مرا شنیدی‌» یا «از تو جمیع‌ قبایل‌ جهان‌ برکت‌ خواهند یافت‌» (سفر پیدایش 12/ 3 ـ 13/ 16 ـ 22/ 18). این کلام نقل‌شده از خداوند، به این معنا است که یعنی پیامبر خاتم از حضرت ابراهیم (ع) پدید خواهد آمد. 2⃣ حضرت ابراهیم (ع) و همسرش ساره به دلیل بت‌شکنی ابراهیم (ع) دیگر نمی‌توانستند در بین النهرین بمانند. لذا به هدایت خداوند به زمین مبارکی کوچ کردند که بعدها به فلسطین مشهور شد (انبیاء/ 71). مدتی بعد ابراهیم (ع) پی برد که همسرش سارا نازا است (تورات: پیدایش 11/ 30 ـ 16/ 1) و لذا ایشان تا حدود نیم قرن فرزندی نیافتند. سپس حضرت ابراهیم (ع) به فرمان خداوند حکیم، با هاجر که کنیز ساره بود ازدواج کرد و (ع) به دنیا آمد. 3⃣ به فرمان خداوند، مدتی بعد حضرت ابراهیم (ع) مأمور گشت تا هاجر و کودکش را در حجاز بگذارد و خودش به فلسطین بازگردد. آن حضرت نیز چنین کرد و در تورات فعلی در سفر پیدایش 17/ 18، دعای ابراهیم (ع) خصوصاً برای فرزندش مذکور است که از خداوند می‌خواهد تا اسماعیل را زنده نگه دارد. در تورات کنونی ماجرای هاجر و تشنگی اسماعیل با کمی تفاوت با روایات اسلامی در باب 21 از سفر پیدایش مذکور است. ✍ امیر اهوارکی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه ادله و مستندات: 👉 yon.ir/4fc0
✡ اثبات ذبیح بودن اسماعیل با استفاده از تورات (3) 🌐 اهمیت ذبیح در چیست؟ 1⃣ اسلام و در این قول متفقند که آن پیامبر خاتم، که روح شریفش اولین مخلوق خداوند است و بزرگ‌ترین نبی خدا در زمین، رسالتش جهانی است و دین مبارکش تا قیامت باقی، در واقع مقرر گشته تا از نسل حضرت ابراهیم (ع) و پسر او به این جهان بیاید. اما اختلاف نظر این دو دین در این مسئله است که آیا آن ذبیح بوده است یا ؟ 2⃣ اگر قول و امروزی را بپذیریم یعنی ذبیح اسحاق است و آن باید که از نسل پسر او باشد، و از میان قوم به این جهان بیاید! 3⃣ معتقدند که آن نبی موعود، که آنها او را (Messiah) می‌نامند، هنوز زاده نشده است و آنها منتظر ظهور وی هستند. در میان دوازده‌گانه یعقوب، یهودیان بیشتر از همه به نسل حضرت داوود امید دارند تا خداوند آن نبی را در میان این نسل برانگیزد. 4⃣ اما اگر قول دین اسلام را صادق بدانیم و آن ذبیح اسماعیل باشد، آنگاه حضرت رسول الله (ص) همان پیامبری است که تمام انبیاء وعده‌ی آمدنش داده‌اند. چنان‌که از خود آن حضرت نیز منقول است که فرمود: أنَا ٱبنُ ٱلذَّبیحَیْن. از حضرت امام رضا (ع) منقول است که مراد از این دو ذبیح، حضرات اسماعیل و عبدالله بن عبدالمطلب هستند که هر دو در معرض ذبح بوده، به فضل خدا نجات یافته‌اند. 5⃣ بنا بر این نظر، یهودیان و مسیحیان بایست به حضرت رسول الله (ص) ایمان می‌آوردند. و به تبع می‌توان گفت که تمام ظلم‌ها و جنگ‌هایی که در زمین رخ داده و می‌دهد ریشه در همین عدم پذیرش دارد. به عبارت دیگر اگر یهودیان به جای دشمنی کردن با حضرت رسول اکرم (ص)، به آن حضرت ایمان می‌آوردند، هم خود در دنیا و آخرت رستگار می‌شدند و هم صلح و رحمت در جهان گسترش می‌یافت. ✍ امیر اهوارکی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه ادله و مستندات: 👉 yon.ir/4fc0