🔹سئوالات بی پاسخ بعد از انتشار تحقیق و تفحص از مقامات دوتابعیتی
♻️ چند سئوال درباره تابعيت دوم حسن روحانی
🔸قسمت سوم
🔰 حمید رسایی: گفتنی است در گزارش کمیته تحقیق و تفحص به برخی نکات مهم نیز تصریح شده است که اشاره به آنها در اینجا خالی از لطف نیست:
در گزارش تحقق و تفحص مجلس آمده است: «معاونت کنسولی وزارت امور خارجه در این نامه اعلام داشته که امکان شناسایی افراد مقیم در سایر کشورها با استفاده از ابزارهای رسمی از طریق استعلام بینتیجه است زیرا عملاً کشورها به استناد محرمانگی اطلاعات شخصی افراد از پاسخگویی به استعلامات سرباز میزنند. اکثر دولتها به ویژه دولتهای عمده اروپایی و آمریکا با استناد به مقررات حقوق بشر و محرمانه بودن اطلاعات شخصی افراد معمولاً از پاسخگویی به استعلامات رسمی به عمل آمده از سوی نمایندگیهای کشورمان در این خصوص استنکاف مینمایند.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه در ادامه تأکید می نماید که هیچ گونه راه مشخص قانونی جز خوداظهاری داوطلبانه در جهت شناسایی افراد دارای تابعیت مضاعف وجود ندارد و این بدان معناست که افراد میتوانند از اظهار داوطلبانه تابعیت دوم یا سوم خود استنکاف نمایند.»
بر همین اساس آقای ابوترابی، عضو کمیته تحقیق و تفحص در گفتگو با رسانه ها به لزوم قسم خوردن کسانی که در مظان اتهام هستند، اشاره می کند: ما در قضاوت چیزی به اسم ادله اثبات داریم که یکی از راههای آن علم قاضی است. قاضی بر اساس قرائن و شواهد کشف جرم میکند و برایش علم نسبت به موضوع حاصل میشود. درباره دوتابعیتیها چون در همه جا جزو اسناد محرمانه کشور تابعیت دهنده هستند، در تمام دنیا متداول است که برای رفع اتهام سوگند یاد میکنند.
در بخش دیگری از گزارش مجلس تصريح شده: «کمیته تحقیق و تفحص ملی طی جلساتی با مسئول اداره تابعیت پلیس امنیت در خصوص ساز و کارهای شناسایی افراد دوتابعیتی مذاکراتی صورت داد که مشخص گردید پلیس امنیت با عنایت به مأموریتش در کنترل ورود و خروج افراد از مرزهای کشور، اقداماتی را در خصوص شناسایی و ثبت اطلاعات افراد به جهت ایجاد بانک اطلاعات صورت داده است و در اقدامی با تشویق افراد به خوداظهاری و اعمال تخفیف در اخذ عوارض ورود و خروج توانسته این گونه افراد را تشویق به اعلام تابعیت، اقامت و ... نماید؛ که توفیقاتی در این راستا کسب نموده است لکن شورای عالی امنیت ملی طی مصوبهای در نامه شماره ۱۸۴۸۶۴ به تاریخ ۹۳/۱۱/۰۶ از اقدامات مذکور ممانعت به عمل آورد، که به نظر میرسد این اقدام ظرفیتهای بالقوه پلیس امنیت را در شناسایی افراد دوتابعیتی با چالش جدی مواجه ساخته است.»
به نظر می رسد تامل بيشتر در گزارش تحقیق و تفحص از مدیران و مقامات دو تابعیتی و لیست ۱۰۰ نفره پیوستی آن، می تواند از ریشه بسیاری مشکلات کشور رمزگشایی کند. بويژه که در بخش پایانی این گزارش با پیشنهاد طرحی، برخی از خلأهای قانونی تابعيت مضاعف مدیران و مسئولان کشور پر می شود.
💬 وقتی رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس میگوید "مردم نگران نباشند؛ در تامین شیرخشک و پوشک بچه به طور قطع مشکلی نداریم." فکر میکنم این دولت و مجلس باید از خجالت سرشان بگذارند زمین و بمیرند. دغدغهی این کشور از موشکهای دوربرد و پرتاب ماهواره و فرستادن موجود زنده به فضا و نانو و سلولهای بنیادین رسیده به پوشک بچه!
آقای روحانی! تو با این مملکت چه کردی؟!
#توییت
کبری آسوپار
⭕️ امروز آقای رئیس بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی را از مهمترین کارهای لازم دانست.
#اصلاح_نظام_بانکی از اولویتهای برنامههای آقای رئیسی بود که امیدواریم زودتر اجرایی شود.
هدایت شده از نو+جوان
🔰در اتاق امام هفتم شیعیان چه وسایلی وجود داشت؟
⁉️ علت وجود این وسیله ها چه بود؟
🌼 ولادت با سعادت امام موسی کاظم علیه السلام مبارکباد 🌼
💫 نوجوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_Khamenei
💢 نحوه تعامل رهبری با دولت ها با تأکید بر دولت آقای روحانی چگونه است؟
به تأسی از حضرت امام(ره)، حمایت از دولت ها یکی از جهات و خطوط اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با موضوع اداره کشور بوده است.
این حمایت مختص به یک دولت نبوده، بلکه در همه دولت ها به عنوان یک اصل ثابت و رویه قاعده مند در جریان بوده است. معظمله در خلال یکی از سخنرانیهای خود میفرمایند: «دأب بنده این است که همیشه از همه دولتها که بر سر کار هستند حمایت میکنم؛ امروز هم همینجور است، بعد از این هم انشاءالله تا زنده هستیم، همینجور خواهد بود.» بنابراین حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت ها از چند جهت قابل تبیین است:
1- اعتقاد معظم له به مردم سالاری دینی: یکی از دلائل اصلی حمایت رهبری از دولت ها و روسای جمهور از آن روست که ایشان دولت ها را در جمهوری اسلامی برآمده از رأی و نظر و انتخاب مردم می دانند. حمایت از دولت از نظر ایشان از الزامات اعتقاد عملی به مردم سالاری است. با این توضیح ایشان حمایت از دولت و نیز موفقیت دولت را جزء لوازم و دستاوردهای مردم سالاری دینی می دانند.
2- جلوگیری از اختلاف و تشتت و سوءاستفاده دشمنان خارجی: یکی دیگر از مطالبات مهم رهبر انقلاب از مسئولان کشور بستن هرگونه راه برای سوءاستفاده دشمنان داخلی و خارجی است. با این وصف تعامل با دولت ها با این هدف انجام می شود که شنیده شدن صدای واحد از داخل کشور راه را برای فتنه انگیزی و سوءاستفاده دشمنان می بندد. همچنین تجربه نشان داده وقتی که برخی دولت ها با چالش هایی همراه بوده و یا اینکه بر اثر جنگ روانی دشمن در عرصه داخلی حاکمیت دوگانه را تبلیغ و القاء می کنند، حمایت های رهبری نیز جدی تر مطرح شده است.
3- نکته مهم دیگر آن است که از منظر امام و رهبری بار اداره کشور به طور عمده بر دوش قوه مجریه است؛ و این قوه است که باید در دو عرصه داخلی و خارجی مسیر ادامه کشور و غلبه بر چالش ها را به پیش ببرد؛ این وضعیت حمایت و تعامل ویژه همه ارکان و دستگاههای نظام به خصوص رهبری را می طلبد.
4- با این توضیحات باید تاکید کرد که این تلقی که برخی اشتباهات دولت ها را با تعاریفی که مقام معظم رهبری از روسای جمهور کرده اند می توان توجیه کرد کاملاً اشتباه است، چرا که این حمایت ها علیرغم برخی خطاهای روسای جمهور به منظور ایجاد یک پشتیبانی محکم برای نظام جمهوری اسلامی ایران و حمایت از قوه مجریه برای پیشبرد اهداف و منافع ملی کشور است و معطوف به افراد خاص نیست.
#امام_امت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «نجاح محمدعلی»، کارشناس منوتو در واکنش به خبر کذب خدمات جنسی در مشهد: اگر من در ایران بودم اتهام زنندگان را محاکمه میکردم
🔹اربعین پاسخ این توطئه را خواهید گرفت!
⭕️ 📣 پشتپرده خبرسازی برخی از رسانه ها درباره زائران عراقی
استاندار خراسان رضوی:
تخریب مشهد با سفارش سعودی ها و از روزنامه انگلیسی گاردین آغاز شد/ عده ای نیز در داخل کشور بلندگوی دشمن در این زمینه شده اند.
دشمن تلاش می کند در آستانه اربعین حسینی به سیاه نمایی پرداخته و رابطه بین ایران و عراق و مردم دو کشور را تیره کند.