eitaa logo
این سَمتۍ⬿
7.4هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
255 ویدیو
766 فایل
یا ﷲ . باید از تاریخ بگوییم تا جاۍ جلاد و شھید عوض‌ نشود ! __ ‌__ جہت صحبٺ شما ➜ https://harfeto.timefriend.net/17383263256929 . .* __ __ و َ آدرس ِ اینستاگرام . ➜ insamti . . * • حتماً با حفظ لوگو انتشار دهندھ باشید، ممنونیم. ____________________
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخشی از نظـر حضـرت آقـا در مـورد امـام سـجـاد علیہ‌السلام 𖧧 ـــــــــــــــــــــــ ــ ـــــــــ ـ آن چهره‌ی‌مظلوم‌ بۍصدای‌سربه‌زیرِ‌ منفعلی که‌ازامام‌سجاد درست‌ کردند‌به‌ کلی برخلاف واقـع است؛چھره‌ی‌ حقیقی‌ امام‌ سجاد علیه‌ السـلام چھره‌ ی یك مـبارز قهرمان خستـگی‌ ناپذیر آشتی‌ناپذیر پیگیری است، که باتدبیر تمام،بادقت کامل راه‌ها رامی‌شناسدوانتخاب می‌کندوبه‌سمت‌هدف‌هااین‌راه‌هارامی‌پیماید، خودش خسته نمی‌شود و دشمن را خسته می‌کند؛ونتیجه هم این شدکه بالأخره دشمن خسته‌ی شکست خورده یعنی دستگاه اموی وقتی هیچ کار دیگر نتوانست بکند، متشبث شد به مسموم کردن امام سجاد علیہ‌السلام . ـ⿻•آدرس‌ این‌ سمتی ➜ insamtiـ⿻•اینستاگرام‌ این‌ سمتی ➜ کلیك
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# 🪴 • بچشان بر دل مـٰـا طعم عبودیت را، سجده‌هامان به نگاھ تو بہا مۍگیرد .. • آدرس این‌ سمتی ➜ insamti
مقابله امام سجاد علیه‌السلام با تفکر جبرگرایی ● يكي ديگر از موارد تحريف عقايد كه خاندان بنی‌اميه به‌آن‌دامن‌زدند،ترويج عقيده جبرگرايی در ميان مردم بود تا بدين وسيله كارهاي زشت و حاكميت خود را منتسب به خدا دانسته و به مردم بقبولانند،اين كه آنان بر دشمن خود فايق آمده وقدرت رادر دست دارند، مطابق با مشيت و خواسـت خـداست. و از اين كار، براي سكوت مردم‌و پذيرش‌ خلافت‌ نتيجه‌گرفته ومۍگفتند: هر ڪس با خـلافت اين خـاندان امـوی مخالفت ڪند، در حقيـقت بـا خـدا و مشـيت او مخـالفت كرده است. ● وقتی امام سجاد علیه‌السلام وارد مجلس ابن زیاد می‌ شود ، آن نانجیب سؤال می‌کند اسم این آقا چیست ؟ امام می‌فرماید: علی ابن الحسین، و او می‌گوید علی ابن الحسین را به من گفتند کربلا بوده خدا اورا کشته.[که قتل رابیندازد گردن جبر، خـودش را بـرائت بدهد ] آقـا بلند شد با صـراحت فرمود:کارراگردن جبروجریان‌های‌این‌گونه‌نیندازید. درست است همه کاربه اذن‌خداست.اما خدا خیلی کارها را مشیّت می‌دهد رضایت نمی‌دهد.شما او را کشتید، قاتل برادرم شمایید. ● حضرت زین العابدین .؏. از روز۱۱محرم سال۶۱ با رفتارشان به ما شیعیان می آموزد که کجا باید سخن گفت و کجا نباید. وقتی در دربار عبید الله بن‌زیاد است‌ امام سجاد؏ یک موضع‌ گیری بسیار زیبایی‌دربرابرتفکرجبرگرایی‌دشمن‌انجام‌می‌دهد و بعد از یکی دو صحبت امام ساکت هستند تا شام. و ایـن نشـان می دهـد ڪه ما باید در یڪ برهه ای صحبت کنیم و در برهه هایی سکوت ما رساتر خواهد بود. ● اولین چیزی که ایشان در طول مسیر از کربلا به مدینه به شیعیان می آموزند کـۍ و چـگونه سخن گفتن است. ـ⿻•آدرس‌ این‌ سمتی ➜ insamtiـ⿻•اینستاگرام‌ این‌ سمتی ➜ کلیك
10.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
𖥻 📺 . ° 🏷• همه ی ما میدونیم که دوران امامت علیه‌السلام یکی‌از سخت‌ترین دوران‌های‌امامت امامان معصوم بوده . در شرایط حاد اون زمان امام بزرگوار با تدبیر و سیاست‌ مداری و ... فرزندان وشاگردانی تربیت می‌کنند که تاهمین الان تاثیراتش بر جهان کاملا عیان است . *که در پست های قبلی به روایت تدبیرهای امام و شرایط جنگ نرمی که به وجود آورده بودن اشاره کردیم [ کلیك کنید ] 🏷• نکته ای که خیلی حواس منو به خودش پرت کرد ، سکوت بجای امام و جواب صریح ایشون بود چیزی که ما در جامعه‌ی‌ فعلی‌مون بهش نیاز شدید داریم که کی سکوت کنیم و کی صریح و قوی جواب بدیم . [ کلیك ] ـــــــــــــــــــــــ ــ ـــــــــ ـ * در پست بعدی درباره ی شاگردان و فرزندان امام بیشتر صحبت می‌کنیم . ـ⿻•آدرس‌ این‌ سمتی ➜ insamti ● ـ⿻•اینستاگرام‌ این‌ سمتی ➜ کلیك
کادر سازی هوشمندانه ی امام سجاد • • ● تربيت فرزندان و تربيت شاگردان شرايط زمانه كه امام سجاد؏را وادار به عزلت و خانه نشينی كرده بود و مانع از حضور او در ميان مردم بود، امام را بر آن داشت تا در طول دوران‌امامتِ‌خود،‌به‌تربيت‌فرزندانش‌‌و‌شاگردانش در حوزه‌های‌ مختلف علمی ، فرهنگی ، سياسی‌ و‌ نظامی بپردازد، تربیت فرزندانی هم چون‌امام باقر؏ که گفته شده است بیان گذار فقه شیعه است و فرزندش امام صادق که مکتب فقهی‌وی را تکمیل نمود . و تربيت شاگردانی زبردست همچون: ابوحمزه ثمالی ، يحی بن امّ طويل ، مفضل بن عمر ، محمد بن مسلم وامثال آن‌هابود،اين شاگردان ڪه هر ڪدام نقشی جانانه در ميان مردم و شهرهای دور و نزديك ايفا كردند. استفاده كند و پيام خود را ، به‌ عمق‌ اجتماع‌ و گوش‌ مخالفان و موافقان برساند. ● امام سجاد؏ و بردگان امام‌؏برای‌رسیدن‌به‌هدف‌مقدس‌خود،بردگانی فراوان می‌خریدوآنان راپس از یک سال آزاد می‌کرد. حضرت مانند دیگران با بردگان خود برخورد نمی‌ڪرد، بلڪه آنان را فرزند خود میدانست وهمواره آنان را[یا بنی]صدامی‌زد. هرگز در هنگام صرف غذا سفرھ خویش را جداودور از بردگان پھن نمی‌کرد بلکه باآنان بر یک سفره حاضر می‌شد وباآنان غذا تناول می کرد.رویه امام این بود آن گاه که بردگان خویش را آزاد می‌ کرد ، نخست لوازم اولیه زندگی را برای آنان فراهم می‌ آورد و سپس آنان را آزاد می کرد. * در پست‌ قبلی به جبرگرایی دوران ؏ صحبت کردیم . . [ کلیك ¹ ] __ [ کلیك ² ] ـ⿻•آدرس‌ این‌ سمتی ➜ insamti ● ـ⿻•اینستاگرام‌ این‌ سمتی ➜ کلیك
ᯓ 🤍 .° ﴿ فلسطین تنہا نیست .. ﴾ آدرس‌ این‌ سمتی insamti
🏷. تبدیل حادثه ۱۹ دی قم به یک جریان، توسط مردم تبریز و آذربایجان ••• ـــــــــــــــــــــــ ــ ـــــــــ ـ اگر برای جوان های عزیزی که آن روز [ ۲۹ بهمن ۵۶ ] را ندیدند،بخواهیم در دو جمله مسئله راتصویر کنیم، مسئله این است که یک حرکتی در مواجهه‌ی با رژیم غدار، از یڪ نقطه‌ای ، یعنی از حوزه‌ی علمیه‌ی قم و مردم قم سربلند کرد، رژیم بی‌باک و غدار و متکی به آمریکا به‌ شدت آن را سرکوب کرد،نفس‌ها در سینه‌ها حبس شد. همه خیال کردند قضیه تمام شد• آن نقطه‌ای که نگذاشت این قضیه به اینجا ختم شود و یک حادثه را تبدیل به یک جریان و یک فرایند کرد، عبارت بود از تبریز و آذربایجان . یعنی مردم غیور و شجاع و باهوش تبریز ، یڪ حادثه را تبدیل کردند به یک جریان؛ نگذاشتند این حادثه در قم دفن شود. اگر بخواهیم تشبیه کنیم به حوادث صدر اسلام، مثل کار جناب زین العابدین ؏ و زینب کبری در حفظ حادثه‌ ی عاشـورا و نگـذاشتن و مانع شدن از اینڪه این حادثه در صحرای ڪربلا دفن شود و فراموش شود.شما این را یڪ پرچمی ڪردید و با قدرت این را در دست نگه داشتید و این پرچم شد شاخص. این، اهمیت حادثه را نشان می‌دهد. ۱۳۸۶/۱۱/۲۸ ___ مقام معظم رهبری . * بیانات در دیدار جمعۍ از مردم آذربایجان‌ شرقی ـ⿻•آدرس‌ این‌ سمتی ➜ insamti ● ـ⿻•اینستاگرام‌ این‌ سمتی ➜ کلیك
این سَمتۍ⬿
🏷. تبدیل حادثه ۱۹ دی قم به یک جریان، توسط مردم تبریز و آذربایجان ••• ـــــــــــــــــــــــ
𖥻 🎞 هر ملّتی، در سایه‌ی استقامت و ایستادگی، هویّت پیدا می‌کند. آن چیزی که به ملّت ها هویّت می‌دهد ، شخصیّت می‌دهد ، عظمت می‌دهد، به حفاظت از خود ملّت‌ها و فرهنگ آن ها کمک می‌کند، استقامت آنها و ایستادگی آن‌ها است . قضیّه‌ی بیست‌ و نهم بهمن یك حادثه‌ی هویّت‌ ساز بود .. ـ⿻•آدرس‌ این‌ سمتی ➜ insamti ● ـ⿻•اینستاگرام‌ این‌ سمتی ➜ کلیك
در طویله باید بسته باشد ؛ اهانت به شعائر اسلامی مردم تبریز برای چهلم شهدای قم در مسجد مراسمی تدارك دیده بودنداما زمانی جلو مسجدجمع می‌شوند بـا بسته بـودن درب مسجـد توسـط‌ شهربـانی مواجه‌ می‌شوند.سرهنگ‌حق­‌شناس رئیس‌شهربانی نیزشخصاً در آنجا حضور یافته بود و بر امور نظارت می­‌کرد. جوانی بنام محمد تجلا از سرهنگ‌ حق‌ شناس سوال می‌کند:چرا درب مسجد را بسته‌اید؟سرهنگ‌حق‌شناس می‌گوید : در طویله باید بسته باشد . محمد تجلا با شنیدن این جواب توهین آمیز ، بدونه اسلحه به سمت سرهنگ‌حق‌شناس حمله کرده وقصد داشت با وۍ گلاویز بشه ڪه سرهنگ بی درنگ کُلت خود را می کشد و محمد را شهید می‌کند . محمد تجلا روی دست ها قرار گرفت و فریاد لا اله الا الله بالا رفت . مردم از مقابل مسجد قزلّی شروع به حرکت کردند. هر آن به تعداد مردم افزوده می‌شد.جمعیت به سمت اول خیابان فردوسی کشیده شد. نخستین شعار را دانشجو ها سر دادند : درود بر خمینی • نخستین‌ بانک‌ هایی‌ که‌ شیشه‌ شان‌ شکسته‌ شد‌‌ در خیابان فردوسی بود؛مردم ریختند تو بانک‌ها وعکس‌های شاه راکه آن بالازده بودندانداختند پایین درخیابان و چهارراه شهناز سینماهاومشروب فروشی های زیادی واقع شده بود . در این نقطه هم تمام مڪان هایی که از نظر مردم مرکز فساد شمرده می شدمورد حمله قرارگرفت.بانگاهی گذرا به‌‌مراکزی که مورد تعرض مردم قرار گرفتند می‌توان به ماهیت تظاهراتی که در این روز تبریز را در بر گرفت پی برد. ـ⿻•آدرس‌ این‌ سمتی ➜ insamti ● ـ⿻•اینستاگرام‌ این‌ سمتی ➜ کلیك
23.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
𖥻 📻 مردم تبریز کاری کردند که حرکت میدانی مردم آغاز شد.حضور میدانی مردم از قم شروع شد،اما اگر حرکت مردم تبریز نبود این حرکت عقیم می ماند. ـ⿻•آدرس‌ این‌ سمتی ➜ insamti
هوشمندی در تظاهرات بیست و نهم بهمن ●بادقت به مکان‌هایی که تظاهرکنندگان تخریب کردند روشن می شود ڪه اماکن شخصی و مردمی مورد حمله تظاهر کنندگان قرار نگرفت و هدف مردم صرفاً انهدام مظاهر دولتی بود.دانشجویان دانشگاه تبریزکه در برخی از نقاط رهبری تظاهرات و ترغیب و تشویق مردم را برای تهاجم به اماکنی چون سینماها، مشروب فروشی‌ها،ساختمان حزب رستاخیز و بانک‌ها به‌عهده داشتند ، همانا مراقب اماڪن عمومی و اموال مردم بودند تا از خشم سرازیر شده تظاهرکنندگان در امان بماند. ●بااین که بانک‌ها متلاشی شد وسرمایه‌ها در خیابان‌ها ولو بود ولی کسی یک ریال از این پول‌ها را برنداشت. ساواڪ نیز دربارۀ این موضوع چنین اظهار نظر کرد که : موضوعی ڪه جلب توجه می‌ ڪند . و آن عدم کوچکترین خسارت به بازار تبریز بود و این موضوع مؤید این است که بین گردانندگان تظاهرات و بازاریان احتمالاً همفکری و ارتباطی پنهان وجود داشته. ●در این چهار ساعتی ڪه درگیری بود و مردم حاڪم بر شهر بودند، بانک‌های پر از پول در اختیار مردم بود. ڪسی نمی تواند ادعا ڪند ڪه دیناری از پول‌ ها را برداشتند.کسی از لحاظ ناموسی و جانی و مالی مورد تعرض قرار نگرفت.این نشان می‌دهد که نهضت هدفدار بود. ـ⿻•آدرس‌ این‌ سمتی ➜ insamti ● ـ⿻•اینستاگرام‌ این‌ سمتی ➜ کلیك