🔅بازخورد شفاهي موثر🔅
🔸 بازخورد شفاهی موثر می بایست:
🔸 در لحظه و بعد از نتیجه کار به دانش آموز داده شود .
🔸 به جملات آفرین ! خیلی عالی ... اکتفا نکرد . بازخورد باید دارای پیام باشد . پیامی که نتایج مثبت را بازگو کرده و دارای جمله های راهنمایی کننده در صورت داشتن نقص در کار ، باشد .
🔸 فاقد جملات ناامید کننده باشد . در صورت به نتیجه نرسیدن دانش آموز به هدف مورد نظر ، راهکارهای لازم برای تلاش دوباره او ارائه شود . گفتن "بهتر است دوباره تلاش کنی " هم ناامید کننده است و هم مبهم و بدون راهکار .
🔸 گاهی باید دانش آموز را روبروی همکلاسیهایش قرار داده و همانطور که نسبت به فعالیتش اظهار نظر می شود.دانش آموزان دیگر را هم مورد توجه به وی قرار دهد .
🔸 فاقد جملات مقایسه ای بین فعالیت دیگر دانش آموزان باشد و فقط فعالیت یک فرد را توضیح و تبیین نماید.
🔸 غیر از گفتن جملات، از زبان بدن بیشتر استفاده شود. مثل لبخند زدن حین گفتن جملات تشویقی ....
🌸🌸🌸🌸🌸
@intrnship
کانال راهنمای معلمی
هدایت شده از آموزش ریاضی
با سلام و احترام. فایل هایی که در ادامه تقدیم شده اند، کلیاتی در مورد روش تدریس کتاب ریاضی چهارم ابتدایی است که توسط مولفین کتاب ارائه شده اند.
هدایت شده از آموزش ریاضی
11.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس ریاضی چهارم ابتدایی- کنترل در حل مسئله
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
#معلم_اثربخش
مشاهده کلاس درس نشان می دهد که معلمان اثربخش در حین تدریس ، تلاش زیادی را جهت انطباق فرایندهای آموزشی به عمل می آورند .
برای نمونه 👇
1-در صورت لزوم با توجه به توانایی ها و نیاز دانش آموزان ، روش را از معلم محور به دانش آموز محور تغییر می دهند .
2-آموزش را برای بعضی از دانش آموزان ساده سازی و مجددا بازگو می کنند .
3-برکار برخی از دانش آموزان نسبت به سایرین،نظارت دقیق تری می کنند .
4-کیفیت و کمیت تکالیف گوناگون را می پذیرند.
5-کمک هم کلاسی ها به یکدیگر را تشویق می کنند .
6-مواد و منابع گوناگون را انتخاب یا ایجاد می کنند.
7-با توجه به توانایی دانش آموزان پرسش هایی با درجات گوناگون پیچیدگی می پرسند .
8-برخی دانش آموزان را نسبت به سایرین ، بیشتر ستایش (توصیفی )می کنند .
☑️راهنمای معلمی
@intrnship
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
هدایت شده از آموزش ریاضی
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس ریاضی چهارم ابتدایی- راهبرد رسم شکل