eitaa logo
راهنمای معلمی
6.4هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2هزار ویدیو
474 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
👈نکته هایی درباره پوشه کار 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌱ارتباط با دانش آموز: • یک ابزار مهم ارزش یابی-توصیفی است.(شاه ابزار) • هویت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصیتی شامل می شود. • درک عمیق یادگیرنده رانشان می دهد. • امکان تولید دانش یابهبودآن (نوآوری و خلاقیت)رامهیامی کند. • فرایندرشدوپیشرفت دانش آموزرابه خوبی نشان می دهد. • پوشه کاربین آموخته های قبلی و جدید دانش آموز ارتباط برقرارمی کند. • پوشه کار کمک می کندتافرداشکالات واشتباهات خویش رااصلاح کند. • باپوشه کاردانش آموز میزان توانایی و دانش خود را مستند می سازد. • بابررسی پوشه کاردانش آموزبه استعدادهای خویش پی می برد. • بامدیریت وتکمیل پوشه کارمسئولیت پذیری راعملا تمرین می کند. • بابررسی پوشه کارورفع اشکالات و...به مهارت ارزشیابی(خودسنجی ،همسال سنجی و...)می رسد. • به دانش آموز یاد می دهد که بهتر ببیند،دقیق تر باشد،و بهتر فکر کند . • یادگیری را برای دانش آموز ساده و سهل می سازد. 🌱ارتباط با معلم: • به استعداددانش آموزان واقف می شود. • باایجاد فرصت مناسب برای آفرینندگی و زایش تفکرات جدید در فراگیران،یادگیری مشارکتی را در آنها تقویت نماید. • از طریق پوشه کار،به هویت فردی دانش آموزتوجه می نماید. • در دانش آموزان حس اعتماد به نفس و خود باوری را شکوفا می سازد. • به نقاط قوت وضعف دانش آموزان پی می برد. • تفاوت های فردی دانش آموزان را عینیت می بخشد. 🌱ارتباط با اولیا: • در جریان فرایند آموزش فرزندشان قرار می گیرند. • به نقاط قوت وضعف فرزندشان پی می برند. • نقش مثبت،سازنده و فعالی در هدایت تحصیلی فرزندشان ایفامی کنند. • اولیاسنجی ازمزایای پوشه کاراست که اولیارادرفرایندیاددهی – یادگیری فرزندش سهیم ومسئولیت پذیرمی کند. 🌱بایدها ونبایدهای پوشه کار: • پوشه کارنبایدمانع یادگیری وفرایندرشدکودک شود. • پوشه کارنبایدعاملی برای تنبیه کودک،اولیا باشد. • پوشه کارنبایدعامل زحمت معلم واختلال درفرایندآموزشی باشد. • پوشه کارنبایدتوسط غیرمتخصصان بررسی وارزیابی شود. • پوشه کارنبایدحجیم وسنگین باشد. • نبایدکارهای حجمی درپوشه کارقرارگیرد. • درپوشه کارنبایدشواهدواسنادی سازماندهی شودکه درفرایندرشدوپیشرفت کودک موثرنیست. • پوشه کاربایدعامل انگیزشی مثبت برای ادامه فرایندیادگیری باشد. • پوشه کاربایدچابک وسبک باشد. • پوشه کاربایدمسیرناصحیح آموزش رااصلاح کند. • کار-بایدعامل مشارکت معلم،کودک ،اولیا و...درفرایندیاددهی- یادگیری باشد. • درپوشه کاربایدنمونه ای ازشواهدواسنادی قرارگیردکه عامل علاقمندی کودک باشد. • پوشه کارفقط ابزاراست نه کل تعلیم وتربیت. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 @intrnship کانال راهنمای معلمی
هدایت شده از افق روشن
🍀تفکر نقادانه در آموزش جاکولین و مارتین بروکس (به نقل از سانتراک، ۲۰۱۴) از تعداد کم مدارسی که تفکر نقادانه را آموزش می دهند، اظهار تأسف کرده‌اند. به نظر آنها مدارس بیشتر وقت خود را صرف اجبار دانش‌آموزان به پاسخگویی درست به شیوه‌ای مقلدانه برای یک مساله می‌کنند، ولی کمتر آن‌ها را به منظور رشد فکری‌شان توسط ایده‌های جدید و تفکر مجدد درباره نتایج قبلی تشویش می‌کنند. آن‌ها معتقدند معلمان به جای این که از دانش‌آموزان انتظار تحلیل کردن، استنباط کردن، ارتباط برقرار کردن، ترکیب کردن، انتقاد کردن، آفریدن، ارزیابی کردن و اندیشیدن را داشته باشند، بیشتر ترجیح می‌دهند دانش‌آموزان تشریح کردن، تعریف کردن و توصیف کردن را یاد بگیرند. آن‌ها خاطرنشان می‌سازند بسیاری از دانش‌آموزانی که تکالیفشان را به خوبی انجام می‌دهند، خوب امتحان می‌دهند و نمرات خوبی به دست می‌آورند، هنوز تفكر نقادانه و عمیق را نیاموخته‌اند.   @intrnship
هدایت شده از افق روشن
تاریخچه: کشف کودک ماریا مونتسوری در سال 1870 در ایتالیا به دنیا می آید، تحصیلات خود را در طب انجام می دهد و به عنوان اولین پزشک زن در ایتالیا شناخته می شود. وی کار را با کودکانی که «ابله» نامیده می شدند آغاز کرد. او با الهام گرفتن از کارهای ایتارد و سگن فرانسوی و ترجمه آنها به زبان ایتالیایی، روش هایی مبتنی بر مشاهده تدوین می کند. با استفاده از این روش ها کودکان «ناتوان ذهنی» توانستند وارد مدارس معمولی شوند و به تحصیل خود ادامه دهند. موفقیت او در مورد کودکان استثنایی موجب شد تا نسبت به موفقیت کودکان طبیعی نیز سوال شود. به این ترتیب تقاضا برای گسترش این روش در مورد تمام کودکان مطرح شد. مونتسوری با قبول مدیریت یک مدرسه در منطقه حاشیه نشینان شهر رم، روش ها و تأملات خود را روی دانش آموزان این مدرسه با جدیت و علاقه پیاده می کند. نتایجی که به دست می دهد تصور نشدنی بود. به ویژه در دورانی که آموزش عمومی به صورت یک واقعیت اجتماعی مورد توجه قرار گرفته بود؛ از او دعوت به عمل می آید تا نتایج کارهای خود را در ایالات متحده عرضه کند. از این پس تأسیس مدارس مونتسوری در نقاط مختلف جهان آغاز می شود. در سال 1929، انجمن بین المللی مونتسوری (AMI) با رویکرد ارتقا و رشد کودک پایه گذاری می شود.می بایستی از کلیت این رویکرد دفاع می شد، زیرا در عمل تنها به بخش هایی از آن در آموزش توجه می شد و هدف غایی و فلسفی آن دنبال نمی شد. پایه گذار این انجمن برای رهایی از موسولینی به اسپانیا و از آنجا به انگلیس می رود. به دستور هیتلر تمام آثار او را می سوزانند. وی به عنوان شهروند ایتالیایی در طول جنگ جهانی دوم در هند مستقر می شود و در آنجا به تربیت هزاران معلم می پردازد. رویکرد مونتسوری، یا مدرسه آزادی مسئولانه، هرگز در سرزمین های تمامیت خواه پا نگرفت؛ از جمله در حکومت نازی ها در آلمان و در زمان رژیم نظامی ها در آرژانتین. در آلمان شرقی پس از فروپاشی دیوار برلین طرح های تجدید مدارس در حال شکل گیری است. ماریا مونتسوری با وحشت از جنگ، جوامع را برای ساختن انسان نو دعوت می کرد و در کتاب آموزش و صلح (1972) این پیام را به گوش جهانیان رساند. وی قبل از فوتش در سال 1952 در هلند بارها برای دریافت جایزه نوبل برگزیده شد. در حال حاضر در آمریکا بیش از 4500 مدرسه و در کانادا حدود 200 مدرسه مونتسوری وجود دارد. ولی این مدارس و بسیاری دیگر از انجمن ها که با نام مونتسوری اداره می شوند، رویکرد او را به طور کامل و با پیروی از اصول تشکیل دهند این رویکرد دنبال نمی کنند.   @intrnship
هدایت شده از آموزش ریاضی
با سلام و احترام. همکاران محترم و دانشجویان عزیز و سایر علاقه مندان در صورت تمایل می توانند ادامه فیلم های روش تدریس (توسط مولفان کتاب) و بسیاری از مطالب تکمیلی در مورد کتاب ریاضی سال پنجم ابتدایی را از سایت گروه ریاضی دفتر تالیف به آدرس زیر دریافت نمایند: http://math-dept.talif.sch.ir/?page_id=154&menu_id=1&menu_item_id=108
💢 ابتکار معلم ریاضی دبیرستان شاهد کامیاران-کردستان 🔹کیفیت بخشی به فرایند آموزش ریاضی وغنی سازی این درس به گونه ای دیگر روی دیوارهای حیاط مدرسه در شهرستان کامیاران استان کردستان نام دبیر: گل محمد یوزی @intrnship
✅چهار درمان جادویی معلم ( از نگاه کمیسیون بین المللی آموزش و پرورش ) 🔻درمان اول ✔️ یاد بدهد بدانند. جادوی افزودن بینش، دانش و آگاهی خردسالان امروز که بزرگسالان فردا هستند. 🔻 درمان دوم ✔️ یاد بدهد دانسته‌ها را به کار گیرند. جادوی انتخاب کار و حرفه‌ی درخور، بر اساس توانمندی‌های فردی که متضمن زندگی بی‌دغدغه‌ی فرداست. 🔻 درمان سوم ✔️ یاد بدهد زندگی کنند. جادوی زیستنی پاک، بی‌آلایش و سرشار از رضایت و موفقیت و بالندگی. 🔻درمان چهارم ✔️ یاد بدهد باهم زندگی کنند. جادوی همزیستی سالم، بهنجار، مسالمت‌آمیز، آبرومند، نشاط‌انگیز و فرح‌بخش. ---------- ارسالی: آقای مسعود پاشایی @intrnship