⭕️ چگونه شخصیت کاریزماتیک داشته باشیم؟
🌱🌱🌱
کاریزماتیک بودن و دریافت تأیید دیگران، مطلوب و دوستداشتنی است علی الخصوص زمانی که سمت مدیریتی داشته باشیم، اما چگونه می توان شخصیت کاریزماتیک داشت؟
شکی نیست که شخصیتهای کاریزماتیک جزء موفقترینها هستند. پروفسور وایزمَن (wiseman) از دانشگاه هِرتفوردشایرِ انگلستان، تخمین میزند که ۵۰ درصد از کاریزما ذاتی و ۵۰ درصد آن، اکتسابی است. ترکیبات کلیدی کاریزما شامل کارهای سادهای میباشند که با تمرین، بخشی از شخصیت شما میشوند، تعامل شما با اطرافیانتان را بهتر میکنند و رضایت کلی شما را از زندگی بالا میبرند. در اینجا به هفت ویژگیِ افراد کاریزماتیک اشاره میکنیم که میتوانید آنها را در خود بپرورانید.
۱. مشتاقانه گوش میدهند؛ حین گوش دادن به حرفهای طرف مقابل، تمام توجه خود را به او معطوف کنید و اگر سؤالی به ذهنتان رسید، بپرسید.
۲. واضح صحبت میکنند؛ عجله نکنید و روی هر جمله فکر کنید. هر چه بیشتر از صداها، کلمات و عبارات پُرکننده (اِ، اوم، مثلا، راستش، میدونی و غیره) استفاده کنید، وضوحِ کلام شما کمتر میشود.
۳. واقعی لبخند میزنند؛ یک لبخند واقعی، لبخندی است که از درون جان میگیرد و با چشم و لبِ خندان نمایان میشود و به آن لبخندِ دوشِن میگویند. منظور ما این نیست که همیشه و همواره باید لبخند به لب داشته باشید! اما زمانی که لبخند شما واقعی باشد، افراد تمایل بیشتری به صحبت کردن با شما پیدا میکنند.
۴. صاف میایستند؛ اگر از حالت بدنیتان احساسِ اطمینان نمیکنید، آنقدر این تمرین را تکرار کنید تا بالاخره بتوانید آن را به خوبی انجام دهید. فراموش نکنید شانههایتان را پایین نگه دارید.
۵. تحسین و نحوهی بیان را ارج مینهند؛ آیا تاکنون این جمله را شنیدهاید: «نحوهی بیانِ گفتهها مهمتر از خودِ گفتههاست».
۶. نامها را به یاد میآورند؛ «نام یک فرد برای خودِ او، شیرینترین نام و مهمترین صدا به هر زبانی است». نام، ساده و در عین حال تأثیرگذار است. وقتی برای نخستین بار نام کسی را میشنوید، آن را با گفتنِ جملاتی نظیر: «سلام، سارا!» یا «از دیدار تو خوشوقتم سارا!» برای او تکرار کنید.
۷. ارتباط چشمی برقرار میکنند؛ چه زمانی که فردی در حال صحبت کردن با شماست و چه زمانی که خودتان در حال صحبت با کسی هستید، تماس چشمی را فراموش نکنید. تماس چشمی یکی از مهمترین جنبههای ارتباطات است.
@intrnship
4_5778507802435651200.pdf
5.42M
نسخه الکترونیکی شماره آبان ماه ۹۸ فناوریهای آموزشی
@intrnship
کانال راهنمای معلمی
هدایت شده از افق روشن
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهکار معلمان تهرانی برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان در روزهای آلودگی هوا
@intrnship
زندگی لنگر می خواهد !
چیزی که آدم را سر جایش نگه دارد ؛
چیزی که نگذارد فاصله آدم از ساحل آرامش زیاد شود،
چیزی که نگذارد امواج آدم را بکشاند به ناکجا.
حالا لنگر آدم ،گاهی یک آدم دیگر است ،
گاهی یک فکر و اعتقاد است،
گاهی ایمان است،
گاهی عادت روزانه است،
گاهی کار است،
گاهی یک جمع دوستانه است،
گاهی یک دوره خانوادگی است،
گاهی یک باشگاه ورزشی است،
گاهی چهار تا کتاب است،
گاهی یک مشت خاطره ...
لنگر هر کس هر چه هست، فاصله اوست با سرگردانی در دریای روزگار !
فاصله اوست تا گم شدن،
فاصله اوست با آوارگی.
همیشه برای فرار از طوفانهای زندگی ، یک لنگر داشته باش.
@intrnship
کانال راهنمای معلمی
💢پاداش و نتایج آن
الفی کوهن از بزرگان تعلیم و تربیت کیفی معتقد است:
پاداش دهی مانند دادن ستاره،هدیه مادی، و حتی در اختیار گذاشتن زمان آزاد بعنوان جایزه،به هیچ عنوان در یادگیری موثر نیست
و دونکته دیگر هم در دادن پاداش نهفته است و آن اینکه :
با تعیین پاداش جهت انجام کاری و یا گرفتن نمره ای و …دانش آموز تمرکز خود را بر انجام درست کار ، یادگیری عمیق درس و فهم درست مطالب از دست می دهد
و تمام تلاش و تمرکزش برروی پاداش استو دلیل دیگر نقص پاداش این است که دانش آموز و یا فرد گیرنده پاداش احساس کنترل برشرایط نمی کند
و این ذهنیت را دارد که دیگری تصمیم گیرنده است و او باید تشخیص دهد و تصمیم بگیرد.
بنابراین عادت می کند که منتظر تصمیمات دیگران بماند
و این خود آموختن نوعی مسئولیت گریزی ست.دریک جنسن نظریه پرداز یادگیری مغز-محور می نویسد:
اینکه دانش آموزان تکالیف را برای دریافت جایزه و پاداش انجام می دهند
گاه به این معناست که آن تکالیف یا درس در ذات خود نامطلوب و ناخوشاینداست.
اگر محیط مدرسه و کلاس را برای دانش آموزان معنادار،مناسب و همواره با تفریح و بازی کنید،
ارتباط موثرمعلم با دانش آموز
رابطه موثر و اعتمادآمیز معلم و دانش آموزبرای یادگیری ضروری ست.
پژوهشگران معتقدند که اگرمدرسه برنامه آموزشی منسجم و درست،امکانات پیشرفته ومعلمان ماهر و مجربی داشته باشد،
اما ایجاداعتماد و ارتباط موثرمعلم بادانش آموز بخشی ازمعادله اصلی نباشد،یادگیری دانش آموزان چنانچه باید انجام نمی شود.
@intrnship
✍برسی یکی از رفتارهای ناهنجار دانش آموزان...
💢کم رویی و انزوا طلبی :
از نظر متخصصان بهداشت و سلامت روان کم رویی و انزوا طلبی یکی از جدی ترین مشکلات کودکان است، هرچند ممکن است از نظر معلمان و گاه والدین چندان مشکل نیاید.
کودک کم رو هرچند برای معلم هیچ گونه ناراحتی ایجاد نمی کند، ولی ممکن است یکی از ناشادترین کودکان باشد و در نتیجه پیوسته به دنیای درون خودش پناه ببرد اگر در مورد آنان چاره ای اندیشیده نشود، این کودکان احتمالاً خطرناکترین و مساعدترین وضع را برای ابتلاء به بیماری روانی خواهند داشت تلاش معلمان در اجتماعی کردن هر چه بیشتر کودکان کم رو از اهمیت زیادی برخوردار است.
معلم آگاه باید توجه داشته باشد که کودکان کم رو نیز دارای توانایی ها و شایستگی های ویژه ای هستند که با راهنمایی و تشویق و به کار گیری آنها در فعالیت های گروهی تا حد زیادی
میتوان اعتماد به نفس آنها را افزایش داد. برای مقابله با کم رویی و کسب اعتماد به نفس چند پیشنهاد عملی زیر می تواند تا حدود زیادی به کودکان کم رو و گوشه گیر کمک کرده و موثر واقع شود.
@intrnship
هدایت شده از افق روشن
🌷از درخت بیاموزیم🌷
🌸برای بعضی ها باید ریشه بود،
تا امید به زندگی را به آنها بدهیم.
🌸برای بعضی ها باید تنه بود،
تا تکیه گاه آنها باشیم.
🌸برای بعضی ها باید شاخ و برگ بود،
تا عیب های آنها را بپوشانیم.
🌸برای بعضی ها باید میوه بود،
تا طعم زندگی کردن را به آنها بیاموزیم
نه زنده ماندن را
@intrnship
🔰🔰🔰
✍نوشتن مهمترین عامل در انتقال افکار و عواطف انسان به شمار می رود . بنابراین لزوم توجه به این دو مقوله بر هر انسان روشن فکری کاملا آشکار است . در دوره ی دبستان اکثر معلمان برای تقویت مهارت نوشتن دانش آموزان وقت زیادی را صرف می کنند .
والدین نیز نسبت به این مسئله کاملا حساس اند ، و در صورت بروز این مشکل انگشت اتهام را به سوی معلمین عزیز ،خود دانش آموزان و یاعوامل مختلف دیگر دراز می کنند . اما نکته ی اساسی در اینجا این است ،که ما اصولا سعی می کنیم هنگام بروز این مشکل با دادن تکالیف متعدد برای دانش آموزان این مشکل را حل کنیم .
درصورتی که اگر کمی تامل کنیم به این نکته کاملا واقف خواهیم شد که مشکل همه ی دانش آموزان یکسان نیست . بنابراین دادن یک سری تکالیف تکراری به همه ی دانش آموزان یک اشتباه بزرگ است .
آنچه باید به آن توجه نمود این است که، مشکلات دانش آموزان در یک مدت زمان خاصی بررسی شود. سپس با توجه به نوع مشکل برای هر دانش آموز تکالیف مشخص داده شود .
شاید هم مشکل اصلی خود ما باشیم که روشی را اشتباه به کار گرفته ایم. که بازنگری در آن خالی از لطف نیست . « خشت اول گر نهد معمار کج ، تا ثریا می رود دیوار کج » .
@intrnship
هدایت شده از آموزش ریاضی
9912c65c0602fdf267b82f8758c28ed052b19b0d.pdf
8.7M
رشد آموزش ریاضی شماره ۱۳۳
@negarmathedu
💢مهارت تصمیم گیری در کودکان
تصمیم گیری یکی از مهمترین مهارتهای انسانی است و فرزند شما برای تبدیل شدن به فردی سالم و بالغ، نیازمند رشد و توسعهی این مهارت ویژه است.
تصمیم گیری از آن رو اهمیت زیادی دارد که مسیر درست زندگی را به فرزند شما نشان میدهد.
اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، درصورت آموزش تصمیم گیری صحیح به فرزندانتان، میتوانید آسوده باشید که آنها در زندگیشان از مزایای با ارزشِ این مهارت بهره خواهند برد.
تصمیم گیری درست و بهموقع حس رضایت و خشنودی را در زندگی فرد به ارمغان میآورد و این رضایت جز با انتخابی درست به وجود نخواهد آمد. هرچند هنگامی که فرزند شما تصمیمات خوبی اتخاذ نکند دچار ناراحتی و مشکل خواهد شد اما همین تجربیات و آموختن از آنها، مسیر درستی را برای تصمیمگیریهای صحیح آینده، برای او فراهم میکند.
فرهنگ عامه بر این باور است که بزرگترها باید در مواقع لزوم برای فرزندان تصمیم بگیرند، شاید این طرز تفکر بهطور مقطعی مفید باشد اما فراموش نکنید که زندگی میتواند پر از اتفاقات متفاوتی باشد که ما را مجبور به انتخابهایی مهم میکنند.
در این میان، آنهایی که از کودکی مهارت تصمیم گیری مناسب را نیاموختهاند، طعمهی چرب و نرمی برای تجربیات تلخ زندگی خواهند بود.
با این مقاله از «چطور» همراه باشید تا مطالب بیشتری دربارهی تقویت مهارت تصمیم گیری در کودکان یاد بگیریم.
حتما بخوانید: چطور انسانهای موفق تصمیمات هوشمندانه میگیرند
نویسندهی مقالهی پیشِ روی شما، دکتر جیم تیلور (Jim Taylor) استاد دانشگاه کالیفرنیا، اینطور شرح میدهد که هرگاه با گروهی از جوانان صحبت میکنم، همیشه این پرسش را مطرح کردهام که چند نفر از آنها در زندگی دست به ندانمکاری زدهاند؟
و نکتهی جالب این است که تقریبا همگی آنها درنهایت شوق و ذوق دستشان را بلند میکنند و جالبتر اینکه وقتی میپرسم که چند نفر از آنها در آینده نیز کارهای نادرست انجام خواهند داد؟
جوابها همانقدر پرشور است! من همچنین از کودکان نیز پرسیدهام که چرا کارهای نادرست انجام دادهاند؟ برخی از جوابها در زیر آمده است:
نمیتونستم یه تصمیم درست بگیرم.
اون موقع به نظرم ، اینطوری بیشتر خوش میگذشت.
بیحوصله بودم.
تحت فشار بودم.
چیزی دربارهی عواقب تصمیمم نمیدونستم.
از پدر و مادرم پرسیدم.
درحقیقت انجام کارهای اشتباه، بخشی از وظایف کودکان شماست. تصمیمات بد لازمهی رسیدن به بلوغ هستند.
اما مشکل آنجا دامنگیرمان میشود که این تصمیمات اشتباه همچنان ادامه پیدا کنند، زمانی که والدین یک کودک اجازه ندهند تا او مسئولیت تصمیمات اشتباه خود را به عهده بگیرد، درواقع به جای نجات او باعث میشوند تا کودک بیشتر دچار مشکل شود.
تا زمانی که کودک یاد نگیرد که مسئولیت تصمیمات غلط خود را بپذیرد، همواره بدون ترس از عواقب انتخابهای خود، به انجام کارهای اشتباه ادامه خواهد داد.
حتما بخوانید: تصمیم گیری چیست و عوامل موثر بر آن کدامند
تقویت افرادی که تصمیمات خوبی میگیرند
کودک باید کشف کند که چه تصمیماتی می تواند بگیرد - مهارت تصمیم گیری در کودکان
تشویق فرزندتان به تصمیمگیری، بهسادگی بیان این جمله که «خودت تصمیم بگیر و اختیارت با خودته» نیست. بهجای آن باید تصمیمگیری دربارهی مسائل مختلف را بهصورت قدمبهقدم و بر اساس سن و بلوغ فکری فرزندانتان به آنها واگذار کنید.
چون در غیر این صورت ممکن است که فرزندتان به خطر بیفتد. اما نگران نباشید، شما میتوانید بهمرور زمان، مهارت تصمیم گیری درست را به کودکتان بیاموزید.
برای مثال؛ نباید به فرزندتان بگویید که میتواند هر آبنباتی را که دوست داشت از بین آبنباتهای فروشگاه انتخاب کند.
در این صورت یا از فرط دودلی، دستپاچه و در تصمیم گیری ناتوان میشود یا دلش میخواهد همهی وسایل داخل فروشگاه را بخرد. کاری که باید بکنید این است که حق انتخاب از بین چند آبنبات مشخص را به او بدهید تا او از بین آنها به انتخاب موردنظرش برسد.
همچنان که فرزندتان بزرگتر میشود، میتوانید تصمیم گیریهای او را گسترش دهید تا بهمرور زمان مهارت تصمیمگیری در او تقویت و برای تصمیمات مهم و سرنوشتساز زندگی آماده شود.
درواقع با هر تصمیم گیری به فرزندتان میآموزید که تصمیمات خوب و بد را از هم تمیز دهد و عواقب تصمیم خود را به عهده بگیرد.
یادتان باشد که این هم یکی از راههای نزدیک شدن به فرزندتان است
@intrnship