eitaa logo
راهنمای معلمی
6.4هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2هزار ویدیو
474 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آموزش ریاضی
11.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس ریاضی چهارم ابتدایی- کنترل در حل مسئله
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 مشاهده کلاس درس نشان می دهد که معلمان اثربخش در حین تدریس ، تلاش زیادی را جهت انطباق فرایندهای آموزشی به عمل می آورند . برای نمونه 👇 1-در صورت لزوم با توجه به توانایی ها و نیاز دانش آموزان ، روش را از معلم محور به دانش آموز محور تغییر می دهند . 2-آموزش را برای بعضی از دانش آموزان ساده سازی و مجددا بازگو می کنند . 3-برکار برخی از دانش آموزان نسبت به سایرین،نظارت دقیق تری می کنند . 4-کیفیت و کمیت تکالیف گوناگون را می پذیرند. 5-کمک هم کلاسی ها به یکدیگر را تشویق می کنند . 6-مواد و منابع گوناگون را انتخاب یا ایجاد می کنند. 7-با توجه به توانایی دانش آموزان پرسش هایی با درجات گوناگون پیچیدگی می پرسند . 8-برخی دانش آموزان را نسبت به سایرین ، بیشتر ستایش (توصیفی )می کنند . ☑️راهنمای معلمی @intrnship 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
هدایت شده از آموزش ریاضی
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس ریاضی چهارم ابتدایی- راهبرد رسم شکل
هدایت شده از آموزش ریاضی
11.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس ریاضی چهارم ابتدایی- راه حل های مختلف
هدایت شده از آموزش ریاضی
9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس ریاضی چهارم ابتدایی- طرح مسئله ریاضی
هدایت شده از آموزش ریاضی
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس ریاضی چهارم ابتدایی- حل مسئله باز پاسخ
هدایت شده از آموزش ریاضی
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس ریاضی چهارم ابتدایی- بدفهمی ها
هدایت شده از آموزش ریاضی
باسمه تعالی ارزشیابی در آموزش ریاضی امروزه جايگاه كليدي ارزشيابي در فرآيند ياددهي و يادگيري مورد توافق عام است و ارزشيابي به عنوان عنصري اساسي كه در تمامي اركان فرآيند آموزش حضور دارد، همواره مورد تاكيد قرار مي گيرد. از طرفي در سال تحصيلي جاري، با توجه به اتمام تالیف كتابهاي درسي رياضي دوره دوم متوسطه و به ویژه در چرخه تدریس قرار گرفتن کتاب های پایه دوازدهم، يكي از مهتمرين دغدغه هاي جامعه آموزش رياضي شامل برنامه ريزان، مولفان كتاب هاي درسي ، دبيران محترم ریاضی، دانش آموزان پايه و اولياء آنان چگونگي انجام ارزشيابي از كتاب هاي جديد التأليف در آزمون های سراسری و امتحانات نهايي پايه دوازدهم است. به نظر می رسد اصلاح فرآیند ارزشیابی به تنهایی نقشی تعیین کننده در بهبود و ارتقائ آموزش ریاضی ذر کشورمان خواهد داشت. بر همين اساس ايجاد فرصتي براي بحث و تبادل نظر برنامه ريزان، کارشناسان و دبيران رياضي به جهت فراهم نمودن شرايط ارزشيابي منطبق با اهداف، رويكردها و محتواي كتابهاي درسي جديدالتأليف ضروري به نظر مي رسد. بدين منظور بخش ویژه ای از برنامه های چهارمين همايش ملي آموزش علوم پايه – که در تاریخ 2 اسفند 1397 در دانشگاه شهید رجایی برگزار می گردد - به جايگاه و چگونگي ارزشيابي در آموزش رياضي (با تاكيد بر پايه دوازدهم) اختصاص داده شده است. شعار محوری این بخش از همایش، ارزشيابي در خدمت آموزش است. در همین راستا میز گردی نیز با حضور کارشناسان و اساتید و دبیران محترم ریاضی برگزار می گردد. برخی از محورهای پیشنهادی برای ارسال مقاله به شرح زیر است: اهداف، اصول و روش های ارزشیابی در آموزش ریاضی شیوه های نوین ارزشیابی در آموزش ریاضی انواع ارزشیابی در آموزش ریاضی آسیب شناسی آزمون های سراسری و امتحانات نهایی ارزشیابی در ریاضیات دوره ابتدایی جایگاه و نقش معلم در ارزشیابی ریاضی مدرسه ای بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی آزمون های سراسری در حوزه ریاضی بررسی انطباق ارزشیابی با اهداف برنامه درسی ریاضی جایگاه دانش مفهومی و دانش رویه ای ریاضی در ارزشیابی ریاضی مدرسه ای تکالیف باز پاسخ در ارزشیابی ریاضی مدرسه ای تاثیر امتحانات نهایی بر روند آموزش در کلاس درس تاثیر آزمون های متفرقه بر روند آموزش در کلاس درس تحلیل و بررسی سوالات ریاضی آزمون های بین المللی مانند تیمز مطالعه چارچوب های مختلف برای طرح تکالیف ارزشیابی در آموزش ریاضی نقش فناوری در ارزشیابی در آموزش ریاضی نقش کتاب های کمک آموزشی در ارزشیابی ریاضی مدرسه ای بررسی انواع خطاها در ارزشیابی در آموزش ریاضی از دبیران محترم ریاضی، اساتید، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان ریاضی در دوره های مختلف دعوت می گردد با شرکت و ارائه مقاله در این همایش، در اصلاح و رشد و بهبود این بخش مهم از فرآیند آموزش ریاضی سهیم گردند. منبع: سایت چهارمین همایش ملی آموزش علوم پایه http://4rbse.sru.ac.ir/fa/
🌐پیوند دادن درس با زندگی‌ از ویژگی‌های آموزش‌هایی که بـا زندگی و محیط پیرامون پیوند ندارند‌، یکی‌ این‌ است که شوق‌انگیز نیستند و دانش‌آموزان دلیل و انگیزه‌ای برای‌ آموختن مواد این‌گونه آمـوزش‌ها احـساس‌‌ و مـشاهده‌ نمی‌کنند‌،اما اگر زمینه‌ای‌ فراهم شود که دانش‌آموزان آثار و کاربرد آمـوخته‌های خـود را در زندگی‌ و محیط‌ اطراف‌ خود مشاهده کنند،یادگیری برای‌ آن‌ها معنی‌دار می‌شود. @intrnship کانال راهنمای معلمی
#تفكر 📒کسانی که به توانائی های خود اطمینان دارند به کارهای دشوار به صورت چالش‌هایی می‌نگرند که باید بر آن ها پیروز شوند نه به صورت تهدیدهایی که باید از آن ها اجتناب کنند. آلبرت بندورا @intrnship
1_42051838.pdf
352.2K
انتخاب معلم نمونه در سال ۹۷_ ۹۸ راهنمای معلمی @intrnship
1_41912898.pdf
1.19M
انتخاب معلم نمونه در سال ۹۷_ ۹۸ راهنمای معلمی @intrnship