🔰تبلیغ دینی مؤثر؛ از بیان بینالمللی تا احترام به مقدسات مخاطبان
🔹 رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفتوگو با ایکنا: ما نمیتوانیم برای تبلیغ دین بدون توجه به گرایشها، افکار و نظریات مخالفان در عرصه مجازی ورود کنیم، همچنین باید به مقدسات و باورهای مخاطبانمان احترام بگذاریم.
🔸کسانی که در فضای مجازی وارد میشوند باید اطلاعات دینی درستی داشته باشند تا بتوانند به درستی از دین دفاع کنند و نباید کاری کنند که اقدام آنها نه تنها سبب هدایت نشود، بلکه اسباب گمراهی مخاطبان را به وجود بیاورد.
🔗 iqna.ir/00HGao
🆔 @iqnanews
🔰بورس کالا به سرنوشت بازار سرمایه دچار میشود؟
🔹جوشقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم در گفتوگو با ایکنا: بورس کالا شفافیت و اعتماد مردم را به دنبال دارد.
🔹اگر نحوه قیمتگذاری در بورس کالا شفاف باشد و تحویل کالا به موقع و سریع انجام شود، آن وقت اعتماد عمومی جلب خواهد شد ولی اگر خلاف این اتفاق بیفتد، سرنوشت بورس کالا به سرنوشت بازار سهام دچار خواهد شد.
🔗 iqna.ir/00HGdk
🆔 @iqnanews
📸دیدار جمعی از مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر انقلاب
🔻جمعی از مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
🔗 iqna.ir/00HGf0
🆔 @iqnanews
خبرگزاری ایکنا
📸دیدار جمعی از مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر انقلاب 🔻جمعی از مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی،
🔰رهبر انقلاب: ملاحظه و رعایت اقتضائات کار فرهنگی - تبلیغی راهبردی ضروری و همیشگی است
🔹امام خامنهای در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، تولید و ارائه محصولات فاخرِ مبتنی بر فکر نو، و در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را در عین خشیت کامل از پروردگار، دو وظیفه مهم دستگاههای فرهنگی تبلیغاتی خواندند.
🔹حضرت آیت الله خامنه ای ضمن قدردانی از اقدامات خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است، با استناد به آیات قرآنی، خشیت از پروردگار به معنای «ملاحظه، رعایت و مراقبت» را راهبرد ضروری و همیشگی فعالان عرصه فرهنگ و تبلیغ دانستند و افزودند: دستگاهها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی گری و اتهامات ترسید.
🔹ایشان توجه به اقتضائات اجتماعی در تبلیغ را نادیده گرفتن خشیت الهی ندانستند و گفتند: کارهای فرهنگی لوازمی دارد که باید به آنها توجه کامل کرد.
🔹ایشان توجه به لسان قوم را در فعالیت های فرهنگی- تبلیغاتی از جمله این اقتضائات برشمردند و گفتند: زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق می کند همچنانکه باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشورهای دیگر با کار فرهنگی-تبلیغی در داخل از جمله در مجموعه های انقلابی تفاوت داشته باشد.
🔹رهبر انقلاب اسلامی بازار فکر و محصولات نو در داخل و خارج را پررونق خواندند و گفتند: با تولید فکر نو، فرآوری آنها و تبدیلشان به محصولات فاخرِ دارای بسته بندی خوب، در این بازار پرمشتری فعال شوید.
🔹ایشان با ابراز ناخرسندی از کم کاری در این عرصه گفتند: سازمان تبلیغات و حوزه هنری در عرصه های مختلف، کار خوبِ زیاد کرده اند اما نه به اندازه عمر حدوداً چهل سال خود، بنابراین باید کار و تلاش را مضاعف کرد.
🔹اهمیت دادن به نیروی انسانی زبده به عنوان محور اساسی مجموعه های فرهنگی، حفظ نیروهای خوب سازمان تبلیغات در همه رشته ها،مراقبت از نیروها و مواظبت در زمینه آفات برون سپاری کارهای فرهنگی تبلیغاتی، چهار نکته دیگر رهبر انقلاب در این دیدار بود.
🔹ایشان در این زمینه گفتند: البته باید از ظرفیت های مردمی حداکثر استفاده را کرد که در این زمینه جشنواره عمار نمونه خوبی است.
🔹حفظ شادابی، سرزندگی، خوشحالی و خشنودی مردم از دیگر نکاتی بود که ایشان به عنوان یکی از وظایف مهم دستگاههای فرهنگی تبلیغاتی بیان کردند.
🔹رهبر انقلاب در تشریح بیشتر ابعاد و اهمیت این موضوع گفتند: البته اگر وضع اقتصاد و زندگی مردم بهتر شود شادابی و خشنودی آنها تا حدودی تأمین می شود اما جدا از این مسئله هم می توان با مشارکت خود مردم، کارهای متنوع – شیرین و سرزنده ای انجام داد.
🔹بخش آخر سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار حاوی چند توصیه از جمله پرهیز از جناح گرایی بود.
🔹ایشان گفتند: در کل کشور به اتحاد کلمه و همدلی نیاز داریم چه برسد به مجموعه های انقلابی که باید کاملاً از افتادن در دام نحله های گوناگون فکری و جناح گرایی پرهیز کنند.
🔹خودداری از کارهای صرفاً ویترینی و شکلی، و مراقبت از تولید آثار خنثی و بدون جهت گیری صحیح توصیه های دیگر رهبر انقلاب به رئیس و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بود.
🌐 iqna.ir
🆔 @iqnanews