eitaa logo
ایران آنلاین ✌️
8.4هزار دنبال‌کننده
44.6هزار عکس
14.6هزار ویدیو
64 فایل
کانالی برای80/000/000ایرانی!✌️ . آدرس سایت شبکه اطلاع رسانی ایرانیان : http://iran-onlin.ir . . انتقادات وپیشنهادات: @ad_iran . اینستاگرام ما ! instagram.com/iran_onlini/ . . . . . . . . . . . . . .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در تاریخ خواهند نوشت : فروپاشی امریکا به خاطر تحریم ایران بود @iran_onlin_ir
⭕️ سانسور جنایات تمام عیار سعودی ها در یمن ♨️ در حالی که بمباران شهرها و مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد، شیوع کوید-19 نیز در این کشور هر روز قربانیان زیادی می گیرد. با این حال نهادهای رسمی و بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی، اقدامی در راستای انتشار دقیق آمار مبتلایان کرونا در یمن صورت نمی دهند. 🔻این سازمانها مدعی هستند که به علت محاصره یمن توسط عربستان سعودی و امارات و وقوع جنگ در این کشور و فرااتر از آن، فقدان کیتهای آزمایشگاهی در یمن ، امکان سنجش آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور محروم و جنگ زده وجود ندارد. 💢 آخرین آمار ثبت شده ابتلا به کوید-19 در یمن، بیشتر به نوعی شوخی تلخ شبیه است! 🔴 در این آمار که در سایت سازمان بهداشت جهانی نسبت به آن استناد شده، آمده است که تا کنون تنها 2051 نفر در یمن به کوید-19 مبتلا شده اند که از میان آنها، 595 نفر جان خود را از دست داده اند. با این حال مستندات موجود نشان می دهد که میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در یمن به مراتب بیشتر از این میزان است. ⭕️ این گزارش در حالی منتشر می شود که حدود سه ماه قبل، برخی منابع خبری غیر رسمی، از رها شدن جنازه ها( وفات یافتگان ناشی از ویروس کرونا) در برخی خیابانهای این کشور و فقدان پزشک و امکانات اولیه در شهرهای مختلف خبر داده بودند. 💢 در مقابل، رژیم سعودی و امارات نیز در شرایط اسفبار فعلی، به بمباران یمن و کشتار زنان و کودکان بیگناه ادامه می دهند. مدارای رسانه های غربی با این جنایت تمام عیار سعودیها و اماراتی ها نیز جای بسی تامل دارد. 🔴 رسانه های غربی که در بزنگاههای مختلف و حتی بر سر موضوهعات بی اهمیت، خبرنگاران خود را به هر قمت ممکن به سایر نقاط دنیا اعزام کرده یا اطلاعاتی را در خصوص وضعیت داخلی سایر کشورهای مخابره می کنند، این بار در قبال یکی از بزرگ ترین نسل کشی های آشکار در دنیا سکوت کرده اند. بدون شک افکار عمومی دنیا، هیچ گاه این جنایت را از یاد نخواهند برد. @iran_onlin_ir
⭕️ هیچ واکنشی نشون نداد ... @iran_onlin_ir
⭕️ پژوهشکده اسرائیلی: مرگ ملک سلمان بستر عادی‌سازی را فراهم خواهد کرد ♨️ این مرکز پژوهشی خاطرنشان کرد،حکومت سعودی در ازای این عادی‌سازی بهایی بسیار سنگین‌تر از آنچه امارات و بحرین دریافت کردند، کسب می‌کند؛ از جمله بهبود وجهه و جایگاه بین‌المللی، به‌ویژه آنکه اقدامات "محمد بن‌سلمان" ولیعهد اعتبار این کشور پادشاهی را خدشه‌دار کرده است. 🔻به نوشته این پژوهشکده، اسرائیل به دلیل اهمیت اقتصادی، دینی و سیاسی عربستان سعودی مشتاق به عادی‌سازی روابط است ولی ریاض به غیر از مجموعه‌ای از حساسیت‌های ویژه، با محدودیت‌ها و موانع مختلف داخلی و خارجی مواجه است. 🔸افزون بر این، بهای عادی‌سازی با این کشور بیشتر از دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس است. لذا مشخص نیست که عربستان سعودی کِی و با چه شروطی، آماده امضای توافقنامه‌ای مشابه توافقنامه‌های امارات، بحرین و سودان خواهد شد. 💢 مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه متذکر شد، حمایت سعودی از توافقنامه‌های عادی‌سازی میزان عقب‎‌نشینی آن از موضع سابقش را نشان می‌دهد و این تغییر را می‌توان در موافقت آن با پرواز هواپیماهای اسرائیلی در آسمان عربستان و نیز رویکرد مثبت رسانه‌هایش درباره اسرائیل و اظهارات مسئولان سابق و فعلی‌اش به وضوح مشاهده کرد. 🔴 این مرکز پژوهشی در گزارش خود آورده است، روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی طی سال‌ها از طریق چند کانال موازی توسعه پیدا کرده است: کانال امنیتی که رکن ثابت در روابط ضرورتا محرمانه را تشکیل می‌دهد، و کانال اقتصادی- تجاری، و همچنین طی سال‌های اخیر کانالی گشوده شده که بر گفت‌وگو بین ادیان متمرکز است. @iran_onlin_ir
⭕️ آغاز تکاپوی مدیریت شهری برای انتخابات ۱۴۰۰ ♨️ در حالی شورای پنجم ماه‌های آخر فعالیت خود را در پایتخت پشت سر می‌‌گذارد که دستاورد آنها برای پایتخت‌نشینان تا پیش از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در چند روز گذشته چیزی جز اورهال کردن چند دستگاه اتوبوس، ورود چند واگن مترو، تغییر نام خیابان‌ها و مواردی از این دست نبود. 🔻در حالی‌که در ماه‌های پیش رو به انتخابات شوراها نزدیک می‌شویم مدیریت شهری سعی می‌کند همه بهانه‌های خود مبنی این‌که توان تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی بدون دریافت یارانه از دولت را ندارد, فراموش کرده و در آئین ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از ورود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، مناقصه تولید ۸۰ دستگاه اتوبوس دو کابین تولید داخل برای ایجاد یک خط BRT، مناقصه تولید یک هزار دستگاه اتوبوس LNG با همکاری بخش خصوصی و مناقصه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز تک کابین خبر می‌دهد. 💢 افزایش نرخ حمل و نقل عمومی تا بیش از ۴۰۰ درصد جواب می‌دهد! 🔴 این در حالی است که تا پیش از این محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ناکارآمدی شهرداری در دریافت یارانه حمل و نقل از دولت بارها از کمبود ریسک‌پذیری و فقدان جسارت مدیران شهری سخن به‌میان می‌آورد و حتی در آخرین مورد هم که شهرداری پیشنهاد افزایش بهای نرخ حمل و نقل عمومی را به شورا آورد، عنوان کرد که «پول گرفتن از مردم مشکلی را حل نمی‌کند زیرا افزایش و نیاز مالی با هم تطابق ندارد و شاید چیزی حدود ۲۵ درصد از مشکلات حمل و نقل عمومی را حل کند. 🔻بهتر است که شهرداری تلاش کند یارانه‌هایی که دولت تاکنون پرداخت نکرده را دریافت کند و از آنها خواستیم که جدی‌تر پیگیر آن باشند و حتی به شوخی گفتیم که لحاف و تشک بیندازند جلوی ریاست جمهوری و این پول را دریافت کنند.» ⭕️ علی‌رغم نظر شورای شهر که افزایش نرخ حمل و نقل عمومی برای مردم را قابل توجیه نمی‌داند ولی سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنان بر این باور است که می‌توان بیش از اینها برای کسب درآمد بر مردم فشار آورد و می‌توان سهم مردم از حمل و نقل عمومی را از ۱۲۰۰ تومان در بخش اتوبوس و ۱۵۰۰ تومان در بخش مترو به ۵ هزار تومان هم افزایش داد. ‼️ آیا مدیریت شهری با ارتقاء حمل و نقل عمومی دندان برای انتخابات تیز کرده؟ معمولاً در جایگاه‌هایی که افراد با رأی مردم بر سر کار می‌آیند مجموعه اقداماتشان آن هم در پایان دوره فعالیت بیشتر در ذهن مردم می‌ماند و می‌تواند در انتخابات اثربخش باشد؛ موضوعی که مدیریت شهری در دوره پنجم به خوبی از آن آگاهی دارد و از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده است. 💢 احمد صابری ظفرقندی شهردار اسبق منطقه ۱۲ تهران و یکی از متخصصین امور شهری در گفتگویی که چندی قبل داشتیم، در این خصوص عنوان کرده بود: «بودجه شهرداری تهران در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که از این بودجه درآمد پایدارش که ثابت بوده و آنچه می‌توانستند محقق کنند ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد بوده است. بودجه سال ۹۸ شهرداری با یک جهش تصاعدی به ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد، یعنی نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش بودجه داشته است.» 🔴 وی اینگونه ادامه داد که «بودجه عمرانی شهرداری تهران هم در سال ۹۹، ۴۳ درصد افزایش داشته است و مجموع این اقدامات نشان می‌دهد که این بودجه عمرانی نیز قطعاً باید در عملیات‌های عمرانی مانند آسفالت معابر و خیابان‌ها و گل و بلبل کردن شهر و چیزهایی از این دست تا قبل از انتخابات شورای شهر ششم هزینه شود تا بتوانند با تبلیغات گسترده حرفی برای گفتن در انتخابات آبنده شوراها داشته باشند.» 🔻 افتتاح‌ها را به پایان دوره منتقل می‌کنیم، علی برکت الله! ⭕️ با وجود تمام کسری بودجه‌های شهرداری در سال ۹۹ که بنا به اذعان مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بین ۳۲ تا ۵۶ درصد برآورد شده است, شهرداری تهران وعده داده بود تا پایان سال ۹۹، حداقل ۱۲ ایستگاه مترو را نیز افتتاح کند ولی تا به امروز خبری از آن نشده است. ♨️ شاید شهرداری تهران این افتتاح‌ها را نیز دپو کرده تا در زمان نزدیک انتخابات مردم را شگفت‌زده کرده و خاطره خوشی را در ذهن مردم بر جای بگذارد تا در انتخابات آینده حداقل اصلاح‌طلبان این شانس را داشته باشند تا بار دیگر بر صندلی بهشت تکیه زده و امور پارلمان شهری را در دست بگیرند. @iran_onlin_ir
⭕️ دو درصد از ششصد میلیون ... @iran_onlin_ir