ترسیم دیوارنگاره «و فتح قريب» روی دیوار حائل
🔹طی یک رویداد جمعی، خانم ولاء محمد از مصر، رضا قصير از لبنان، علی جروان از فلسطین، فادی الفرج از سوریه، سمیر بعداش از الجزائر و مسعود نجابتی از ایران به همت حوزۀ هنری انقلاب اسلامی دیوارنگاره «و فتح قریب» را طی ۴۸ ساعت در جنوب لبنان پشت دیوار حائل بین فلسطین اشغالی و لبنان ترسیم کردند.
@iran_onlin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌الکعبی: آمریکا اگر کشورمان را ترک نکند به هدف ما در عراق و غرب آسیا تبدیل میشود
🔻 شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش نُجباء:
♨️با هر توافقی که به حضور اشغالگران آمریکایی در عراق مشروعیت بدهد مخالفیم.
📌 اگر اشغالگران کشورمان را رها نکنند، هدفی برای مقاومت چه در عراق و چه در غرب آسیا خواهند بود.
⭕ ما از اهدافمان عقب نشینی نمیکنیم و در قبالشان سازش نمیکنیم.
🔥 احیای روز قدس از اصولی است که نقشه راه را مشخص میکند.
@iran_onlin_ir
48.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 مناظره جنجالی / طرف آمریکایی : حالا که رفتید پیش ایران ، سعودی هم ناقض حقوق بشر است
🎥 این ویدئو مربوط به یک مناظره بین یک چهره آمریکایی و سعودی است که در آن پیرامون مذاکره سعودی با ایران بحث میشود و طرف آمریکایی میکوشد سعودی را از این بابت سرزنش کند اما طرف سعودی صریح و تند به ادعاهای او پاسخ میدهد....
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
http://zil.ink/mr.tahlilgar
@mrtahlilgar1
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فرمانده رژیم صهیونیستی: ما آمادگی لازم برای حضور در یک جنگ چند جبهه ای را نداریم!
حتما ببینید؛
اوضاع ارتش نگران کننده است و ما آمادگی لازم برای یک نبرد چند جبهه ای را نداریم. این بخشی از گزارش مربوط به ارتش رژیم صهیونیستی است که دور نمایی از آنچه پیش روی رژیم است را عیان میکند...
@iran_onlin_ir
شبنامه 1176 - @mrtahlilgar.mp3
12.23M
🚨 تلفات آمریکا در حمله ایران به سوریه بالا بوده / گزارش هشداری پایگاه آمریکایی: از سوریه خارج شوید!
#شبنامه / در ماه های گذشته شاهد حملات ایران به مواضع امریکایی ها در سوریه بوده ایم / مقاومت تاکید داشته که این حملات دارای تلفات بوده به طوری که آمریکا وادار شده یک ناوش را به سواحل سوریه بیاورد ، اما آمریکا تاکید دارد تلفات چندانی نداشته است / حالا پایگاه های آمریکایی گزارش هایی هشداری در خصوص عواقب تداوم حضور امریکا در سوریه نوشته و تاکید کرده اند که ایالات متحده باید فورا سوریه را ترک کند... / قسمت ۱۱۷۶
✅ این آدرس صفحات ما هست، لطفا حمایت کنید دیده بشه ✌️🇮🇷
لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
http://zil.ink/mr.tahlilgar
@iran_onlin_ir
39.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 تلفات آمریکا در حمله ایران به سوریه بالا بوده / گزارش هشداری پایگاه آمریکایی: از سوریه خارج شوید!
#شبنامه / در ماه های گذشته شاهد حملات ایران به مواضع امریکایی ها در سوریه بوده ایم / مقاومت تاکید داشته که این حملات دارای تلفات بوده به طوری که آمریکا وادار شده یک ناوش را به سواحل سوریه بیاورد ، اما آمریکا تاکید دارد تلفات چندانی نداشته است / حالا پایگاه های آمریکایی گزارش هایی هشداری در خصوص عواقب تداوم حضور امریکا در سوریه نوشته و تاکید کرده اند که ایالات متحده باید فورا سوریه را ترک کند... / قسمت ۱۱۷۶
✅ این آدرس صفحات ما هست، لطفا حمایت کنید دیده بشه ✌️🇮🇷
لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
http://zil.ink/mr.tahlilgar
@iran_onlin_ir
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقت کنید
به میهمانی خدا دعوت شدید در این ماه
شما همه در این ماه عزیز کرده های خدا هستید
همه را دانه دانه دوست دارد
روی همه حسابی دارد
#ماه_بندگی
@iran_onlin_ir
⭕️ عکس های معنادار
♨️خیلی حرف برای گفتن دارد این تصویر
فرزندان این سرزمین هم متاثر از فاضلاب مجازی در معرض همان چرندیات هستند ، خداوند فرزندان سرزمین ما را حفظ کند...
@iran_onlin_ir
⭕️ آمادهباش رژیم صهیونیستی از ترس حملات راکتی یا پهبادی به اراضی اشغالی
شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که نهادهای امنیتی اسرائیلی از ترس حملات راکتی یا پهبادی به اراضی اشغالی از سمت لبنان و سوریه به حالت آمادهباش کامل درآمدهاند.
@iran_onlin_ir
⭕️ فشار دریافت شد؟
♨️ مردم شب را احیا داشتند. بعد از آن روزه گرفتند و صبح تا ظهر آمدند برای حمایت از فلسطین و سر دادن فریاد علیه دشمنان ملت ها / به لطف چنین ملتی پرچم بالاست
@iran_onlin_ir
⭕️ حجاب از زمانی سیاسی شد که روشنفکران عصر قاجار علیه آن مقاله نوشتند و شعر گفتند
♨️چه کسی حجاب را سیاسی کرد؟
در این نوع نگاه حجاب ذاتاً سیاسی است و قابلیت بازیگری مؤثر در سطح جامعه را دارد. اما این سیاسی شدن حجاب از سوی برخی چنین تفسیر میشود که جمهوری اسلامی با تأکیدات افراطی بر این موضوع و قانونی کردن آن موجب سیاسی شدنش بوده است، در صورتی که که حجاب، سیاسی است؛ چون ذاتاً و بالقوه سیاسی است و این امر نه تنها ربطی به جمهوری اسلامی نداشته، بلکه قبل از آن هم به عنوان یک امر سیاسی در بازیگریهای اجتماعی موافقان و مخالفان مورد توجه قرار میگرفت.
🔻 از ایرج میرزا تا زن، زندگی، آزادی
وقتی ایرج میرزا و طالبوف و دیگر روشنفکران عصر قاجار علیه حجاب مقاله مینوشتند و شعر میسرودند، هنوز دوره جمهوری اسلامی فرا نرسیده بود تا کسی حجاب را سیاسی کند. حقیقت این است که عمر حجاب سیاسی سه برابر عمر جمهوری اسلامی است و با یک پیگیری در تاریخ معاصر به خوبی این موضوع فهم خواهد شد. در سده ۱۹ میلادی برآیند کل جریانهای فرهنگی حول مقوله حجاب قابل رویت است. دکتر احمد پاکتچی در یکی از مقالات خود صورت و شکل نیروهای فرهنگی ایرانی را این طور خلاصه میکند که بدون نیاز به تامل میتوان صفبندیهای صورت گرفته را برشمرد: تجددگرایانی که در مسیر حذف و اصلاح حجاب برآمدهاند و سنت گرایانی که بر حفظ سنت حجاب اثر داشتند.
پیداست که تنش تجددگرایان و اسلام خواهان از ابتدا تنشی صرفاً فرهنگی نبوده است که در همین سطح بماند. مبارزه روشنفکران با حجاب از ابتدا مبارزهای سیاسی بود؛ چنان که بعدها این دشمنی در یک تصمیم به وضوح سیاسی و در فرم یک قانون اعلام شد: قانون کشف حجاب. اما پرسش این است که در حجاب چه استعدادی است که میتواند همواره تنشی سیاسی را نمایندگی کند یا به بار آورد؟
🔻 حجاب، نماد حامل ارزش و معانی
حقیقت این است که حجاب واجد وجهی سمبلیک و نمادین است که میتواند حامل معانی و ارزشهای اسلامی باشد. طبیعی است که وقتی زنی حجاب بر سر میگیرد و تقیدات این امر فقهی را رعایت میکند به مخاطبان چنین القا میشود که او ظاهراً دارای عقاید، علایق، رفتارها و... در سطح مذهبی و دینی است. این وجه نمادین بودن حجاب از صدر اسلام که زنان مسلمان و آزاده را از زنان کنیز و غیرشهری جدا میکرده است، به انحای مختلف و در سیر تطورات گوناگون ادامه یافته است.
🔻 حجاب فرم اسلام است
موقعیت حجاب به مثابه حامل معانی و ارزشها میتواند یک فُرم و صورت از سطح اجتماعی را به افراد منتقل کند. امام خمینی در یکی از بیانات خود بعد از آنی که از مبارزه با فساد نهی از منکر و مبارزه با فحشا میگوید، چنین اعلام میکند: «فحشا را قطع میکنیم، مطبوعات را اصلاح میکنیم، رادیو را اصلاح میکنیم، تلویزیون را اصلاح میکنیم، سینماها را اصلاح میکنیم. تمام اینها فرم اسلام باید باشد.» یکی از وجوه مهم حفظ یا زوال اسلام، فرم اسلام است. فرم اسلام چیزی است که اگر باشد میتوان گفت اسلام هست و اگر نباشد باید گفت اسلام نیست. حجاب فرم اسلام است، بودنش میتواند بر بودن اسلام و نبودنش میتواند بر نبودن اسلام دلالت کند. ذبیح الله محلاتی در سال ۱۳۱۱ با تشخیص درست درباره ماجرای کشف حجاب چنین نوشت: «در این قرن مرگ تازهای برای اسلام و مسلمین روی داده، در گوشه و کنار زمزمه کشف حجاب به گوش میرسد.» او زمزمه کشف حجاب را مرگ اسلام معادل میگیرد.
حجاب، فرم اسلام است و خواستن آن و مبارزه در راه آن میتواند مبارزه در راه کل اسلام را نمایندگی کند و مبارزه با آن میتواند مبارزه با اصل کل اسلام را. دقیقاً همین خصیصه است که حجاب را در تاریخ معاصر ایران به محور یک کشاکش فرهنگی و سیاسی بدل میکند. کسانی که علیه حجاب میجنگیدند، به صراحت اعلام میکردند که تغییر پوشش طریقی است به یک تغییر فرم اساسی و کلان. تغییر پوشش هیچگاه به عنوان اعتراض یا اصلاح حکم جزئی از مجموع احکام تلقی نشد، بلکه به درستی همواره به عنوان سودای یک تغییر در کل و برای تسلط بر کل و تاسیس فرم کلی عامی و تازه قلمداد شد.
@iran_onlin_ir