eitaa logo
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
420 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
637 ویدیو
686 فایل
تاریخ معاصر ایران و دانشنامه انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹نامه حجت السلام دکتر سید حمید روحانی به آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان (۱۳۹۶/۰۱/۲۸)🔹(بخش اول) حضور سرور گرامی آیت‌الله جنتی دبیر معظم شورای نگهبان دامت افاضاته تسلیم و تحیت وافر به عرض رسانیده بدعوات خالصانه یادآورم. 🔸چنانکه خود مستحضرید در جامعه ایران و در میان عامه مردم، عملکرد ناروای یک معمم، متأسفانه به پای همه روحانیان و عالمان دینی گذاشته می‌شود و روحانیت را زیر سؤال می‌برد. به فرموده حضرت امام (سلام الله علیه) ... اگر بقالی خلاف کند می گویند فلان بقال خلافکار است، اگر یک عطار عمل زشتی مرتکب شود گفته می شود فلان عطار زشت کار است لیکن اگر آخوندی عمل ناشایستی انجام دهد، نمی‌گویند فلان آخوند منحرف است، می‌گویند «آخوندها بدند»! (مبارزه با نفس یا جهاد اکبر – ص۳۰ – ۳۱) 🔸اکنون می بینیم آنچه در این چهار سال بر ایران گذشت و اعمال نا شایست و شرم‌آوری که از رئیس جمهور امروز ایران، سرزد فاجعه دردناک و جبران ناپذیری برای کشور و ملت به‌همراه داشت ضربه‌های سنگین و سهمگینی به آرمانهای انقلاب اسلامی و راه و خط امام وارد کرد عزت و عظمت و شخصیت ملت عزیز ایران آسیب سنگینی دید. دردناک‌تر و فاجعه‌بارتر اینکه آقای رئیس جمهور که متأسفانه در سلک روحانیت قرار دارد با خلافکاری‌ها و نارواگویی‌های خود مصیبت‌ها و زیانهای جبران ناپذیری برای روحانیت به بار آورد روحانیان را زیر سئوال برد و لکه سیاهی شد بر چهره مقدس و مهذب مسئولان روحانی و رجال معنوی که هرگز زدوده نخواهد شد. 🔸یکی از بزرگترین زشت‌کاری‌ها و خلافکاری‌های او دروغگویی و دروغ پردازی است مانند آب خوردن دروغ می‌گوید. به قول یکی از شهروندان در فضای مجازی این پدیده نادری است که یک آخوند رو در روی مردم وا می‌ایستد و تو چشم آدم زل می زند و دروغ می‌گوید. مردم می‌پرسند آیا ممکن است انسانی نزدیک هفتاد سال با راستی و درستی و صداقت زندگی و رفتار کرده باشد لیکن در مدت چهار سال این‌گونه ناگهان در گنداب فساد روحی ، سیاسی، فریب‌کاری، دورویی و نادرستی سقوط کند؟! یا در واقع از آغاز با نادرستی و دورویی خو داشته و آلودگی روحی و اخلاقی با شیر اندرون شده با جان بدر شود. دروغ پردازی های آقای رئیس جمهور بیشتر از آن است که بتوان آن را در یک نامه محدود برشمرد و به نمایش گذاشت اما اشاره به برخی از آن بایسته است. 🔸آقای رئیس جمهور در پی مذاکره با جهانخواران غربی در مقطعی رسماً اعلام کرد که همزمان با اجرای برجام تحریم سوئیفت برداشته شد و هزاران ال سی در همان ساعات آغازین اجرای برجام باز شده است و این ادعا در روزی بود که اصولاً بانک‌ها در اروپا تعطیل بود و بانکی باز نبود تا معلوم شود که ال‌سی باز شده یا نه. به‌دنبال این دروغ آشکار آقای رئیس جمهور دیدیم که برخی از مسئولان دولتی یکی پس از دیگری این دروغ را تکذیب کردند: مشاور معاون اجرای رئیس جمهور، نیز مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات، نیز رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ و ... هر کدامی به نوعی اعلام کردند که با وجود اجرایی شدن برجام هیچ سوئیفتی باز نشده و باز شدن هزاران ال سی واقعیت ندارد. آقای رئیس جمهور در تاریخ ۲۷ دیماه/ ۹۴ ادعا کرد که: « با اعلام رسمی اجرای برجام از پرونده هسته ای ایران قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران لغو گردید، طومار تحریم درهم پیچیده شد، حقوق هسته ای ایران تثبیت گردید و اقتصاد ایران در مدار اقتصادی و جهانی قرار گرفت اکنون که زنجیرهای تحریم از پای اقتصاد ایران گسسته شده و عزت و استقلال کشور نمایان گشته است، اکنون زمان ساختن و بالیدن است »!! او در مجال دیگر چنین ادعا کرد: « .... ما تحریمهای را برداشتیم و بعضی ها ناراحتند! صد تحریم برداشته شده و سه تحریم مانده آن را نمی بینند و این سه را می بینند....»! مردم از او خواستند که چند نمونه از آن صد تحریمی را که برداشته شده است نام ببرد که پاسخی دریافت نکردند. این ادعای آقای رئیس جمهور که تحریم ها برداشته شد تا آن پایه بی مایه، دور از واقعیت و رسوا بود که اعضای کابینه و مدیران دولت او نیز یکی پس از دیگری به تکذیب آن پرداختند: آقای دکتر ظریف در تاریخ ۵/۴/۹۵ اعلام کرد: ... آمریکا روی کاغذ تحریم ها را برداشته است. آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه با شبکه تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: دستاورد برجام برای ایران تقریباً هیچ بوده است/ آقای عراقچی نیز رسماً اعلام کرد: ... طرف مقابل به تعهدات خود بر روی کاغذ عمل کرده است اما در صحنه عمل این تحریم برداشته نشده است.متن کامل نامه در لینک زیر:👇 http://iranemoaser.ir/content/587
🔸رسواتر از رسوا دروغ ننگ باری است که اخیراً آقای رئیس جمهور به ملت ایران گفته است. چنانکه مستحضرید نامبرده در کارنامه ای که پیش از رئیس جمهور شدن به نمایش گذاشت زیر عنوان وعده های اقتصادی در بند ۴۹ آورد: « ... در برنامه من علاوه بر برنامه های میان مدت برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه وجود دارد. در یک زمانی کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و در آن تحول اقتصادی با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند این معضلات را حل کنیم (تسنیم ۳۰ مرداد / ۹۲) او عین همین وعده را در مصاحبه تلویزیونی خود نیز بازگو کرد که اکنون صدا و فیلم آن موجود است لیکن در نشست خبری با رسانه‌ها که روز ۲۱/۱/۱۳۹۶ از تلویزیون پخش شد یک باره اعلام کرد که «... آن جمله‌ای که بنده گفتم این است که بنده اگر موفق شوم در انتخابات، صد روز اول کارهایی را که در این صد روز انجام دادم اعلام می‌کنم. عین صحبت‌های بنده را بیاورید و ببینید، بنده دقیقاً میدانم چه گفته‌ام ...» 🔸از خیانتهای نابخشودنی این دولت قراردادهای ننگین و پشت‌پرده با برخی از سازمان‌های مرموز و رخنه‌گر برون‌مرزی و وابسته به جهانخوران غربی است که برخی از آن قراردادها مانند « سند آموزش ۲۰۳۰» که یک پروژه نفوذ است برملا شده است. برخی از قراردادهای نفتی با نفتخواران بین‌المللی به امضاء رسیده که یادآور قراردادهای ننگ‌بار دوران ستمشاهی است. گفته می‌شود برخی از قراردادهای محرمانه دیگری نیز بسته شده است که هنوز مقامات بلند پایه نظام از آن بی‌خبرند. . . متن کامل نامه در لینک زیر:👇 http://iranemoaser.ir/content/587
هوالعزیز 🔹سه سوال از رئیس جمهور🔹 ﺣﺠﺔ الاسلام دکتر سید حمید روحانی در سخنرانی خود در بهشهر در شب نیمه شعبان ( 22 اردیبهشت 96) از جناب آقای شیخ حسن روحانی (رئیس جمهور) خواستند به این سه سوال پاسخ دهند: 🔸1. مدت طولانی است که در برخی از فضاهای مجازی عکس و صدای جناب ایشان آمده است که با یک مقام اسرائیلی ملاقات دارند و علیه امام پیشنهادهایی به طرف صهیونیستی می‌دهند اگر واقعیت ندارد اولاً چرا تکذیب نکرده‌اند، ثانیاً چرا هیچگونه پیگیری از طرف ایشان برای شناخت کسانی که به جعل این کار دست زده‌اند به عمل نیامده است؟! 🔸2. نقش ایشان در جریان آمدن مک‌فارلین به ایران چه بوده است و در آن مورد چه مأموریت‌ها و مسئولیت‌هایی بر عهده داشته‌اند؟ ایشان که در شعار از شفافیت سخن می‌گویند خوب است به صورت شفاف نقش خودشان را در جریان مک‌فارلین برای مردم توضیح دهند. 🔸3. ماجرای کنار زدن ایشان از سرپرستی سیمای جمهوری اسلامی ایران از جانب حضرت امام (س) به علت چه مسائلی بوده و گویا امام در آن ماجرا حتی از پذیرفتن ایشان برای توضیح نیز خودداری ورزیده‌اند خوب است ملت ایران را در ریز آن قضایا قرار دهند.
🔹... آیا آنها که در توفان پانزده سال مبارزه قبل از انقلاب و ده سال حوادث کمرشکن بعداز انقلاب نه غصه مبارزه و نه غم جنگ و اداره کشور را خورده‌اند و نه از شهادت عزیزان متاثر شده‌اند و با خیالی راحت و آسوده ... سرگرم بوده‌اند می‌توانند در آینده پشتوانه انقلاب باشند ...؟ 🔹 امام خمینی (س) —------------------— منشور روحانیت ص 25-24
پیام حجة الاسلام دکتر سید حمید روحانی به ‌مناسبت حضور حماسی ملت ایران در 29/02/1396 هوالعزیز 🔹نخست، سپاس بیکران ملتی را که با حضور زندگیساز و سرنوشت ساز خود در پای صندوق رأی در روز29/02/1396 به ندای آسمانی مقام معظم رهبری لبیک گفتند و وفاداری خویش را به انقلاب اسلامی ، راه امام و شهدای عزیز به نمایش گذاشتند، دموکراسی واقعی را به دنیا نشان دادند و دست رد بر سینه نامحرمان و بیگانه‌پرستان زدند. این حضور حماسی و انقلابی پس از چهار سال شگرد و شیطنت برای بیرون راندن مردم ایران از صحنه و نامحرم دانستن آنان، این حقیقت را به درستی آشکار ساخت که یک ملت بیدار و فرزندان هوشیار خمینی را با خیمه‌شب بازی ، پشت هم‌اندازی و لالایی‌های اهریمنی و ابلیسی نمی‌توان خواب و خام کرد و از صحنه کنار زد و کدخدای خونخوار را که ملت قهرمان‌پرور ایران از در بیرون رانده است از پنجره به درون کشاند و ظلمت و ذلت را بر نور و روشنایی و عزت و کرامت چیره ساخت. 🔹دوم بر ملت ایران، این صاحبان آگاه و با بصیرت است که با تیزبینی و ریزبینی خدمت‌کاران و خدمت‌گزارانی را که با رأی ملت به قدرت رسیده‌اند زیر دید داشته باشند و مراقبت کنند که مبادا نظام اشرافیگری، حرام‌خواری و فساد مالی و اقتصادی را بار دیگر جایگزین نظام محرومان و مستضعفان سازند و بداخلاقی، دروغ‌پردازی و نیرنگ‌بازی را رواج دهند و در این شرایط که شماری از مردم عزیز ما قدرت خرید حتی نیازمندی‌های ضروری مانند دارو و درمان را ندارند حقوق وحشتناک و بی‌حد و مرز نجومی به پول‌پرستان زالو صفت بپردازند. 🔹سوم بایسته است از حضرت حجة الاسلام و المسلمین آقای رئیسی که در برابر هوچی‌گری‌ها، یاوه‌گویی‌ها، بهتان تراشی‌ها و جوسازی‌های افسار گسیخته جاه‌طلبان، علی‌گونه صبر و بردباری و شکیبایی از خویش نشان دادند و اخلاق اسلامی را رعایت کردند، به سهم خود سپاس فراوان داشته باشم . سیل تهمت و انواع نسبت‌های ناروا که از سوی حرامیان عقیده و اندیشه و فرزندان خلف عمرو عاص و معاویه به سوی این سید بزرگوار و مظلوم سرازیر شد، ما را به یاد سردمداران جنایت‌کار و بی‌بندوبار حاکمان اموی می‌اندازد که با تبلیغات و جوسازی‌ها کاری کردند که وقتی مردم خبر شهادت حضرت علی (ع) را در محراب عبادت شنیدند با شگفتی پرسیدند علی برای چه کاری به مسجد رفته بود؟ و اینجاست که بار دیگر باید بگویم : من از تکرار تاریخ می‌ترسم. 🔹چهارم بر رئیس جمهور دولت دوازدهم است که دریابد ملت ایران با این رأی خردمندانه و سنجیده به او، اولاً راه هرگونه گریز و دستاویز را بر وی بستند تا فردا نتواند ادعا کند که اگر مردم به من بار دیگر رأی می‌دادند برجام نافرجام نمی‌ماند و من می‌توانستم در دوره دوم ریاست جمهوری با اجرای برجام مشکل گرانی کمرشکن، تورم فزاینده و اقتصاد فلج شده را حل کنم ثانیاً ملت عزیز ایران و در واقع خداوند متعال نخواست که شخصیتی وارسته و آزاده از تبار ابراهیمیان، وارث آلودگیهای برجام و آشفتگی‌های اقتصادی، سیاسی و اخلاقی دولتی باشد که کشور را به ورطه سقوط کشانده است. امید است از این فرصت طلایی که برای آقای رئیس جمهور پیش آمده در راه خدمت به خدا و خلق بهره‌ گیرد، از اشرافیگری بپرهیزد زرپرستان تیلیاردر و قدرت پرست را از دستگاه دولت برهاند از کنار سرمایه‌داران و حرام‌خوران برخیزد و در کنار مستضعفان گام‌های برجسته‌ای بردارد و به یاد محرومان باشد، پاپرهنگان، بیکاران و محرومان را دریابد. باشد که به مصداق آیه شریفه« يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ» مورد مغفرت قرار بگیرد. والسلام علی من اتبع الهدی سید حمید روحانی 1396/02/31
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی منتشر کرد 👇👇👇👇👇
نمونه ای از اسناد کتاب فوق
سند: نامه مشترک آیت‌اله مطهری و مهندس بازرگان خطاب به عموم مردم در خصوص عدم اطلاع مرحوم دکتر شریعتی از مسلمات قرآن و سنت و معارف و فقه اسلامی
هوالعزیز بخشهایی از سخنرانی دکتر سید حمید روحانی در زنجان - 1396/04/06 🔹شیفتگان قدرت از واکنشهای مردم غافل نباشند🔹 🔸حجة‌الاسلام دکتر سید حمید روحانی در مراسم بزرگداشت هفتم تیر در زنجان، در بیان نمونه‌هایی از ویژگیهای برجسته آیة ... شهید بهشتی اظهار کرد: شهید بهشتی- چنانکه خود اعلام کردند تشنه خدمت به مردم- بودند، نه شیفته قدرت. شجاعت، صراحت، سازش ناپذیری، استکبار ستیزی و عشق به مردم از ویژگیهای برجسته آن شهید عزیز به‌شمار می‌آمد. یکی از بزرگترین ویژگیهای ایشان همزبانی و هم‌نشینی با مردم – به ویژه نسل جوان – بود . در برابر درشت‌گویی‌ها، بی‌ادبی‌ها و نسبت‌های ناروا به مصداق « وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِرَامًا » با بردباری و بزرگواری گذشت می‌کرد و در راه تفاهم با انتقاد کنندگان و نارواگویان و آگاهی بخشیدن به آنان می‌کوشید، هرگز در جواب مخالفان به داغ و درفش و یا اهانت‌های زشت و جیغ‌ بنفش متوسل نمی‌شد. بی‌تردید همدردی و همزبانی میان دولت و ملت نقش به‌سزایی در پدید آوردن وحدت و پیمان مودت دارد. اگر مسئولان به اشکالات و اعتراضات مردم و جوانان توجه کنند، به سئوالات و انتقادات آنان با بردباری و شکیبایی گوش فرا دهند و با آنها به تفاهم برسند، ملت پشت سر دولتشان می‌ایستند با دولتمردان همدردی و همراهی می‌کنند، دولتمردان را اعضای خانواده خویش می‌شمارند و با دل و جان آنان را یاری و مدد می‌کنند. حضرت امام علی (علیه الصلوة و السلام) به کارگزاران خود سفارش می‌کردند که « با مردم مهربان باشید با آنها ارتباط مستقیم برقرار کنید، به سخنان آن ها گوش فرا دهید. مردم غالباً رنج کشیده ودرد وغم دیده اند، چه بسا درگفتگو با مسئولان با درشتی و تندی سخن بگویند. مسئولان باید تندی وتلخی وکج خلقی‌های آن ها را تحمل کنند. با مهربانی و روی باز به آن ها پاسخ گویند. با مردم روشن و شفاف و به دور از ابهام، با صداقت و صراحت و راستی و درستی برخورد کنند تا مردم نسبت به مسئولان سوءظن پیدا نکنند». لیکن اگر رئیس دولت (برخلاف توصیه و فرمان مولای متقیان) مانند حاکمان طاغوت و شاهان قاجار و پهلوی و به فرموده امام (سلام الله علیه) به شیوه اکاسره و فراعنه، مردم را پست و پلشت پنداشت و خود را به اصطلاح معروف تافته جدا بافته‌ای دید و از موضع قدرت به مردم رسماً اهانت و دهن کجی کرد و مردم آگاه، هشیار، خرده‌گیر، فریادگر، حرکت آفرین و در یک کلام ابوذرهای زمان را «بی سواد، بی شناسنامه، خرابکار، عقب مانده، هوچی باز، عصر حجری، تازه به دوران رسیده، منفی باف، یک مشت لات، انقلابیون نفهم، برید به جهنم و...و...» نامید، نه تنها نمی‌توان او را رئیس جمهور عموم ملت ایران دانست، بلکه باید منتظر واکنش منفی مردم رنجدیده و ناسزا شنیده باشد و به قول معروف: کلوخ انداز را پاداش سنگ است. البته ملت شریف و بزرگوار ایران مهذب‌تر و منزه‌تر از آن است که بخواهد به ناسزاگویی ها و هرزه درایی‌های جاهلانه واکنش نشان دهد، آن چه امروز ملت ایران را رنج می‌دهد و به واکنش وا می‌دارد سازشکاری ها، تسلیم طلبی ها، ذلت پذیری ها، قانون شکنی ها و پایمال کردن خون شهیدان و بی حرمتی‌ها و نسبت های ناروا به امامان معصوم (علیهم السلام) و تجاوز به خطوط قرمز و بی اعتنایی به اصل ولایت فقیه است که برای ملت ایران قابل تحمل نیست. باید دانست آن چه که در راه پیمایی روز قدس روی داد که جمعی علیه رئیس جمهور شعار دادند، نه طبق برنامه ای از پیش تعیین شده و نه حرکتی بی پایه و بی مایه و نسنجیده بود. بانگاه به شعارهایی که مطرح شد، می توان دریافت که تظاهرکنندگان چه دردی دارند و از چه مصائبی رنج می کشند. شعارها بنابر گزارش برخی از روزنامه های وابسته به دولت چنین بوده است: مرگ بر دروغگو، مرگ بر منافق، آخوند آمریکایی، روحانی، بنی‌صدر پیوندتان مبارک .
کیست نداند که آقای رئیس جمهور در نزد بسیاری از مردم غیرتمند و متعهد ایران متهم است که در جریان برجام، ال‌سی، برداشتن تحریمها و تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای و برخی از قراردادهای غیر قانونی و ضد مصالح ملی به مردم ایران دروغ گفته است. بسیاری از مردم بر این باورند که راهی که این دولت در پیش گرفته است ، همان راه و روش بنی‌صدر برای تسلیم انقلاب، کشور و ملت به آمریکا است، بسیاری از مردم بر این نظرند که آقای رئیس جمهور برخی از نظریه‌های و رهنمودهای رهبری را نادیده می‌گیرد. اگر آقای رئیس جمهور همان روز نخست که این‌گونه ذهنیت‌ها برای بسیاری از مردم پدید آمده بود، به جای ناسزاگویی به انتقاد کنندگان با آنها می‌نشست و شفاف سازی می‌کرد، امروز با چنین برخوردهایی روبرو نمی‌شد. امروز نیز راه علاج داغ و درفش نیست. آیا شیفتگان قدرت گمان می‌کنند که با تعقیب و مجازات و دادگاهی کردن اعتراض کنندگان می‌توانند سلطنت ابد مدت برای خود تدارک ببینند؟! اگر دوختن دهان مخالفان نتیجه بخش بود رژیم شاه نباید سرنگون می‌شد، چه خوب است که از سرنوشت او عبرت بگیرند. هر چند بنا به فرموده قرآن کسانی می‌توانند از سرگذشت گذشتگان پند بگیرند که اولی الالباب (صاحبان خرد) باشند. راستی آنها که همانند همه لیبرال دموکرات‌های تسلیم طلب از اعتدال و انصاف دم می‌زنند چگونه اهانت‌های رئیس جمهور به منتقدان و اعتراض کنندگان را در خور تعقیب و مجازات نمی‌دانند و تنها این مظلومان تاریخند که همیشه باید به مسلخ برده شوند!؟ آیا این روش نوعی توطئه برای به چالش کشیدن و بد نام کردن نظام جمهوری اسلامی و کمرنگ کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی نیست. لیکن بدانند و مطمئن باشند که سرانجام: سیلی از کوخ‌نشین، کاخ‌نشین خواهد خورد و زمین‌خوار سرانجام زمین‌خواهد خورد . وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِي - صدق الله العلی العظیم🔸
به مناسبت 12 تیر 1367 هولناک ترین جنایت تاریخ در روشنای آفتاب نیمروزی خلیج فارس . هواپیما تکه تکه شده بر دریا فرو بارید و اشک از چشمه خورشید نیمروزی خون چکان شد .https://t.me/joinchat/AAAAADzMLGEDfahX_tZFtg
بخشی از آنچه می‌خوانید: 🔹1 - شاه و قیام 15 خرداد (دکتر سید حمید روحانی) 2 - انتخابات جمهور دوازدهم و دگردیسی مسئولیت‌ها و مشغولیت‌ها (دکتر مظفر نامدار) 3 - یک منبری ضدصهیونیست ( علیرضا رضوی ) 4 - در خدمت نهضت امام خمینی ؛ بخشی از خاطرات حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد آل طه قمی 5 - بازخوانی فتنه‌انگیزی‌های گروه‌های مزدور چپ و راست در وقایع گنبدکاووس در سال 1358 ( غلامرضا خارکوهی)🔹 https://t.me/joinchat/AAAAADzMLGEDfahX_tZFtg
.🔹جایگاه سپاه و بی تابی قدرت پرستان خودخواه🔹 🔸گویند که در میان درندگان، پلنگ از کبر و نخوت و غرور بیشتری برخوردار است، به گونه ای که هیچ چیزی را بالاتر از خود نمی تواند برتابد، تا آنجا که در یک شب مهتابی در بلندترین قله کوه می‌ایستد تا مافوقی نداشته باشد، لیکن ماه را بالا سر خود می‌بیند که جلوه‌گری می‌کند. از شدت خشم و کین خیز بر می‌دارد تا ماه را پایین بکشد که به عمق دره ای سقوط می کند و استخوانهایش درهم می‌شکند. برخی از موجودات دوپا نیز به راستی این خوی پلید درندگان را دارند و از اینکه آراستگان و از خودرستگانی، در میان مردم از جایگاه رفیع وژرفی برخوردارند و از خودپرستان و شب زدگان برتری دارند، سخت رنج می‌کشند و در آتش حقد و حسد می‌سوزند و همه توان خود را به کار می‌گیرند که دلیرمردان فروهیده و نخبگان از خود رهیده را زیر سئوال برند و لجن عفونت بار روحی و درونی خود را به آنان سرایت دهند و آنانرا نیز به هر راهی آلوده کنند و از کشش و گرایش مردم نسبت به آنان بکاهند و از جایگاه مردمی آنان برای خود آبرو و اعتباری در یوزگی کنند. نمونه آشکار این برخورد تنگ نظرانه و بی خردانه را این روزها در موضع گیری‌های برخی از جاه طلبان خودپرست و فرعون صفت با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌بینیم که چقدر رسوا و فضاحت بار است. در پی حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه تروریست‌های خون آشام در دیر الزور سوریه، موجی از شور و شعور و شعف سراسر ایران را فراگرفت. دنیا شگفت زده شد کاخ‌ها و کاخ نشینان تروریست پرور به خود لرزیدند. آزادیخواهان و ستمدیدگان جهان همانند ملت سربلند ایران به خود بالیدند. روح امید در کالبد مردم ایران و آزادگان جهان دمیده شد. ملت ایران از ژرفای وجود نسبت به سپاه پاسداران کشش، گرایش و دلبستگی مضاعفی یافتند و این کلام امام را که اگر سپاه نبود، کشور نبود ژرف تر درک کردند و دریافتند. آقای رئیس جمهور در پی حمله موشکی سپاه به پایگاه تروریست ها در گام نخست تلاش‌های چهارساله خود را در سلب اندیشه‌های انقلابی و پدید آوردن روحیه تسلیم طلبی، وادادگی و سازشکارانه میان مردم ایران بر باد رفته یافت و از سوی دیگر دریافت که سپاه پاسداران، در میان ملت ایران بیش از پیش محبوبیت یافته و عشق و کشش مردم نسبت به این نهاد انقلابی رو به فزونی است. به نظر می‌رسد که جناب ایشان این جایگاه والا و پر افتخار سپاه در میان ملت ایران و دیگر آزادیخواهان جهان را نمی تواند برتابد و برخود هموار کند. از این رو، می‌بینیم که روزی با مطرح کردن دولت با تفنگ، دولت بی‌تفنگ تلاش می‌کند به جایگاه مردمی سپاه پاسداران آسیب برساند و روز دیگر با ادعای اینکه این موشک ها در وزارت دفاع و با بودجه دولت ساخته شده است، تلاش دارد خود را در آبرو و اعتباری که سپاه در میان ملت ایران دارد، شریک کند. لیکن ملت ایران از حافظه تاریخی عمیقی برخوردارند و از یاد نبرده اند که همدستان او در کابینه برای خالی کردن دل مردم ایران و ایجاد یأس و نومیدی، تجهیزات نظامی ایران را در برابر سلاح‌ها و مهمات پیشرفته جهان ناچیز شمردند و به منظور خوار داشتن مردم ما با یک دنیا گستاخی اظهار کردند که ملت ایران تنها در صنعت آبگوشت بزباش و قرمه سبزی تجربه و تخصص دارند و خود او نیز در یک موضع‌گیری مرموزانه ساخت و آزمایش موشک را چوبی در لای چرخ برجام دانست و از اینکه روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل نوشته اند، سپاه پاسداران را مورد ملامت قرار داد. راستی اگر آقای رئیس جمهور در ساخت و پرداخت موشک های وحشت آفرین برای دشمنان، دست و نقش دارد، باید دید چه شده است که امروز شیطان بزرگ از نام سپاه به خود می لرزد، سپاه پاسداران را بایکوت می کند و در برابر به تقویت دولت او می کوشد و حتی برخی از تحریمها را برای اینکه مبادا موجب کاهش آرای آقای رئیس جمهور شود به پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران موکول کرد؟ نکته دوم: رئیس جمهوری که در طول زندگی خود هیچگاه به خود رخصت نداده است که به زورمداران و جهانخواران به اصطلاح معروف «تو» بگوید آیا جرئت، شجاعت، شهامت و غیرت آن را دارد که موشکی به سوی مزدوران خون آشام شیطان بزرگ شلیک کند؟ اگر رئیس جمهور چنین مردانگی داشت امروز ملت ایران به این گونه ذلت و زبونی کشیده نمی شد و راکتور اتمی اراک در زیر خروارها خاک و سنگ و سیمان دفن نمی گردید. تنها هنر آقای رئیس جمهور دهن کجی به ملت و اهانت به رهبر امت است او نه تنها شوکت و عظمت سپاه پاسداران را نمی تواند تحمل کند، بلکه به نظر می رسد از جایگاه والا و عظمای ولایت نیز رشک می برد و بی تاب می شود و زینهار که برای پایین کشیدن ماه تابان ولایت و خورشید درخشان امامت خیز بردارد که استخوان‌هایش درهم شکسته می‌شود و عرض خود می‌برد وزحمت ما می‌دارد.🔸 سید حمید روحانی 🇮🇷https://t.me/joinchat/AAAAADzMLGEDfahX_tZFtg
🔸ارزیابی کارشناسان آمریکایی در مورد شخصیت آیت ‌الله منتظری در دیدار با او🔸 سند شماره 357 🔹 محرمانه 28 اکتبر 1979 6 آبان 1358 از: سفارت آمریکا، تهران 11354 به: سفارت آمریکا، جده رونوشت: سفارت آمریکا، تل آویو موضوع: ملاقات با آیت الله منتظری - ( محرمانه تمام متن) - کارمند سیاسی سفارت و کارمند اعزامی وزارت خارجه ( آمریکا - م ) در 25 اکتبر به مدت 45 دقیقه با آیت الله حسینعلی منتظری در دفتر وی در مجلس خبرگان ملاقات کردند . آیت الله منتظری رئیس مجلس خبرگان می باشد و در سپتامبر 1979 پس از مرگ آیت الله طالقانی به امامت جمعه تهران ( امام نماز جمعه ) منصوب گشت . این ملاقات توسط وزارت خارجه ( ایران- م) ترتیب داده شده بود. - .... علیرغم اینکه آیت الله منتظری در برابر گردهمایی های بزرگ و همچنین در تلویزیون دارای ظواهری است که چندان تأثیرگذار نمی باشد وی بسیار کوتاه قد بوده و صدای نازکی دارد و در مجامع کوچک بسیار برخوردی گرم و دوستانه دارد . به آرامی صحبت کرده و کلمات را می کشند و تقریباً همیشه لبخند می زند. با توجه به این ملاقات کوتاه مدت ما چنین احساس می کنیم که وی یک متفکر سیاسی متبحر نبوده و اکثر مطالبی که به وی استناد می شود یا برایش نوشته شده و یا توسط دیگران در دهانش گذاشته اند.🔹 اسناد لانه جاسوسی آمریکا جلد 10 صفحه ی 708 🇬🇶https://t.me/joinchat/AAAAADzMLGEDfahX_tZFtg
🔸نامه حضرت امام (ره) به یک روحانی ضدصهیونیست در 1350/6/23🔸 بسمه‌تعالی 🔹خدمت جناب حجه‌الاسلام عماد الاعلام و ثقه‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد کافی دامت‌افاضاته مرقوم محترم واصل و از مطالبش مطلع شدم راجع به ترویجات جنابعالی و اشتغال به تربیت طبقه جوان جناب حجه‌الاسلام آقای مدنی شرحی تذکر دادند. از غیر ایشان هم شنیده بودم. در این زمان که اوضاع اسلام و مسلمین چنین است که ملاحظه می‌کنید. ارزش خدمت‌های صادقانه در پیشگاه مقدس پروردگار عظیم بیش از عصور سابقه است. امید است خداوند تعالی بیش از پیش به جنابعالی توفیق خدمت به شرع مطاع داده و خدمات شما منظور نظر ولی امر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بوده باشد. جنابعالی مجازید سهم سادات را تا حدود قلم‌های هزار تومانی یا به خود اشخاص اجازه دهید بدهند یا خودتان به محال مقرره شرعیه برسانید زائد بر آن را نصف به همان نحو و نصف دیگر را ایصال فرمایند برای اقامه حوزه‌های علمیه از جنابعالی امید دعای خیر دارم. و السلام علیکم روح‌الله ‌الموسوی ‌الخمینی 🔹 🇮🇷https://t.me/joinchat/AAAAADzMLGEDfahX_tZFtg
🔸بخشی از بیانات رهبری در دیدار شورای مرکزی همایش صدمین سالگرد مشروطیت🔸 🔹در مشروطیت، نقش علما نقشی نیست که قابل مقایسه با نقش دیگران باشد. در سال‌های پیش از مشروطیت - یعنی سال‌های سلطنت مظفرالدین شاه - انجمن‌های پنهانی تشکیل میشد و نشست‌های گوناگونی بود که هم علما، هم غیرعلما بودند و آثار آنها در مشروطیت منعکس بود؛ منتها آن چیزی که مشروطیت را به ثمر رساند، این انجمن‌ها نبود؛ آن حضورِ مردمانی بود که جز با فعالیت و تأثیر علما امکان‌پذیر نبود؛ یعنی اگر فتوای آخوند نبود، فتوای آشیخ عبداللَّه مازندرانی و امثال اینها نبود، اصلاً امکان نداشت این حرکت در خارج تحقق پیدا کند. علاوه بر این‌که در همان کارهای دسته‌جمعىِ خواصی - نه عوامی - هم باز علما نقش غالب را داشته‌اند. شما نگاه کنید ببینید در همان وقتی که انجمن‌های مشروطیت - یعنی انجمن‌های بعد از فرمان - تشکیل شد، مؤثرترین آدم‌ها در مهم‌ترین مراکز کشور، علمایند. انجمن تبریز را ببینید، انجمن مشهد را ببینید، انجمن رشت را ببینید؛ اینها جاهای حساسند که عناصر اصلی و مؤثرشان، علما هستند. بنابراین، نقش روحانیت در مشروطیت، اولاً نقشی نیست که قابل انکار باشد، ثانیاً قابل مقایسه باشد با نقش دیگرانی که بودند؛ روشنفکرها، و در مرحله‌ی بعد، بعضی از صاحبان قدرت و متنفذان دولتی🔹 🇮🇷https://t.me/joinchat/AAAAADzMLGEDfahX_tZFtg
زمینه های شکل گیری انقلاب مشروطه (2) 🔸جنبش تنباکو🔸 🔹به دنبال سفر سوم ناصرالدین شاه به فرنگ، امتیاز بهره برداری از توتون و تنباکوی ایران به مدت پنجاه سال به تالبوت و کمپانی رژی اعطا شد و این قرارداد در ۲۸ رجب ۱۳۰۷/۲۰ مارس ۱۸۹۰ منعقد شد. بلافاصله بعد از اطلاع از این قرارداد، اعتراض قشرهای مختلف مردم آغاز شد. از جمله خطرهای انعقاد این قرارداد میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: 1. سلب استقلال اقتصادی: در آن روزگار، تنباکو حکم نفت امروز را داشت چرا که اکثر مردم (99 درصد مردم) اهل قلیان و دخانیات بودند؛ 2. خطر نفوذ جاسوسها و خطر جاسوس پروری؛ 3. خطر ترویج فرهنگ غربی؛ 4. تبلیغ مسیحیت: مبشرین مسیحی به همراه عوامل کمپانی وارد ایران شده بودند و به هر جایی که میرفتند جزوه های تبلیغ مسیحیت به زبان فارسی را در میان مردم پخش میکردند؛ 5. رواج فساد و فحشا. نهایتا با اعلام فتوای میرزای شیرازی استعمال دخانیات تحریم شد و با فشارهای وارده از سوی روحانیت، قرارداد مزبور لغو شد. گرچه معاهده تنباکو ملغی شده بود ولی در کل باعث رنجش مردم بخصوص روحانیت از رژیم شد به طوری که اندکی بعد، انقلاب مشروطه شکل گرفت؛ از این رو میتوان انعقاد این قرارداد را یکی از زمینه های نهضت مشروطه ایران دانست. بدین ترتیب با پایداری مردم در برابر قدرتهای خارجی و حکومت داخلی، به رهبری علما ابهت نظام استبدادی سلطنت زیر سؤال رفت و زمینه برای جنبش عدالت خواهی شکل گرفت.🔹 🇮🇷https://t.me/joinchat/AAAAADzMLGEDfahX_tZFtg
🔸زمینه های شکل گیری انقلاب مشروطه (1)🔸 🔹بعد از شکست ایران از روسیه در جنگهای اول و دوم در دوره فتحعلیشاه قاجارو از دست رفتن مناطق وسیعی از سرزمین ایران حاکمیت ملی تضعیف شد و اوضاع منحطی بر جامعه غلبه کرد. فروش امتیازات داخلی وانعقاد قراردادهای استعماری به موج انحطاط بیشتر دامن زد همچنین قرارداد استعماری رویتر نیز التهاب جامعه را بیشتر کرد و به حرکت مردم به رهبری علما انجامید تا جایی که می توان از آن به عنوان یک نقطه عطف یاد کرد و آن را از عوامل مهم زمینه ساز انقلاب مشروطه دانست. لازم به توضیح است که دولت میرزا حسین خان سپهسالار به عنوان نخستین دولت فراماسونری در زمان ناصرالدین شاه بر ایران تحمیل شد. البته انگلیسی ها برای واگذاری این منصب سیاسی به وی شرط و شروطی گذاشتند و او نیز آن شروط را بدون مخالفت پذیرفت. این شروط عبارت بودند از: 1. حکومت انگلستان را در سیستان و بلوچستان به رسمیت بشناسد؛ 2. قرارداد رویتر را امضا کند؛ 3. ناصرالدین شاه را به سفر فرنگ متمایل سازد. با امضای قرارداد رویتر در 18 ربیع الثانی 1289ق/ 25 ژوئیه 1872م، تمام منابع حیاتی کشور ساختن هرگونه راه و راه آهن و سد از دریای مازندران تا خلیج فارس و بهره برداری از همه معادن ایران (بجز طلا و نقره(، ایجاد مجاری آبی و قنات و کانال ها برای کشتیرانی یا کشاورزی؛ ایجاد بانک و هر گونه کمپانی صنعتی در سراسر ایران؛ حق انحصار کارهای عام المنفعه؛ استفاده و بهره برداری از جنگلها برای مدت هفتاد سال و استفاده از گمرکات ایران به مدت بیست و پنج سال در ازای پرداخت دویست هزار لیره انگلیسی در اختیار بارون جولیوس رویتر به انگلیسیها بخشیده شد. با امضای این قرارداد، موج مخالفت ها به رهبری ملاعلی کنی بالا گرفت. ناصرالدین شاه در حین بازگشت از اروپا، در بندرانزلی نامه علما را دریافت کرد و سپهسالار را از صدارت عزل نمود.🔹 🇮🇷https://t.me/joinchat/AAAAADzMLGEDfahX_tZFtg
زمینه های شکل گیری انقلاب مشروطه(3) 🔸عدالت خواهی🔸 🔹تحریفگران تاریخ سعی کرده‌اند «نهضت مشروطه»(1324ق/1285ش) را کالای وارداتی از غرب نشان دهند. آن ها عقیده دارند موج آزادیخواهی، دموکراسی و مشروطه‌خواهی که در فرنگ به‌وجود آمده بود با شیوه‌های مختلف از جمله: - روزنامه اختر که در استامبول (اسلامبول) منتشر می‌شد، به ایران ‌رسید و در ریشه دواندن این اندیشه تأثیرگذار بود! در پاسخ باید گفت: اولاً: در آن زمان در ایران بیش از پنج درصد مردم سواد نداشتند و آنهایی هم که سواد داشتند سواد قرآنی داشتند؛ ثانیاً: از روزنامه اختر نسخه‌های معدودی به ایران می‌رسید که آن هم معلوم نبود به دست چه کسانی می‌رسید؛ آیا چنین نشریه‌ای با چنین وضعی می‌توانست در ایران نهضت ایجاد کند؟! برخی اصرار دارند بگویند: تجاری که برای معامله و خرید و فروش به اروپا می‌رفتند، در آن جا درباره مشروطه شنیده بودند و در بازگشت به ایران، این اندیشه ها و افکار را در میان جامعه ایران رواج ‌دادند! کاملاً پیداست که این تلاش ها فقط برای این است که عامل به‌وجود آمدن مشروطه در ایران را پنهان دارند و نگذارند مردم بفهمند که ریشه این حرکت و این نهضت کجا بود. آن ها در آثارشان کوشیدند عدالتخواهی اسلامی را پنهان دارند. مسأله عدالت و عدالتخواهی از اصول مکتب تشیع است و همیشه به صورت یک آرمان و ارزش مطرح بوده است. «از آن جا که مردم عصر قاجار پناهگاه مطمئنی برای دادخواهی نداشتند، اماکن مقدس و منازل علما محل دادخواهی آنها قرار گرفت. نقل است که مرحوم کلباسی از علمای به نام عصر فتحعلی شاه خانه خود و بعضی از شاگردانش را «بست» قرار داده بود و هر کس مورد آزار و اذیت قرار می گرفت، فوراً به یکی از این خانه ها پناه می برد. حاکم اصفهان به حاجی کلباسی پیغام داد که خواهش می کنم معین فرماییدکه بست شما از کجا تا کجاست و تا کی ادامه خواهد داشت؟ زیرا دست و بال مأموران ما به کلی بسته شده است. مرحوم کلباسی در جواب پیغام داده بود که بست، بست من نیست. بست امام زمان(عج) است و این که از کجا تا کجاست، از مغرب تا مشرق است و این که فرمودید تا کی ادامه خواهد یافت، تا روز قیامت. تا ظلم تو هست، بست ما هم هست.» وضعیت خفقان آور، اقدامات ظالمانه و اجحاف بسیار زیاد خاندان قاجار در حق مردم بی گناه، علما را بر آن داشت تا فکر چاره ای باشند. بنابراین کوشیدند با سخنرانی در مساجد و تمسک به آیه شریفه «یا داوود انّا جعلناک خلیفه فی‌الارض فاحکم بین‌الناس بالحق» و بحث از عدالت و حقوق مردم، آن ها را آگاه نمایند و به حقوق حقه خود آشنا سازند. استبداد شدیدی که در سراسر کشور وجود داشت علما را ناگزیر کرد دست به حرکتی به منظور ایجاد عدالتخانه بزنند تا تشکیلاتی ایجاد شود که هم به حقوق مردم رسیدگی کند و هم از استبداد و خودرأیی پادشاه و حاکمان بکاهد؛ این حقیقت، اساس حرکت مشروطه خواهی بود. در برخی از منابع تاریخی نه تنها نقش دین اسلام، عالمان دینی، اندیشه عدالتخواهی و... را نادیده گرفته اند بلکه کلمه «عدالت» را به خارج از کشور منتسب دانسته اند و بر ناآشنایی ایرانیان با عدالت و عدالت خواهی ناآگاهی آن ها تأکید ورزیده اند.🔹 🇮🇷https://t.me/joinchat/AAAAADzMLGEDfahX_tZFtg