✳️ فتوای کمتر دیده شده میرزای شیرازی در حمایت از #کالای_ایرانی
◀️سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای بزرگ شیرازی
🔹شیخ فضلالله نوری در سال ۱۳۰۶ قمری، چندی پیش از قیام #تحریم_تنباکو، با ورود اجناس و کالاهای خارجی به ایران نظیر قند، احساس خطر میکند و سؤالی را تحت این عنوان که «تکلیف مسلمانان نسبت به مصرف کالایی نظیر قند و... که از بلاد کفر (یعنی فرنگستان) وارد بازار ایران میشود، چیست؟»
🔸از محضر بزرگ مرجع شیعه حضرت #آیتالله_میرزای_شیرازی، میپرسد تا ایشان را متوجه ورود کالای خارجی به کشور نماید. #میرزای_شیرازی نیز در نامهای مفصل پاسخ میدهد: «در خصوص مفاسد ورود اجناس و کالاهای بلاد کفر به سرزمین ایران، همیشه ملتفت به آن بودهام و زیادهروی در این امر را مایهی خرابی دین و دنیای مسلمانان میدانم و از اهتمام شما در تهیهی دفع آنها زیاد مسرور شدم...» شیخ فضلالله نیز این #استفتاء را در سراسر ایران گسترش داده و علمای بلاد را متوجه این امر میکند.(تاریخ تحولات سیاسی ایران، ص۱۷۴)
🔻پی نوشت:
رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت این فتوا می گویند:
همه میدانند که در ژاپن، حدود صد سال پیش از این گفتند که مردم حق ندارند از مصنوعات خارجی استفاده کنند، تا در داخل آن کشور چرخ اقتصاد به کار بیفتد؛ اما نمیدانند که در همان زمان، بلکه زودتر از آن، عین همین پیشنهاد و همین فتوا، از طرف مراجع و علمای شیعه صادر شد؛ منتها متأسفانه در داخل کشور، هیچکس از سرجنبانها و اهل قلم و اهل سیاست و روشنفکران کمکشان نکرد!(۱۳۷۰/۱۲/۱۴)
🇮🇷 @IRANeMOASER
🔺موشه دایان و مئیر عزری-ایران؛ خانه لطفالله حی
🔸موشه دایان خطاب به مخاطب اسرائیلی ساکن ایران:
هرجا که گروهی اسرائیلی زندگی میکنند، آنجا خانه آنان و مرزهای کشور اسرائیل است.
(منبع: فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، مقاله اعتراض ملت ایران به دورهگردهای صهیونیست، شماره ١۵ صص٢٧٩-٢٧٧)
🇮🇷 @IRANeMOASER
5.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️نفوذ بهاییان در سازمان هواپیمایی ملی ایران در دوران پهلوی
📸گفتگو با سید کاظم موسوی پژوهشگر، در مورد میزان نفوذ نیروهای بهایی، آمریکایی و سلطنت طلب
✅در اینستاگرام مارا ببینید
🇮🇷 @IRANeMOASER
شماره فصلنامه ۱۵ خرداد شماره ۶۵/۶۶ منتشر شد
در این شماره میخوانیم:
➖کودتای سیاه و دستکاریهای حافظه تاریخی ملت ایران توسط غربپرستان
➖اسناد منتشر نشدهای از همراهی آیتالله بروجردی با قیام حاج آقا نورالله اصفهانی در دوره رضاخان
➖انتخابات در دوران سیاه حکومت رضاخان
➖موقعیت بهاییها در ارکان دولت رضاخان
➖بیقراریهای یک چریک (کارنامه انیس نقاش در یک نگاه)
➖صبح شام
علاقهمندان جهت تهیه این شماره از فصلنامه میتوانند با شماره ۲۲۵۷۹۱۹۲ و یا پست الکترونیک ۱۵khordad.mag@gmail.com تماس حاصل نمایند.
🇮🇷 @IRANeMOASER
تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است
🔻#صحیفه_خوانی | 25 اردیبهشت
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
چنانچه مشاهده میشود پس از#انتخابات مرحله اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی، افرادی که نظریه #شورای_محترم_نگهبان در ابطال یا تأیید بعضی حوزهها موافق میلشان نبوده است دست به شایعهافکنی زده و اعضای محترم #شورای_نگهبان ـ ایدهم الله تعالی ـ را که #حافظ مصالح #اسلام و #مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین مینمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زدهاند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازیها آن هم در دوره دوم مجلس و نگذشتن سالی چند از انقلاب چه خواهد بود. امید است چنین اعمال، بیتوجه به نتایج ناروا و اسفبار آن باشد.
🔸معلوم نیست در صدر #مشروطیت در دوره اول با فقهای ناظر به قوانین این نحو عمل شده باشد. در آن زمان به تدریج #فقها را از مجلس بیرون راندند و به سر این ملت آن آوردند که دیدیم.
🔹من به این آقایان هشدار میدهم که #تضعیف و #توهین به فقهای شورای نگهبان امری #خطرناک برای #کشور و #اسلام است. همیشه #انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد میشود و در آخر، رژیمی را ساقط مینماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصیمان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرتها و ابرقدرتهاست وفادار باشیم.
🔸در خاتمه باید بگویم که حضرات آقایان فقهای شورای نگهبان را با آشنایی و شناخت تعیین کردم و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم میدانم و امید آن دارم که این نحو امور تکرار نشود. و به شورای نگهبان تذکر میدهم که در کار خود #استوار باشید و با #قاطعیت و دقت عمل فرمایید و به خدای متعال اتکال کنید. از خداوند تعالی عنایت و رحمت برای ملت عزیز را خواستارم.
روح الله الموسوی الخمینی
(25 اردیبهشت 63، صحیفه امام، ج 18، ص 431و432)
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۰
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۰
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۰
🇮🇷 @IRANeMOASER
🔶 روشنفکران غربزده مانع اصلاحطلبی
🔻#صحیفه_خوانی | 26 اردیبهشت
🔹... ما مبتلا به یک طایفۀ #روشنفکر_غربزده هستیم که هر #اصلاحی در کشور بخواهد بشود نمیگذارند. در گذشته شاه نمی گذاشت، حالا اینها. اینان ولو همانها نباشند اما کار آن را می کنند.
🔸اگر ما بخواهیم یک روزنامه را بگوییم که به #خط_ملت باشید، تو روزنامهای هستی که از ملت هستی و ملت هر چه میخواهد شما باید در روزنامههایتان بنویسید، تا یک همچون صحبتی میشود و یک روزنامهای که برخلاف #مقاصد_ملت و #مقاصد_اسلام است، و بیاذن هم منتشر میشده، جلویش گرفته میشود یکدفعه میبینیم در روزنامهها آن طایفه از #روشنفکران شروع میکنند به اعتراض که خیر. خوب #قلم _آزاد است، اما هر قلمی؟! #بیان_آزاد است، اما هر بیانی؟! یک بیان است که یک مملکت را به دامن #ابرقدرتها میاندازد.
🔹آیا این بیان آزاد است؟! این را ما بگوییم #آزادی، که مملکت ما را به #فساد بکشید؟! یک قلمی است که با #صهیونیسم و امثال اینها روابط دارد. یک روزنامهای که با بودجه آنها اداره میشود و خودشان تیراژی ندارند تا خود را اداره کنند. ما باید به اینها بگوییم #آزاد هستید؟! کجای #دنیا یافت شده که یک #انقلابی بشود و این همه روزنامه داشته باشد؟ همه روزنامهها را میبستند و یک، روزنامه ارگان خود #حزب، مثلاً یا خود #دولت را میگذاشتند باشد.
🔸کجای دنیا اینطور #آزادی به مردم داده بودند که به مجرد اینکه #انقلاب پیروز بشود همه به میدان بیایند و هر چه میخواهند به هر کس بگویند، و تا پنج ـ شش ماه هم هیچکس به کسی حرف نزد، تا فهمیدند به اینکه اینها یک دستهای هستند در داخل که با #خارج مرتبط میباشند، و بر ضد کشور و مصالح کشور دارند عمل میکنند. باز هم ما بگوییم که شما آزادید؟! فقط به واسطه #کلمه_آزادی! باید #حدود_آزادی آن چیزی باشد که #ملت میخواهد. نه اینکه بر خلاف ملت آدم آزاد است. خوب من آزادم، یک تفنگ هم دستم هست بزنم یک کسی را بکشم. این چه آزادی است؟ #آزادی_موازین_دارد. ... (26 اردیبهشت 59، صحیفه امام، ج 12، ص 298و299)
🇮🇷 @IRANeMOASER
🔻اسرائیل در سراشیبی سقوط
🔹جامعه فعلی صهیونیست ها با اما و اگرهای فراوان در مورد نژاد آنها یا سطح مالی و اقتصادی آنها جزء پایینترین سطح از یهودیان جهان به شمار می روند که با وعده های شیر بر سرزمین موعود پای نهادند و هیچ راهی برای بازگشت به 102 کشوری که از آن آمدهاند یا کوچ به سرزمینی بهتر از آنچه در آن گرفتار شدهاند، ندارند.
🔸یقیناً یهودیان فعلی در سرزمین های اشغالی اگر امکان بهتری برای پول و امنیت می یافتند، حتماً از فلسطین اشغالی مهاجرت میکردند؛ کما اینکه از 14 میلیون یهودی دنیا 8/800/000 یهودی دیگر در بهترین شرایط از حیث پول و امنیت در خارج از فلسطین اشغالی در سراسر جهان به ویژه امريكا، ساکن هستند.
🔹یهودیان فعلی در فلسطین اشغالی به دلیل نداشتن توان جهت کسب پول و امنیت بهتر، محکوم به زندگی در فلسطین هستند و برای توجیه حضور خود ناگزیر از تمسک به آموزههای مذهبی و نژادی در قبال فلسطینیهايند.
🔸 در چنین صفبندی بیسابقهای فلسطینی ها انگیزه بیشتری برای پیروزی جهت رسیدن به حقوق و سرزمین از دسته رفته خود دارند، تا مشتی دورهگردی که در عین بهرهمندی از تمام حمایتهای هفتاد ساله نه در روند سازش خود را تحمیل کردند و نه توانستند در برابر جبهه مقاومت ایستادگی نمایند.
🔹کشیدن حصار و دیوار و پذیرش سریع آتش بس در جنگها و هماوردهای کوتاه مدت با #گروههای_مقاومتی که کاملاً در محاصره بوده اند، یا ترس از #بالونهای_آتشزا که آتش به جان و مال و زراعت یهودی زده، واقعیات انکارناپذیری است که آنها را در آینده نزدیک به زانو درخواهد آورد. (فصلنامه 15 خرداد، ش 56، ص 91و92)
🇮🇷 @IRANeMOASER
✅کتاب «یهود ستیزی» منتشر شد
🔰«یهود» واژهای چندبعدی و گاهی مبهم به نظر میرسد؛ از جهتی یکی از مکاتب توحیدی در کنار اسلام و مسیحیت است و از طرفی دیگر، بیانگر یک نژاد یا قومیت است. یهودیت وقتی در کنار مفهومی همچون صهیونیسم قرار میگیرد دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی نیز میشود. ازاینرو در کاربرد مفهوم یهود باید به تنوع و پیچیدگی خاستگاه مفهومی آن توجه شود. یکی از مواجهتها با واژه یهود در قالب واژه یهودستیزی دنبال میشود.البته این مواجهه نه بهمعنای ستیز با یک دین الهی بلکه ستیز با یک نژاد یا قومیت است که انگیزهها و عملکرد دنیاطلبانه آن موجب مخالفت سایر ادیان با او شده است. البته این گروه با هدایت صهیونیزم جهانی، از این رویداد برای مظلوم نمایی خود حداکثر بهره را برده است و با تعریف جایگاه حق برای خود بهعنوان یک دین الهی، منتقدان خود را مخالفان با قوم برگزیده الهی، سامی ستیز و یهودستیز معرفی کرده است.
🔰 کتاب «یهودستیزی؛ واقعیت یا دستاویز سیاسی» نوشته علیرضا سلطانشانی موضوع «یهودستیزی» را در ابعاد اعتقادی، رفتاری و سیاسی بررسی کرده است و با توجه به اهمیت و جایگاه بحث هولوکاست در این موضوع، در پایان کتاب، بخش مستقلی را به آن اختصاص داده است. این کتاب اطلاعات خوبی درباره موضوع یاد شده و گستردگی دامنه آن در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دست میدهد که برای محققان و علاقهمندان به مباحث حوزه ادیان، علومسیاسی و اجتماعی می تواند جالب و مفید باشد.
🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️معیارهای انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس در کلام حضرت امام (ره)
🔹در تعیین رئیس جمهور و وکلای مجلس با طبقه تحصیلکرده متعهد و روشنفکر با اطلاع از مجاری امور و غیر وابسته به کشورهای قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی مشورت کرده، و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به جمهوری اسلامی نیز مشورت نموده؛ و توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقهای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایهداران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمیتوانند بفهمند.
و باید بدانیم که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند بسیاری از مشکلات پیش نمیآید و مشکلاتی اگر باشد رفع میشود.
مجموعه آثار حضرت امام خمینی (ره)
📚وصیت نامه سیاسی- الهی امام خمینی (ره) متن، ص: 48
◀️ در اینستاگرام مارا ببینید
🇮🇷 @IRANeMOASER