📔 #مصاحبه_انقلابی و کمتر دیده شده با آیت الله جوادی آملی
پیرامون حمله ضد انقلاب در ۶ بهمن ۶۰ به شهر آمل و نقش مردم
⏬ بخش اول
🔻س ۱ - نظرتان را در رابطه با حمله #ضد_انقلاب در ۶ بهمن ۶۰ به شهر آمل بفرمائید؟
🔺 ج - انقلاب اسلامی ایران اختصاصی به هیچ گروه و قوم و نژادی ندارد و چون از قوم و نژادی بر نخواسته مردم شمال عموما ، و مردم آمل خصوصا ، خود را در این انقلاب سهیم دانسته و می دانند که باید پاسدار خون شهدای از صدر اسلام تا زمان انقلاب اسلامی باشند .
🔹ضد انقلابیون قبل از جریان کردستان شمال را مطرح کرده بودند زیرا فکر می کردند که اگر غرب برود باید شرق بیاید و بهترین جا برای ارتباط با شرق شمال بوده لذا در اسفند ماه سال ۵۷ گنبد را و مسلمانان متدین و متعهد این شهر را به آتش و خون کشیدند . با حضور یک پارچه مردم در صحنه موضوع خاتمه دادند . بنابراین فکر کردند که این چنین نمی توانند در شهر علنا بر روی مردم سلاح بکشند ، ناچار از جنگلهایی که در شمال و در دامنه سلسله جبال البرز واقع شده به عنوان پناهگاه و منطقه عملیاتی انتخاب کردند .
🔸بهترین نیروها و نیرومندترین قوا را از سراسر کشور در جنگل آماده کرده و مهمترین سلاحهایی را که یک جنگلی باید به همراه داشته باشد را تهیه نمودند . در بخشهای اطلاعاتی، رزمی، عملیاتی و تدارکات و شناسایی دست به فعالیتهایی زدند. شمال مردم آمل بیشتر به فکر جنگ و جبههها بودند . سپاهش بسیجش مرتب به جبهه اعزام می شدند .
🔹 ضد انقلاب و گروهکها از هر گروه و باندی که با اسلام مخالف بود کمک میگرفتند و جنگل را به صورت پایگاهی قرار دادند با شناسائی و نمودند.
🔸دیدند فضای شهر شد طنین الله اکبر ، زن و مرد شهری و روستایی با الله اکبر در برابر حمله #ناجوانمردانه #مزدوران شرق و غرب ایستادند . طولی نکشید که مردم در فاصله نیم روز با دادن چهل شهید و چندین زخمی آنها را مجبور کردند یا تسلیم بشوند و یا فرار کنند ، عدهای هم به هلاکت رسیدند .
🔻 س ۲ - به نظر شما حمله گروهکهای وابسته به شرق و غرب به شهر آمل چه تاثیری در روحیه امت شهید پرور ما داشته است؟
🔺 ج - این یک #آزمون_الهی بود . همانطوری که جنوب غرب به عنوان نیروی مردمی بازوی پر توان انقلاب بوده اند و توانستند در جنوب سرکوب کنند ، مردم شمال عموما مردم شهید پرور آمل خصوصا در برابر این آزمون شجاع بودند ، شجاعتر شدند . آنچه در دل داشتند به وسیله بازوان توانایشان پیاده کردند . از نثار و ایثار پرهیزی نداشتند . طولی نکشید که سراسر شهر را چون ۲۲ بهمن ۵۷ پر از سنگر کردند.
🔸مرد و زن بزرگ و کوچک در فراهم کردن وسائل دفاعی کمک می کردند . نهادشان با این آزمایش الهی آشکار شد و مهمترین تاثیری که داشت تاثیر شجاعت تاثیر تاریخ سازی و تاثیر حمایت از اسلام و نظام #جمهوری_اسلامی بود ، نشان دادند که هرگز تسلیم شرق و غرب نخواهند شد .
📔حماسه مردم آمل، سپاه پاسداران، صص ۴۹- ۴۷
🇮🇷 @IRANeMOASER
📔 مصاحبه انقلابی و کمتر دیده شده با آیت الله جوادی آملی
پیرامون حمله ضد انقلاب در ۶ بهمن ۶۰ به شهر آمل و نقش مردم
⏬ بخش دوم
🔻س ۳ - به نظر شما شهادت شهدای جریان آمل چه تاثیری در تداوم انقلاب اسلامی خونبار ما داشته است؟
🔺ج – اصلا مکتب اسلام آن است که ، خون شهید زمین را و زمینه زندگی را پاک می کند . وقتی خون در راه رضای خدا ریخته شد ، آن خون پاک است و خون پاک آن سرزمین را پاک می کند . وقتی سرزمین پاک شد از آن میوه پاک حاصل می شود .
🔸وقتی در بزرگداشت #شهدای_صدر_اسلام این فرازها را می خوانیم ، می بینیم که می گوید : طبتم و طابت الارض التي فيها دفنتم ای شهدای راه حق شما پاک بودید و پاک شدید و سرزمینی که شما در آن دفن شده اید هم پاک است . خون شهید منطقه را پاک می کند خون شهید زمینه زندگی را پاک می کند .
🔹 اگر جایی جای شهادت بود این سرزمین پاک می شود . قرآن کریم می فرماید : والبلد الطيبه يخرج نباته باذن ربه . خدا روئیدنی های پربار را از سرزمین پاک می رویاند اگر عده ای در آمل در جریان حمله جنگلی ها به خاک و خون کشیده شدند و شربت شهادت نوشیدند ، منطقه گسترده شمال را و شهر شهید پرور آمل را پاک کردند . وعده خدا این است که از سرزمین پاک میوه پاک می روید اذن خدا در این است که از #منطقه_طيب میوه ها و روئیدنی های پاک بروید.
📔حماسه مردم آمل، سپاه پاسداران، صص ۴۹- ۴۷
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۷ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۷ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
پیام به زائران بیت الله الحرام
شاهنشاهی از کثیف ترین و ننگین ترین نمونۀ ارتجاع است
🔻#صحیفه_خوانی | بهمن 1349
✳️ویژه #دهه_مبارک_فجر
🔹این #انقلاب ننگین و خونینِ به اصطلاح #سفید، که در یک روز با تانک و مسلسل #پانزده_هزار مسلمان را ـ آنطور که معروف است ـ از پای درآورد، روزگار #ملت را سیاهتر ساخت. زندگی دهقانان و زارعین اسیر را بیشتر تباه کرد. اکنون در بسیاری از شهرستانها و اکثر روستاها درمانگاه، دکتر و دارو وجود ندارد.
🔸از مدرسه، حمام و آب آشامیدنی سالم خبری نیست و ـ به حَسَب اعتراف بعضی از مطبوعات ـ در بعضی از دهات، #کودکان معصوم را از گرسنگی به #چرا می برند ولی دستگاه جبار صدها میلیون تومان از سرمایۀ این مملکت را صرف #جشنهای #ننگین می کند؛ جشن #تولد این و آن، #جشن بیست و پنجمین سال #سلطنت، جشن #تاجگذاری و از همۀ مصیبتها بالاتر #جشن_منحوس_ 2500 سالۀ #شاهنشاهی، که خدا می داند چه #مصیبت و سیه روزی برای مردم و چه وسیلۀ #اخاذی و #غارتگری برای عمال #استعمار به بار آورده است.
🔹#بودجۀ هنگفت و سرسام آوری که در این امر #مبتذل صرف می شود اگر برای سیر کردن شکمهای #گرسنه و تأمین زندگی سیه روزها خرج می شد، تا اندازه ای از مصیبتهای ما می کاست لیکن استفاده جویی و #خودکامگی نمی گذارد که اینها به فکر #ملت باشند.
🔸دستگاه #جبار، با پول ملت مسلمان، برای شاهانی که در هر عصر ملتها را در زیر چکمه های نظامی خود خرد کرده اند، شاهانی که همیشه با مذاهب حقه دشمنی داشتند، شاهانی که دشمن سرسخت #اسلام بوده و نامۀ مبارک حضرت رسول (ص) را پاره کردند، شاهانی که نمونۀ آنان در عصر حاضر پیش چشم همه است، جشن می گیرد و چراغانی می کند.
🔹دنیا بداند که این جشنها و عیاشیها مربوط به ملت شریف و مسلمان #ایران نیست، و دایر کننده و شرکت کنندۀ این جشنها #خائن به #اسلام و ملت ایران می باشند.
🔻اساساً #اسلام با اساس #شاهنشاهی مخالف است،هرکس سیرۀ رسول خدا را در وضع حکومت ملاحظه کند می فهمد اسلام آمده است این کاخهای ظلم شاهنشاهی را خراب کند، #شاهنشاهی از کثیف ترین و ننگین ترین نمونۀ #ارتجاع است.( بهمن ماه 1349، صحیفه امام، ج 2، ص 322)
🇮🇷 @IRANeMOASER
🔰وقتی روحانیت دولت بختیار را در منگنه قرار می دهد
⏬به مناسبت هشتم بهمن ۱۳۵۷ تحصن روحانیون در مسجد دانشگاه تهران
🔺شروع تحصن
🔹«تحصن از نه صبح هشتم بهمن با حضور چهل روحانی آغاز شد و تا روز بعد صدها روحانی دیگر به این تحصن پیوستند و علاوه بر روحانیون مبارز تهران، نمایندگان روحانیون مبارز شهرستانها و عدهای از مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این تحصن شرکت کردند. اعلام شده است که این تحصن در اعتراض به بسته شدن فرودگاهها و ممانعت از ورود #امام_خمینی به کشور برپا شده است و تا ورود امام خمینی به کشور نیز ادامه خواهد داشت»(روزنامه کیهان ،۵۷٫۱۱٫۹، ش۱۰۶۲۴،ص۱)
🔺روحانیت انقلابی در میدان
🔹روزنامه اطلاعات در ادامه اسامی جمعی از متحصنین را که در ساعات اول به مسجد دانشگاه تهران آمده بودند به این شرح اعلام کرد: «آقایان مطهری، آذری، محمدی، محفوظی، طاهری، محمدعلی جنتی، مهدی ربانی، محمدعلی شرعی، فاضل موحدی، یوسف صانعی، حسین راستی، محمد مومن، خلجانی، احمدی، توسلی و حیدری.».(روزنامه اطلاعات،57.11.9 ،ش۱۵۷۷۱، ص2)
🔸به گزارش خبرنگار روزنامه کیهان سازمان ملی دانشگاهیان ایران کمیته تدارک امکانات برای متحصنین تشکیل داد. خبرنگار کیهان نوشت: «تعداد #روحانیون_مبارز تا ظهر امروز [نهم بهمن] از چهارصد نفر تجاوز کرد. تلاوت و ترجمه آیات قرآن مجید از جمعه برنامههای متحصنان در مسجد دانشگاه است. آقای [سیدعلی] #خامنهای و آقای [اکبر] #هاشمی_رفسنجانی و استاد [مرتضی] #مطهری در جمع متحصنان برنامه سخنرانی دارند. شیخ #مصطفی_رهنما همکار مطبوعاتی ما و بانی جمعیت مسلم آزاد نیز مقارن ظهر به جمع متحصنان در مسجد دانشگاه تهران پیوست.»(روزنامه کیهان،همان)
🔺استقبال مجامع دانشگاهی
🔸تحصن امروز روحانیون با استقبال برخی مراکز دانشگاهی و اجتماعی ایران روبهرو شد. سازمان ملی دانشگاهیان ایران (دانشگاه تهران) در بیانیهای اعلام کرد: «روحانیت مترقی در طول مبارزات ضداستبدادی و ضداستعماری ملت ایران همواره نقش تعیینکنندهای داشته است. اینک در آستانه ورود رهبر عالیقدر انقلاب مردم ایران #حضرت_آیتاللهالعظمی_خمینی برای اعتراض به دسایس مذبوحانه دستگاه ضدمردمی حاکم در جلوگیری از ورود ایشان، جامعه روحانیت مبارز در مسجد دانشگاه تهران تحصن اعلام کرده است. سازمان ملی دانشگاهیان ایران (دانشگاه تهران) پشتیبانی کامل خود را از خواست روحانیون متحصن ابراز میکند و انتخاب دانشگاه تهران را به عنوان محل این تحصن نشانه دیگری از همبستگی همه قشرهای مردم ایران در تحقق هدفهای انقلاب بزرگ ملت ایران میداند.(روزنامه اطلاعات،57.11.9 ،ش۱۵۷۷۱، ص8)
🔺مردم در کنار متحصنین
🔹خبرنگار روزنامه کیهان از استقبال گسترده مردم از تحصن علما و روحانیون خبر داد و نوشت: «عده زیادی از مردم امشب مواد خوراکی و پوشاک و دیگر وسایل ضروری برای متحصنان آوردند و تلاش و همبستگی مردم غیرقابل توصیف بود.(روزنامه کیهان،همان)
🔺بازتاب تحصن روحانیون
🔸تحصن علما و روحانیون در اسناد #مراکز_نظامی_و_امنیتی نیز بازتاب داشت. پلیس تهران در این باره گزارش داد: «در حدود چهارصد نفر از صبح روز ۵۷٫۱۱٫۸ در دانشگاه تهران اجتماع کرده و بعد به عنوان اعتراض به نیامدن خمینی شب را در مسجد دانشگاه بیتوته و متحصن شدهاند.»(انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک ـ جلد ۲۵،ص88)
🔹فرمانداری نظامی تهران و حومه نیز از این تحصن خبر داد: «تعدادی روحانیون متحصن در دانشگاه دانشجویان و مردمی که در آنجا بودهاند تشویق و تحریک نمودهاند که ژاندارمری تعدادی از ما را کشته است. خود را برای یک #حمله_متقابل و نشان دادن قدرت و ضرب و شصت آماده کنید.»(انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک ـ جلد ۲۵،ص82)
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۸ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۸ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۸ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۹ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۹ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۹ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
اعتراض به توهین به مقدسات و تنبیه عاملین آن
🔻#صحیفه_خوانی | 9 بهمن
🔹بسمه تعالی
آقای محمد هاشمی، مدیرعامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی
🔸با کمال #تأسف و #تأثر روز گذشته از #صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد# الگوی_زن پخش گردیده است که انسان شرم دارد بازگو نماید. فردی که این مطلب را پخش کرده است #تعزیر و #اخراج می گردد، و دست اندرکاران آن #تعزیر خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد #توهین در کار بوده است، بلاشک فردتوهین کننده #محکوم به #اعدام است. اگر بار دیگر از اینگونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید و جدی مسئولین بالای صدا و سیما خواهد شد. البته در تمامی زمینه ها قوۀ قضاییه اقدام می نماید.
9 / 11 / 67
روح الله الموسوی الخمینی
(9 بهمن 67، صحیفه امام، ج 21، ص 251)
🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️ مشارکت در انتخابات با انگیزۀ الهی
🔻#صحیفه_خوانی | 11 بهمن
🔹...آن کسی که می خواهد در انتخابات شرکت کند و کاندیدا می شود، آن کسی که کاندیدا می کند کسی را، آن کسی را که فعالیت انتخاباتی می کند، آن کسی که تبلیغ می کند برای خودش یا برای غیر، این آزمایش اش همانجاست.
🔸تویی که خودت را کاندیدا انتخابات کردی، قدرت این را داری که برای کشورت درست خدمت بکنی، و قدرت خودت را بالاتر از دیگران می دانی؟ تویی که دیگری را کاندیدا می کنی، دیگران که غیر از این هستند لایق نمی دانی؟ این را لایقتر و احسن می دانی؟ تویی که فعالیت می کنی و تبلیغ می کنی برای انتخابات، تبلیغ خودت را می کنی یا تبلیغ برای اسلام می کنی؟ اگر برای رسیدن به مجلس است، دلت می خواهد مجلس بروی و می گویی مجلس یک مقامی است، شما تبلیغ برای خودت می کنی که همان تبلیغ برای شیطان است. و اگر تبلیغ می کنی که بروی خدمت بکنی، من چون می توانم خدمت بکنم چرا کنار باشم، بروم خدمت بکنم، این شخص چون لایق است چرا کنار باشد، بیاید خدمت بکند، اگر این طور باشد این برای خداست...( 11 بهمن 62، صحیفه امام، ج 18، ص 310و311)
🇮🇷 @IRANeMOASER
🔴درخواست محاکمه؛ از شیخ حسینعلی منتظری تا شیخ حسن روحانی
🔹شیخ حسینعلی منتظری خطاب به امام:
«نهضتها و پول نهضتها مربوط به من و مرحوم محمد منتظری است و #سیدمهدی_هاشمی پس از مرحوم محمد در این جهت از من حکم دارد، حالا که نظر حضرتعالی بر مجرمیت و تعقیب مجرم است و مرقوم فرمودهاید:«تمام کسانی که در این امور دخالت داشتهاند محاکمه شوند» محاکمه اولا باید متوجه من و مرحوم محمد در عالم برزخ بشود. نه آقای #حسنی و سیدمهدی هاشمی که مأمموریتی را انجام دادهاند.»( 65.7.17 / روزگار قائممقامی ص93)
🔸شیخ حسن روحانی:
«کسی را برای پهنای باند نباید محاکمه کنند. این مسئله #دستور_من بوده است. اگر کسی را میخواهید محاکمه کنید، باید #مرا_محاکمه_کنید.»( 1399.11.8)
◀️پینوشت:
فرار رو به جلو ترفند سیاسی نخنمایی است و از شیخ قائممقام گرفته تا شیخ رئیسجمهور ممکن است از آن استفاده کنند.
هرچند #محاکمه_وزیر_ارتباطات به دلیل افزایش پهنای باند نیست و دلائل حقوقی خود را دارد، اما جمهوری اسلامی نشان داده در محاکمه عادلانه تفاوتی بین شخصیتها و منسوبین آنها نمیگذارد و همانطور که توانایی مجازات #سیدمهدی_قاتل را داشت؛ توانایی مجازات متخلفین دیگر در هر سطح و مقامی را دارد.
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۱۱ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۱۱ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۱۱ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۱۲ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۱۲ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۱۲ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️روایت کمتر شنیده شده #یادگار_امام از روز #ورود_تاریخی امام به کشور
🔸وقتی که شاه از ایران رفت خود امام به این فکر افتادند که به ایران بیایند و از طرفی از اینکه آمریکا و ایرانی های مقیم آمریکا اصرار داشتند که آقا به ایران نیایند، در جمع به این نتیجه رسیدیم که این عده ای که در ایران فشار می آورند که امام نیاید دارای روحیاتی هستند که می خواهند قصه را به بختیار تمام کنند.
🔹 امام تصمیم گرفتند که بیایند. یک هفته قبل از آمدن امام به ایران که درست خاطرم نیست یکشنبه بود یا پنجشنبه، امام اعلام کردند که به ایران می آیم. به دنبال این قصه، بختیار فرودگاه را بست و گفت تا دو روز بسته است. امام گفتند من روز سوم می روم. دوباره فرودگاه را بست. دوباره امام گفتند به محض اینکه باز شد می رویم.
🔸نکته ی مهم این است که در این بازی هیچ وقت امام بازنده نمی شد؛ چرا چونکه فرودگاه نمی توانست برای همیشه بسته باشد و هر موقع که باز می شد همان روز، روز ورود امام به ایران بود. بالاخره هم همینطور شد. ما بلیط تهیه کردیم. در حدود 50 نفر ایرانی بودیم و 150 خبرنگار خارجی با ما بودند که آمدیم ایران.
🔹در ایران قرار شد که من اول از هواپیما پیاده شوم و وضع سالن را ببینم که چه جوری است. آمدم پایین و دیدم و بعد با آقای عمو برگشتیم داخل هواپیما و به همراه امام پیاده شدیم.یکی از نکات بسیار حائز اهمیت، این است که آرامش درون هواپیما بود. هیچگونه تشویشی وجود نداشت. امام حتی همان شب قبل از پرواز، نماز شب و نماز صبح خود را نیز به جا آوردند و استراحت مختصری هم کردند. تا اینکه سوار هواپیما شدیم و به ایران رسیدیم.
🔸همه معتقد بودند به اینکه امام نباید به بهشت زهرا(س) بروند، چونکه راه بهشت زهرا(س) خیلی شلوغ است. ما می گفتیم اگر برویم به میان مردم عادی چه می شود. ولی امام گفتند خیر من باید بروم بهشت زهرا(س). باید یادآور شوم که طرح رفتن به بهشت زهرا را خود امام در پاریس مطرح کردند. با وجود اصرار آن مستقبلین برای منصرف کردن امام از این تصمیم، ما عازم بهشت زهرا(س) شدیم.
🔹چون امام خودشان چنین تصمیمی داشتند. به علت زیاد بودن تعداد ماشینهای همراه در بین راه. فقط چند بار مردم متوجه اتومبیلی که امام در آن قرار داشت شدند که ریختند و خیلی خطرناک شد. در ماشین امام که فقط من و راننده همراه امام بودیم در جلوی بهشت زهرا(س) شلوغ شد و مردم ریختند. با ماشین به سوی بهشت زهرا(س) می رفتیم. و وضع جوری دیگری شد که ماشین حرکت عادی نداشت تا اینکه اصلا موتور ماشین سوخت و از آن پس فشار جمعیت بود که اتومبیل را به هر جهت می برد. حتی یک بار نزدیک بود ماشین توی جوی آب بیفتد. همین حین هلی کوپتر آمد و امام و من سوار هلیکوپتر شدیم و از آنجا در نزدیکی قطعه ی17 پیاده شدیم.
🔹امام فاصله ی هلیکوپتر تا روی کرسی خطابه را راحت طی کردند. امام صحبت خودشان را ایراد کردند که همه می دانید و بعد با آمبولانس از در بهشت زهرا(س) خارج شده و ماشین به دست راست پیچید، پس از طی مسافت در جاده به طرف قم باز به سمت راست پیچید و به داخل بیابان رفت وبا سرعت زیادی جلو رفت، هلی کوپتر ما هم روی آمبولانس حرکت می کرد. سریع خود را به آنجا رساندیم و امام را که از آمبولانس پیاده شده بود، سوار کردیم و تا جمعیت برسد از روی زمین بلند شدیم.
🔸مسأله ای که در این حال برای ما مطرح شد این بود که حالا کجا برویم؟ آیا به فرودگاه برویم؟ تصمیم بر این شد و رفتیم آنجا. ولی دیدیم هنوز جمعیت در فرودگاه و میدان آزادی موج می زند. بنا شد برویم جلوی بیمارستان امام خمینی. توی هلیکوپتر از امام پرسیدم حالتان چطور است. گفتند هیچ خوب نیست در نتیجه ی فشار جمعیت امام حالشان بد شده بود . وقتی که هلیکوپتر در محوطه ی بیمارستان فرو آمد؛ کارکنان بیمارستان به خیال اینکه بیماری آورده اند به طرف هلیکوپتر دویدند. در این بین با امام رو به رو شدند که یک حالی شده بودند. نمی دانستند چه بکنند. یکی از دکترهای بیمارستان ماشین خودش را که یک پژو بود آورد و ما داخل آن نشستیم و رفتیم. یک ماشین جیپ هم که از خود دکترها و کارکنان بیمارستان بود به عنوان محافظ از جلوی بیمارستان پارک کرده بود، از ماشین دکتر پیاده شدیم و با ماشین آقای ناطق نوری به منزل دختر آقای پسندیده رفتیم. شب هم از آنجا به مدرسه ی رفاه رفتیم که ساعت 10 شب بود. امام خیلی خسته شده بودند. این، قضیه ی ورود امام از پاریس به تهران بود.
🔹در اینجا لازم است یک بار دیگر یاد آوری کنم. که تصمیم آمدن به تهران را فقط خود امام گرفتند و در حالی که تقریبا همه مخالفت می کردند، امام گفتند«نه» ما باید برویم ایران و این چیزی بود که حتی از تهران هم به ما فشار آورده می شد. یعنی همه می ترسیدند که قصه چه می شود ولی امام خودشان آمدند. ( فصلنامه پانزده خرداد،شماره ۲،ص۳۱۶)
🇮🇷 @IRANeMOASER
⁉️حلقه منتظری: بیت یا بلندگوی BBC؟!
🔹امام خمینی قدس سره الشریف از ابتدا با #قائممقامی آقای حسینعلی منتظری موافق نبودند اما با اصرار شخصیتهای مملکتی و تصویب #مجلس_خبرگان مخالفتی نکردند. در ادامه به دفعات مختلف اثبات شد که دیدگاه امام صحیح بوده و آقای منتظری فرد شایستهای برای اداره کشور نبوده است.
🔸برای عدم کفایت آقای منتظری دلائل بیشماری وجود داشت اما لو رفتن نامه محرمانه منتظری به امام (در اعتراض به اعدام منافقین) و انتشار آن در تاریخ 5فروردین1368 از بنگاه خبرپراکنی BBC یکی از آخرین دلائل بود.
🔹علیرغم القائات اطرافیان آقای منتظری که تلاش دارند پایان قائممقامی را امری آنی و نتیجه تصمیمی ناگهانی بنمایانند، شواهد نشان از آن دارد که امام خمینی قدس سره الشریف بر اساس مشاهده رویه غلط اطرافیان و شخص قائممقام در موضوعات گوناگون و تصمیم به عدم اصلاح رویه، مدتها پیش از نگارش نامه 68.1.6 #تصمیم_نهایی خود را گرفته و به دلیل تعلل هیئت رئیسه خبرگان مبنی بر اقدام برای عزل قائممقام چارهای جز علنی کردن تصمیم تاریخی خود ندید.
🔸سرانجام در تاریخ 68.1.5 نامه محرمانه اعتراض آقای منتظری به امام قدس سره الشریف در مورد #اعدام_منافقین از #رادیو_بیبیسی خوانده شد. بعد از قرائت این نامه محرمانه در رادیو بیبیسی، عملا همه تلاشها برای بازگشت و اصلاح رویه آقای منتظری بینتیجه و راهی جز اعلان تصمیم آخر برای امام خمینی قدس سره الشریف باقی نماند. لذا ایشان در نامه تاریخی 68.1.6 به عدم صلاحیت آقای منتظری برای تصدی رهبری آینده نظام تصریح نمود.(روزگار قائممقامی ص119-118)
◀️پینوشت:
🔹هماهنگی #بیت_منتظری با رسانههای بیگانه همچون BBC بیش از سه دهه است که وجود داشته و ادامه دارد و این روند توسط اطرافیان و به اصطلاح بیت آقای منتظری ادامه دارد و هر از چندگاهی با انتشار یک صوت یا شبهمستند خوراک رسانههای جهنمی همچون بیبیسی را تأمین مینمایند.
🔸چند روز اخیر برخی از منتسبین بیت آقای منتظری خبر از اقدام نهادهای قانونی در راستای برخورد با تولید مشکوک یک مستند دادند. معلوم نیست این مستند چه میزان از عناصر ضدامنیتی و مخرب را در خود گنجانده است اما هرچه هست از بیت جناب آقای منتظری خوراک رسانهای سالمی تولید نشده و نخواهد شد.
#بیت_فتنه
🇮🇷 @IRANeMOASER
📌#نامه تاریخی حجت الاسلاموالمسلمین سید حمید #روحانی به حضرت #امام (ره) مورخ ۶۷٫۱۱٫۱۱
💢بخش اول:
🔹محضر مبارک، مرجع عالیقدر جهان اسلام و رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی #امام_خمینی متع الله المسلمین بطول بقا وجوده الشریف
امام عزیز و بزرگوارم با اهداء سلام معروض میدارد:
🔹پیام بلندپایه و روح بخش آن حضرت را همراه با رهنمودهای تاریخ و تاریخ ساز، با اشتیاقی فراوان دریافت کردم. آنچه درباره اینجانب مرقوم فرموده اید باید عرض کنم: «کم من ثنا جمیل لست اهلاله نشرته» از عواطف کریمه و تفقدات پدرانه آن امام بزرگوار کمال امتنان را دارم و از خداوند متعال می خواهم که نعمت آن وجود ذیجود را برای اسلام، مسلمانان و مستضعفان جهان مستدام بدارد.
🔸گفتن ندارد که همه پیام ها و رهنمودهای آنحضرت در حد خود بی مانند، سازنده، آموزنده و الهام بخش است، لیکن آنچه اهمیت و عظمت این پیام را فزونی می بخشد، این است که در پی گذشت هزاره ای ازبریدن و بیگانه شدن پیروان اسلام، به ویژه جامعه روحانیت، از تاریخ و غربت و مظلومیت تاریخ اسلام و تشیع، اکنون برای نخستین بار، از سوی مقام معظم مرجعیت شیعه، درباره اهمیت تاریخ و شیوه نگارش و تدوین آن، رسماً رهنمودهائی صادر می گردد و روی نگارش آن از زبان توده ها تأکید به عمل می آید.
🔸امام بزرگوار به حق آگاهند که در عرصه تاریخ نگاری گذشته، به ویژه در سده اخیر، آنچه که به نام «تاریخ» رقم خورده است، نه تنها از زبان توده ها نمی باشد، بلکه بیشتر، ساخته و پرداخته زبان و قلم دشمنان توده ها (ماسونها – کمونیستها و...) می باشد.
🔹توده های مستضعف و رهبران آنان که تاریخ سازان و تاریخ آفرینان راستین هستند، در عرصه این گونه تاریخ نگاریهای تحریف شده، حضور ندارند و یا با چهره های بدلی، قلابی و مسخ شده به صحنه آورده شده اند.
🔸ماسونها و کمونیستها و دیگر عوامل استکبار جهانی، به خوبی میدانند که اگر رویدادهای تاریخی از زبان توده ها ثبت شود، درسهای ارزنده، آموزنده پند آمیز و توفان خیز، به نسلها می دهد و تاج و تخت کاخ نشینان و منافع جهانخواران را با خطری جدی و ریشه ای، روبرو می کند.
🔹از این رو ناگزیرند که در راه تحریف تاریخ بکوشند و واقعیت ها را با بافته ها، پندارها و برداشت های نادرست، ناروا، انحرافی و افسانه ای وارونه سازند و با این گونه ترفندها و نیرنگ ها از تداوم حرکتها و انقلابها پیشگیری کنند.
در طی سده پیشین که نهضتها و خیزشهای اسلامی آسایش و آرامش را از زورمداران و جهانخواران سلب کرده است، می بینیم که تاریخ نگاری، تدوین کتابهای درسی و آموزشی، برنامههای علمی و فرهنگی، حتی نگارش قصه کودکان در انحصار ماسونها و کمونیستها قرار گرفته است و شگردهائی از سوی آنان در راه فرهنگ زدائی، اسلام زدائی، شخصیت زدائی و بیگانه ساختن توده های مسلمان از تاریخ خونبار اسلام – که هر گام آن قیامی گلگون با رنگ و بوی عاشورا در خود دارد – به کار گرفته شده است. و در راه بدنام کردن پیشوایان مذهبی و رهبران نهضتهای اسلامی توطئه ها و نقشه هائی در دست اجرا قرار گرفته است.
🇮🇷 @IRANeMOASER
📌#نامه تاریخی حجت الاسلاموالمسلمین سید حمید #روحانی به حضرت #امام (ره) مورخ ۱۳۶۷٫۱۱٫۱۱
💢بخش دوم:
🔹تنها در دهه 1340 در پی آغاز نهضت اسلامی آن امام عزیز، می بینیم که درباره سلسله جنبان حرکتهای سده پیشین، سید جمال الدین #اسدآبادی، ده ها کتاب و مقاله نوشته شده است و در آن سیل تهمت، پیرایه و ناسزا به سوی آن شخصیت بزرگ اسلامی سرازیر گردیده است. و آنگاه که سوابق نویسندگان این کتابها و مقاله ها مورد بررسی قرار می گیرد، روشن می شود که بیشتر آنان ساواکی، ماسونی و کمونیست بوده اند و کمتر کسی از این دست نویسندگان را می توان یافت که سر در آخور غرب و شرق نداشته باشند. انگیزه آنان از آن هجوم قلمی و تبلیغاتی به سید جمال، زمینه سازی برای به زیر سوال بردن امام بزرگوار و قیام خونبار 15 خرداد 42 و پیشگیری از اوج و گسترش آن قیام اسلام ملت ایران بوده است.
🔸در این میان، دردمندانه، باید گفت که در حوزه های علمیه و در مجامع علمی اسلامی، علم تاریخ و نگارش آن، جایگاهی ندارد.
🔹در این مراکز، نه تنها #مورخ و #تاریخنویس کمتر یافت می شود، بلکه کشش به مطالعه تاریخ و سیر در سرگذشت گذشتگان، هرگز وجود ندارد. در صورتی که تاریخ از دیدگاه قرآن کریم، منبع تفکر، درس عبرت برای خردمندان، نمایانگر حقایق، نشان دهنده فرجام جنایت کاران و ناباوران آیات الهی می باشد. و می بینیم که زینب کبرا، صدیقه صغرا (سلام الله علیها) در راه رساندن حماسه عاشورا به ابناء بشر و به همه نسلها، به اسارت تن در می دهد و رنجنهای فراوانی تحمل می کند.
🔸اگر در حوزه های علمیه و مجامع روحانی، ارزش و اهمیت تاریخ نگاری شناخته می شد و علل و اسباب شکست ها، ضعف ها و لغزشهای گذشتگان به درستی مورد ارزیابی قرار می گرفت؛ تاریخ نگاری در انحصار #ماسونها و #کمونیستها در نمی آمد و امروز عناصر مرموزی که به ولایت فقیه اعتقاد ندارند و دین را از سیاست جدا می پندارند و بر این باورند که حکومت اسلامی تنها به دست حضرت ولی عصر (عجل الله فرجه) می تواند بنیان یابد و نیز آن دسته از خودباختگی که تز «اسلام منهای روحانیت» را دنبال می کنند هیچگاه نمی توانستند – همانند دوران مشروطه – خود را در پشت چهره مقامات روحانی پنهان سازند و در راه کنار زدن علما و روحانیان از صحنه و شعله ور ساختن آتش اختلاف توطئه کنند. اگر به فرمان قرآن کریم گوش فرا داده می شد و سرگذشت گذشتگان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گرفت. امروز سرمایه داران تبهکار، روحانی نماهای نابکار و روشنفکر مأبهای جنایت کار نمی توانستند بازیگر میدان باشند و انقلاب اسلامی و ارزشهای آنرا به خطر اندازند.
🔹در دوران مشروطه این سه دسته مرموز دست در دست یکدیگر دادند و در آن برهه که رهبران مشروطه به قم هجرت کرده بودند، از فرصت بهره سوء گرفته توده ها را به درون #سفارت_انگلستان کشاندند و نهضت عدالتخواهی را به بیراهه سوق دادند.
🔸امروز نیز این سه باند مرموز را می بینیم که در کنار یکدیگر ایستاده در راه آسیب رساندن به انقلاب اسلامی و کشاندن فرزندان انقلاب به کژ راهه به توطئه نشستهاند و برآنند که انقلاب اسلامی را زیر پای شیطان بزرگ ذبح کنند و من از شر آنها به خدا پناه می برم و از امام بزرگوارم استمداد میکنم.
🔹پدر عزیز و بزرگوارم
حضرتعالی خود آگاهید که سرمایه داران در درازای تاریخ هماره رویاروی #آئینالهی ایستاده بودند و از هیچ توطئه خیانت باری علیه راست قامتان تاریخ و رادمردان الهی کوتاهی نورزیدند. با پیامبران خدا جنگیدند، درب خانه عزت را بستند و خاندان عصمت و طهارات را خانه نشین کردند و به شهادت رساندند. بسیاری از حرکتها و نهضتها را با شکست روبرو ساختند. و امروز نیز باید گفت #آخرین_پایگاه_شیطان بزرگ برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران به شمار می آیند. اگر مبارزه ای قهرآمیز، همه جانبه و ریشه ای با آنان انجام نگیرد، انقلاب اسلامی در معرض خطری جدی و بنیانکن قرار می گیرد در آینده در برابر هجوم همه جانبه «مترفین» و زراندوزان، بی دفاع می ماند و رسالت مقدس اسلامی به پایان نمی رسد.
🔸بسم الله الرحمن الرحیم
یاایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس صدق الله العلی العظیم.🔹
🇮🇷 @IRANeMOASER