📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۱۲ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️روایت کمتر شنیده شده #یادگار_امام از روز #ورود_تاریخی امام به کشور
🔸وقتی که شاه از ایران رفت خود امام به این فکر افتادند که به ایران بیایند و از طرفی از اینکه آمریکا و ایرانی های مقیم آمریکا اصرار داشتند که آقا به ایران نیایند، در جمع به این نتیجه رسیدیم که این عده ای که در ایران فشار می آورند که امام نیاید دارای روحیاتی هستند که می خواهند قصه را به بختیار تمام کنند.
🔹 امام تصمیم گرفتند که بیایند. یک هفته قبل از آمدن امام به ایران که درست خاطرم نیست یکشنبه بود یا پنجشنبه، امام اعلام کردند که به ایران می آیم. به دنبال این قصه، بختیار فرودگاه را بست و گفت تا دو روز بسته است. امام گفتند من روز سوم می روم. دوباره فرودگاه را بست. دوباره امام گفتند به محض اینکه باز شد می رویم.
🔸نکته ی مهم این است که در این بازی هیچ وقت امام بازنده نمی شد؛ چرا چونکه فرودگاه نمی توانست برای همیشه بسته باشد و هر موقع که باز می شد همان روز، روز ورود امام به ایران بود. بالاخره هم همینطور شد. ما بلیط تهیه کردیم. در حدود 50 نفر ایرانی بودیم و 150 خبرنگار خارجی با ما بودند که آمدیم ایران.
🔹در ایران قرار شد که من اول از هواپیما پیاده شوم و وضع سالن را ببینم که چه جوری است. آمدم پایین و دیدم و بعد با آقای عمو برگشتیم داخل هواپیما و به همراه امام پیاده شدیم.یکی از نکات بسیار حائز اهمیت، این است که آرامش درون هواپیما بود. هیچگونه تشویشی وجود نداشت. امام حتی همان شب قبل از پرواز، نماز شب و نماز صبح خود را نیز به جا آوردند و استراحت مختصری هم کردند. تا اینکه سوار هواپیما شدیم و به ایران رسیدیم.
🔸همه معتقد بودند به اینکه امام نباید به بهشت زهرا(س) بروند، چونکه راه بهشت زهرا(س) خیلی شلوغ است. ما می گفتیم اگر برویم به میان مردم عادی چه می شود. ولی امام گفتند خیر من باید بروم بهشت زهرا(س). باید یادآور شوم که طرح رفتن به بهشت زهرا را خود امام در پاریس مطرح کردند. با وجود اصرار آن مستقبلین برای منصرف کردن امام از این تصمیم، ما عازم بهشت زهرا(س) شدیم.
🔹چون امام خودشان چنین تصمیمی داشتند. به علت زیاد بودن تعداد ماشینهای همراه در بین راه. فقط چند بار مردم متوجه اتومبیلی که امام در آن قرار داشت شدند که ریختند و خیلی خطرناک شد. در ماشین امام که فقط من و راننده همراه امام بودیم در جلوی بهشت زهرا(س) شلوغ شد و مردم ریختند. با ماشین به سوی بهشت زهرا(س) می رفتیم. و وضع جوری دیگری شد که ماشین حرکت عادی نداشت تا اینکه اصلا موتور ماشین سوخت و از آن پس فشار جمعیت بود که اتومبیل را به هر جهت می برد. حتی یک بار نزدیک بود ماشین توی جوی آب بیفتد. همین حین هلی کوپتر آمد و امام و من سوار هلیکوپتر شدیم و از آنجا در نزدیکی قطعه ی17 پیاده شدیم.
🔹امام فاصله ی هلیکوپتر تا روی کرسی خطابه را راحت طی کردند. امام صحبت خودشان را ایراد کردند که همه می دانید و بعد با آمبولانس از در بهشت زهرا(س) خارج شده و ماشین به دست راست پیچید، پس از طی مسافت در جاده به طرف قم باز به سمت راست پیچید و به داخل بیابان رفت وبا سرعت زیادی جلو رفت، هلی کوپتر ما هم روی آمبولانس حرکت می کرد. سریع خود را به آنجا رساندیم و امام را که از آمبولانس پیاده شده بود، سوار کردیم و تا جمعیت برسد از روی زمین بلند شدیم.
🔸مسأله ای که در این حال برای ما مطرح شد این بود که حالا کجا برویم؟ آیا به فرودگاه برویم؟ تصمیم بر این شد و رفتیم آنجا. ولی دیدیم هنوز جمعیت در فرودگاه و میدان آزادی موج می زند. بنا شد برویم جلوی بیمارستان امام خمینی. توی هلیکوپتر از امام پرسیدم حالتان چطور است. گفتند هیچ خوب نیست در نتیجه ی فشار جمعیت امام حالشان بد شده بود . وقتی که هلیکوپتر در محوطه ی بیمارستان فرو آمد؛ کارکنان بیمارستان به خیال اینکه بیماری آورده اند به طرف هلیکوپتر دویدند. در این بین با امام رو به رو شدند که یک حالی شده بودند. نمی دانستند چه بکنند. یکی از دکترهای بیمارستان ماشین خودش را که یک پژو بود آورد و ما داخل آن نشستیم و رفتیم. یک ماشین جیپ هم که از خود دکترها و کارکنان بیمارستان بود به عنوان محافظ از جلوی بیمارستان پارک کرده بود، از ماشین دکتر پیاده شدیم و با ماشین آقای ناطق نوری به منزل دختر آقای پسندیده رفتیم. شب هم از آنجا به مدرسه ی رفاه رفتیم که ساعت 10 شب بود. امام خیلی خسته شده بودند. این، قضیه ی ورود امام از پاریس به تهران بود.
🔹در اینجا لازم است یک بار دیگر یاد آوری کنم. که تصمیم آمدن به تهران را فقط خود امام گرفتند و در حالی که تقریبا همه مخالفت می کردند، امام گفتند«نه» ما باید برویم ایران و این چیزی بود که حتی از تهران هم به ما فشار آورده می شد. یعنی همه می ترسیدند که قصه چه می شود ولی امام خودشان آمدند. ( فصلنامه پانزده خرداد،شماره ۲،ص۳۱۶)
🇮🇷 @IRANeMOASER
⁉️حلقه منتظری: بیت یا بلندگوی BBC؟!
🔹امام خمینی قدس سره الشریف از ابتدا با #قائممقامی آقای حسینعلی منتظری موافق نبودند اما با اصرار شخصیتهای مملکتی و تصویب #مجلس_خبرگان مخالفتی نکردند. در ادامه به دفعات مختلف اثبات شد که دیدگاه امام صحیح بوده و آقای منتظری فرد شایستهای برای اداره کشور نبوده است.
🔸برای عدم کفایت آقای منتظری دلائل بیشماری وجود داشت اما لو رفتن نامه محرمانه منتظری به امام (در اعتراض به اعدام منافقین) و انتشار آن در تاریخ 5فروردین1368 از بنگاه خبرپراکنی BBC یکی از آخرین دلائل بود.
🔹علیرغم القائات اطرافیان آقای منتظری که تلاش دارند پایان قائممقامی را امری آنی و نتیجه تصمیمی ناگهانی بنمایانند، شواهد نشان از آن دارد که امام خمینی قدس سره الشریف بر اساس مشاهده رویه غلط اطرافیان و شخص قائممقام در موضوعات گوناگون و تصمیم به عدم اصلاح رویه، مدتها پیش از نگارش نامه 68.1.6 #تصمیم_نهایی خود را گرفته و به دلیل تعلل هیئت رئیسه خبرگان مبنی بر اقدام برای عزل قائممقام چارهای جز علنی کردن تصمیم تاریخی خود ندید.
🔸سرانجام در تاریخ 68.1.5 نامه محرمانه اعتراض آقای منتظری به امام قدس سره الشریف در مورد #اعدام_منافقین از #رادیو_بیبیسی خوانده شد. بعد از قرائت این نامه محرمانه در رادیو بیبیسی، عملا همه تلاشها برای بازگشت و اصلاح رویه آقای منتظری بینتیجه و راهی جز اعلان تصمیم آخر برای امام خمینی قدس سره الشریف باقی نماند. لذا ایشان در نامه تاریخی 68.1.6 به عدم صلاحیت آقای منتظری برای تصدی رهبری آینده نظام تصریح نمود.(روزگار قائممقامی ص119-118)
◀️پینوشت:
🔹هماهنگی #بیت_منتظری با رسانههای بیگانه همچون BBC بیش از سه دهه است که وجود داشته و ادامه دارد و این روند توسط اطرافیان و به اصطلاح بیت آقای منتظری ادامه دارد و هر از چندگاهی با انتشار یک صوت یا شبهمستند خوراک رسانههای جهنمی همچون بیبیسی را تأمین مینمایند.
🔸چند روز اخیر برخی از منتسبین بیت آقای منتظری خبر از اقدام نهادهای قانونی در راستای برخورد با تولید مشکوک یک مستند دادند. معلوم نیست این مستند چه میزان از عناصر ضدامنیتی و مخرب را در خود گنجانده است اما هرچه هست از بیت جناب آقای منتظری خوراک رسانهای سالمی تولید نشده و نخواهد شد.
#بیت_فتنه
🇮🇷 @IRANeMOASER
📌#نامه تاریخی حجت الاسلاموالمسلمین سید حمید #روحانی به حضرت #امام (ره) مورخ ۶۷٫۱۱٫۱۱
💢بخش اول:
🔹محضر مبارک، مرجع عالیقدر جهان اسلام و رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی #امام_خمینی متع الله المسلمین بطول بقا وجوده الشریف
امام عزیز و بزرگوارم با اهداء سلام معروض میدارد:
🔹پیام بلندپایه و روح بخش آن حضرت را همراه با رهنمودهای تاریخ و تاریخ ساز، با اشتیاقی فراوان دریافت کردم. آنچه درباره اینجانب مرقوم فرموده اید باید عرض کنم: «کم من ثنا جمیل لست اهلاله نشرته» از عواطف کریمه و تفقدات پدرانه آن امام بزرگوار کمال امتنان را دارم و از خداوند متعال می خواهم که نعمت آن وجود ذیجود را برای اسلام، مسلمانان و مستضعفان جهان مستدام بدارد.
🔸گفتن ندارد که همه پیام ها و رهنمودهای آنحضرت در حد خود بی مانند، سازنده، آموزنده و الهام بخش است، لیکن آنچه اهمیت و عظمت این پیام را فزونی می بخشد، این است که در پی گذشت هزاره ای ازبریدن و بیگانه شدن پیروان اسلام، به ویژه جامعه روحانیت، از تاریخ و غربت و مظلومیت تاریخ اسلام و تشیع، اکنون برای نخستین بار، از سوی مقام معظم مرجعیت شیعه، درباره اهمیت تاریخ و شیوه نگارش و تدوین آن، رسماً رهنمودهائی صادر می گردد و روی نگارش آن از زبان توده ها تأکید به عمل می آید.
🔸امام بزرگوار به حق آگاهند که در عرصه تاریخ نگاری گذشته، به ویژه در سده اخیر، آنچه که به نام «تاریخ» رقم خورده است، نه تنها از زبان توده ها نمی باشد، بلکه بیشتر، ساخته و پرداخته زبان و قلم دشمنان توده ها (ماسونها – کمونیستها و...) می باشد.
🔹توده های مستضعف و رهبران آنان که تاریخ سازان و تاریخ آفرینان راستین هستند، در عرصه این گونه تاریخ نگاریهای تحریف شده، حضور ندارند و یا با چهره های بدلی، قلابی و مسخ شده به صحنه آورده شده اند.
🔸ماسونها و کمونیستها و دیگر عوامل استکبار جهانی، به خوبی میدانند که اگر رویدادهای تاریخی از زبان توده ها ثبت شود، درسهای ارزنده، آموزنده پند آمیز و توفان خیز، به نسلها می دهد و تاج و تخت کاخ نشینان و منافع جهانخواران را با خطری جدی و ریشه ای، روبرو می کند.
🔹از این رو ناگزیرند که در راه تحریف تاریخ بکوشند و واقعیت ها را با بافته ها، پندارها و برداشت های نادرست، ناروا، انحرافی و افسانه ای وارونه سازند و با این گونه ترفندها و نیرنگ ها از تداوم حرکتها و انقلابها پیشگیری کنند.
در طی سده پیشین که نهضتها و خیزشهای اسلامی آسایش و آرامش را از زورمداران و جهانخواران سلب کرده است، می بینیم که تاریخ نگاری، تدوین کتابهای درسی و آموزشی، برنامههای علمی و فرهنگی، حتی نگارش قصه کودکان در انحصار ماسونها و کمونیستها قرار گرفته است و شگردهائی از سوی آنان در راه فرهنگ زدائی، اسلام زدائی، شخصیت زدائی و بیگانه ساختن توده های مسلمان از تاریخ خونبار اسلام – که هر گام آن قیامی گلگون با رنگ و بوی عاشورا در خود دارد – به کار گرفته شده است. و در راه بدنام کردن پیشوایان مذهبی و رهبران نهضتهای اسلامی توطئه ها و نقشه هائی در دست اجرا قرار گرفته است.
🇮🇷 @IRANeMOASER
📌#نامه تاریخی حجت الاسلاموالمسلمین سید حمید #روحانی به حضرت #امام (ره) مورخ ۱۳۶۷٫۱۱٫۱۱
💢بخش دوم:
🔹تنها در دهه 1340 در پی آغاز نهضت اسلامی آن امام عزیز، می بینیم که درباره سلسله جنبان حرکتهای سده پیشین، سید جمال الدین #اسدآبادی، ده ها کتاب و مقاله نوشته شده است و در آن سیل تهمت، پیرایه و ناسزا به سوی آن شخصیت بزرگ اسلامی سرازیر گردیده است. و آنگاه که سوابق نویسندگان این کتابها و مقاله ها مورد بررسی قرار می گیرد، روشن می شود که بیشتر آنان ساواکی، ماسونی و کمونیست بوده اند و کمتر کسی از این دست نویسندگان را می توان یافت که سر در آخور غرب و شرق نداشته باشند. انگیزه آنان از آن هجوم قلمی و تبلیغاتی به سید جمال، زمینه سازی برای به زیر سوال بردن امام بزرگوار و قیام خونبار 15 خرداد 42 و پیشگیری از اوج و گسترش آن قیام اسلام ملت ایران بوده است.
🔸در این میان، دردمندانه، باید گفت که در حوزه های علمیه و در مجامع علمی اسلامی، علم تاریخ و نگارش آن، جایگاهی ندارد.
🔹در این مراکز، نه تنها #مورخ و #تاریخنویس کمتر یافت می شود، بلکه کشش به مطالعه تاریخ و سیر در سرگذشت گذشتگان، هرگز وجود ندارد. در صورتی که تاریخ از دیدگاه قرآن کریم، منبع تفکر، درس عبرت برای خردمندان، نمایانگر حقایق، نشان دهنده فرجام جنایت کاران و ناباوران آیات الهی می باشد. و می بینیم که زینب کبرا، صدیقه صغرا (سلام الله علیها) در راه رساندن حماسه عاشورا به ابناء بشر و به همه نسلها، به اسارت تن در می دهد و رنجنهای فراوانی تحمل می کند.
🔸اگر در حوزه های علمیه و مجامع روحانی، ارزش و اهمیت تاریخ نگاری شناخته می شد و علل و اسباب شکست ها، ضعف ها و لغزشهای گذشتگان به درستی مورد ارزیابی قرار می گرفت؛ تاریخ نگاری در انحصار #ماسونها و #کمونیستها در نمی آمد و امروز عناصر مرموزی که به ولایت فقیه اعتقاد ندارند و دین را از سیاست جدا می پندارند و بر این باورند که حکومت اسلامی تنها به دست حضرت ولی عصر (عجل الله فرجه) می تواند بنیان یابد و نیز آن دسته از خودباختگی که تز «اسلام منهای روحانیت» را دنبال می کنند هیچگاه نمی توانستند – همانند دوران مشروطه – خود را در پشت چهره مقامات روحانی پنهان سازند و در راه کنار زدن علما و روحانیان از صحنه و شعله ور ساختن آتش اختلاف توطئه کنند. اگر به فرمان قرآن کریم گوش فرا داده می شد و سرگذشت گذشتگان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گرفت. امروز سرمایه داران تبهکار، روحانی نماهای نابکار و روشنفکر مأبهای جنایت کار نمی توانستند بازیگر میدان باشند و انقلاب اسلامی و ارزشهای آنرا به خطر اندازند.
🔹در دوران مشروطه این سه دسته مرموز دست در دست یکدیگر دادند و در آن برهه که رهبران مشروطه به قم هجرت کرده بودند، از فرصت بهره سوء گرفته توده ها را به درون #سفارت_انگلستان کشاندند و نهضت عدالتخواهی را به بیراهه سوق دادند.
🔸امروز نیز این سه باند مرموز را می بینیم که در کنار یکدیگر ایستاده در راه آسیب رساندن به انقلاب اسلامی و کشاندن فرزندان انقلاب به کژ راهه به توطئه نشستهاند و برآنند که انقلاب اسلامی را زیر پای شیطان بزرگ ذبح کنند و من از شر آنها به خدا پناه می برم و از امام بزرگوارم استمداد میکنم.
🔹پدر عزیز و بزرگوارم
حضرتعالی خود آگاهید که سرمایه داران در درازای تاریخ هماره رویاروی #آئینالهی ایستاده بودند و از هیچ توطئه خیانت باری علیه راست قامتان تاریخ و رادمردان الهی کوتاهی نورزیدند. با پیامبران خدا جنگیدند، درب خانه عزت را بستند و خاندان عصمت و طهارات را خانه نشین کردند و به شهادت رساندند. بسیاری از حرکتها و نهضتها را با شکست روبرو ساختند. و امروز نیز باید گفت #آخرین_پایگاه_شیطان بزرگ برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران به شمار می آیند. اگر مبارزه ای قهرآمیز، همه جانبه و ریشه ای با آنان انجام نگیرد، انقلاب اسلامی در معرض خطری جدی و بنیانکن قرار می گیرد در آینده در برابر هجوم همه جانبه «مترفین» و زراندوزان، بی دفاع می ماند و رسالت مقدس اسلامی به پایان نمی رسد.
🔸بسم الله الرحمن الرحیم
یاایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس صدق الله العلی العظیم.🔹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📌#نامه تاریخی حجت الاسلاموالمسلمین سید حمید #روحانی به حضرت #امام (ره) مورخ ۱۳۶۷٫۱۱٫۱۱
💢بخش سوم:
🔹امام عزیز و بزرگوارم
#فرزندان_انقلابی و پاکباخته شما تا دیروز گرفتار مشتی #روحانینماهایی بودند که آنان را به جرم مبارزه با شاه، آمریکا و انگلیس تکفیر می کردند و مورد نکوهش قرار دادند و اعتقاد داشتند که اگر آمریکا و انگلیس نباشند اسلام از میان میرود!!
امروز نیز گرفتار همین روحانی نماها هستند که مبارزه با سرمایه دارها و مترفین را با گرایش به «مارکسیسم» مساوی می پندارند! و برآنند هر صدائی را که علیه سرمایه دارها بلند شود در سینه خفه کنند!
🔸کتابهایی با تحلیل ماتریالیستی و الحادی در #نظام_جمهوری_اسلامی چاپ و پخش می شود و در آن اسلام و روحانیت مورد هتک قرار می گیرد و صدای اعتراض علیه آن به گوش نمی رسد. لیکن اگر سطری بر ضد سرمایه دارها و سرمایه داری در کتابی یا مقاله ای نوشته شود، فریاد و اسلاما گوش فلک را کر می کند.
🔹راستی این درد را چگونه توان تحمل کرد که در برخی از کتابهای درسی دانشگاه ها و مدارس که در #نظام_جمهوری_اسلامی تدوین شده است مطالبی دروغ، تحریف شده و دور از واقعیت آورده شده است آیا رواست که جوانان دانشجو و دانش آموز ما در نظام جمهوری اسلامی نیز ناگزیر باشند تاریخ دروغ و تحریف شده را بیاموزند؟ به نظر می رسد دستهای مرموزی در کار است تا در شرایط فعلی که نمی توانند قدرت را از روحانیت سلب کنند عالمان دینی، متفکران اسلامی و پژوهشگران وفادار به انقلاب اسلامی را به کارهای اجرائی وادارند و از کارهای علمی فرهنگی، فکری و تحقیقاتی دور کنند و فرهنگ جامعه را طبق اندیشه های انحرافی جهت دهند و از حاکمیت فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) پیشگیری کنند.
🔸با وجود پژوهشگران صادق و قلم به دستان متعهد در حوزه های علمیه و دانشگاه ها، چرا باید تدوین کتابهای درسی و تاریخی برعهده عناصری گذاشته شود که بافت فکری آنان با فرهنگ قرآن بیگانه است و انقلاب اسلامی نتوانسته است دگرگونی فکری در آنان پدید آورده هنوز تاریخ را با دید فراماسونری و ماتریالیستی تحلیل می کنند و برخی از آنان نیز برآنند که نگذارند چهارچوبی را که ماسونها و کمونیستها برای تدوین تاریخ ساخته اند، شکسته شود و تاریخ از زبان توده ها رقم زده شود.
🔹لیکن علیرغم این گونه تلاشها و #توطئههای_شیطانی و بیتفاوتیهای برخی از مسئولان و دست اندرکاران در برابر تاریخ انقلاب اسلامی، فرزندان روحانی شما که از مکتب انسان ساز و قهرمان پرور آن امام بزرگ، درس اخلاص، پایداری و استقلال فکری فراگرفته اند، برآنند که در راه تدوین تاریخ انقلاب اسلامی از زبان توده ها و «پابرهنگان مغضوب قدرتها و ابرقدرتها» با همه نیرو و توان بکوشند و به یاری خداوند متعال با پشتیبانی آن امام بزرگوار هرگز اجازه ندهند که #تاریخ_انقلاب_اسلامی نیز به دست دشمن نوشته شود. و نیز با بازنگری در تاریخ گذشته بیگانه زدگانی را که قلم های خویش را در راه تحریف تاریخ و در تاریکی نگاه داشتن توده ها به کار برده اند رسوا سازند و واقعیت های تاریخی را از لابلای دروغپردازیها پشت هم اندازیها، شایعه سازیهای تحریف گران تاریخ بیرون بکشند و آشکار سازند. یقین است که دعاهای خیر آن عارف سالک و فقیه زاهد و مجاهد، بدرقه راه ما می باشد و این پاک باختگان را در پیمودن راه درست و صراط مستقیم هدایت خواهد کرد.
انشاءالله
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
ادام الله ظلکم علی روس الانام
فرزند روحانی شما – سید حمید روحانی ۱۳۶۷٫۱۱٫۱۱
🇮🇷 @IRANeMOASER
وحدت حوزه و دانشگاه، بزرگترین پیروزی
🔻#صحیفه_خوانی | 12 بهمن
«...من بزرگترین #پیروزی را آشتی بین #دانشگاه و مدارس علمی [حوزه های علمی] می دانم. اگر ما هیچ پیروزی پیدا نکرده بودیم الاّ همین معنا که بین #دانشگاه و طبقۀ# روحانی نزدیک کردیم و #تفاهم حاصل شد ... و این دست خیانتی که سالهای طولانی جدایی انداخته بود بین این دو طبقه قطع شد. و بحمدالله ، هم #روحانی فهمید که دانشگاهی آنچه اجانب گفته اند نبود و هم طبقۀ #جوان و دانشگاهی فهمیدند که #روحانی آنطور که برای اینها توصیف کرده بودند نبود. آنها می خواستند که #ملت را از هم جدا کنند و تمام هستی ملت را ببرند، و خود ملت [را] باز به هم ریزند ـ اختلاف با هم ـ از مصالحشان غافل باشند. شما ملت #ایران ثابت کردید که با #وحدت_کلمه، یدِ اجانب، دست آنها را قطع کردید؛ دست این شاه #ظالم، دست این محمدرضای ظالم را که می خواست تمام هستی ما را به باد فنا بدهد قطع کردید...»( 12 بهمن 57، صحیفه امام، ج 6، ص 21و22)
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۱۳ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۱۳ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۱۳ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خطرهایی که امروز انقلاب اسلامی را تهدید میکند
✳️به مناسبت ایامالله دهه فجر
🔹تاریخنگار انقلاب اسلامی حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی:
«خطری که امروز انقلاب ما را تهدید میکند فریبکارانی هستند که نظریات و منویات مقام معظم رهبری را با ترفندها و نقشههای خودشا نادیده میگیرند و سعی میکنند مقام معظم رهبری را کنار بزنند.
خطر امروز #سند_2030 است که با آن میخواهند نقشه 150 ساله #فراماسونها را اجرا کنند...»
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🇮🇷 @IRANeMOASER
🔰یک تفاوت اساسی: ایرانِ تحت سلطه | ایرانِ مستقل
⏬نگاهی کلاننگر به دستاوردهای راهبردی انقلاب اسلامی در گام نخست/1
دستاوردهای سیاسی
🔹 از جمله مهم ترین دستاوردهای داخلی می توان به «#کسب_استقلال از قدرت های بیگانه»، و «#قطع_وابستگی به غرب و شرق»، اشاره کرد.
🔸ایران پیش از انقلاب در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و... نه تنها وابسته به قدرتهای بزرگ استعماری بود، بلکه فراتر از آن، به واقع تحت #سیطره و #سلطه آنان قرار داشت.
🔹با پیروزی انقلاب اسلامی آنگونه که مردم در کوران مبارزات و راهپیمایی های انقلابی تصریح کرده بودند، «نظام نوپای ایران -با وجود مخالفت #دولت_موقت و لیبرالهای حاکم- بر محور «قطع همه وابستگی ها» شکل گرفت، این سیاست به دلیل رفتار خصمانه قدرتهای سلطه گر –به ویژه در اعمال تحریم ها- به سرعت اجرایی گردید.»
🔸 گرچه همان #لیبرال_های_وطنی در سالهای بعد و با رخنه در ساختارهای سیاسی-راهبردی و تصمیم ساز جمهوری اسلامی تلاش کردند به مقابله تئوریک با مسأله استقلال سیاسی بپردازند و نفی استقلال را مقدمه ای برای جهانی شدن ایران تلقی کنند.
🔹موضوعی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت اللّه خامنه ای به شدت مورد نقد قرار گرفت. ایشان حداقل در دو مرحله به صورت علنی به انتقاد از «#تئوری_سازی در نفی استقلال ایران» پرداختند.
🔸در مرحله اول در سالگرد ارتحال امام خمینی و در اجتماع مردم حاضر در مرقد مطهر امام، چنین فرمودند:
« متأسفانه کسانی هستند که #تئوری_سازی می کنند برای نفی استقلال کشور، استقلال را گاهی به انزوا معنا میکنند، گاهی به این عنوان که امروز استقلال کشورها یک ارزش به حساب نمی آید، قلمزنی میکنند و حرف میزنند. این حرفها هم در بین جامعه پخش میشود. کسانی این جوری حرکت میکنند. این یک #غلط_بزرگ، یک خطای بسیار مهم و خطرناک است. امام معتقد به استقلال کشور بود، معتقد به رد سلطه ی [بر] کشور بود. دشمن ما در طول این سالها، بسیاری از فعالیتهای که علیه کشور ما و ملت ما کرده است برای این بود که خدشهای در استقلال به وجود بیاورد؛ چه با #تحریم، چه با #تهدید، اینها استقلال را هدف گرفتهاند. باید همه هوشیار باشند، بدانند که هدفهای دشمن چیست.»
🔹در جای دیگر، ضمن انتقاد صریح از جریان نافی استقلال ایران، تولید آثار علمی با چنین رویکردی را مایه تعجب برشمارده، چنین فرمودند:
« حالا کتاب مینویسند برای ردّ استقلال! انسان واقعاً تعجّب میکند که چطور، افرادی رویشان می آید این حرفها را امروز بزنند. دزدی میآید سر گردنه، جلو کاروان را میگیرد، به زور از آنها مطالبهای هست و نیستشان را می کند؛ یک نفر هم بگوید بله، امروز مصلحت این است که ما برویم جزو ایشان؛ هرچه میفرمایند عمل کنیم! این حرف زدن در نفی استقلال، یک چنین چیزی است. عرض کردیم استقلال، آزادی در ابعاد یک ملّت است. از آزادی به اسم دفاع می کنند، استقلال را میکوبند. استقلال یعنی آزادی؛ منتها نه آزادی یک شخص، آزادی یک ملّت از تحمیلها، از توسری زدنها، از عقب نگه داشتنها، استثمارها، از تسمه از گرده ملّتها کشیدنها؛ یک ملّت، از این چیزها که آزاد شد میشود مستقل.»
🔸تأسیس یک نظام #مردم_سالار_دینی(نظام جمهوری اسلامی) در ایرانِ انقلابی، دستاورد مهم دیگر بود که در روز 12 فروردین 58 و با رای اکثریت قریب به اتفاق مردم، در ایران مستقر گردید. تدوین و تصویب #قانون_اساسی نیز –باهمه کارشکنی های گروه های مختلف- دقیقاً در فاصله نه ماه پس از ورود امام خمینی به ایران تصویب شد و در نوع خود دستاورد بسیار بزرگی برای یک جامعه انقلابی محسوب می شود.(انقلاب نامه، ص۳۸۲-۳۸۲)
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🇮🇷 @IRANeMOASER
به توپ بستن مجلس.pdf
14.72M
🔴نقش مرموز تقی زاده در ماجرای به توپ بستن مجلس
🔹دولتهای مستبد از جمله دولت #محمدعلی_شاه_قاجار هیچگاه دل خوشی از مردمسالاری نداشتهاند اما آیا در ماجرای به توپ بستن مجلس در عهد قاجار، تنها عامل محمدعلی شاه و روسیه بود؟
🔸با توجه به گرایش محمدعلی میرزا به روسیه و همچنین تمایلات وی به علما، انگلستان طبق سیاست دیرین خود : «تفرقه بینداز و حکومت کن» بر آن شد به دست مهرههای خود میان محمدعلی میرزا و مشروطهخواهان - و به ویژه علمای اسلامی- بدبینی، دشمنی و درگیری پدید آورد.به عالمان دینی و مشروطهخواهان بباوراند که محمدعلی میرزا اندیشه #براندازی_نظام_مشروطه را دارد و از آن سو برای نامبرده نیز جا بیندازد که مشروطهخواهان با تاج و تخت او سر ستیز دارد و برای از میان برداشتن او به توطئه نشستهاند.
🔹این مأموریت را #مهرههای_انگلیسی بر دوش گرفتند و سرکرده این توطئهگرها نیز #تقیزاده بود که با تحریک #انجمن_تبریز و خطدهیهای پشتپرده سفارت انگلستان، آتشبیار معرکه به شمار میرفت و پیوسته با انجمن تبریز در ارتباط بود و نقشهها و برنامهها و به گفته کسروی کسروی «آگاهیها را به تبریز داد.» و در نهایت کار به آنجا رسید که مجلس به توپ بسته شد و نقشههای انگلیسی به سرانجام رسید.
🔻برای مطالعه کامل ماجرای بمباران مجلس و دیدن نکات کمتر گفته شده بخوانید:
🖇نهضت مشروطه، محمدعلی میرزا و بمباران مجلس (بازشناسی نقش جریانهای غربگرا در سقوط مشروطه اول)-حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی
🇮🇷 @IRANeMOASER
📸اطلاعنگاشت: بخشی از دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری
🔹1. تبدیل #رهبری_دنیایی به رهبری الهی
🔸2. ارائه الگوی #مردمسالاری_دینی
🔹3. #حاکمیت_ارزشهای_دینی و معنوی در عصر غلبه زر و زور بر دیگر ارزشها
🔸4. #شکست_طلسم جدایی دینداری و تجددخواهی
🔹5. قطع دست بیگانگان و چپاولگران از #ثروت_ایرانیان
🔸6. برچیدن بساط #خیانت_مرتجعین و شبهروشنفکران
🔹7. نهادینهسازی #استقلال و #آزادی_اسلامی در کشور ایران
🔸8. احیای هویت ملی-اسلامی در ملت ایران
🔹9. ایجاد اعتماد به نفس و #خودباوری در ملت ایران
🔸10. ایجاد #جرأت و جسارت در مسائل علمی
🔹11. #پرورش_استعدادها و ترویج روحیه خودآگاهی
🔸12. ایجاد #انقلاب_علمی و رشد توسعه علم و فناوری
🔹13. گسترش #روحیه_تحقیق و شکوفایی استعداد انسانی
🔸14. تربیت #انسانهای_صالح به عنوان فتحالفتوح انقلاب
🔹15. تبیین و احیای منزلت و شأن #زن_مسلمان
🔸16. ایجاد #وحدت شیعه و سنی
❇️برگرفته از کتاب: انقلابنامه ص379
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🇮🇷 @IRANeMOASER
📸اطلاعنگاشت: برخی از دستاوردهای بینالمللی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری
🔹1. ابطال #نظریههای_مادیگرایانه و الحادی در تبیین و تفسیر انقلابها
🔸2. ارائه تلقی و فکر جدید مبتنی بر #توحید و تکریم انسان و عدالت اجتماعی به جهانیان
🔹3. اثبات امکانپذیر بودن تشکیل جامعهای مبتنی بر #عدالت و #معنویت
🔸4. #احیای_امید در دنیای اسلام و عرب نسبت به شکستپذیری استکبار و صهیونیسم
🔹5. ایجاد پویایی در ملتها و مشکلآفرینی برای #استکبار_جهانی
🔸6. دمیدن #روحیه_گستاخی_و_جسارت به ملتهای منطقه در برابر قدرتهای بزرگ
🔹7. قوتیابی #جبهه_حق در برابر جبهه باطل
🔸8. تغییر #نقشه_سیاسی_جهان و ظهور عصر خمینی
🔹9. بیداری #امت_اسلام و تلاش در جهت تعیین سرنوشت خویش و دفاع از اسلام
🔸10. ایجاد #اعتماد_به_نفس در امت اسلامی
🔹11. خلق فرهنگ رویآوری و تمسک به #اسلام و #قرآن
🔸12. احیای #عزت_اسلامی برای مسلمین جهان
🔹13. تغییر #معادلات_قدرت در غرب آسیا و جهان
🔸14. ارائه #الگوی_مبارزه به جنبشهای آزادیبخش در جهان
❇️برگرفته از کتاب: انقلابنامه ص380
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🇮🇷 @IRANeMOASER
مقدمه - روزگار قائم مقامی.mp3
18.29M
⭕️کتاب صوتی #روزگار_قائم_مقامی/1
⁉️در روزگار قائممقامی چه حوادثی رخ داد؟
🔹در بخش مقدمه از کتاب صوتی روزگار قائممقامی، حوادث برجسته در زمان قائممقامی آقای حسینعلی منتظری را خواهید شنید.
نویسنده کتاب در این بخش توضیح داد که چگونه انتشار صوت جنجالی آقای منتظری در سال 1396 جرقه نگارش این کتاب را زد.
نکته
پاورقیهای جذاب و کمتر شنیده شده این قسمت را از دست ندهید.
❇️انتشار کتاب صوتی روزگار قائممقامی هر شب ساعت 22:00
✳️به مناسبت #ایام_الله_دهه_فجر
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۱۴ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۱۴ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۱۴ بهمن ۱۳۵۹
🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️انقلاب علمی در عصر جمهوری اسلامی
⏬نگاهی کلان نگر به دستاوردهای راهبردی انقلاب اسلامی در گام نخست/2
🔻دستاوردهای علمی
🔹یکی از مهم ترین محورها در کارنامه انقلاب اسلامی مسأله دستاوردهای علمی است که نشانه ای روشن از اثبات #کارآمدی این نهضت دینی و مردمی تلقی می شود. اهتمام انقلاب اسلامی بر ترویج آموزش های همگانی نخستین گام در این زمینه بود که با تأسیس «نهضت سواد آموزی» به فرمان امام خمینی در تاریخ ۷ دی ۵۸ صورت پذیرفت.
🔸 بر اساس آمار رسمی در هنگامه پیروزی انقلاب، ۶۹درصد مردم ایران فاقد تحصیلات اولیه بودند.
🔹جامعه ایران در همه سال های پس از پیروزی انقلاب به مسأله #تولید_علم و پیشرفت های علمی اهتمام ورزید و با گسترش فضای آموزش عالی، بر اساس آمار رسمی سازمان یونسکو، امروز ایران اسلامی با سن امید به تحصیل 13-16 سال، نرخ سواد جوانان 95-99 درصد، نرخ سواد بزرگسالان 85-95درصد و نرخ تحصیلات زنان57-55درصد، از چهار پنجم کشورهای جهان پیش روتر است.
🔸این درحالی است که نرخ سواد در ایران پیش از انقلاب، تنها 28 درصد بوده است! پیشرفت های علمی-فناوری ایران منجر شد که کشور در حال حاضر در بسیاری از علوم و فنون راهبردی در جزو ده کشور برتر جهان قرار گیرد.
🔹 علوم هسته ای، دانش فضایی، #سلول_های_بنیادین، فناوری نانو، علوم پزشکی، تنها برخی از عرصه های آشکار از پیشرفت های علمی-فناوری ایران است که همه محافل معتبر بین المللی به آن اعتراف دارند. بر اساس اعلام رسمی سازمان «ساینس متریکس» بخش تجارت، نوآوری و مهارت دولت انگلستان و اسپینگر، ایران در طی 30 سال گذشته در حوزه علوم و فناوری 4/14 درصد رشد داشته که در مقایسه با جایگاه 52 جهانی در قبل از انقلاب، امروز در ردیف 16 جهان در #تولید_علم قرار دارد.
🔸پیشرفت های علمی-فناوری به عنوان یکی از #اهداف_راهبردی_ایران_اسلامی در سندهای بالادستی (از جمله سند چشم انداز بیست ساله) نیز مورد ملاحظه و مطالبه قرار گرفته و از این حیث، از منظر رهبری انقلاب اسلامی و محافل علمی داخلی، هیچ حد یقفی برای آن متصور نیست! (انقلاب نامه،ص۳۸۳)
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🇮🇷 @IRANeMOASER
حکم تشکیل دولت موقت به آقای مهدی بازرگان
(حکمی که امام قلباً با آن مخالف بود)
🔻#صحیفه_خوانی | 15 بهمن
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
6 ربیع الاول 1399
جناب آقای مهندس مهدی بازرگان
🔸بنا به پیشنهاد شورای انقلاب، بر حَسَب حق شرعی و حق قانونی ناشی از آرای اکثریت قاطع قریب به اتفاق ملت ایران که طی اجتماعات عظیم و تظاهرات وسیع و متعدد در سراسر ایران نسبت به رهبری جنبش ابراز شده است، و به موجب اعتمادی که به ایمان راسخ شما به مکتب مقدس اسلام و اطلاعی که از سوابقتان در مبارزات اسلامی و ملی دارم، جنابعالی را بدون در نظر گرفتن روابط حزبی و بستگی به گروهی خاص، مأمور تشکیل دولت موقت می نمایم تا ترتیب ادارۀ امور مملکت و خصوصاً انجام رفراندم و رجوع به آرای عمومی ملت دربارۀ تغییر نظام سیاسی کشور به جمهوری اسلامی و تشکیل مجلس مؤسسان از منتخبین مردم جهت تصویب قانون اساسی نظام جدید و انتخاب مجلس نمایندگان ملت بر طبق قانون اساسی جدید را بدهید.
🔹مقتضی است که اعضای دولت موقت را هر چه زودتر با توجه به شرایطی که مشخص نموده ام تعیین و معرفی نمایید.
کارمندان دولت و ارتش و افراد ملت با دولت موقت شما همکاری کامل نموده و رعایت انضباط را برای وصول به اهداف مقدس انقلاب و سامان یافتن امور کشور خواهند نمود.
موفقیت شما و دولت موقت را در این مرحلۀ حساس تاریخی از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
روح الله الموسوی الخمینی
(15 بهمن 57، صحیفه امام، ج 6، ص 54و55)
◀️ پی نوشت :
احترام به ساختار حاکمیتی اصلی ثابت در سیره حکومتداری امام خمینی (ره) بود و تا جایی که اصل انقلاب اسلامی در خطر نبود از اعمال نظر شخصی خود اجتناب می کردند.
نمونههای روشن آن مواردی است که امام خمینی در نامه 68/1/6 به آن تصریح کردند از جمله نخست وزیری بازرگان، ریاست جمهوری بنی صدر و قائم مقامی منتظری که در تمام موارد نظر جمع را پذیرفتند.
🇮🇷 @IRANeMOASER
پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در عرصههای فرهنگی و نظامی
⏬نگاهی کلان نگر به دستاوردهای راهبردی انقلاب اسلامی در گام نخست/3
دستاوردهای فرهنگی، نظامی
دستاوردهای فرهنگی
🔹آنگونه که پیشتر نیز بیان شد، انقلاب ایران پیش از هر چیز، یک نهضت دینی و فرهنگی است با الگوبرداری مستقیم از حرکت های انبیاء الهی و از این منظر، نمی توان در قالب الگوهای انقلابپژوهانه مکتبی و فلسفی همه پیامدهای این چنین نهضتی را بررسی کرد.
🔸از جمله مهم ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی می توان به «تحقق آرمانهای والای اسلامی»، «رفع #اختناق از عموم مردم و به ویژه مسلمانان»، «#ایجاد_وحدت در میان اقشار مختلف جامعه ایرانی»، و... اشاره کرد.
دستاوردهای نظامی
🔹در عرصه نظامی نخستین کامیابی انقلاب اسلامی با حراست از امنیت داخلی (توسط کمیته های انقلاب) و حفظ حاکمیت بر تمامیت مرزی(با مقابله با جنبش های #جدایی_طلب) آغاز شد و پس از آن با تحمیل یک جنگ نابرابر توسط دشمنان خارجی، ایران با وجود فقدان امکانات نظامی و نیروی آموزش دیده کافی، در طولانی ترین جنگ قرن بیستم به پیروزی دست یافت و در این جنگ حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد.
🔸#آزادسازی_ظرفیت های انقلاب اسلامی در عرصه #نیروی_انسانی و #عمق_راهبردی شعارهای معنوی انقلاب موجب شد که ایران در مدت کوتاهی در صنایع نظامی(از جمله موشک سازی) به پیشرفت های خیره کنندهای دست یابد و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهد. (انقلاب نامه، ص۳۸۴-۳۸۳)
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🇮🇷 @IRANeMOASER
🔰دولت موقت و ماجرای لغو قرارداد اف۱۴ها
🔻#ایستادگی آیتالله خامنهای در مقابل یک #خیانت_تاریخی
🔸پس از آنی که با شروع انقلاب اسلامی در برخی معاهدات رژیم سابق بازنگری جدی صورت گرفت.
🔹سخنگوی دولت موقت در یک مصاحبهی مطبوعاتی اعلام کرد که «قراردادهای تسلیحاتی با ایالات متحدهی آمریکا شامل خرید جنگندههای اف-۱۶ آواکس و ناوشکنهای جنگی که با حجم نزدیک به ۹ میلیارد دلار بود لغو شده است... یکسری قراردادهای دیگر با مستشاران نظامی آمریکا بسته شده بود که آنها نیز لغو شده است.(روزنامه کیهان، ۲۰ مرداد۱۳۵۸، ش ۱۰۷۷۹)
🔹وی همچنین اینگونه استدلال می کند که این نوع هواپیماها به درد ما نمیخورد(همان)
🔸ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت نیز با بهانه تراشی واهی علت فسخ این معاهده را چنین بیان می کند: « وقتی که گزارشاتی که در مورد این هواپیماها تهیه شده بود بررسی شد، ما برخوردیم به این مسئله که تاکنون ایران ۵ میلیارد دلار بابت خرید این هواپیماها پرداخته و نگهداری آنها هرساله ۵۰۰ میلیون دلار خرج برمیدارد. یعنی ظرف ده سال ۵ میلیارد دلار به میزان قیمت این هواپیماها افزوده میشود... و سیستم پرواز این هواپیما بسیار پیچیده است و حتی موشکهایی که این هواپیما حمل میکند (فونیکس) هنوز آزمایش نشده و بهطور کلی به کار انداختن این هواپیماها برای خود آمریکا هم بسیار مشکل است و اگر دولت ایران بخواهد اینها را به کار بیندازد حداقل به چهارصد مستشار آمریکایی برای آموزش خلبانها نیاز داریم... با در نظر گرفتن گرانی بیش از حد این هواپیماها این که هر ساعت پروازش برای ایران ۱.۵ میلیون دلار خرج برمیدارد و ثانیاً نگه داشتن این هواپیماها باعث وابستگی شدید ما خواهد شد، دولت تصمیم گرفته این هواپیماها را به آمریکا یا هر دولت دیگری که حاضر باشد بفروشد(۱۳مرداد۱۳۵۸، روزنامه کیهان، ش ۱۰۷۸۴)
🔹یکی از نخستین و شدیدترین واکنشها را حضرت آیتالله خامنهای از خود نشان دادند. ایشان که آن زمان معاون وزیر دفاع در امور انقلاب و عضو شورای انقلاب بودند در گفتوگویی در مشهد به تبیین ابعاد مختلف ماجرا پرداختند:
«مسئلهی لغو قراردادهای نظامی مسئلهای نیست که به این آسانی بتوان دربارهی آن تصمیم گرفت. درست است که ما قصد نداریم که مثل دوران گذشته ژاندارم منطقه باشیم و قصد نداریم که حافظ منافع ابرقدرتها باشیم اما بههیچوجه جایز نمیدانیم که با وجود دشمنان سوگندخوردهی خود در منطقه و دولتهای ارتجاعی وابسته به #امپریالیزم غافل بمانیم. ما به نیروی دفاعی کاملی نیازمندیم حتی برای جلوگیری از تجاوزات امپریالیزم که بهآسانی با حضور دولتهای غاصب در منطقه قابل تصور است لازم است که ما قدرت تهاجمی نیز داشته باشیم.»(27مرداد 1358 روزنامه کیهان)
🔹 این «#قدرت_تهاجمی» مورد قبول دولت موقتیها نبود. حضرت آیت الله خامنه ای بعدها اینگونه تعریف می کنند: «اف۱۴هاى ما اگر بعد از انقلاب بهوسیلهى یک عناصرى فروش مىرفت، همانطور که مىخواستند هم بفروشندش دیگر، زمزمهاش را راه انداختند که ما اف۱۴ مىخواهیم چکار کنیم، تهاجمى است، ما اهل تهاجم نیستیم؛ آمریکائى است، ما با آمریکا بدیم. حالا کى مىگفت این حرفها را؟ آنهائى که با برژینسکى ملاقات مىکردند.»
🔸رهبر انقلاب اسلامی سالها بعد از #ساده_انگاری سران دولت موقت اینگونه سخن به میان می آورند : من خبر شدم که یکی از رجال دولت موقّت آن روز گفته است این افچهاردههایی که رژیم طاغوت خریده به درد ما نمیخورد، میخواهیم چه کار کنیم این افچهاردهها را! پس بدهیم بهشان. آنجا خب ما ایستادیم، هیاهو کردیم، مصاحبه کردیم و مقابله کردیم، جرئت نکردند این کار را بکنند؛ میخواستند پس بدهند. چند صباح بعدش، جنگ ایران و عراق پیشامد کرد. (۱۳۹۵/۱/۱۱)
🔹 البته بعدها خطری که البته نه با #تجاوز_آمریکا که با #جنگ_نیابتی صدام علیه نظام جمهوری اسلامی و حدود سیزده ماه بعد بر ملت ایران با چشمِ سر دیده شد. به این ترتیب بود که با همهی توان به صحنه آمدند و هم از طریق رسانههای عمومی به آگاهسازی ملت پرداختند و هم در شورای انقلاب برای جلوگیری از این اتفاق خطرناک کوشش کردند. حضرت آیتالله خامنهای دربارهی این کوششها میگویند:
🔸«زمزمهاش را راه انداختند که اف۱۴ها را بفروشند؛ ما به فضل الهى همان وقت مطلع شدیم، یک موضعگیرى قرص کردیم، گفتم هر کس اسم این کار را بیاورد خائن است، فهمیدند که نه، نمىشود این کار را کرد. حالا اگر آمده بودند و فروخته بودند، شما امروز چه قضاوتى دربارهى آنها داشتید؟...کسى شک نمىکند که آنها با این مردم بد کردند؛ آگاهانشان خیانت کردند،ناآگاهانشان اگر ناآگاهى داشته باشند خلاف کردند.»(۱۳۶۴٫۱۲٫۲۴)
منبع:دوگانه جهل-خیانت؛ از ۵۸ تا ۹۵/دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای ۹۵٫۱٫۲۱
🇮🇷 @IRANeMOASER
بيان ويژگي هاي امام خميني در رهبري نهضت اسلامي و اقدامات نخستين ايشان در فرانسه.mp3
5.95M
❇️نقش #رهبری امام خمینی(ره) از فرانسه
🔹بازخوانی وقایع نهضت امام خمینی به کلام تاریخ نگار انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی
✳️به مناسبت ایامالله دهه فجر
🔸امام خمینی به نمایندگان رییسجمهور فرانسه قاطعانه گفتند وظیفه خود میدانم که از ملتم دفاع کنم و اگر هیچ کشوری من را راه ندهد از این فرودگاه به آن فرودگاه می روم و #رسالتم را دنبال می کنم
⁉️چرا رئیسجمهور فرانسه نتوانست علیه امام خمینی قدس سره الشریف اقدامی کند؟
⁉️ماجرای رهبرتراشیهای آمریکا در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی چه بود؟
#دهه_فجر
#عید_انقلاب
#امام_خمینی
🇮🇷 @IRANeMOASER
📸ملی-مذهبیهای سانسورچی!
🔹حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: پس از پیروزی انقلاب امام در یکی از سخنرانیهایش در جملهای اشاره به ملی ـ مذهبی ها کرده بود که #قطبزاده، مدیر عامل وقت #صدا_و_سیما، آن را سانسور کرد!
🔸 امام می توانست او را به سادگی تنبیه و یا عزل کند اما در این مسئله تنها حرفی که زد این بود که به آقای قطبزاده بگویید یا سخنرانی من را از صدا و سیما پخش نکند، یا اگر پخش می کند، #سانسور_نکند!
🇮🇷 @IRANeMOASER