هدایت شده از من ایرانی می خرم
فوتبال ایران اسپانیا رو دیدی؟
یه ایرانی میتونی پیداکنی بگه چون اسپانیا قهرمان جهانه و بهترین و با کیفیت ترین بازیکنهای دنیا رو داره من طرفدارشم؟
چون بازیکن های محبوب رئال و بارسلون تو اسپانیا بازی میکنن تشویقش میکنم و دوست دارم ایران رو ببره؟
محاله یه ایرانی پیدا کنی اینطوری بگه
حتی طرفدار معمولی هم نمیتونی پیدا کنی، همه متعصبانه و غیرتمندانه طرفدار ایران بودن، بعضی جاهای بازی داد می زدن، حرص میخوردن و رگ گردنشون میزد بیرون، اصلا غیرت و تعصب رو می شد تو همه مردم دید
🔻ولی الان میخوام یه واقعیتی رو بهت بگم
خیلی وقت ها بوده تیم ایران با یه تیم خارجی بازی کرده ولی تو و خیلیای دیگه چون تیم خارجی قوی تر بود طرفدارش بودید
حمایتش کردید، تشویقش کردید، وقتی به ایران گل زد پریدید بالا
وقتی ایران حذف شد اصلا عین خیالتون هم نبود😔
میدونی کجا رو میگم؟
یکی دوبار نبوده، خیلی اتفاق افتاده براهممون
👈 مثلا وقتی تیم تولید کنندگان👚👖 پارچه و لباس ایرانی با تیم تولید کنندگان ترکیه باهم رقابت داشتن، و هر کدوم که ازش بیشتر خرید می شد برنده می شد و تو رفتی جنس تُرک خریدی چون کیفیتش بهتر بود
و این باعث شد کارگاه ها و کارخانجات تولیدی ایران از گردونه رقابت حذف شدند، تعطیل شدن و اعضای تیم ملی تولیدگنندگان که پدران، برادران و مادران خودمون بودن بیکار و ورشکسته شدن
ما در خریدهامون متعصبانه برخورد نکردیم
الان بحث هایی که تو هر محفل و مجلسی هست اینه که تیم ملی فوتبال ایران چقدر قوی شده و درسطح قهرمانان جهان بازی میکنه، میدونی چرا؟ چون ازش حمایت شد همه جوره
✅ دوست عزیز بسیاری از تولید کنندگان داخلی کیفیت محصولاتشون با برخی محصولات خارجی واقعا برابری میکنه، فقط به حمایت من و تو نیاز دارن
ما نمیگیم همه خرید های خونت رو ایرانی بخر نه
ولی اون محصولاتی که کیفیتش با مشابه خارجی برابری میکنه و یا فاصله کمی داره رو متعصبانه برو بگرد، پیدا کن و بخر و به دیگران معرفی کن
روی تیم ملی تولیدکننده کشور خودمون غیرت و تعصب داشته باشیم...
✍ حسین دارابی
#من_ایرانی_می_خرم
🆔 @manirani_mikharam
هدایت شده از من ایرانی می خرم
مشکلات امروزی در جامعهٔ ما نتیجه این است:
اگر چه من و تو همدردیم،
ولی همراه هم نیستیم…
#من_ایرانی_می_خرم @manirani_mikharam
❓از تاریخچه شروع فعالیت های پرورشی در مدارس ایران چه می دانید؟ در مطالب آتی قصد داریم تا این موضوع را بررسی کرده و به آسیب شناسی فعالیت های پرورشی در مدارس بپردازیم.
📍دیدگاه ها و تجربه های خود را با ما با اشتراک بگذارید.
🆔 @iranparvareshi
⏮آسیب شناسی فعالیت های پرورشی مدارس / قسمت اول
🔺مرادي در کتاب آسيبشناسي تربيت ديني، نوشته است که آموزشوپرورش پيش از انقلاب بر مفهوم Education (تعليموتربيت) استوار گشته که برخاسته از اخلاق ارسطويي بود. اين اخلاق منبعث از جامعة نخبهسالاري اشرافي بود که هيچگونه سازگاري با اخلاق اسلامي ندارد. پس از انقلاب بدون توجه به تفاوتهاي ماهوي مفهوم تربيتِ مستتر در Education با مفهوم تزکيه، امور تربيتي که مبتني بر اصل خدامحوري بود، براي پرکردن خلأهاي نظام آموزشي تأسيس شد. اين نهاد با کل نظام آموزشوپرورش وقت، ازنظر مبنايي متفاوت و در عمل هماهنگي نداشت. (مرادي، 1382، ص 21ـ 22)
🆔 @iranparvareshi
هدایت شده از من ایرانی می خرم
📜 پویش حمایت از دکتر مهدی گلشنی
✍️ حمایت از تداوم بهرهمندی از دکتر مهدی گلشنی، استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف و چهره ماندگار فیزیک خطاب به وزیر محترم علوم
🖌حمایت کنید:
fa.petitions24.com/dr_golshani
ایران پرورشی
⏮آسیب شناسی فعالیت های پرورشی مدارس / قسمت اول 🔺مرادي در کتاب آسيبشناسي تربيت ديني، نوشته است که آ
⏮آسیب های فعالیت های پرورشی مدارس/ قسمت دوم
🔸دانشمندان علوم اجتماعي معتقدند همواره براي ايجاد نهادي در جامعه، وجود يک نياز اساسي و استمرار آن نياز ضرورت دارد. نهاد امور تربيتي و درپي آن فعاليتهاي پرورشي در مدارس نيز بر همين اساس در پيکرة آموزشوپرورش نظام جمهوري اسلامي ايران شکل گرفته است.
🔸سابقة تشکيل امور تربيتي به پيش از انقلاب اسلامي بازميگردد. درواقع از سال ١٣٤١ و پيش از اينکه نام وزارت فرهنگ به وزارت آموزشوپرورش تغيير يابد، به تغيير فرهنگ و پرورش نسل جوان متناسب با اهداف انقلاب در اصطلاح سفيد شاه اقدام شده بود. سازمان پيشاهنگي و سازمان جوانان شيروخورشيد ازجمله نهادهاي تربيتي بودند که در جهت اين اهداف فعاليت ميكردند.
🆔 @iranparvareshi
📝کانال آموزش نویسندگی در تلگرام
👇
🌐 https://t.me/joinchat/AAAAAEMVTDp9eFhSHYTxKw
ایران پرورشی
⏮آسیب های فعالیت های پرورشی مدارس/ قسمت دوم 🔸دانشمندان علوم اجتماعي معتقدند همواره براي ايجاد نهادي
⏮آسیب های فعالیت های پرورشی مدارس/ قسمت سوم
🔸بعدها ادارة كل امور تربيتي و دو اداره امور فعاليتهاي برنامه و اداره امور اردوها و مسابقات هنري و درسي، همراه سازمان پيشاهنگي و سازمان جوانان شيروخورشيد مسئوليت پرورش دانشآموزان را عهدهدار شدند. مدارس، پس از پيروزي انقلاب اسلامي هم گرفتار فرهنگ غربي و ارزشها و سنتهاي شاهنشاهي و هم آماج حملات گروههاي سياسي بودند.
🔸در اين زمان، نهاد امور تربيتي در سال ١٣٥٨ تأسيس شد. درحقيقت، تأسيس اين نهاد پس از انقلاب به قصد حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي، ترويج ارزشها و معارف اسلامي، مبارزه با افكار انحرافي و مخربِ پس از دوران پيروزي انقلاب و با انگيزههاي سياسي همراه بود. مسائلي چون هنجارهاي رفتاري دانشآموزان و مهارتهاي زندگي، بعدها و با توجه به اقتضائات و اوضاع پيشآمده به ديگر فعاليتها و مسئوليتهاي امور تربيتي افزوده شد و درواقع در پيدايش اين نهاد نقشي نداشتند.
🔸اسناد و عملكرد اين نهاد در دهه نخست انقلاب اسلامي نشان ميدهد که امور تربيتي كاركردي سياسي داشته و وظيفه آن مبارزه با گروههاي سياسي مخالف انقلاب، بازماندگان رژيم سابق و نيز تأمين نيرو براي جبهه و جنگ بود؛ ازاينرو، با تثبيت نظام جمهوري اسلامي، حذف گروهكها و پايان جنگ اين وظيفه پايان يافت.
🆔 https://eitaa.com/iranparvareshi/200
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹ساعات پایانی روزسیزدهم شهریور است. از عصر تا این ساعات فرصت نشد تا این العفو نامه را رونمایی کنم. می خواهم در این ساعات پایانی روز سیزدهم شهریور از جناب ابوریحان بیرونی عذرخواهی کنم. از همهی کم لطفی هایی که در حقش کردم. ابوریحان جان! امیدوارم مرا ببخشی که تو را از بزرگترین دانشمندان مسلمان ایرانی در تمام دورانها، دانستهاند ومن هیچ وظیفهی خودم ندانستم که روزت را به جز گرامی داشت تقویم،جور دیگری هم گرامی بدارم، حال آنکه آوازه ی ملی گراییام گوش فلک را کرده. اما انگار قرار نیست از نامداران ایرانی شخص دیگری جز کوروش را هم بشناسم. البته اگر همان کوروش را هم شناخته باشم. سالهاست فیزیک درس می دهم، بدون اینکه یک بار برای دانش آموزانم گفته باشم که ابوریحان بیرونی اولین روش ساده اندازهگیری شعاع زمین را ابداع کرد. حالا خدماتت به عرصه نجوم و زمین شناسی هم که بماند. ابوریحان عزیزم! تازه اینها که چیزی نیست، عکسهای پروفایلم پر است از جملات قصار انیشتین، بدون اینکه هیچ رد و نشانی از شما، یا جناب بوعلی، ابن هیثم، صدرالمتالهین، غیاث الدین جمشید و ... باشد. تازه، این ها هم به کنار، خبر نداری عزیز دل! شما حضرات علمای ایرانی در بهترین حالت در پاورقیها و یا بخشهایی از کتابهای درسی دانشآموزان ایران معرفی شدهاید که عموماً حذف میشوند. عوضش ما همگی نیوتن، اهم، بور و انیشتن را خوب می.شناسیم. خیلی خوب.
ابوریحان عزیزم، ببخش اگر کامت تلخ شد. گفتم یک مقدار از اوضاع خودمان برایت گفته باشم، در پایان ملالی نیست جز دوری شما. راستی روزت مبارک. دوستت دارم.
✍ سهیلا ملک محمدی
🆔 @iranparvareshi
🌀یکی از مهمترین کارهای مربیان پرورشی میتواند برگزاری بزرگداشتهای خلاقانه برای مفاخر ملی باشد.
💞منتظر ایدههای شما هستیم.
🆔 @iranparvareshi