5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هجمه سعودی اینترنشنال به قهرمانان تیم ملی کشتی بعد از شکست در پروژه تحریم ورزش ایران؛ مزدوران سعودی از مدالآوری کشتیگیران دلخورند!
🔺️خبرنگار سعودی: دل مردم با طلای حسن یزدانی خوش نشد!
✅ @iransiasat_ir👈
🔴 داستان دبیرستان
حضور و سخنرانی اخیرم در دبیرستان دخترانهای را بهانهای قرار میدهم برای تجربهنگاری نحوه تعامل و تبیین برای جمعیت موسوم به دهه هشتادی و نودیها:
۱. ویژگی بارز و عمومی این جماعت، بیاطلاعی محض از مسائل و حصر در پیلهای به نام فضای مجازی و مشخصا اینستاگرام است. آنلاین بودن، خصیصه درلحظه زندگی کردن را نهادینه کرده و جامعنگری، دوراندیشی و حتی جمیع ارزشهای دینی و ملی را در تمام شؤن زندگی از آنان سلب نموده است. همچنین زیست و هویت مجازی، سلبریتیهای اینفلوئنسر را مرجع فکریشان ساخته و نتیجه آنکه شدیدا تحت تأثیر هنرمندان و ورزشکاران هستند.
۲. بچه دبیرستانیهای در ستیز با انقلاب، دو دستهاند؛ کسانی که والدین و معلمان انقلابی یا حداقل خنثییی دارند، و عدهای که والدین و معلمانشان خود ضدانقلاباند. طبیعتا تبیین برای این دسته که در محاصره فکری مثلث رسانه، خانه و مدرسه قرار دارند، مصداق آب در هاون کوبیدن است و حداقل نگارنده امیدی به نجاتشان ندارد. اما دسته اول که در محاصره قرار ندارند را میتوان در شرایط خاصی نجات داد که به شرح آن میپردازیم.
۳. گفتیم که دانشآموزان به طور طبیعی متأثر از رسانه، خانه و مدرسه هستند. بنابراین دو مسیر برای اصلاح ذهنیتشان نسبت به مسائل وجود دارد: یکی گفتگوی مستقیم با آنها و دیگری اصلاح منشأ تغذیه فکریشان (رسانه، خانه و مدرسه). طبیعتا برنامه گذاشتن برای محصلان کافی نیست و امکان ارتباط مستمر و همیشگی با آنان نیز اساسا وجود ندارد. برای مؤثر کردن تبیین، باید در حضور یا غیاب دانشآموزان، همزمان برنامههایی برای والدین و معلمان نیز داشت؛ در غیر این صورت همه رشتهها توسط آنان پنبه خواهد شد!
۴. حذف یا محدودسازی رسانههای مرجع، کار جهادگران تبیین نیست و اقدامی در حیطه حکمرانی و اکنون در هالهای از ابهام است.
کاری که ما میتوانیم در رابطه با ضلع نخست (رسانه) انجام دهیم اتصال آنان به رسانههای سالم و ارسال محتوای غنی است تا از مسیر یکسویه اطلاعات خارج شوند. برای اینجانب جالب بود که بچههایی که جسته و گریخته گزارشهای افشاگرانه صداوسیما از جعلیات ضدانقلاب را دیده بودند، تفاوت و فاصله آشکاری با دیگر همکلاسیهایشان در نگاه به مسائل داشتند. همینجا حکمت صداوسیما ستیزی دشمن و دروغگو نامیدن آن مشخص میشود: خارج نشدن مردم از پیله اخبار جعلی رسانههای معاند. راهکار مواجهه چیست؟ ضدارزش معرفی کردن نگاه بسته و یکسویه، و ارزش نامیدن مراجعه دو طرفه به منابع خبری.
۵. ارزشهای دیگری نیز میان این جماعت وجود دارد که کار را به شدت سخت میکند: عصیانگری، پهلویگرایی، مقابله با تبیینگر و انکار کور هرچه او میگوید. اینجا باید عصیان را برایشان قیام علیه پیشفرضهای غلط معرفی کرد، شجاعت را جسارت مخالفت با حلقه همکلاسیهای نادان تعریف نمود و انکار واقعیات و مستندات را ستیز با عقل و انسانیت ذکر کرد تا با تغییر نظام ارزشها، راه را برای تعامل و گفتگوی منطقی باز نمود.
۶. درخصوص پهلویگرایی نیز چند راهکار وجود دارد که مختصرا ذکر میگردد: اول. معرفی خصلت مشترک دیکتاتورهای سرنگون شده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و یکسانانگاری حامیان پهلوی و صدام و قذافی. دوم. نمایش فیلمهایی از آنچه شاه راجع به زنان گفت، دربار درباره شاه گفتهاند، فرح راجع به رفتار آمریکاییها با شاه بیمار بیان کرد، و آنچه اشخاص و رسانههای خارجی راجع به مفاسد و خیانات پهلوی و افتخارات و خدمات جمهوری اسلامی منتشر کردهاند.
۷. مدیران بسیاری از مدارس، مانع برگزاری جلسات تبیینی برای دانشآموزان هستند و احتمال «شلوغ شدن کلاس» و «اعتراض والدین» را دلیل یا بهانه میآورند. فارغ از آنکه این سیاست، ناشی از خطای مدیران مدارس است یا خیانت، کار اگر به خودشان واگذار شود، کاری از پیش نخواهند برد. این وزارت آموزش و پرورش است که باید با اهرم حکمرانی، مدیران را وادار به تشکیل جلسات رفع شبهه نماید.
۸. در پایان، مجدد خاطر نشان میکنم ارزش و اهمیت مستندمحوری را در برنامههای تبیینی. برنامهای که حتما جذابیتی بیش از سخنرانی و تنشی کمتر از آن دارد.
🔻پینوشت: اشتباه نکنید! مطلب «داستان دبیرستان» آسیبشناسی کلی وضعیت یک نسل و بیان الگوی مواجهه است و به هیچوجه رنگ و بوی شکست در تبیین را ندارد. از قضا جلسه مذکور نیز مانند جلسات دیگر مثمر و موفق بود، به طوری که پس از اتمام وقت، حدود ۱۰٪ دانشآموزان آن مدرسه دولتی در منطقه گیشا، با وجود تداخل زمان با کلاس درسیشان، ماندند و حرفهایی زدند و مواضعی گرفتند که به قول مربی پرورشی مدرسه تاکنون از آنان دیده و شنیده نشده بود. دیدم برخی مخاطبان از گفتگو با نسل نوجوان قطع امید کردهاند، لازم دانستم این تکمله را اضافه کنم.
👤احمد قدیری
✅ @iransiasat_ir👈
31.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در حاشیه جشن تکلیف دختران دانش آموز در حسینیه امام خمینی (ره)
🔺کف زدن رهبر انقلاب بعد از اتمام اجرای سرود توسط دختران
✅ @iransiasat_ir👈
1.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روزت مبارک
پدر ایران زمین 🇮🇷♥️
✅ @iransiasat_ir👈
8.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مدیحه سرایی فوق العاده در وصف مولا امیرالمومنین علی علیه السلام 🌺
👤حاجمحمود کریمی
عالیه از دست ندید/ عیدتون مبارک❤️
✅ @iransiasat_ir👈
🔺مقایسه جالب کاربر عرب
اسلام عربهای وهابی و اسلام شیعیان ایران که وهابیها به کنایه آن را رافضی مینامند.
✅ @iransiasat_ir👈
📸 تابلوی رنگ روغن با عنوان «اسدالله» به مناسبت ولادت مولی الموحدین حضرت امیرالمونین علی بن ابی طالب علیه السلام اثر حسن روحالامین
✅ @iransiasat_ir👈
🔺چه تعداد از کودکان در کشورهای غربی بدون پدر بزرگ میشوند؟
✅ @iransiasat_ir👈
🔴 چند نکته درباره #مولد_سازی، ضرورتها و مراقبتها؛ خیلی خلاصه و خودمونی👇
نکته اول:
در قوانين سالانه بودجه هرساله دولتها از محل فروش #اموال_مازاد بخشی از هزینههاشون رو تامین میکنند.
چرا مازاد هستند؟!
چون بلا استفاده در اقتصاد کشور و به عبارتی سرمایه بزرگ راکد شدهای هستند که دولتها با مجوز فروش از مجلس که عددش هرساله مشخص میشه اقدام به فروش این اموال مازاد میکنن تا وارد چرخه اقتصادی کشور بشه و بخشی از سرمایه مورد نیاز برای #زیرساختهای مهم کشور زو تامین کنن
پس خود فروش اموال مازاد و وارد کردنشون به چرخه اقتصادی کشور، جهت جلوگیری از راکد ماندن بخشی از سرمایه عمومی #ضروری و البته قانونی است.
2. نکته دوم:
بعد از تصویب قانون بودجه و مشخص شدن محل هزینه کرد این سرمایههای استحصال شده از محل فروش #اموال_مازاد دولتی، توسط سازمان #خصوصیسازی و بورس اتفاق میفته و البته وزارت اقتصاد و برخی دستگاهها، این #سرمایه_راکد برای کمک به تأمین زیرساختهای مهم کشور به چرخه اقتصادی وارد میشه
پس برای این اقدام مهم سازمانهای مشخصی هرساله وظیفه این تأمین سرمایه برای #زیرساختها رو وجود داشتند و کارشون رو انجام میدادن که اونم در قالب واگذاری جز یا کل(مولدسازی) یه شرکت یا ساختمان و ... دولتی بوده
که تو مولدسازی ۷ نفر شخص عمدتا حقوقی برای این موضوع مشخص شدن که وظایفی دارند👇
ادامه دارد👇
✅ @iransiasat_ir👈
ایران سیاست
🔴 چند نکته درباره #مولد_سازی، ضرورتها و مراقبتها؛ خیلی خلاصه و خودمونی👇 نکته اول: در قوانين سالان
.
🔴 پس تا اینجا شد👇
1. اموال مازاد بلا استفاده هست.
2. اموال راکد و غیر فعال در اقتصاد کشور هست.
3. با هدف تبدیل به سرمایه قابل استفاده انجام میشه
4. بار اول هم نیست بلکه سالهاست این اقدام منطقی انجام میشه
5. باید در جهت تأمین سرمایه برای گسترش زیرساختهای کشور استفاده شود.
6. توسط نهادها و اشخاص حقوقی دولتی با سازوکارهای مشخص انجام میشه
3. نکته سوم:
همین اول بحث این دغدغه رو بهش بپردازیم که در ادامه به حاشیه نریم👇
🔹 با توجه به حساسیتها درباره نحوه اجرا و نظارت بر حسن اجرای کار، قرار شده که یک سایت عمومی فعال بشه(از 22بهمن) که کلیه اقدامات این هیئت هفت نفره درون اون سايت به اطلاع عموم برسه
پس اصل شفافيت که مورد تأکید و مطالبه ما مردم هست باید رعایت بشه که دولت داره اقدامات لازمه در این جهت رو مهیا میکنه و ما مردم هم حواسمون هست ان شاءالله
اینکه چه جزئیاتی دارد، جز مراقبتهای مهم هست که خدای نکرده فساد یا خطایی اتفاق نیفته ان شاءالله
پس یکی از مهمترین مراقبتها؛ #شفافيت و نظارت همگانی است.
از طرفی تو همین سايت امکان معرفی اموال مازاد توسط مردم هم فراهم میشه که هیچ سازمان و شرکت دولتی نتونه مخفی کاریهای سالهای قبلش رو انجام بده
"بدون سانسور"
✅ @iransiasat_ir👈