🍀 تلنگر 🍀
کسی را نرنجانید...
رنجاندن کسانی که
دوستشان داریم ، فقط
چند ثانیه طول میکشد ،
اما جبران آن ، شاید سالها...
@iravanikh_qom
🍃🌺🍃 irvani.whc.ir
#مدرسه_علمیه_آیت_الله_ایروانی
#آموزش
#برنامه_امتحانات_شهریور_یادآوری
✅قابل توجه طلاب
جهت یادآوری، برنامه امتحانات شهریور ماه 98-99 در فایل ذیل ارائه می گردد لذا به ساعت برگزاری امتحانات توجه نموده و در همان تاریخ و روز مراجعه نمایید.
🍃🌺🍃 @iravanikh_qom
هدایت شده از سلام برحسین
بسیجیان عزیزی که میخوان چادر بدوزن به این آدرس👆👆👆👆 مراجعه کنند
تا ظهور امام زمان دوخت چادر۵۰۰۰تومان
🌺خبر خیلیییییی خووووووب🌼
برای اولین بار در کشور:
طرح تربیت سفیران سلامت ویژه طلاب
✅آموزش غيرحضوری مهارتهای طب سنتی
🌹با نظارت و مدرک از دانشگاه علوم پزشکی🌹
📚 دوره فشرده 6ترم فقط در6 ماه
👈 اطلاع از جزئیات ثبت نام همراه دریافت رایگان نمونه آموزشها کلیک کنید
👇🍀👇🍀👇🍀
https://eitaa.com/joinchat/46071865Cccc3fe139d
10.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافیک پروتکل بهداشتی برگزاری مراسمات در ماه محرم الحرم ۱۳۹۹
@iravanikh_qom
#شاهد_نهم
« فلیبلّغ الشاهد الغایب »
در پایان خطبه،حضرت رسول(ص)، با این جمله از حاضران خواست تا این خطبه را به گوش غایبان برسانند. آیا اعلام اینکه علی دوست و یاور من و مسلمین است، به اعلام حاضران به غایبان نیازمند است!!؟
@iravanikh_qom
#شاهد_دهم
« هنّئونی، هنّئونی »
این سخنی است که رسول اکرم(ص) پس از پایان مراسم و خطبه غدیر آن را بیان کرد و فرمود که :
«به من تبریک و تهنیت بگویید»
آیا این دستور به تبریک ، فقط برای اعلام دوستی و یاور بودن علی با پیامبر و مسلمین است!!؟
@iravanikh_qom
7.یا حديث غدير از اعتبار كافي براي اثبات خلافت و امامت علي بن ابي طالب برخوردار است؟
جواب:
حماسه اعجاب آور و دلنشين غدير نقطه عطفي در تاريخ اسلام است كه ولايت حضرت علي(ع) را به طور رسمي و صريح مطرح نموده و از اهميت خاصي برخوردار است كه براي هيچ كس عذري باقي نمي گذارد. چنان كه حضرت صديقه طاهره ـ سلام الله عليها ـ در جواب عذر تراشيهاي انصار فرمود: «و هل ترك أبي يوم غديرخم لاحد عذرا»؛ آيا پدرم با پديد آوردن حماسه غدير، عذري براي كسي باقي گذارد.
http://irvani.whc.ir/article/view/28264
@iravanikh_qom
8.دستور خداوند برای تعیین جانشینی چه بود؟
آیا پیامبر چنین امر مهمی را صریح بیان کردند یا خیر؟
پاسخ: در قرآن تنها دو خطاب تهدیدی و جدی به شخص پیامبر داریم که مهمترینش آیه تبلیغ است: ای پیامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، بطور کامل به مردم ابلاغ کن و اگر چنین نکنی رسالتت را انجام نداه ای، خداوند تو را از(خطرات احتمالی) مردم حفظ می کند و خداوند گروه کافران(لجوج)را هدایت نمی کند.
1. بنابراین مسئله جانشینی پیامبر (ص) آنقدر مهم بود که خداوند می فرماید اگر اعلام نکنی مثل این است که رسالت خدا را انجام نداده ای
2. موضوع دوستی علی ابن ابیطالب چندان مسئله مهمی نیست که پیامبر بعد از آن همه سال، در آن گرمای سوزان و در سال پایانی عمرمبارک خود، مردم را بخاطر آن در منطقه غدیر نگه دارد
3. آنقدر مسئله خلافت و جانشینی امیرالمؤمنین مهم بود و دشمنی ها زیاد، که خداوند آخر آیه می فرماید: خداوند تورا از انواع خطرات حفظ می کند.
چرا نام مولا علی علیه السلام و سایر اهل بیت علیهم السلام در قرآن نیامده است؟
در پاسخ باید گفت که:
1. قرآن کریم قانون اساسی اسلام و پیامبر اکرم تبیین کننده و شرح دهنده این قانون کلی است« و أَنزَلنا إلیکَ الذکرَ لِتُبَیِّنَ للناس این قرآن را به سوی تو فرود آوردیم تا برای مردم توضیح دهی و تبیین کنی.»(سوره نحل آیه 44)
به عنوان نمونه اصل واجب نمودن نماز با جمله «أقیموا الصلاه» در قرآن کریم آمد، اما اینکه به چه شکل، چند رکعت، در چه موقعی، چه سوره هایی و... در قرآن نیامده و توضیح آنها به عهده پیامبر است.
حال هرچند نام علی علیه السلام در قرآن نیامده ولی اصل ولایت و ویژگی های آن در آیات متعدد قرآن آمده که پیامبر ص در وقایع متعدد مثل واقعه غدیرخم، آیه 55 سوره مائده توضیح و تبیین نمودند.
2. در قرآن، معرفی جانشین پیامبر به صفات و ویژگی ها آمده است و این خیلی بهتر است تا فقط بر امیرالمؤمنین تطبیق نماید و نه برفرد دیگری غیر از مولا علی علیه السلام، به دلیل اینکه نام چندتن دیگر از اصحاب پیامبر (ص) علی بوده و امکان خلط شخصیت وجود داشته است.
3. صیانت و حفظ قرآن از تحریف: یکی دیگر از دلایل ذکرنشدن نام امام علی علیه السلام در قرآن، دفع شرّ منافقان نسبت به اسلام است. زیرا پس از رحلت رسول اکرم(ص) منافقان در پی فرصتی بودند تا کینه های نهفته در بدر، احد، حنین را با مهجور کردن اهل بیت پیامبر(صی) آشکار کنند لذا اگر نام علی علیه السلام و دیگر اهل بیت علیهم السلام در قرآن آورده می شد بی شک مورد دستبرد مخالفان قرار می گرفت.
بقیه آیه ولایت: مقصود از «الذین آمنوا
آیه به طور مشخص افراد مورد نظر را تعیین نمی کند، از این رو لازم است در این باره به پیامبر اکرم(ص) و روایات او مراجعه نمود؛ زیرا ایشان تنها مرجع تفسیر و تبیین مجملات و نقاط ابهام قرآن است. چنانکه قرآن کریم می فرماید: «وَ اَنْزَلْنا اِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنّاسِ ما نُزِّلَ اِلَیْهِم
علاوه بر مفسرین امامیه که همگی شان نزول آیه شریفه را در مورد علی(ع) می دانند، بسیاری از مفسرین و محدثین اهل سنت از جمله: واحدی، زمخشری، فخر رازی، سیوطی و آلوسی با نقل روایاتی نزول آیه را در شان علی(ع) می دانند
پاسخ تکمیلی در لینک زیر:
https://hawzah.net/fa/Magazine/View/5211/6552/76177
@iravanikh_qom