بسم الله الرحمن الرحیم
#طلبگیمان_را_چه_سود۳
طلبگی مصداقی است از مسئولیت پذیری در قبال خود،خانواده و اجتماع.
به عبارت دیگر،اگر روحیه مسئولیت پذیری خودمان را تقویت کنیم،طلبه بودنمان نیز بهبود می یابد.
گفتیم که از نظر استاد صفائی مسئولیت همچون درختی است که زمین آن شناخت است و ریشه آن اعتقاد
وچنین مسئولیتی در هنگامه بحرانها به جوانه زدن منتهی می شود.
زمینه ها و ریشه ها باید به قدری قوی ومستحکم باشند که بتوانند مشکلات وموانع پیش رو را تحمل کنند و به سلامت از آنها عبور نمایند.
استاد هادیزاده در شرح کتاب مسئولیت سازندگی استاد صفائی می فرمایند:
«دغدغه مندی انسان می تواند زمینه های متفاوتی داشته باشد از جمله:
1⃣عادت: ازکودکی اینطور بزرگ شده که نسبت به پیرامون خود بی تفاوت نباشد ،حت اگر علت این مسأله را نداند برایش عادت شده که دغدغه مند باشد
2⃣عواطف:حس انسان دوستی اش موجب شده که برای خدمت به همنوعانش ،باری از دوش آنهابردارد یا خدمتی بکند
3⃣منافع:در خدمت به خلق سودهایی به دست می آورد ،مثل پست ومقام،مال وثروت ،خدمات مخصوص به قشر خاص،
4⃣مقبولیت: در اجتماع ما افراد خیّر وخدمت رسان مقبولیت ومحبوبیت دارند.
این چهارعامل ،از عوامل مبتلا به مسئولیت پذیری در افراد مختلف می تواند باشد که هر کدام در مواجهه با یک سری مشکلات،رنگ باخته و سست می شود وفرد را از ادامه مسیر باز می دارد
حال باید کنکاشی روی نیت خود برای طلبگی داشته باشیم تا بدانیم کدامیک از این عومل مارا به سمت حوزه سوق داده است.
در این ارزیابی ،با خود رو راست باشیم ونقطه ضعف را به درستی شناسایی کنیم.
✍سرکار خانم آقاجانلو
#اطلاعیه
#برنامه_های_ترم_دوم
#کارنامه_فرهنگی
#جهت_یادآوری
#طرح_عریف
این طرح باهدف 1. پاسخگویی به یکی از دغدغه های ولیّ جامعه اسلامی، حضرت امام خامنه ای مدظله العالی حیات یافته است. ایشان فرموده اند« : اگر ما بتوانیم یک مجموعۀ جوان مؤمن انقلابی و پای کار داشته باشیم همۀ دغدغه هایی که نسبت به کشور داریم برای آینده برطرف خواهد شد.»2.شبکه سازی این مجموعه جوان در حوزه علمیه خواهران برای پاسخگویی به دغدغه های 3.کادر سازی برای حوزه ها طراحی شده است.
نحوه اجراء: برخی از طلاب به عنوان پشتیبان برای گروهی از طلاب انتخاب شده اند، که این طلاب در این هفته با طلاب زیرگروه خود تماس می گیرند و یک گروه در ایتا برای ایشان تشکیل می شود و در آن گروه پشتیبانی های لازم صورت می پذیرد.
#طرح_از_قرائت_تا_تدبر
این طرح با هدف برداشتن گامی منظم در جهت رسیدن به درک درست از قرآن کریم و ایجاد تحول بر مدار قرآن زندگی کردن و همچنین ورود قرآن از حاشیه به متن زندگی طلاب
نحوه اجراء: ابتدا از کلیه طلاب ارزیابی قرآنی به عمل می آید به این صورت که یک گروه به نام ارزیابی قرآنی با هماهنگی نماینده، برای طلاب هر کلاس تشکیل می شود که در زمان مشخص طلاب باید صوت قرائت خود را برای استاد مربوطه ارسال بفرمایند و بعد از ارزیابی، طلاب سطح بندی شده، و به گروه های مختلف تقسیم می شوند.
#طرح_کسب_مهارت_ها
این طرح با هدف 1.کسب مهارت برای مقابله سازگارانه با مواجه شدن در موقعیتهای مختلف 2.اهمیت کارآمدی فردی طلاب3. اهمیت توانمندسازی برقراری ارتباط صحیح
نحوه اجراء: این طرح با حضور خانم دکتر شاه سیاه برگزار می شود، که در ابتدا کسب مهارت های فردی و بعد خانواده و بعد فرزندپروری و بعد مهارت های اجتماعی آموزش داده می شود
👈صوت ها در گروه صوت های فرهنگی بارگزاری می شود
#طرح_تربیت_اندیشه
این طرح با هدف 1.تقویت بنیه معرفت دینی2.ایجاد یک نظام واره فکری توحیدی و صحیح 3.اهمیت داشتن یک جهان بینی صحیح برای پاسخگویی به سوالات پیرامون خود
نحوه اجراء: این طرح با حضور خانم طاهریان آغاز و با حضور خانم کارشناس ادامه دارد، با مباحث توحید، نبوت و امامت، به صورت مجازی در سامانه سی روم دوشنبه ها ساعت ۱۰ برگزار می شود.
#طرح_نگاه_هوشمندانه
این طرح با هدف بصیرت افزایی- تقویت روحیه ی استکبارستیزی و انقلابی طلاب، اساتید و کادر 2. ترویج منویات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای و تبدیل رهنمودهای ایشان به یک راهکار عملی
نحوه اجراء: از بعد از عید روزهای پنج شنبه ساعت 10 مباحث به صورت حضوری و مجازی در سامانه سی روم ارائه می شود.
#دوره_ها
1. دوره تربیت کودک هفته اول اردیبهشت
۲.دوره تربیت نوجوان هفته دوم اردیبهشت
@iravanikh_qom
#طرح_از_قرائت_تا_تدبر
این طرح با هدف برداشتن گامی منظم در جهت رسیدن به درک درست از قرآن کریم و ایجاد تحول بر مدار قرآن زندگی کردن و همچنین ورود قرآن از حاشیه به متن زندگی طلاب
نحوه اجراء: ابتدا از کلیه طلاب ارزیابی قرآنی به عمل می آید به این صورت که یک گروه به نام ارزیابی قرآنی با هماهنگی نماینده، برای طلاب هر کلاس تشکیل می شود که در زمان مشخص طلاب باید صوت قرائت خود را برای استاد مربوطه ارسال بفرمایند و بعد از ارزیابی، طلاب سطح بندی شده، و به گروه های مختلف تقسیم می شوند.
🔴تا کنون ۷۰ نفر از طلاب ارزیابی قرآنی شده اند.🔴
@iravanikh_qom
#طرح_کسب_مهارت_ها
این طرح با هدف 1.کسب مهارت برای مقابله سازگارانه با مواجه شدن در موقعیتهای مختلف 2.اهمیت کارآمدی فردی طلاب3. اهمیت توانمندسازی برقراری ارتباط صحیح
نحوه اجراء: این طرح با حضور خانم دکتر شاه سیاه برگزار می شود، که در ابتدا کسب مهارت های فردی و بعد خانواده و بعد فرزندپروری و بعد مهارت های اجتماعی آموزش داده می شود
👈جلسه اول بارگزاری شد:مبحث خودآگاهی
👈 جلسه دوم بارگزاری شد:خودشناسی و عزت نفس و اعتماد به نفس
👈 جلسه سوم بارگزاری شد: ارتباط موثر
لینک صوت های فرهنگی👇
@sound_irvani
@iravanikh_qom
#طرح_کسب_مهارت_ها
جلسه سوم: ارتباط موثر
با حضور سرکار خانم شاه سیاه
لینک صوت های فرهنگی👇
@sound_irvani
@iravanikh_qom
⏪کارگاه تربیت اندیشه«مبانی فکری اندیشه اسلامی»
🔶 با حضور سرکار خانم #کارشناس"استاد حوزه"
#جلسه_پنجم
⏰روزهای دوشنبه ساعت ۱۰ صبح
🖇لینک حضور:
https://croom.ir/b/3fz-fz9-owq-rg4
👈طلابی که تداخل کلاسی دارند به کانال صوت های فرهنگی مراجعه کنند
#لینک_صوت_های_فرهنگی👇
@sound_irvani
@iravanikh_qom
فراخوان جذب تبلیغ تخصصی
roshd.balagh.ir/content/5
🔰 @hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
بیانات رهبر انقلاب در روز درختکاری.ogg
4.51M
🎙 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب پس از کاشت نهال در روز درختکاری. ۹۹/۱۲/۱۵
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
🔴 جمیع خیر دنیا و آخرت چیست؟
🔹 ماه رجب المرجب بعداز هر نماز دعا ی بسیار راه گشا و امید وار کننده ی...
🔹 یا من ارجوه لکل خیر ...
🔹 اعطنی بمسئلتی ایاک جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره
🔹 بالاترین خیر برای هر مومن در تمام عالم هستی چیست؟؟؟
🔹 جمیع خیر دنیا و جمیع خیر در آخرت که از خداوند متعال طلب می کنیم؟؟؟
🔺 به تصریح آیه قرآن بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین....
🌤«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌤