eitaa logo
مدرسه علمیه تخصصی آیت الله میرزا یوسف ایروانی ره
1.7هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
2هزار ویدیو
556 فایل
آدرس: قم، پردیسان،خیابان بلوار 22 بهمن(نبش خیابان اقلیمی)جنب بانک پاسارگاد تلفن: 025 3262 8023_25
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️irvani.whc.ir ۱۵_خرداد 🔰 🔴 l شجاع‌ترین و باسوادترین رهبر ایران خرداد۹۸_ :‌ اگر امروز شما را بین شاه و آقای خمینی(ره) مخیر کنند، کدام‌شان را می‌پذیرید، اگر فرض کنیم هیچ اختیاری نداشته باشیم جز اینکه یا شاه و آقای خمینی یکی را انتخاب کنیم، بنده صد درصد آقای خمینی را انتخاب می‌کنم. برای اینکه آقای خمینی، مردمی‌ترین رهبری بود که در تاریخ این کشور ظهور کرد... ما در هیچ رهبری را نداریم که این‌طور در دل مردم جا داشته باشد. شاه که هیچ، پدرجد شاه هم خواب اینجور پشتیبانی مردمی را نمی‌دیدند. مردم به هرحال یک چیزی دیده بودند، نشان یک عشقی بود، نشان یک عاطفه‌ای بود که معطوف به یک رهبری می‌شد که دوستش داشتند؛ در او چیزی دیده بودند. خمینی باسوادترین رهبر این کشور بوده تا کنون؛ از ایام اولیه حکومت تا روزگار حاضر هیچ‌کس به لحاظ علمی به پای او نمی‌رسید. چرا؟ برای اینکه اولاً فقیه درجه اولی بود، عرفان هم خوانده بود، فلسفه هم خوانده بود. شاه قبل از آقای خمینی که بود؟ یک جوان ۲۰ ساله که از سوئیس بلند شد آمد ایران پادشاه شد. بعد از پادشاهی‌اش که درس و مکتب و مدرسه‌ای نبود؛ قبلش هم حداکثر یک دیپلم، اگر آن دیپلم را هم داشت، من خبر ندارم. سوادی نداشت. در تاریخ ما آقای خمینی واقعاً یک بود در مقام حکومت‌داری. ◾️ @iravanikh_qom
◾️irvani.whc.ir ۱۵_خرداد تقدیم عاشقان ولایت 🚫 تحریف❗️ همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی» سال 1359 از یکی از اساتید یهودی آلمان پرسیدند «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟؟؟» خنده‌ای کرد و گفت: «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!» کیفش را باز کرد و یک کتاب درآورد.... ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود... گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد... وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود... چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست... ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد... دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم... کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است... از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!» با این صراحت این را به من گفت.... یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی»... رسانه‌های غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"!!!! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند !!!! شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود.... امام خمینی گفتند شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند.... وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، عده ای ناراحت شدند .... بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد.... امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود.... آنها غافل از این نکته بودند که : امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.... امام خمینی از دنیا رفتند.... ❌ آقای هاشمی رفسنجانی آمد، پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند یک : « مانمیخواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان "امام" بگوییم» !!!! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم ؟؟؟ به اسم اِعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام!!! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم!!! جمله‌ی دوم‌شان این بود : « خبرگان مرجع تعیین نکرده است» یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.... وقتی ایشان جای « امام» گذاشت « رهبر»، «امّت» شد « ملّت».... یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی « امّت» شد « ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی « شهروند» و « هموطن» اما کلمه‌ی سوم یعنی « عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی « توسعه» بود.... فرق عدالت و توسعه این بود که « عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما « توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم.... در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی « مستکبرین» و « مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند « مستکبرین» فحش و توهین‌ آمیز است! به جایش بگوییم « قدرت‌های جهانی»!!!! خب وقتی گفتی « مستکبرین» باید با آن‌ها « مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی « قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها « تعامل» کنی.... « مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند!!!! پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند.... ✔️ تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی –که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است... ✔️ شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید "امام خامنه‌ای...." ◾️ @iravanikh_qom
◾️irvani.whc.ir #مراسم_مجازی #سالروز_ارتحال_امام_خمینی_ره #قیام_خونین_۱۵_خرداد ✍ بخشی از وصیت‌نامه سردار دلها سپهبد قاسم سلیمانی ✴️ حاج قاسم سلیمانی و شکر نعمت حلال‌زادگیِ نسل تا خمینی کبیر و خامنه‌ای حکیم. ✍ خداوندا ! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم. 🔰 اگر توفیق صحابه رسول اعظمت محمدمصطفی را نداشتم و اگر بی‌بهره بودم از دوره مظلومیت علی‌بن‌ابیطالب و فرزندان معصوم و مظلومش، مرا در همان راهی قرار دادی که آن‌ها در همان مسیر، جان خود را که جان جهان و خلقت بود، تقدیم کردند. 🔰 خداوندا ! تورا شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز - که جانم فدای جان او باد - قرار دادی. ◾️ @iravanikh_qom
9.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️irvani.whc.ir #مراسم_مجازی #سالروز_ارتحال_امام_خمینی_ره #قیام_خونین_۱۵_خرداد ⏪رمز موفقیت امام راحل ◾️ @iravanikh_qom
◾️irvani.whc.ir #مراسم_مجازی #سالروز_ارتحال_امام_خمینی_ره #قیام_خونین_۱۵_خرداد 💎سیره امام 🌺هیچ‌گاه به من بی‌احترامی نکردند ‌‏امام به من خیلی احترام می‌گذاشتند و خیلی اهمیت می‌دادند؛ یعنی یک حرف بد یا‌‎ ‌‏زشت به من نمی‌زدند. ایشان حتی در اوج عصبانیت،‌‎ ‎هرگز بی‌احترامی و اسائه ادب نمی‌کردند، همیشه در اتاق، جای خوب را به من تعارف‌‎ ‌‏می‌کردند. همیشه تا من نمی‌آمدم سر سفره، خوردن غذا را شروع نمی‌کردند. به بچه‌ها‌‎ ‌‏هم می‌گفتند صبر کنید تا خانم بیاید. ولی اینکه من بگویم‌‎ ‌‏زندگی مرا به رفاه اداره می‌کردند، نه. طلبه بودند و نمی خواستند دست پیش این و آن‌‎ ‌‏دراز کنند. حتی حاضر نبودند که من در خانه‌‎ ‌‏کار بکنم. یکبار وقتی ناهار تمام شد، من نشستم لب حوض تا ظرفها را‌‎ ‌‏بشویم، ایشان همین که دیدند من دارم ظرف‌ها را می‌شویم گفتند: «فریده، برو، خانم دارد ظرف می شوید» 🔺️مرحومه خدیجه ثقفی (همسر امام) برداشت هایی از سیره‌ي امام خمینی، ج 1، ص 84 ◾️ @iravanikh_qom
◾️irvani.whc.ir ۱۵_خرداد 🔻 مسئولین و کارمندان بخوانند👆 ⏪دستوری برای استفاده از بیت‌المال 👈چقدر تفاوت است بین دستور امام و اتفاقاتی که در ادارات دولتی در برابر بیت المال می افتد. ◾️ @iravanikh_qom
9.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️irvani.whc.ir #مراسم_مجازی #سالروز_ارتحال_امام_خمینی_ره #قیام_خونین_۱۵_خرداد #سرود_امام_مهربانی_ها ◾️ @iravanikh_qom
◾️irvani.whc.ir ۱۵_خرداد ⏪با فاتحه و صلوات به نیت امام راحل و شهداء ۱۵ خرداد مراسم را به پایان می رسانیم. ◾️ @iravanikh_qom
🛑 مراسم یوم الله ۱۵ خرداد در قم برگزار می‌شود 🔹مراسم یوم الله ۱۵ خرداد با حضور طلایه‌داران نهضت اسلامی و با رعایت دقیق اصول بهداشتی و شیوه نامه‌های ستاد ملّی مقابله با کرونا در قم برگزار می شود. 🔹این مراسم راس ساعت 19 بعد از ظهر روز پنجشنبه 15 خردادماه در پایگاه فقاهت، بصیرت و انقلابی‌گری مدرسه مبارکه فیضیه برگزار می گردد.
🌺🍃 گرامی باد، آغاز ولایت امام خامنه ای حفظه الله، جانشین شایسته امام راحل ✅ مشروعیت حکومت، منحصر به ولایت داشتن فقیه عادل و اصلح (#ولایت_فقیه) است.../ نورالکلام، ش ۱۰، از فرمایشات مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع (اعلی الله مقامه الشریف)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ خطایی آشکار در تحلیل ماجرای قتل رومینا ❓غیر از پدر، متهمان حادثه رومینا چه کسانی هستند؟ حجت‌الاسلام‌والمسلمین زیبایی‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده در نشست علمی «تحلیل لایه های زیرین ماجرای قتل رومینا: 🔻 ◻️ ما در لایه اول، اگر می خواهیم حادثه اجتماعی را بشناسیم باید اطلاعاتمان را دقیق و متکثر کنیم تا بتوانیم به یک فهم جامع برسیم. مثلا روایتی که بهمن پسر ماجرا از حادثه می دهد با روایتی که خانواده مقتول از آن می دهند کاملا متفاوت و متناقض است. بعد از اینکه نهاد قضایی آمد سره آن را از ناسره اش جدا کرد و گفت این اطلاعات دروغ است و اینها را بگذارید کنار، آن موقع اطلاعات ما دقیق است. ◻️ یک لایه زیرین داریم که تحلیل مربوطه است. در مسئله قتل رومینا این حادثه از زاویه دید حقوقی و فقهی، روانشناختی، اجتماعی، تربیتی، سیاست گذاری های اجتماعی و ... که آیا این حوادث را پرتکرار می کنند یا خیر، قابل بررسی است. ◻️ در لایه‌های زیرین این ماجرا باید ببینیم چه اتفاقات و چه اتفاقی در جهان بینی‌های ما در حال رخ دادن است که مُولد چنین حوادثی می شود. ◻️ یک سطح بسیار عمیق تری هم وجود دارد که به آن لایه، سطح اسطوره ها و نمادها گفته می شود. ◻️ در مورد حادثه قتل رومینا اشرفی باید گفته شود که رسانه ها با چه هدفی به این ماجرا می پردازند. آنها در بستر شوک حاصل از این حادثه دارند یک فضای روانی ایجاد می کنند که به آن پرداخته شود. ◻️باید این حادثه را به دست آوریم. این وزنی که الآن در جامعه پیدا کرده با آن وزن واقعی‌اش تناسب دارد یا خیر؟ ◻️ در کنار این حادثه موردی، در کشور ما سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مورد جنین کشی اتفاق می افتد. چرا باید اینگونه باشد که نسبت به این حوادث عاطفه اجتماعی و افکار عمومی ملتهب نمی شود و هیچ نهاد بین‌المللی ردگیری نمی‌کند و افکار عمومی نباید از این حوادث آگاهی پیدا کنند؟ ◻️ زیرا در بستر قتل رومینا می‌شود سنت‌ها را نفی کرد و به رسید. ولی اگر به موضوع جنین کشی پرداخته شود به یکی از اصول لیبرالیسم جنسی که تسلط بر بدن است حمله شده است؛ پس به این موضوع نباید پرداخته شود. ◻️ رسانه‌ها اگر بدنبال این بودند که یک جریان کارشناسی راه بیفتد تا سطح اطلاعات عمومی و فرهنگ عمومی را بالا بیاوریم، این خوب بود و می‌توانست به رشد عقلانیت کمک کند؛ اما آن چیزی که در حال حاضر اتفاق افتاده است تقریبا حالت عکس دارد و بیشتر به احساسات عمومی دامن می زند و آن ها را به سمت نفرت هدایت می کند. ◻️ به جای اینکه نظارت هدفمند شود، اصل نظارت والدین بر فرزندان زیر سوال می رود. به فرار از خانه عقلانیت می‌دهد و همین بخش خطرناک ماجراست. ◻️ خطایی آشکار در تحلیل ماجرای قتل رومینا ➖ مثلا ارتباط این پسر ۲۹ ساله با رومینا چندمین مورد بوده و معتاد به شیشه هم می‌باشد و برای چندمین بار یک دختر را با ژست ازدواج اغوا کرده است. مسئله اینجاست که یک دختر ۱۳ ساله که از یکی دوسال قبل خواستگار داشته و خانواده‌اش به آنها جواب رد داده‌اند، نیاز عاطفی و جنسی دارد، ولی جامعه و خانواده او نسبت به نیازهای او بی تفاوت است. 🔻 متهمین حادثه رومینا چه کسانی هستند؟ ◻️پدر این دختر یکی از متهمین و قاتل اوست. پدر او باید به او نهیب میزد و او را تأدیب مؤثر می کرد و تا جایی حق داشت؛ امّا او از موقعیت پدرانه خود سوء استفاده کرده و از سنّتهای جاهلی متأثر شده است و تا حدّ قتلِ دخترش پیش رفته است. ◻️متهم دوم پسری است که دختر را اغوا کرده است. ◻️در کنار این متهم ها، افرادی دیگر هستند که الآن در جایگاه مطالبه گر قرار گرفته اند، ولی خودشان متهم اند. آن افراد شامل اساتید حوزه و دانشگاه و معلمین و سایر گروه ها و افراد مرتبط با مقوله فرهنگ هستند. ◻️متأسفانه مسئله را به خوبی تبیین نکرده ایم و خط قرمزهای آن درست بیان نشده است. ❗️منابع اسلامی به ما می‌گویند هنگامی که دخترمان به سن بلوغ رسید برای ازدواجش برنامه داشته باشیم. طبیعت نوجوانان ما نیاز عاطفی و جنسی را برای آن ها به وجود می‌آورد ولی متأسفانه نظام تربیتی موجود برنامه‌ای برای آن ندارد و اطلاعات لازم برای مدیریت آن را در اختیار آنها قرار نمی دهد. ◻️خانواده‌های ما فرزندان خود را برای زندگی مشترک آماده نمی‌کنند و آنها را حتی تا بعد از سن بلوغ، بچه می‌پندارند. ◻️یکی دیگر از متهمین و از مهمترین‌های آن هاست، نظام تربیتی است. برنامه ی درسی مدارس نسبت به کلیدواژه‌ی هیچ حساسیتی ندارد و چیزی که برای دانش‌آموز مسئله است، برای مدرسه مسئله نیست. در این جاست که دانش آموز نوجوان پاسخ این سؤالاتش را از مسیرهای نامعتبر می‌گیرد.