6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 در راه از تنهایی نترس
🎙 عینصاد
#⃣ #ویدیو #کلیپ #سیر_و_سلوک
▫️@einsad | 📥: download
🌳☘️🌳☘️🌳☘️🌳
https://eitaa.com/bkjAbadi
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ایمان داشته باشیم مشكلات زندگى هیچگاه نمي آیند تا نابودمان كنند،اغلب به این دلیل اتفاق می افتند تا به ما كمك كنند پتانسيلها ، توانیها و استعدادهای خدادادی نهفته در درون خود را بشناسیم...
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
سلام صبح زیبا و با صفای دوشنبه تون بخیر وشادی همواره در آرامش وسلامت باشید . ان شاءالله
https://eitaa.com/bkjAbadi
🌳☘️🌳☘️🌳☘️🌳
حضرت عیسی و مرد زارع
🌳🌾🌾
روزی حضرت عیسی ع در محلی نشسته بود. پیرمردی داشت زمین را برای زراعت آماده می کرد.
حضرت گفت:
خدایا، امید و آرزو را از دل این مرد زایل کن!
همان دم، پیرمرد بیل خود را به یک طرف انداخت و روی زمین خوایید.
ساعتی گذشت.
عیسی ع باز گفت:
خداوندا، دوباره امید و آرزو را به او برگردان!
ناگاه پیر مرد از جا برخاست و شروع به کار کرد.
حضرت از او پرسید :
چه شد که بیل را بر زمین گذاشتی و باز بعد از ساعتی، آن را برداشتی و به کار مشغول شدی!
پیرمرد گفت:
در حین کار کردن، با خودم گفتم تا کی باید زحمت بکشی؟!
تو پیر و از کار افتاده ای! شاید اجل،
همین الان به سراغت بیاید.
با این اندیشه دست از کار کشیدم؛
اما وقتی روی زمین دراز کشیده بودم با خود گفتم حالا که زنده هستی، باید کار کنی و زاد و توشه ای فراهم آوری. این بود که باز بیل برداشتم و مشغول به کار شدم!
ویکتور هوگو:
«امید در زندگی انسان، همان قدر اهمیت دارد که بال برای پرندگان»
🌳☘️🌳☘️🌳☘️🌳🌳☘️
@bkjAbadi
18.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درختکاری در اربعین‼️
حمایت از محیط زیست منحصر به یک روز خاص، یک مسیر و یک سرزمین نیست...
#نهضت_درخت
🌾 باشگاه کشاورزان جوان
🆔 @bkjAbadi
باشگاههای کشاورزان🍀جوان
باسمه تعالی/ در این دوره از مسابقات ورزشکارانی در ردههای سنی ١٢ تا ۱۶ سال در حال رقابت هستند که البته هر فدراسیون با صلاحدید خود، این رده سنی را با یکی دو سال اختلاف برگزار میکند. این مسابقات در ۵۱ رشته ورزشی برگزار میشود، از این تعداد ورزشکاران در ۲۹ رشته برای پسران و ۲۲ رشته برای دختران با یکدیگر به رقابت میپردازند.
مدیر کل دفتر استعدادیابی و آموزش پایه خاطر نشان کرد: پنج استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس میزبان این مسابقات هستند. در این مسابقات علاوه بر ۳۱ استان شرکت کننده، مناطق آزاد کیش و اروند هم به صورت مستقل حضور دارند. این مسابقات از ۱۸ مرداد آغاز شده و تا ۲۷ شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و طبق برنامهریزی قرار بر این است که در روز ۲۸ شهریور ماه با حضور مسئولان کشوری اختتامیه این مسابقات برگزار شود.
وی با بیان اینکه در این مسابقات ۱۲۰۰۰ ورزشکار دختر و پسر و ۲۰۰۰ نفر تحت عنوان مربی و کادر اجرایی حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این مسابقات برای برگزاری مسابقات در تمام رشتههای ورزشی ناظرانی از طرف ستاد بازیها در نظر گرفته شده که طبق ابلاغی که خدمت این عزیزان داده شده، مکلف به حضور در هنگام برگزاری مسابقات هستند. همچنین این ناظران قبل از آغاز مسابقات وظیفه بررسی شرایط مساعد استانهای میزبان را بر عهده دارند و حتی پیش از مسابقات شروع به فعالیت کردند.
دبیر چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر با اشاره به اینکه از هر فدراسیون یک تا سه مربی استعدادیاب برای شرکت و شناسایی استعدادهای جدید در هر رشته ورزشی در این دوره از مسابقات حضور دارند، اظهار کرد: وقتی صحبت از انتخاب استعدادهای برتر از سوی مربیان معرفی شده از سوی فدراسیونها میکنیم صرفا به این معنا نیست که نفرات اول تا سوم آن، استعداد مورد نظر هستند بلکه نظر فنی مربیان مربوط به همان رشته مهم است.
کیانیزاده در بخش دیگری از صحبتهایش به اولین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور اشاره کرد و افزود: دور اول و دوم این دوره از مسابقات در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ برگزار شد و به دلیل شیوع بیماری کرونا در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این مسابقات برگزار نشد و مجدد علیرغم نگرانیهایی که همچنان در زمینه این بیمای وجود داشت اما به واسطه ضرورتی که بر انجام این مسابقات احساس میشد، سومین دوره این مسابقات در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و سرانجام امسال چهارمین دوره مسابقات استعدادهای برتر ورزش کشور با مشارکت و استقبال علاقهمندان در حال برگزاری است.
@bkjAbadi
🔹حسینیه هنر مشهد برگزار میکند:
⭕️دوره آموزشی شهید دانیال رضازاده
🔰کارگاه نویسندگی و تدوین مصاحبه در تاریخ شفاهی
🔸مدرس: حجت الاسلام اشرفی نسب
📅 زمان برگزاری دوره: 28 , 29 و 30 شهریور 1402
🔰در پایان این دوره گواهی شرکت در دوره آموزشی تاریخ شفاهی ارائه میشود.
▪️به برگزیدگان پروژه های تاریخ شفاهی واگذار می شود.
💠مکان: مشهد، مدرس۴، حسینیه هنر
🌐جهت ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره زیر تماس حاصل فرمایید یا در پیام رسان ایتا پیام دهید:
☎️ 09394793062
@bkjAbadi
هدایت شده از یاران خراسانی
🔰 فراخوان همکاری جهادی
🔸 موکب رسانه ای امام رضا علیهالسلام
🔹 قالب فعالیت ها
۱ عکاسی
۲ فیلمبرداری
۳گزارش مردمی
۴ پادکست
۵ تدوین( فتوشاپ ،پریمیر و....)
۶ خرده روایت
📆 ایام شهادت امام رضا علیهالسلام
📌 مسیر کاروان های پیاده امام رضا (ع) و خیابان امام رضا (ع) در ایام شهادت امام رضا (ع)
🔻 شما عزیزان هم اگر گروه رسانه ای دارید
و یا خودتون به صورت انفرادی در یکی از قالب های ذکر شده میتوانید فعالیت کنید هرچه سریع تر ثبت نام کنید .
🔻 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره زیر در شبکه های اجتماعی ایرانی پیام دهید و یا تماس بگیرید.
۰۹۹۶۲۷۰۵۴۶۲
@yaran_khorasan
🎋🎋🎋
امام حسن مجتبى عليه السلام :
🌾☘️
كانَ رَسولُ اللّه صلي الله عليه و آله فَخْما مُفَخَّما... يَتَـكَلَّمُ بِجَوامِعِ الكَلِمِفَصْلاً لا فُضولَ فيهِ و لا تَقصيرَ. دمثا، لَيْسَ بِالجافى و لا بِالْمَهينِ تَعظُمُ عِنْدَهُالنِّعْمَةُ و اِنْ دَقَّت لا يَذُمُّ مِنها شَيئا غَيْرَ اَنَّهُ كانَ لا يَذُمُّ ذَواقا و لا يَمدَحُهُ و لا تُغضِبُهُالدُّنْيا و ما كانَ لَها، فَاِذا تُعوطىَ الحَقّ لَم يَعْرِفهُ اَحَدٌ، و لَم يَقُمْ لِغَضَبِهِ شَى ءٌ حَتّىيَنتَصِرَ لَهُ... ؛
امام حسن مجتبى عليه السلام :
رسول اكرم صلي الله عليه و آله (در نظرها) با شكوه و بزرگوار بودند. سخنانى كوتاه، جامع و بى چون و چرا مى گفتند؛
بدون كم و زياد!
نرم خو و مهربان بودند،
در حق كسى ظلم نمى كردند،
كسى را خوار نمى شمردند،
نعمت را اگر چه كم بود،
بزرگ مى دانستند و چيزى از آن رانكوهش نمى كردند.
دنيا و آنچه به آن مرتبط است ايشان را خشمگين نمى ساخت.
و هرگاه حقى ضايع مى شد،
احدى راملاحظه نمى كردند و چيزى باعث رفع خشمشان نمى شد،
تا آن كه حق را حاكم سازند.
عيون اخبار الرضا، ج 2، ص 283
🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴
سلام صبح زیبا و با صفای چهارشنبه تون بخیر و آرامش همواره در صحت وسلامتی روزگار بگذرانید. ان شاءالله
@bkjAbadi
🔴 منطقه محروم؟ یا منطقه مظلوم؟!
🔘 هنوز نفهمیدهام چرا به انبوه مناطقی که وضع ظاهریشان مثل تهران و چند کلانشهر خاص، بزک دوزکشده نیست، میگوییم محروم؟!
آیا صرف تفاوت در امکانات و ظواهر فیزیکی، ملاک این تقسیمبندی است و منظور از محرومیت، محروم بودن از امکانات است؟
🔸 مثلاً در زمینه بهداشت، درست است که در منطقهی به اصطلاح محروم، ممکن است دندانپزشکی پیدا نشود که ایمپلنت بگذارد! اما از آن طرف هم در کلانشهر، شاهد انواع امراض جدید و مرگآوری هستیم که در شهرهای کوچک و روستاها بندرت دیده میشود.
🔸 یا در زمینه تفریحات، ممکن است در کلانشهر انواع پارکهای آبی و شهربازیهای آنچنانی باشد که هیجان افراد را تخلیه نماید؛ اما از آن طرف در مناطق به اصطلاح محروم، اتفاقاً انواع مناظر بکر و طبیعت وحشی و پدیدههای طبیعی جالبی یافت میشود که مفرح و هیجانانگیز است و خاطراتی ماندگار خلق میکند.
معیار امکانات، نمیتواند
محرومیت را توضیح دهد❗️
↙ معیارهای دیگر، مثلاً فرهنگ عمومی و نرخ آسیبهای اجتماعی و اینها اگر ملاک باشد که اصلاً قضیه معکوس میشود!!
🔸 محروم آن روستا یا شهری نیست که فرهنگ خانوادهمداری و عشیرهگرایی هنوز در آن رونق داشته و لذا بسیاری مفاسد اخلاقی، اساساً مجال بروز و ظهور در آنجا نیافته. و توسعه یافته هم، آن کلانشهری نیست که فرزندان به زحمت با والدین ارتباط سازنده دارند چه برسد با خانواده و عشیره.
🔸 محروم آن روستا یا شهری نیست که خیابانهایش خلوت است و بازارهایش اول شب بسته می شود و مردم شبها زود میخوابند. و توسعه یافته هم آن کلانشهری نیست که ترافیکش نفسگیر شده و بازارها تا بوغ سگ باز است و مردم تا نیمهشب در خیابان و پارک ولو هستند و صبحشان از ساعت 12 ظهر شروع میشود.
🔸 محروم آن روستا و شهری نیست که درب خانهها و خودروها باز میماند و کسی به اموال مردم کاری ندارد. و توسعهیافته هم آن کلانشهری نیست که وسط روز با قمه جیب چند نفر را در طول یک خیابان خالی کرده و رهگذران هم تماشا میکنند❗️
◀ لذا میبینید بکارگیری واژه محرومیت، اساساً غلطانداز و انحرافساز است و ذهن مسوولان و توقع مردم را به سمت دیگری میکشاند.
❇️ من محرومیت را با «مظلومیت» جایگزین میکنم. منطقه محروم، آن منطقهای است که «مظلوم» واقع شده، چراکه بخاطر دوری فیزیکی یا سیاسی یا اداری از پایتخت، نمیتواند قابلیتها و توانمندیهای حتی بالفعل خود را کشف و شکوفا کند. لذا مدام دست به دامان مرکز است تا قطره چکانی، چیزی از آن بالا برای این منطقه گسیل شود.
🔻 منطقه ای که به دلیل حاکمیت فضای اداریزدگی وابسته به مرکز، مسئولان محلی به اسم قانونگرایی، جسارت عمل و امکان تحول را از خود سلب کردهاند.
🔻 منطقهای که به خاطر فضای تحجر فکری و کجاندیشیهای قشری، انبوه نخبگان محلی و خبرگان مجرب و دلسوز بومی، به حاشیه کشانده شده و جربزهی خود را برای نواندیشی و تحول فکری در مدیریت توسعه منطقه، از دست دادهاند و درنهایت، از آنجا مهاجرت میکنند.
🔻 منطقهای که به دلیل فقدان ارادهی درونزای اجتماعی، توان مردم بلااستفاده مانده و دچار نوعی ایستایی و بلکه انجماد شده و تلاش مستمری هم نمیشود یا نمیگذارند بشود تا این انجماد به تعامل و همدوشی و همیاری تبدیل شود.
لذا در این منطقه،
🔸 میانسالها تماشاچی شده و منتظر معجزهای هستند که یکشبه رخ دهد و دیگر، حتی حس و حال نقد هم ندارند؛
🔸 جوانترها اصلاً بیخیال آبادانی این منطقه شده و درصدد بروز زمینهی مهاجرت از اینجا برای خود هستند؛
🔸 و سالخوردهها هم در این کانون بازنشستگان و منتظرالموتها (!) به سردی عمر سپری میکنند.
⭕️چنین منطقهای را من منطقهی مظلوم و بلکه منطقهی منجمد مینامم.
در اینصورت، باید عمیق اندیشید و فکر دیگری برای آبادانی و پیشرفت این مناطق کرد و دست به هر اقدام خلقالساعه و سهلالوصولی نزد و اینجا را آزمایشگاه سعیوخطای دستاندرکاران ِ پایتختنشین ِ توسعه منطقهای نکرد!
✳️ این منطقه، بدون نیاز به اعانات کلانشهر یا ستادهای پایتختنشین، خودش دریایی از قابلیت و مزیت و حمیت است؛ اما معالاسف یخزده و معطل مانده.
معطل چی؟ امکانات؟ نخیر!
معطل انگیزهها و ارادههایی همینجایی
و نقشهراهها و برنامههایی غیروارداتی
و اقدامها و همیاریهایی تحولی.
#روح_الله_ایزدخواه
._______________________________
پ.ن.: این مطلب در سال ۹۵ زمانی که در هجرت به جنوب شرق کشور به سر میبردم، به قلم آمد.
@dr_izadkhah
@bkjAbadi
باشگاههای کشاورزان🍀جوان
کتاب مسئولیت و سازندگی استاد صفائی، برای تمامی کسانی که در جوامع روستایی و شهری، مسئولیتی تربیتی و اجتماعی دارند فوق العاده ارزشمند و راهگشای بسیاری مسائل و مشکلات ارتباطی اعم از فردی و گروهی است؛
بخشی از کتاب:
هر کس افراد تحت اختیارش را برای محیطی که در نظر دارد، تربیت میکند. من فرزندم را برای خانهام، استاد شاگردش را برای جامعهٔ محدودش و یک دانشمند، انسان را حداکثر برای این زمین و برای هفتاد سال زندگی، تربیت میکند و بر طبق شرایط موجود، بارور و شکوفایش میسازد. ولی انسان فرزند خانه و جامعه و حتی دنیای محدود و سرزمین خاکی نیست.
انسان سرمایههای زیادتری دارد. انسان فرزند تمام هستی است و تا بینهایت راه در پیش دارد. لذا باید طوری تربیت شود که در تمام این عوالم و در تمام این مسیر بتواند چه بکند و چگونه بماند و چگونه برود. وقتی که ما مرزها را برداشتیم و دیوارها را شکستیم و با این دید وسیع به هستی و به انسان نگاه کردیم و با این جهان بینی به فکر تربیت افتادیم ناچار مسائل به صورت دیگری طرح میشوند و راه حل پیدا میکنند.
دیدگاهها
جواب صحیح این سؤال در گرو طرح صحیح این سؤال است. در گرو این است که ما به هستی و به انسان از چه دیدی نگاه میکنیم و او را چگونه میشناسیم. وقتی که انسان یک دهان و یک تن باشد، ناچار باید طوری تربیتش کرد که آبخور و آخورش را بدست بیاورد و نیازهایش را مرتفع کند و در صورت اصطکاک و برخورد منافع، قدرت از میدان به در کردن حریف را داشته باشد.
وقتی که انسان فرزند خاک باشد باید طوری تربیت شود که با قانونهای حاکم بر این خاک و بر این سرزمین درگیر نشود و باید طوری تربیت شود که طرز بهرهبرداری را بشناسد.
وقتی که انسان محدود به هفتاد هشتاد سال شد، ناچار جوری تربیت میشود که استعداد و سرمایههایش در این هفتاد سال کارگشا باشند. دست و پا و دندان و سر و صورت و فکر و عقل او برای هفتاد سال زندگی، بیمه شوند و برای هفتاد سال مورد بهرهبرداری قرار گیرند و ناچار با قانونهایی زندگی میکند که در این هفتاد سال تجربه شدهاند و بدست آمدهاند و برای مسائلی میکوشد که در این هفتاد سال آمد و شد دارند.
اما در آنجا که ما هستی را با وسعتی شناختیم که تا بینهایت راه دارد و انسان را به عظمتی شناختیم که این هستی را زیر پا دارد، ناچار انسان به گونهای تربیت میشود که با قانونهای حاکم بر این عوالم درگیر نشود و به گونهای تربیت میشود که استعداد و سرمایههایش در تمام این عوالم کارگشا باشند و با قانونهایی دمخور میشود که در تمام این عوالم تجربه شدهاند و شناخته شدهاند و وضع شدهاند و برای مسائلی میکوشد که در این بینهایت فرصت، آمد و شد دارند. و ناچار مربی این انسان عظیم، در این پهنای هستی و این وسعت گسترده، وجودی میتواند باشد عظیمتر و وسیعتر. وجودی محیط و آگاه و در عین حال مهربان و دلسوز.
وجودی آگاه از ما و استعدادهای بینهایت ما و آگاه از هستی و قانونهای بیشمار آن. وجودی مهربان و دلسوز برای رشد ما و کمال ما و سعادت و بهزیستی ما.»
@bkjAbadi