eitaa logo
باشگاه‌های کشاورزان🍀 جوان
667 دنبال‌کننده
2هزار عکس
798 ویدیو
201 فایل
https://eitaa.com/irbkj_ir تشکلی مردمی و مستقل،با کارکردهای ارتقاء رتبه اجتماعی روستاها در مدیریت منابع، تحقق حکمرانی محلی ،توانمندسازی رویشی؛توسعه تقاضا محور، توسعه اجتماعی /اقتصادی، پذیرش رسمی و مسئولیت وسازندگی زادبوم توسط جوانان اعم ساکن و مهاجر 🥀
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹حسینیه هنر مشهد برگزار می‌کند: ⭕️دوره آموزشی شهید دانیال رضازاده 🔰کارگاه نویسندگی و تدوین مصاحبه در تاریخ شفاهی 🔸مدرس: حجت الاسلام اشرفی نسب 📅 زمان برگزاری دوره: 28 , 29 و 30 شهریور 1402 🔰در پایان این دوره گواهی شرکت در دوره آموزشی تاریخ شفاهی ارائه می‌شود. ▪️به برگزیدگان پروژه های تاریخ شفاهی واگذار می شود. 💠مکان: مشهد، مدرس۴، حسینیه هنر 🌐جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره زیر تماس حاصل فرمایید یا در پیام رسان ایتا پیام دهید: ☎️ 09394793062 @bkjAbadi
هدایت شده از یاران خراسانی
🔰 فراخوان همکاری جهادی 🔸 موکب رسانه ای امام رضا علیه‌السلام 🔹 قالب فعالیت ها ۱ عکاسی ۲ فیلمبرداری ۳گزارش مردمی ۴ پادکست ۵ تدوین( فتوشاپ ،پریمیر و....) ۶ خرده روایت 📆 ایام شهادت امام رضا علیه‌السلام 📌 مسیر کاروان های پیاده امام رضا (ع) و خیابان امام رضا (ع) در ایام شهادت امام رضا (ع) 🔻 شما عزیزان هم اگر گروه رسانه ای دارید و یا خودتون به صورت انفرادی در یکی از قالب های ذکر شده میتوانید فعالیت کنید هرچه سریع تر ثبت نام کنید . 🔻 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره زیر در شبکه های اجتماعی ایرانی پیام دهید و یا تماس بگیرید. ۰۹۹۶۲۷۰۵۴۶۲ @yaran_khorasan
🎋🎋🎋 امام حسن مجتبى عليه السلام : 🌾☘️ كانَ رَسولُ اللّه صلي الله عليه و آله فَخْما مُفَخَّما... يَتَـكَلَّمُ بِجَوامِعِ الكَلِمِفَصْلاً لا فُضولَ فيهِ و لا تَقصيرَ. دمثا، لَيْسَ بِالجافى و لا بِالْمَهينِ تَعظُمُ عِنْدَهُالنِّعْمَةُ و اِنْ دَقَّت لا يَذُمُّ مِنها شَيئا غَيْرَ اَنَّهُ كانَ لا يَذُمُّ ذَواقا و لا يَمدَحُهُ و لا تُغضِبُهُالدُّنْيا و ما كانَ لَها، فَاِذا تُعوطىَ الحَقّ لَم يَعْرِفهُ اَحَدٌ، و لَم يَقُمْ لِغَضَبِهِ شَى ءٌ حَتّىيَنتَصِرَ لَهُ... ؛ امام حسن مجتبى عليه السلام : رسول اكرم صلي الله عليه و آله (در نظرها) با شكوه و بزرگوار بودند. سخنانى كوتاه، جامع و بى چون و چرا مى گفتند؛ بدون كم و زياد! نرم خو و مهربان بودند، در حق كسى ظلم نمى كردند، كسى را خوار نمى شمردند، نعمت را اگر چه كم بود، بزرگ مى دانستند و چيزى از آن رانكوهش نمى كردند. دنيا و آنچه به آن مرتبط است ايشان را خشمگين نمى ساخت. و هرگاه حقى ضايع مى شد، احدى راملاحظه نمى كردند و چيزى باعث رفع خشمشان نمى شد، تا آن كه حق را حاكم سازند. عيون اخبار الرضا، ج 2، ص 283 🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴 سلام صبح زیبا و با صفای چهارشنبه تون بخیر و آرامش همواره در صحت وسلامتی روزگار بگذرانید. ان شاءالله @bkjAbadi
🔴 منطقه محروم؟ یا منطقه مظلوم؟! 🔘 هنوز نفهمیده‌ام چرا به انبوه مناطقی که وضع ظاهری‌شان مثل تهران و چند کلانشهر خاص، بزک دوزک‌شده نیست، می‌گوییم محروم؟! آیا صرف تفاوت در امکانات و ظواهر فیزیکی، ملاک این تقسیم‌بندی است و منظور از محرومیت، محروم بودن از امکانات است؟ 🔸 مثلاً در زمینه بهداشت، درست است که در منطقه‌ی به اصطلاح محروم، ممکن است دندانپزشکی پیدا نشود که ایمپلنت بگذارد! اما از آن طرف هم در کلانشهر، شاهد انواع امراض جدید و مرگ‌آوری هستیم که در شهرهای کوچک و روستاها بندرت دیده می‌شود. 🔸 یا در زمینه تفریحات، ممکن است در کلانشهر انواع پارک‌های آبی و شهربازی‌های آنچنانی باشد که هیجان افراد را تخلیه نماید؛ اما از آن طرف در مناطق به اصطلاح محروم، اتفاقاً انواع مناظر بکر و طبیعت وحشی و پدیده‌های طبیعی جالبی یافت می‌شود که مفرح و هیجان‌انگیز است و خاطراتی ماندگار خلق می‌کند. معیار امکانات، نمی‌تواند محرومیت را توضیح دهد❗️ ↙ معیارهای دیگر، مثلاً فرهنگ عمومی و نرخ آسیب‌های اجتماعی و اینها اگر ملاک باشد که اصلاً قضیه معکوس می‌شود!! 🔸 محروم آن روستا یا شهری نیست که فرهنگ خانواده‌مداری و عشیره‌گرایی هنوز در آن رونق داشته و لذا بسیاری مفاسد اخلاقی، اساساً مجال بروز و ظهور در آنجا نیافته. و توسعه یافته هم، آن کلانشهری نیست که فرزندان به زحمت با والدین ارتباط سازنده دارند چه برسد با خانواده و عشیره. 🔸 محروم آن روستا یا شهری نیست که خیابان‌هایش خلوت است و بازارهایش اول شب بسته می شود و مردم شبها زود می‌خوابند. و توسعه یافته هم آن کلانشهری نیست که ترافیکش نفس‌گیر شده و بازارها تا بوغ سگ باز است و مردم تا نیمه‌شب در خیابان و پارک ولو هستند و صبح‌شان از ساعت 12 ظهر شروع می‌شود. 🔸 محروم آن روستا و شهری نیست که درب خانه‌ها و خودروها باز می‌ماند و کسی به اموال مردم کاری ندارد. و توسعه‌یافته هم آن کلانشهری نیست که وسط روز با قمه جیب چند نفر را در طول یک خیابان خالی کرده و رهگذران هم تماشا می‌کنند❗️ ◀ لذا می‌بینید بکارگیری واژه محرومیت، اساساً غلط‌انداز و انحراف‌ساز است و ذهن مسوولان و توقع مردم را به سمت دیگری می‌کشاند. ❇️ من محرومیت را با «مظلومیت» جایگزین می‌کنم. منطقه محروم، آن منطقه‌ای است که «مظلوم» واقع شده، چراکه بخاطر دوری فیزیکی یا سیاسی یا اداری از پایتخت، نمی‌تواند قابلیتها و توانمندیهای حتی بالفعل خود را کشف و شکوفا کند. لذا مدام دست به دامان مرکز است تا قطره چکانی، چیزی از آن بالا برای این منطقه گسیل شود. 🔻 منطقه ای که به دلیل حاکمیت فضای اداری‌زدگی وابسته به مرکز، مسئولان محلی به اسم قانون‌گرایی، جسارت عمل و امکان تحول را از خود سلب کرده‌اند. 🔻 منطقه‌ای که به خاطر فضای تحجر فکری و کج‌اندیشی‌های قشری، انبوه نخبگان محلی و خبرگان مجرب و دلسوز بومی، به حاشیه کشانده شده و جربزه‌ی خود را برای نواندیشی و تحول فکری در مدیریت توسعه منطقه، از دست داده‌اند و درنهایت، از آنجا مهاجرت می‌کنند. 🔻 منطقه‌ای که به دلیل فقدان اراده‌ی درونزای اجتماعی، توان مردم بلااستفاده مانده و دچار نوعی ایستایی و بلکه انجماد شده و تلاش مستمری هم نمی‌شود یا نمی‌گذارند بشود تا این انجماد به تعامل و همدوشی و همیاری تبدیل شود. لذا در این منطقه، 🔸 میانسال‌ها تماشاچی شده و منتظر معجزه‌ای هستند که یک‌شبه رخ دهد و دیگر، حتی حس و حال نقد هم ندارند؛ 🔸 جوانترها اصلاً بیخیال آبادانی این منطقه شده و درصدد بروز زمینه‌ی مهاجرت از اینجا برای خود هستند؛ 🔸 و سالخورده‌ها هم در این کانون بازنشستگان و منتظر‌الموت‌ها (!) به سردی عمر سپری می‌کنند. ⭕️چنین منطقه‌ای را من منطقه‌ی مظلوم و بلکه منطقه‌ی منجمد می‌نامم. در این‌صورت، باید عمیق اندیشید و فکر دیگری برای آبادانی و پیشرفت این مناطق کرد و دست به هر اقدام خلق‌الساعه و سهل‌الوصولی نزد و اینجا را آزمایشگاه سعی‌وخطای دست‌اندرکاران ِ پایتخت‌نشین ِ توسعه منطقه‌ای نکرد! ✳️ این منطقه، بدون نیاز به اعانات کلانشهر یا ستادهای پایتخت‌نشین، خودش دریایی از قابلیت و مزیت و حمیت است؛ اما مع‌الاسف یخ‌زده و معطل مانده. معطل چی؟ امکانات؟ نخیر! معطل انگیزه‌ها و اراده‌هایی همینجایی و نقشه‌راه‌ها و برنامه‌هایی غیروارداتی و اقدام‌ها و همیاری‌هایی تحولی. ._______________________________ پ.ن.: این مطلب در سال ۹۵ زمانی که در هجرت به جنوب شرق کشور به سر می‌بردم، به قلم آمد. @dr_izadkhah @bkjAbadi
باشگاه‌های کشاورزان🍀 جوان
کتاب مسئولیت و سازندگی استاد صفائی، برای تمامی کسانی که در جوامع روستایی و شهری، مسئولیتی تربیتی و اجتماعی دارند فوق العاده ارزشمند و راهگشای بسیاری مسائل و مشکلات ارتباطی اعم از فردی و گروهی است؛ بخشی از کتاب: هر کس افراد تحت اختیارش را برای محیطی که در نظر دارد، تربیت می‌کند. من فرزندم را برای خانه‌ام، استاد شاگردش را برای جامعهٔ محدودش و یک دانشمند، انسان را حداکثر برای این زمین و برای هفتاد سال زندگی، تربیت می‌کند و بر طبق شرایط موجود، بارور و شکوفایش می‌سازد. ولی انسان فرزند خانه و جامعه و حتی دنیای محدود و سرزمین خاکی نیست. انسان سرمایه‌های زیادتری دارد. انسان فرزند تمام هستی است و تا بی‌نهایت راه در پیش دارد. لذا باید طوری تربیت شود که در تمام این عوالم و در تمام این مسیر بتواند چه بکند و چگونه بماند و چگونه برود. وقتی که ما مرزها را برداشتیم و دیوارها را شکستیم و با این دید وسیع به هستی و به انسان نگاه کردیم و با این جهان بینی به فکر تربیت افتادیم ناچار مسائل به صورت دیگری طرح می‌شوند و راه حل پیدا می‌کنند. دیدگاه‌ها جواب صحیح این سؤال در گرو طرح صحیح این سؤال است. در گرو این است که ما به هستی و به انسان از چه دیدی نگاه می‌کنیم و او را چگونه می‌شناسیم. وقتی که انسان یک دهان و یک تن باشد، ناچار باید طوری تربیتش کرد که آبخور و آخورش را بدست بیاورد و نیازهایش را مرتفع کند و در صورت اصطکاک و برخورد منافع، قدرت از میدان به در کردن حریف را داشته باشد. وقتی که انسان فرزند خاک باشد باید طوری تربیت شود که با قانون‌های حاکم بر این خاک و بر این سرزمین درگیر نشود و باید طوری تربیت شود که طرز بهره‌برداری را بشناسد. وقتی که انسان محدود به هفتاد هشتاد سال شد، ناچار جوری تربیت می‌شود که استعداد و سرمایه‌هایش در این هفتاد سال کارگشا باشند. دست و پا و دندان و سر و صورت و فکر و عقل او برای هفتاد سال زندگی، بیمه شوند و برای هفتاد سال مورد بهره‌برداری قرار گیرند و ناچار با قانون‌هایی زندگی می‌کند که در این هفتاد سال تجربه شده‌اند و بدست آمده‌اند و برای مسائلی می‌کوشد که در این هفتاد سال آمد و شد دارند. اما در آن‌جا که ما هستی را با وسعتی شناختیم که تا بی‌نهایت راه دارد و انسان را به عظمتی شناختیم که این هستی را زیر پا دارد، ناچار انسان به گونه‌ای تربیت می‌شود که با قانون‌های حاکم بر این عوالم درگیر نشود و به گونه‌ای تربیت می‌شود که استعداد و سرمایه‌هایش در تمام این عوالم کارگشا باشند و با قانون‌هایی دمخور می‌شود که در تمام این عوالم تجربه شده‌اند و شناخته شده‌اند و وضع شده‌اند و برای مسائلی می‌کوشد که در این بی‌نهایت فرصت، آمد و شد دارند. و ناچار مربی این انسان عظیم، در این پهنای هستی و این وسعت گسترده، وجودی می‌تواند باشد عظیم‌تر و وسیع‌تر. وجودی محیط و آگاه و در عین حال مهربان و دلسوز. وجودی آگاه از ما و استعدادهای بی‌نهایت ما و آگاه از هستی و قانون‌های بی‌شمار آن. وجودی مهربان و دلسوز برای رشد ما و کمال ما و سعادت و بهزیستی ما.» @bkjAbadi
@bkjAbadi خواندن کتاب حرکت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی سعادتمند پیشنهاد می‌کنیم. بخشی از کتاب حرکت فطرت؛ یعنی همین ترکیب و ساخت انسان، به گونه‌ای است که برایش امکان ایستادن نیست. آدمی طوری آفریده شده که نمی‌تواند بماند. در او شوری ریخته‌اند، به او خود آگاهی و بینشی داده‌اند که می‌داند قلّه‌هایی که باید به دست آورد، غیر از چیزی است که امروز در آن قرار دارد. همین احساس، حرکت انسان را چه در مراحل عالی روحی‌اش، چه در جامعه‌اش و چه در تاریخش، تأمین می‌کند. ضرورت حرکت، از ترکیب ما، از فطرت ما، از ساخت ما مایه می‌گیرد و به همین خاطر کسانی که حرکتی ندارند، مجبورند با تنوع‌ها خودشان را مشغول کنند. تنوع‌طلبی، نشان دهنده نیازی است که ارضاء نشده؛ مثل گرسنه‌ای که اگر به او غذا ندهند، کثافت‌ها را هم می‌خورد. وقتی آدمی حرکتی ندارد، مجبور است خودش را با شکل‌های مختلف زندگی فریب دهد تا خیال کند که حرکتی دارد. ۲. قدر انسان عامل دوم حرکت، شناخت «قدر و ارزش» انسان است. شناخت این نکته است که اگر بمانیم، می‌گندیم. انبیاء از همین جا آغاز می‌کردند و به آدمی نشان می‌دادند که ارزش او بیش از چیزی است که می‌خواهد به آن برسد و برای این کار از معلومات بلاواسطه او استفاده می‌کردند، نه تجربیات و معلومات با واسطه. 🌳🌾🌾🌾 @bkjAbadi
17.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 🔴 *روضه در خاله بازی* 🔹 روایتی از یک عزاداری کودکانه 🔺 روستای وراوی؛ شهرستان دشتی - ۱۳۴۰ منبع : «کیچه پس کیچه» رسانه تاریخ شفاهی استان بوشهر @kichepaskiche 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 🌱@bkjAbadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸خدمت نانواهای کرمانی به زائران امام رضا (علیه السلام) 🔹گردانی از زنان روستایی کرمان که حاج قاسم سلیمانی نام آنان را گردان نانواها گذاشته است و در سال های دفاع مقدس برای رزمنده ها نان می پختند امروز با فرزندانشان برای زائران پیاده امام رضا (علیه السلام) نان می پزند. @bkjAbadi
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله 🌾  أيُّها النّاسُ ، إنّ الرائدَ لا يَكذِبُ أهلَهُ ، و لَو كُنتُ كاذِبا لَما كَذَبتُكُم ، و اللّه ِ الّذي لا إله إلاّ هُو إنّي رَسولُ اللّه ِ إلَيكُم حَقّا خاصَّةً ، و إلَى النّاسِ عامَّةً . و اللّه ِ لَتَموتونَ كما تَنامونَ ، و لَتُبعَثونَ كما تَستَيقِظونَ ، و لَتُحاسَبونَ كما تَعمَلونَ، و لتُجزَونَ بالإحسانِ إحسانا و بالسُّوءِ سُوءا ، و إنّها الجَنَّةُ أبَدا و النّارُ أبَدا .; پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:  اى مردم! بلدِ راه به كسان خود دروغ نمى گويد. و من اگر هم دروغگو بودم به شما دروغ نمى گفتم. به خداوندى كه هيچ خدايى جز او نيست، من فرستاده به حق خدا به سوى شما خصوصا، و به سوى همه مردم عموما هستم. به خدا قسم، همان گونه كه مى خوابيد، مى ميريد! و همان گونه كه بيدار مى شويد، برانگيخته خواهيد شد! و مطابق كردارتان حسابرسى خواهيد شد و در برابر نيكى، پاداش نيك خواهيد يافت، و در برابر بدى، كيفر بد خواهيد چشيد. بهشتِ جاويدان در كار است، و دوزخِ هميشگى.; بحار الأنوار : 18 / 197 / 30 . @bkjAbadi
نرخ خرید تضمینی گندم تعیین شد، اما ابلاغ نه! 🌾🌾🌾 شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی حاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده اما این نرخ هنوز نهایی و ابلاغ نشده است. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم نرخ خرید تضمینی در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی تعیین شده اما این نرخ هنوز ابلاغ نشده است. نرخ تعیین شده هفته آینه با هماهنگی دستگاه های مختلف توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد. بیشتر بخوانید دستور رئیس جمهور برای پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی قیمت خرید تضمینی مردم 19.5 هزار تومان با این شرط تعیین شده است که اگر تورم در اسفند ماه بیش از 30 درصد باشد قیمت این محصول تغییر و تا 21.5 هزار تومان افزایش خواهد داشت. 🌾🌾🌾🌾🌾🌾 @bkjAbadi
بزرگترین نخلستان «مَجول» کشور در بشاگرد احداث می‌شود معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: بزرگترین نخلستان «مجول» کشور با مساحت افزون‌بر ۲هزار هکتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان بشاگرد احداث می‌شود. بزرگترین نخلستان «مَجول» کشور در بشاگرد احداث می‌شود به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مسعود گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: طرح احداث بزرگترین نخلستان «مَجول» کشور در دشت پلپلک شهرستان بشاگرد به مساحت افزون بر ۲هزار هکتار با کشت تعداد ۳۶۰ هزار اصله نهال، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی این منطقه محروم است. وی با اشاره به حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان بیان کرد: واگذاری اراضی مدنظر سرمایه گذار، فراهم سازی زیرساخت‌ها و تامین نهاده ها از جمله اقدامات انجام شده در منطقه دشت پلپلک شهرستان بشاگرد است. معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در ادامه با بیان اینکه، تحقق اقتصاد کشاورزی، ماموریت اصلی سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: تلاش داریم تا با کمک بخش خصوصی و مردم شهرستان، شکوفایی اقتصادی به همراه رفاه مردم در مناطق محروم نظیر بشاگرد، نمود عینی پیدا کند. گرگیج، کشاورزی را از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: صنعت کشاورزی با تامین امنیت غذایی کشور می‌تواند فشارهای خارجی را بی‌اثر ساخته و از سوی دیگر با توسعه این صنعت، می‌توان اقتصاد مناطق محروم کشور را نیز بهبود بخشید. @bkjAbadi