eitaa logo
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
1.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
63 ویدیو
13 فایل
🔶 پیشرو در عرصه گفتمان تخصصی فقه نظام ساز 🔶 تربیت مجتهد متخصص ترازِ عصر 🔶 ارتباط با ادمین و تبادل: @mahdvi_far8477 🌐 پایگاه اطلاع رسانی: ▶️ emamreza-ac.com ❇️ ایتا / بله / آپارات: ▶️ @irsichannel
مشاهده در ایتا
دانلود
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
#هم_اندیشی_علمی 🔰موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگ
🌀 : بررسی علل و ابعاد هتک ساحت قدسی قرآن کریم و راهکارهای مقابله با آن (نشست دوم) 🎙با حضور و ارائه: 💢 آیت الله جواد حبیبی تبار 💢 حجت الاسلام دکتر نجف لکزایی 💢حجت الاسلام دکتر رضایی اصفهانی 💢 حجت الاسلام دکتر محمدصادق یوسفی مقدم 🔹دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر حامد معرفت 🕌 قم، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، ۴مرداد ۱۴۰۲ 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
#هم_اندیشی_علمی 🔰موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگ
🌀 : بررسی علل و ابعاد هتک ساحت قدسی قرآن کریم و راهکارهای مقابله با آن (نشست دوم) 🎙با حضور و ارائه: 💢 آیت الله جواد حبیبی تبار 💢 حجت الاسلام دکتر نجف لکزایی 💢حجت الاسلام دکتر رضایی اصفهانی 💢 حجت الاسلام دکتر محمدصادق یوسفی مقدم 🔹دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر حامد معرفت 🕌 قم، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، ۴مرداد ۱۴۰۲ 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
#هم_اندیشی_علمی 🔰موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگ
🌀 : بررسی علل و ابعاد هتک ساحت قدسی قرآن کریم و راهکارهای مقابله با آن (نشست دوم) 🎙با حضور و ارائه: 💢 آیت الله جواد حبیبی تبار 💢 حجت الاسلام دکتر نجف لکزایی 💢حجت الاسلام دکتر رضایی اصفهانی 💢 حجت الاسلام دکتر محمدصادق یوسفی مقدم 🔹دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر حامد معرفت 🕌 قم، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، ۴مرداد ۱۴۰۲ 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
#هم_اندیشی_علمی 🔰موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگ
🌀 : بررسی علل و ابعاد هتک ساحت قدسی قرآن کریم و راهکارهای مقابله با آن (نشست دوم) 🎙با حضور و ارائه: 💢 آیت الله جواد حبیبی تبار 💢 حجت الاسلام دکتر نجف لکزایی 💢حجت الاسلام دکتر رضایی اصفهانی 💢 حجت الاسلام دکتر محمدصادق یوسفی مقدم 🔹دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر حامد معرفت 🕌 قم، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، ۴مرداد ۱۴۰۲ 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
🔹موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(علیه السلام) با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای
🔹موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(علیه السلام) با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) برگزار می کند: 🔻سلسله نشست های علمی (مدظله العالی) 🌀: تحلیل اجتهادی برخی از آراء فقهی آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) 🎙 با حضور: 🕰 یکشنبه 8 مرداد 1402 ساعت 9 الی 11 🔳 نحوه اجرای برنامه: : قم، میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه ۱۲، تقاطع اول، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام : 🔗 پخش زنده از: http://aparat.com/emamreza_ac/live 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
سلسله نشست های علمی (مدظله العالی) 🌀: تحلیل اجتهادی برخی از آراء فقهی آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) 🎙 با حضور: 🕌 قم، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، 8 مرداد ۱۴۰۲ 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
🌀 #هم_اندیشی_علمی: بررسی علل و ابعاد هتک ساحت قدسی قرآن کریم و راهکارهای مقابله با آن (نشست دوم) 🎙ب
💢بررسی علل و ابعاد هتک ساحت‌ قدسی قرآن کریم و راهکارهای مقابله با آن ✔️استاد جواد حبیبی تبار: اهانت قرآن نسبت به اینکه هتاک چه کسی باشد و هدفش چیست، مجازات مختلف است. اگر هتّاک مسلمان بوده باشد و با شرایطی که آمده و فعل او به معنای انکار کتاب باشد، موجب ارتداد است. و نسبت به زن یا مردبودن مجازات حبس ابد یا اعدام درپی دارد. اما اگر هتاک مسلمان نباشد، گاهی یک کار فردی شخصی و گاهی برنامه‌ریزی و سازماندهی‌شده است. اقبال به اسلام در غرب رو به فزونی است و لذا کاپیتالیسم و سرمایه‌داری به هراس‌‌ می‌افتند و لذا یک پسری قرآن در دست‌‌ می‌گیرد و به خانه‌‌ می‌برد، پدر که تحت تأثیر تبلیغات جریان کاپیتالیسم است، قرآن را‌‌ می‌گیرد و به طرفی پرت‌‌ می‌کند یا آن را آتش‌‌ می‌زند. این فرق‌‌ می‌کند با اینکه فردی به صورت سازماندهی‌شده اقدام به هتاکی کند. اما این اهانت‌‌‌‌های اخیر باهدف اسلام هراسی و تحقیر مسلمانان صورت گرفته است. در نتیجه اگر با حرکت گروهی برنامه‌ریزی‌شده و هدف‌گذاری شده قبلی درجهت مقابله با اسلام مواجه باشیم، فرد هتاک مصداق کافر حربی است. ✔️استاد نجف لک‌زایی: ما مسلمانان باید قدر کتاب آسمانی خود را بیشتر بدانیم و مراجعه جدی‌تری به آن داشته باشیم و زمینه‌‌‌‌های لازم برای ورود جدی‌تر قرآن به عرصه‌‌‌‌های معرفتی و انگیزشی و سبک زندگی را فراهم‌تر کنیم. باید حضور قرآن را در صحنه فرهنگ عمومی و تخصصی جدی بگیریم. فقه و اخلاق و اعتقادات و مبانی و درواقع فرهنگی که در آن تنفس‌‌ می‌کنیم قرآنی شود. ما باید زیبایی‌‌‌‌های اسلام را بیان کنیم و قرآن را به همه مردم جهان معرفی کنیم.... علوم انسانی امروز در دنیا به‌مثابه پیش‌قراول فرهنگ غرب عمل‌‌ می‌کند و زمینه را برای نفوذ و ظهور نظام سلطه فراهم‌‌ می‌کند. به نظر‌‌ می‌رسد که وقت آن رسیده مسلمانان با نگاه جدی‌تری، علوم انسانی قرآن بنیاد را تقویت کنند و ما شاهد جایگزینی فراگیرتر و گسترده‌تر این علوم انسانی در سطح مراکز علمی خود باشیم. ✔️استاد محمدصادق یوسفی مقدم: در بحث روش و راهکارهای مقابله با حرمت‌شکنی قرآن کریم باید مطلب را در علل حرمت‌شکنی جویا بشویم. خداوند، قرآن را کتاب قدسی و دارای تقدس‌‌ می‌داند. به نظر‌‌ می‌رسد یکی از اهداف دشمن، شکستن قداست قرآن کریم است. ما این مسئله را در ماجرای اهل‌بیت (ع) هم شاهد هستیم که نمونه بارز آن واقعه عاشوراست. بنابراین جامعه اسلامی باید در زمینه حفظ قداست قرآن کریم تلاش کند، تبلیغ کند و نشر دهد. ✔️استاد محمدعلی رضایی اصفهانی: هرچند خداوند حفظ قرآن را تضمین کرده است ولی این وظیفه دفاع را از ما سلب‌‌ نمی‌کند. ما در اسلام سه نوع جهاد داریم؛ جهاد اصغر به معنای قتال، جهاد اکبر با نفس، جهاد کبیر که جهاد فرهنگی است. هرچقدر آن‌ها توهین به قرآن را بیشتر‌‌ می‌کنند، ما باید به انتشار قرآن بیشتر توجه کنیم. راهکار دوم مقابله با اهانت به قرآن کریم، پاسخ منطقی دادن به شبهاتی است که دشمنان مطرح‌‌ می‌کنند. راهکار سوم تبیین معارف قرآن کریم است. مباحث اعتقادی، اخلاقی و علمی الهی هرچه تبیین شود نوعی راهکار مقابله با این حملات است. راهکار چهارم تبیین اعجاز قرآن است. و بنا بر مطالعاتی که داشتیم 86 بحث درباره اعجاز قرآن‌‌ می‌توانیم ارائه دهیم. 👈 گزارش تفصیلی را در اینجا بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72286 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
🔰 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار می کند: 🌀 کرسی ترویجی: تحلیل و تبیین فقه ولایی و فقه الهی 🎙با حضور: ⏰ زمان: یکشنبه 9 مرداد 1402 ساعت 10 صبح 🔳 نحوه اجرای برنامه: : قم، میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه ۱۲، تقاطع اول، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام : 🔗 پخش زنده از: http://aparat.com/emamreza_ac/live 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
از جملگی علاقمندان به مباحث فقه نظام ساز و موضوعات مختلف فقه های تخصصی، دعوت می شود جهت بهره برداری از فیلم و صوت همایش ها، نشست ها، کرسی های علمی و دوره های آموزشی موسسه امام رضا(ع)، در صفحه آپارات موسسه عضو شوند. 🔗 لینک صفحه موسسه در آپارات: https://www.aparat.com/emamreza_ac/videos 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
📣 اطلاعیه ثبت نام رشته فقه الحکومه (سطح 4) 🔹پذیرش رشته در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🔰به اطلاع علاقمندان به مباحث و رشته فقه سیاسی می رساند: موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برای سطح ۴ فقه الحکومه (با ارائه مدرک رسمی سطح چهار از مرکز مدیریت حوزه های علمیه) تعداد محدودی از فضلا را برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ پذیرش می نماید. 📎 لینک ثبت نام سطح 4 رشته فقه الحکومه:👇 https://b2n.ir/h91370 🗓 مهلت ثبت‌نام: 1402/5/31 🔗 کسب اطلاعات بیشتر: 🆔 @feqhe_nezam_saz 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
#گفتگوی_علمی 🔰 موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار می کند: 🌀نشست تخصصی: بررسی تطبیقی مکتب ف
💢اصول قانون در مقابل فقه المقاصد و روح شریعت ✔️استاد شیخ محمد سند: 🔹بحثی به نام اصول قانون داریم. اصول قانون با تعریف مختصر در مقابل فقه المقاصد و روح شریعت است یعنی سه مکتب برای فقه نظامات به معنای اعم داریم. این اصول قانون یک فقه منظومه دارد، یک فقه نظام دارد، یک فقه جمعی دارد. چطور می‌گوییم دین برای همه بسترها و دوران‌ها پوشش دارد، باید روشن کنیم ضابطه این مسئله چیست. 🔸فقه مقاصد خوب است ولی یکی از اشکالاتش این است که ضابطه‌مند نیست. روح شریعت هم خوب است ولی آن هم ضابطه‌مند نیست، اما اصول قانونی ضابطه‌مند است. فرض کنید بین قانون اساسی با قانون پارلمانی، بین قانون پارلمانی با قانون وزارتخانه‌ها چه نسبت و ارتباطی برقرار است؟ قانون پارلمانی با قانون وزارتخانه چه ارتباطی دارد؟ این ارتباطات را باید کشف کرد. این بحث اصول قانون در اصول و فقه است. در اصل یک روش منطقی است یعنی همیشه فرمول‌های بالا سیطره دارند و از این‌ها قوانین بعدی تولید می‌شود. 🔹این اصول قانون از ده قرن تغذیه می‌شود و از مبادی احکام سرچشمه می‌گیرد. اصول تشریع، اصول قوانین، مبادی قانون، اصول فقه نام‌های دیگر این مسئله است و نزدیک یازده اسم می‌توان برای آن نام برد. از کارکرد ده قرن می‌توانیم گنج‌هایی با تبویت دیگری به دست بیاوریم. می‌توانیم سیستم ثبوتی قوانین را به دست بیاوریم. 🔸بحث اصول قانون یکی از دو علم در علم اصول است، چون علم اصول دو بخش دارد یکی دلالت دلیل است و یکی اصول قانون است؛ ضرورت دارد که ما به اصول قانون توجه ویژه داشته باشیم. 👈 گزارش نشست: http://ijtihadnet.ir/?p=72315