📸 گزارش تصویری دومین همایش ملی معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی
🔹 کمیسیون سوم: انسان جهان و سبک زندگی
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
📽هم اکنون در حال برگزاری است
سلسله کارگاههای تراث سیاسی اسلامی (دوره چهارم)
📆 پنجشنبه ٩ آذر ۱۴۰۲، از ساعت ۸ الی ۱۲
🏢 قم، پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه سوم، تالار کوثر
شرکت در کارگاه به صورت مجازی
🌐 dte.bz/cptconf
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
📸 گزارش تصویری کمیسیون چهارم همایش معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
📽 هم اکنون در حال برگزاری است
✅ کمیسیون پنجم: تعلیم و هدایت گردی
لینک شرکت مجازی:
http://Dte.bz/ethicsconf
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
🔰یادداشت| درس نامه سبک زندگی قرآنی حضرت زهرا سلام الله علیها/2
🔆شناخت مقام حضرت زهرا در نگاه رهبر معظم انقلاب - دام توفیقاته
✍🏻فیوضات فاطمهى زهرا(سلاماللَّه علیها)، به مجموعهى كوچكى كه در مقابل مجموعهى انسانیت، جمع محدودى به حساب مىآید، منحصر نمىشود. اگر با یك دید واقعبین و منطقى نگاه كنیم، بشریت یكجا مرهون فاطمهى زهرا (سلاماللَّه علیها) است - و این گزاف نیست؛ حقیقتى است - همچنان كه بشریت مرهون اسلام، مرهون قرآن، مرهون تعلیمات انبیا و پیامبر خاتم(صلّىاللَّه علیه و آله و سلّم) است.
🔗 متن یادداشت در لینک زیر↙️
🌐 quran.isca.ac.ir/fa/News/Detail/801
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
💥موسسه روانشناسی آرمان برگزار میکند:
نشست علمی «وضعیت روانشناسی اسلامی در سه کشور مصر، عربستان و اندونزی»
🗣 با ارائه جناب آقای مصطفی عربپور (دانشجوی دکتری روانشناسی)
👨🏫دبیر جلسه: حجتالاسلام دکتر حمید رفیعیهنر (استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
♨️محورهای نشست:
✅ بررسی تطبیقی تعاریف، شخصیت های شاخص و سیر پیدایش روانشناسی اسلامی در سه کشور مصر، عربستان و اندونزی
✅ جایگاه رشته روانشناسی اسلامی در نظام آموزشی آکادمیک سه کشور مصر، عربستان و اندونزی
🗓تاریخ: سهشنبه 1402/09/07
⏰زمان: 19:15
💻 شرکت در نشست علمی فقط بهصورت آنلاین میباشد.
🤩 صدور گواهی بهصورت برخط و بلافاصله پس از ثبتنام انجام خواهد شد.
👨💻لینک شرکت در نشست:
https://www.skyroom.online/ch/u0859344576/neshastelmi
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
🔺دکتر علیاصغر پورعزت (رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران)، در نشست علمی مدرسه پاییزه الهیات حکمرانی اظهار داشت:
🔹در نظریه حکمرانی 4 اصل با محوریت انتخاب مدنظر قرار می گیرد؛
▪️جدیت در انتخاب
▪️ آگاهی در انتخاب
▪️ استقلال در انتخاب
▪️ استمرار در انتخاب
🔹در مورد حکمرانی این را بدانیم، تصمیماتی که گرفته میشود، چون دایره تأثیر آن گاهی از نسل فعلی فراتر میرود، باید هوشمندانهتر و با نگاهی وسیعتر انجام بگیرد.
🔹ما در پاسخ به نسلهای آینده چه خواهیم گفت اگر در امر مقدس حکمرانی کوتاهی کنیم؟ هر کس در این امر کوتاهی کند، وظیفه خود را در قبال جامعه انجام نداده است.
🔹والدو میگوید: «آنگاه که درباره اداره سخن میگویید، هشیار باشید؛ چرا که اداره با سرنوشت تعداد زیادی از انسانها سروکار دارد.»
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
🔺دکتر محمد باقر عالی (استاد مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی)، در مدرسه پاییزه الهیات حکمرانی اظهار داشت:
🔹️مهمترین تفاوت بین رویکرد حکمرانی نوین با نظریات مدیریت قبل، چگونگی نقشآفرینی کنشگران درکارکردهاست.
🔹️به این صورت که در ۵ کارکرد خط مشی گذاری،تنظیم گری،بازتوزیع،تسهیل گری ،تامین و ارائه خدمات در یک یا چند گام از پنج مرحله طراحی،تدوین، پیادهسازی، اعمال و اجرا، کنشگران بر مبنای فرایندی تعاملی در تمام یا بخشی از این وظایف دارای نقش می شوند و نکته مهم اینکه هیچ کدام از آنها از جمله دولتها در نقش آفرینی تنها کنشگر و مسلط نمیشود بلکه یکی از آنهاست، هر چند ممکن است بر مبنای الگوی مثلث حکمرانی یکی از آنها در برخی گام ها در بعضی قلمروها دارای نقش بیشتری شود.
🔹️ حتی در حکمرانی نوین در تعیین اهداف و چگونگی بهرهگیری از نظرات سایر کنشگران هم تفاوت وجود دارد. در حکمرانی همنَوَردانه برای مواجهه با مسائل عمومی – چه کوچک، چه بزرگ – دولت باید از توانمندیهای سایر کنشگران برای شناسائی، احصای راهحلها، اجرای راهحلها و ارزیابی بهرهمند شود. در ادبیات حکمرانی، دو برداشت از حکمرانی نوین وجود دارد:
🔹️ قرائت اول از تفسیرگراها است که معتقدند هرجا حکم و حکمپذیری وجود دارد، ما حکمرانی خواهیم داشت.
🔹️قرائت دوم بر این باور است که حکمرانی فرایند نیل به اهداف است.
🔹️ به تعبیری حکمرانی فرایند راهبری یک قلمرو از طریق کارکردهای حکمرانی به سمت اهداف جمعی مشترک در بستر نظام ارزشی مشترک است.
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
🔰 گزیده ای از انعکاس خبر انتشار کتاب «آداب و احکام قرائت قرآن کریم» در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
🔺حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی در نشست علمی مدرسه پاییزه الهیات حکمرانی که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و قطب تعمیق ایمان دینی و مرکزآموزش های آزاد دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام که در 11 آبان ماه 1402 برگزار شد با نگاهی به موضوع: «جایگاه فلسفه در حکمرانی»به ایراد سخنرانی پرداختند:
🔹حکمرانی کنشگری انسانی است و با روابط اجتماعی پیوند دارد؛ لذا فلسفه نظری مستقیما نمیتواند دادههای انتزاعی و نظری در حل مسائل حکمرانی داشته باشد.
🔹 نظرورزی در فلسفه یک مقوله است و تطبیق آن بر سپهر عمل، مقولهای دیگر. مقوله اول عمدتا کارکرد موجهسازی در حکمرانی میتواند داشته باشد و مقوله دوم کارکرد ربط درونمایههای اهداف و سیاستهای مکاتب حکمرانی.
🔹در ساحت دوم یا به تعبیری فلسفه عمل، نیازمند فلسفههای مضاف ، دانشهای دیگر و اموری همچون وضعیتسنجی اجتماع، جامعهشناسی سیاسی، فهم آرایش سیاسی، فهم چگونگی سازوکار خروج از وضع موجود به وضع مطلوب هستیم.
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
گزیده ای از انعکاس خبر انتشار کتاب «چیستی رویکرد تمدنی (از عرصه نظر تا صحنه عمل)» در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/