🔸چرا دنبال #خبر بد میگردیم؟!
🔻کافی است #رسانه خبر مرگ، جرائم، زد و خورد و اخباری از این دست با تکیه بر ارزش خبری برخورد، اختلاف، درگیری و منازعه را منتشر کند، به سرعت تعداد بازدیدکنندگانش بالا میرود، اما به همان نسبت اگر خبری با رویکردی مبتنی بر دیگر ارزشهای خبری تنطیم شود، تعداد بازدیدکنندهاش پایین میآید!
🔻این رویکرد، در این سالها اغلب رسانهها را هم تحت تاثیر قرار داده و حالا که بازار رقابت رسانهای به شدت داغ است، برای ثبت کلیکهای بیشتر، خودآگاه یا ناخودآگاه به این سمت گرایش دارند؛ اما جریان چیست و چرا تان این حد پیگیری خبرهای تلخ به صورت عادت درآمده است؟
تکنیکی بین رسانههای بزرگ دنیا وجود دارد و آن استخراج خبر خوب از دل خبر بد است. وقتی یک بحران پیش میآید، معمولا یک قهرمان هم با آن ظهور میکند.
▫️گفتگوی حمید ضیاییپرور با ایسنا
isna.ir/xdMgyF
@isfahanmediacenter
41.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#قاب_فیلم #سواد_انیمیشن #سواد_رسانه_ای
🔸دانشآموزان اصفهانی به تماشای لوپتو نشستند و در فضایی تعاملی، به تحلیل شخصیتها و پیامهای این انیمیشن ایرانی پرداختند.
@isfahanmediacenter
#کارتون #اخبار_جعلی
🔸نارنجکهایی که روزانه به سمت ما پرتاب میشود...
🔸Fake news... By Muzaffar Yulchiboev
@isfahanmediacenter
#آموزش #بدافزار
🔸كيلاگرها چطور در كمين سرقت از كاربران نشستهاند؟ صفحه كليدها چطور به ما خيانت ميكنند؟
@isfahanmediacenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش #عملیات_روانی
🔸رسانهها همان تصویری را از افراد و وقایع برای ما میسازند، که خودشان میخواهند...
@isfahanmediacenter
🔸فرصتهای بازار #متاورس/ پولهایی که در جهانِ جدید سرمایهگذاری میشود...
@isfahanmediacenter
#عملیات_روانی #پروپاگاندا
🔸رسانهها و افراد چگونه بدگمانی مخاطب نسبت به خود را دور میزنند؟
@isfahanmediacenter
#ارزیابی
🔸#تحلیل_آماری آنچه دانشآموزان حاضر در رویداد اکران و نقد انیمیشن لوپتو که توسط فرهنگسرای رسانه برگزار شد، برداشت و تفسیر کردند/ ارزیابی نگاه کودکان به پیامها و شخصیتهای داستان
@isfahanmediacenter