52.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هرچی نزدیک انتـــــ🗳ـــخابات میشیم انتخاب ها سخت تر میشه
چیکار کنیم....؟
👤 آرمان داروغه
📌 طلبه مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی
#انتخابات | موسسه مطالعات راهبردی
موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🖊اندر حکایات تصمیمات اشتباه و اِی کاش گفتن های بی فائده 📌آیا تا به حال در اثر فکر کردن به تصمیمات
24.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎 یه ذره بین بردارید شب انتخابات و منفعت ها و ضرر ها رو بسنجید
#انتخابات
┄┅══✾☘🌷☘✾══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی
◽️طراحی سیستم های دینی 🔰
https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
🔰 پاورقیهای مناظراتی ـ ۲
🔸 نکاتی در تحلیل مناظرات انتخاباتی
✍️ سید محمدحسین دعائی
▪️ رفع بعضی از مشکلات و نقایص مناظرۀ اول توسط دستاندرکاران برنامه، درخور تحسین است؛ هرچند مشکل اصلی آن، یعنی محتوا و قالب سؤالات، همچنان پابرجاست؛ مشکلی که مهمترین اثرش، تمهید فضای «کلیگویی» برای نامزدها و بیخاصیتکردن برنامه در فرایند قضاوت و انتخاب مخاطب است.
▪️ به نظر میرسد طراحان و کارگردانان برنامۀ مناظره، مخاطبشناسی درستی ندارند. چون تقریبا هیچکدام از مؤلفههای شکلی و محتوایی آن، ناظر به دغدغهها، ابهامها، گرههای ذهنی و سؤالهای «عموم مردم» سامان نیافته و در خوشبینانهترین حالت، برای مخاطب نخبگانی آماده شدهاند؛ حال آنکه در چنین برنامههایی حتما باید به عموم مردم نیز توجه داشت.
▪️ هرچند میتوان نامزدها را رتبهبندی کرد و بعضی را بر بعضی دیگر ترجیح داد، اما متأسفانه باید گفت ما نتوانستهایم در طول این سالها، نیروهای متدین، انقلابی، اندیشهورز، مدیر، بصیر، زمانشناس، خوشبیان، کارآمد، بدون حاشیه و محبوبی را تربیت کنیم که از همۀ ویژگیهای لازم برای تصدی مسئولیت خطیری مثل ریاست جمهوری برخوردار باشند.
▪️ تقریبا تمام نامزدها، در اغلب موارد، بیشتر به «بیان کلیات و واضحات» پرداختند تا «تبیین جزئیات و مبهمات»، بیشتر به «طرح مسئله و مشکل» پرداختند تا «ارائۀ راهحل و برنامه»، بیشتر به «ذکر آرزوها و اهداف» پرداختند تا «تعریف راهبرد و راهکار» و بیشتر به «شرح چیستیها و چراییها» پرداختند تا «توضیح چگونگیها»؛ و این اصلا خوب نیست.
▪️ تقریبا هیچکدام از نامزدها ـ آنگونهای که باید و شاید ـ به «قوتها، فرصتها و پیشرفتهای کشور» اشاره نکرده و به تمجید جدی از «خوبیها، درستیها و زیباییهای موجود» نپرداختند؛ و این یک نقطۀ ضعف مهم برای آنهاست.
▪️ آقای پورمحمدی در مناظرۀ دوم نیز کاری غیر از «فرافکنی، موجسواری و فرصتطلبی» نکرد. تمرکز بر «مسئلۀ تحریم» و «FATF» را از همین زاویه باید تحلیل کرد.
▪️ پورمحمدی بارها از ناکافیبودن شعار گفت؛ در حالی که خودش کاری جز شعاردادن نکرد. او از این معنا غافل بود که شعارستیزیِ صرف، خود نوعی شعار است.
▪️ بدون هرگونه سیاهنمایی، از تأکید پورمحمدی بر محدودبودن امکانات کشور و تکرار پُرحرارت و هیجانآمیز مشکلات، با عنوانی جز «سیاهنمایی» نمیتوان یاد کرد؛ همان خطای بزرگی که نتیجهای جز ناامیدکردن مخاطب و البته شاید جذب تعداد محدودی رأی نخواهد داشت.
▪️ پورمحمدی در مناظرۀ دوم، علاوه بر هجمه به نامزدهای جبهۀ انقلاب، حتی با پزشکیان نیز فاصلهگذاری کرد و به این ترتیب نشان داد که هم در پی جذب آراء انقلابیهاست و هم بهدنبال مصونسازی خود از عواقب شکست احتمالی پزشکیان.
▪️ آقای پزشکیان همچنان بر مدار «عوامگرایی» و «عوامزدگی» میچرخد. او جز چند گزارۀ سطحی دربارۀ مشکلات مردم و چند نکتۀ کلی در رابطه با ضرورت حل این مشکلات، البته نه با بیانی روان و جذاب، بلکه با ادبیاتی گنگ و سست، چیزی برای گفتن نداشت.
▪️ پزشکیان بهقدری از فضای اجرائی کشور و واقعیات میدانی جامعه دور است که حتی اسم مدارس سمپاد را هم به یاد نمیآورد. او واقعا در قد و قوارۀ ریاست جمهوری نیست.
▪️ «هرکس به ستاد ما بیاید او را میپذیریم؛ چون میخواهیم رأی بگیریم.» این را پزشکیان گفت و نشان داد که بههیچوجه سیاستمدار حقمحور و قابلاعتمادی نیست.
▪️ پزشکیان در مناظرۀ دوم نیز بههیچوجه زیر بار انتسابش به روحانی و دولت او نرفت؛ در حالی که واقعیتی جز این انتساب ندارد.
▪️ تأکید بر ستاندن حق دهکهای پایین از دهکهای بالا و انتقال خدمات از مرکز به حاشیه، نقطۀ قوتی بود که در سخنان پزشکیان وجود داشت؛ هرچند که حرکت کابینۀ فرضی او به این سمت، بسیار بعید است.
▪️ اشارۀ پزشکیان به نام «اقوام و مذاهب گوناگون»، بهخودیخود اشکالی ندارد؛ بهشرط آنکه برای استفاده از ظرفیت آنها در راستای اهداف انقلاب اسلامی برنامۀ مشخصی داشته و صرفا بهدنبال کاسبی رأی نباشد.
▪️ پزشکیان در حالی بر «شایستهسالاری» و «مدیریت فراحزبی» تأکید میکند که خود متعلق به انحصارطلبترین و متعصبترین جناح کشور است.
▪️ تأکید چندبارۀ پزشکیان بر ضرورت التزام به سیاستهای ابلاغشده از سوی رهبر معظم انقلاب و معرفی آنها بهعنوان خطوط قرمز خود، هرچند پیشرفت چشمگیری در کنشگری سیاسی اصلاحطلبان به شمار میرود، اما متأسفانه با دیگر سخنان و موضعگیریهای او و اطرافیانش هیچ سنخیتی ندارد.
▪️ در خوشبینانهترین حالت، پزشکیان توجه ندارد که «برنامه»، هرچند برای تحول و اصلاح کافی نیست، اما لازم است. توجهنداشتن او به این مطلب ـ بهعنوان یک نقطۀ ضعف مهم ـ را باید برای آن دسته از مخاطبانی که مجذوب سادگی و بساطت او میشوند تبیین کرد.
🏢موسسه مطالعات راهبردی
https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
🔰 پاورقیهای مناظراتی ـ ۳
🔸 نکاتی در تحلیل مناظرات انتخاباتی
✍️ سید محمدحسین دعائی
▪️ همچنان سؤالات طرحشده توسط مردم و کارشناسان جنبۀ تشریفاتی داشته و هیچکدام از نامزدها بهشکل جزئی و موردی به آنها پاسخ نمیدهند که البته بخشی از این نقیصه بهخاطر «کمبود وقت» طبیعی است. به عبارت دیگر برنامۀ «مناظره» دچار یک وضعیت متناقضنماست: از یک سو بسیار طولانی و خستهکننده است و از سوی دیگر نامزدها در آن وقت کافی برای پاسخ به سؤالات ندارند.
▪️ علیرغم اهمیت موضوع «جمعیت»، جای آن در مناظرۀ سوم خالی بود. یعنی فقط یک سؤال دربارۀ آن مطرح شد که نامزدها به همان یک سؤال هم پاسخ ندادند.
▪️ پورمحمدی همچنان روی ریل «التقاط» و «مغالطه» حرکت میکند و بهشدت دچار «تناقضگویی» است. او تلاش زیادی برای «موجآفرینی» دارد؛ اما این تلاش، نتیجهبخش نبوده و به احتمال زیاد نخواهد بود. تخریب جایگاه «قانون» در مواجهه با معضلات فرهنگی، هجمه به «لایحۀ حجاب و عفاف» و نفی محدودیتها در فضای مجازی را در همین چارچوب باید ارزیابی کرد.
▪️ یکی از مهمترین تناقضات پورمحمدی این است که با انتقاد از انحصارگرایی در عرصۀ فرهنگ و رسانه، بهدنبال تمرکززدایی است، اما برای حل مشکل کشور در رابطه با فضای مجازی، جز ایجاد یک پیامرسان انحصاری ـ آن هم با مشارکت خارجیها ـ و جلوگیری از تکثر و رقابت در این عرصه، هیچ پیشنهادی ندارد.
▪️ پورمحمدی علاوه بر «موضع»، در «وضعیت» نیز گرفتار تناقض است: او با یک خاستگاه کاملا «دینی و شرعی» و با یک پیشینۀ کاملا «قانونی و امنیتی»، میخواهد از خود یک شخصیت «عرفی» و «فرهنگی» بسازد؛ غافل از آنکه این حجم از «دگردیسی هویتی»، بههیچوجه برای مخاطب باورپذیر نیست.
▪️ پورمحمدی در مناظرۀ سوم نشان داد که علاوه بر «اقتصاد»، در عرصۀ «فرهنگ» نیز با پزشکیان «اشتراک گفتمانی» دارد. «انکار ضرورت قانون در مدیریت فرهنگی» و «طرفداری از آزادیهای تقریبا بیضابطه»، دو مؤلفه این گفتمان مشترکند.
▪️ پورمحمدی و پزشکیان، هر دو بر «ضرورت نظارت دولت در عرصۀ فرهنگ» تأکید میکنند؛ اما هیچکدام نه از کیفیت این نظارت سخن میگویند و نه از چگونگی مواجهه با «نظارتناپذیریها». آیا این سکوت میتواند علتی جز «سطحینگری» و فقدان یک اندیشۀ قویم و منسجم فرهنگی داشته باشد؟ بعید است.
▪️ اتکاء به کلیدواژهها و گزارههای ازپیشطراحیشده، بدون هرگونه «اشراف» و «تجربۀ زیسته»، یکی دیگر از اشکالات مشترک پورمحمدی و پزشکیان است.
▪️ پزشکیان نشان داد که در«فرهنگ» نیز ـ مثل «اقتصاد» ـ تهیدست است. او هیچ ایدهای جز «لیبرالیسم فرهنگی» ندارد. رد قانونمحوری با پوشش اخلاقگرایی، نفی مطلق خشونت در مواجهه با مطلق انسانها، انکار نقش قانون در تغییر رفتار، خلط بین اختیار انسان در عالم تکوین و عالم تشریع و تأکید بر آزادی مردم در انتخاب سبک زندگی، همه از همین زاویه قابل تحلیلاند.
▪️ در مناظرۀ سوم هرچه از پزشکیان پرسیدند گفت: «باید از مدرسه شروع کرد!» و این یعنی «فقدان برنامه».
▪️ نگاه فمینیستی پزشکیان و تأکید او بر همراهی و همپایی زنان با مردان در همۀ عرصهها، حتی عرصۀ «اقتصاد» و «صنعت»، هرچند بهظاهر جذاب است، اما واقعیتی جز توهین به «هویت مستقل زن» و عاقبتی جز تخریب «نهاد خانواده» ندارد.
▪️ پزشکیان علاوه بر آنکه هیچ اشارهای به تأثیر «تهاجم فرهنگی دشمن» و هجمههای رسانهای او در بروز معضلات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی نمیکند، در میان همۀ نهادهای فرهنگی کشور نیز صرفا به نقش «نهاد روحانیت» در شکلگیری وضع موجود میپردازد. او در خوشبینانهترین حالت، دچار یک خطای راهبردی در «آسیبشناسی فرهنگی» است.
▪️ پزشکیان برای چندمینبار این گزاره را تکرار کرد که «بیشتر نخبگان و متخصصان» از کشور خارج شدهاند؛ گزارهای که قطعا «خلاف واقع» است، حتما مصداق «سیاهنمایی» است و حُکما نتیجهای جز «یأسآفرینی» ندارد.
▪️ پزشکیان نه خوب صحبت میکند و نه حتی متنهای ازپیشآمادهشده را خوب میخواند. او با بهمیانانداختن ایدۀ خام و فریبندۀ «نظرخواهی از مردم»، باز هم ثابت کرد که علیرغم تأکید بر تخصصگرایی، بهشدت گرفتار «پوپولیسم» است.
▪️ پزشکیان «قرآن» میخواند، از «ایمان»، «عمل صالح» و «حیات طیبه» میگوید، مکررا بر ضرورت پایبندی به «سیاستهای رهبر انقلاب» تأکید میکند، اما واقعیت گفتمان او چیزی جز «سکولاریسم» و «لیبرالیسم» نیست. بیبهرهبودن از اتقان اعتقادی، خودداری از رجوع به کارشناس فهم دین ـ علیرغم تأکید بر آن ـ و اکتفاء به ظواهر نقلی، خوشبینانهترین علتهایی هستند که میتوان برای این تهافت برشمرد.
📌 پاورقیهای مناظراتی ـ ۱ و پاورقیهای مناظراتی ـ ۲ را هم بخوانید.
┄┅══✾☘🌷☘✾══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی
◽️طراحی سیستم های دینی 🔰
https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ا ﷽ ا
✨ ضرورت نگاه فرامیدانی به ریاست جمهوری
🔰#جلیلی توان اجرایی نداره‼️
🔺یک نفر در دیداری از جلیلی سوال می کند شما که توان اجرایی ندارید چطور میخواهید کشور را اداره کنید؟ چرا در دولت رئیسی هیچ سمتی را قبول نکردید؟
👆دکتر جلیلی پاسخ می دهد
┄┅══✾☘🌷☘✾══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی
◽️طراحی سیستم های دینی 🔰
https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
4.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یاعلی....❤️
عید بر شما مبارک🎗
┄┅══✾✾══┅┄
#حضرت_پدر | موسسه مطالعات راهبردی🏢
سلام به مخاطبین عزیز🙋♂️
عید سعید غدیر رو به همگیتون تبریک میگیم
به مناسبت این عید بزرگ تصمیمگرفتیم تا یه مینـی مســــــ🏆ــــابقه داشته باشیم
🔸ماجرا از این قراره که شما دوستان عزیز خاطراتی که با #غدیر داشتید و براتون جالب بوده رو برامون ارسال کنید تا ان شاالله به بهترین خاطره ها جوایزی اهداء بشه
📌لطفا با ذکر نام و نام خانوادگی تا فردا شب خاطرتونو به صورت مکتوب برامون اینجا ارسال کنید👈 @isinadmin
منتظر خاطرات جذاب و با حالتون هستیم
با آرزوی بهترین ها.....✌️
#خاطره_نگاری | موسسه مطالعات راهبردی
هدایت شده از سید محمدمحسن دعایی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمهالله
ضمن احترام به همه کاندیداهای جبهه انقلاب، وآرزوی اقبال دلهای مردم به آنچه خیر انقلاب اسلامی است ،
با بررسی های همه جانبه وراهبردی و معطوف به همه شاخص های گزینش اصلح ،به نظر اینجانب جناب آقای دکتر جلیلی برای انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو اصلح می باشند. از همه دلسوزان ولائی درخواست دارم نهایت وسع خود را برای معرفی این شخصیت انقلابی وناب مبذول کنند .
البته حرمت سایرین محفوظ و تخریب و بداخلاقی ممنوع است.
سید محمد محسن دعایی
🌹به عضویت شما افتخار میکنیم 👈https://eitaa.com/mohsendoaei