حجت الاسلام امین در بدو سفارش خویش همه برادران و خواهران مؤمن خود را به پرهیزکاری فرا می خواند و اینکه در هیچ حال اعم از آسایش و تندرستی، سختی و مرض، در نعمت و تنگدستی، در عافیت و آفت زدگی و در فقر و بی نیازی ... نبایستی از یاد خدا غفلت نمود و با قلب و زبان همیشه به یاد او بود ... سپس این آیه شریفه را از سوره 24 به عنوان گواه بارزی بر این مدعا می آورد ...
«رِجالٌ لا تُلْهِیهَمْ تجارَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکر اللّه ِ وَ اِقَامِ الصَّلوةِ وَ ایتَاءِ الزَّکَوةِ یَخَافُونَ یَوْما تَتَقَلَّبُ فِیهِ القُلُوبُ وَ الأَبْصارُ لِیَجزِیَهُمُ اللّه ُ اَحْسَنَ مَا عَمِلوُاْ وَ یَزِیدَهُمْ مِن فَضْلِهِ».
همچنین بعد از آوردن دو آیه دیگر مشابه آن، انسانها را به فرا گرفتن دانش توأم با تقوا فرا می خواند. از دیدگاه وی، دانشی که به کسب و نظر حاصل می شود علم رسمی است و نور و ضیائی از آن حاصل نمی شود. سپس ما را به تحصیل معرفت و محبت الهی و امیدواری به ملاقات خدای سبحان سفارش می کند که: «واستَقِمْ کما اُمِرْتَ» [سوره شوری / آیه 14 [ثابت قدم باش چنان که فرموده شدی ... در پاره ای از همین وصیتنامه، ایشان راه شناخت خدا و کسب رضای او را منحصر به پیروی از فرستاده او محمد(ص) و محبت نزدیکان و یارانش می داند که: «بِنا عُرِفَ اللّه ُ و بِنا عُبِدَاللّه ُ، لَوْ لا نا ما عُرِفَ اللّه »
نیز مخالفت با تمایلات نفس، اصلاح امور مسلمین، احسان نسبت به همنوعان، شکستن شهوات نفسانی در اثر ریاضت و زحمت و ... تماما دال بر نصایح مشفقانه این مرحومه بزرگوار نسبت به بندگان خدا در امر احیای حدود الهی است. چه در اغلب وصیتنامه ها معمولاً سفارشاتی راجع به ارث و میراث و رسیدن حق هر صاحب حقی به مال خویش از سوی متوفی نسبت به بستگان می شود لکن وصیتنامه این عالمه جلیله برای اعتصام به ریسمان محکم الهی و احیاء ارزشهای اسلامی، آن هم برای تمامی افراد اجتماع می باشد نظیر متن وصیتنامه الهی ـ سیاسی امام راحل خمینی کبیر(ره) و بدین لحاظ این قبیل وصیتنامه ها سرمشق و الگوی تمام عیاری برای سعادت همه ما انسانهاست تا برحسب مقتضیات خویش از آنها برای نیل به سر منزل مقصود ره توشه ها برگیریم.
رحلت بانو امین
این بانوی مؤمنه سرانجام پس از یک عمر خدمت خالصانه در سن 97 سالگی در بیست و سوم خردادماه 1362ه··· . به جوار رحمت الهی شتافت و مزارش در اصفهان زیارتگاه اهل علم و تقوا گردید.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
موسسه بینالمللی هاتف شرق
#آینده_پژوهی جلسه ششم اجزاء آینده پژوهی آينده از تعامل چهار عنصر ايجاد مي شود . 1. روندها (Tr
#آینده_پژوهی
جلسه هفتم
مثلت آینده پژوهی
در عرصه مديريت اصولا مديريت اقدامي است براي آينده و اداره رخدادهايي كه در حال اتفاق افتادن است. گذشته ها گذشته و ديگر تغييري برنمي تابد. حال گريزپا تبديل به گذشته خواهد شد. آينده تنها فرصتي است كه در آن و با آن بدنبال آرمانها، آرزوها، اهداف، استراتژي ها و ... هستيم؛ و در نهايت بدنبال صيد پيش دستانه فرصت ها و پرهيز از مخاطرات هستيم.
مثلث آينده پژوهي حاصل تقابل سه نيروي متفاوت است كه عبارتند از:
كشش آينده: الزامات و اقتضاياتي كه به ما ميگويد چشم انداز خلق كن، استراتژي تدوين و اجرا كن .اغلب برنامه ريزي هاي خردمندانه براي آينده است .
فشار حال: مشكلات و چالش هايي كه بايد در حال حاضر حل شوند .(Future is now)
وزن گذشته: تركيب تمامي مسائلي كه ما آموخته ايم، دروه هاي آموزشي، تجربيات گذشته و ...
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
تفکر سیستمی آینده پژوهی (System of systems)
به طور كلي جهان يک كل درهم تنيده است، خدا خالق و انسانها مخلوق اند .براي شناخت آينده سازمان، آينده كسب و كار ، صنعت يا يک بخش و ... نمي تواني آنها در يک سيستم بسته بررسي نمود. سيستم هاي بسته در عمل وجود خارجي ندارند و در واقعيت همه سيستم ها با محيط پيرامون خود تعامل دارند، يعني تمامي سيستمها از محيط خود تاثير ميگيرند و بر محيط اطراف خود تاثير مي گذارند( مفهوم پيچيدگي) از اين رو نيازمند نظاره سيستم به صورت كلي و از بالا به آن هستيم. يعني نگاه بيرون به درون به سيستم داشته و در حقيقت رويكرد، تفكر و برنامه-ريزي پويا (ديناميک) در مقابل رويكرد، تفكر و برنامه ريزي خطي استفاده شود. به طور كلي در سيستم هاي خطي رابطه بين ورودي و خروجي جبر خطي است، اين سيستم ها قابل پيشبيني و غيرغافل گيركننده هستند. اين سيستم ها مبتني بر داده اند. ورودي آنها داده و خروجي آنها داد ها هستند. مثلا بررسي روند سالخوردگي جمعيت در كشور
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
موسسه بینالمللی هاتف شرق
#آموزش از #دارک_وب و #دیپ_وب چه می دانید؟ جلسه ششم در جلسه قبل در مورد جرائم در دارک نت و دیپ وب ت
#آموزش
جلسه هفتم
با سلام
در قسمت اول آموزش ها با لایه های مختلف اینترنت آشنا شدید و در این قسمت با خدمات و سرویس های مختلف گوگل آشنا خواهید شد.
برای هر پژوهشگر و مبلغه بین الملل اشنایی با برخی از این سرویس ها بسیار حیاتی است و می تواند در بسیار از کارها کمک رسان ما باشد.
گوگل همواره در تلاش بوده تا نفوذ و قدرت خود را افزایش داده و کماکان به یکه تازی خود در عرصه های مربوط به فناوری اطلاعات ادامه دهد. بر همین اساس اقدام به راه اندازی سرویس های متعددی در بسیاری از زمینه ها کرده است. این سرویس ها همه افراد را به نحوی به سمت خود جلب و جذب می کنند. اگر برای شما نیز جالب است تا در مورد سرویس های گوگل اطلاعاتی کسب کرده و از آنها استفاده نمایید در ادامه با ما همراه باشید.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
Google Search:
موتور جستجوی گوگل که یکی از پر قدرت ترین و محبوب ترین موتور های سرچ در اینترنت میباشد و همه ما هر روزه از آن استفاده کرده یا می کنیم
امروزه موتورهای جستجوی زیادی بر روی شبکه وب فعال هستند که هر یک الگوریتم جستجوی خاص خود را دارد و به نحوی به جستجوی سایتهای موردنظر شما می پردازند. اما یکی از پرکاربردترین و مفیدترین موتورهای جستجو گوگل نام دارد که این روزها جام پیروزی را از دیگر رقبا ربوده است و روز به روز بر تعداد کاربران خود می افزاید. بدون تردید شما هم حداقل برای یکبار گذرتان به http://www.google.com خورده است و صفحه ساده و در عین حال پرقدرت این جستجوگر را دیده اید. جستجوگری که با پشتیبانی از زبانهای متنوع دنیا کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. و شاید همین پشتیبانی از زبان فارسی است که در میان ایرانیان نیز از اقبال خوبی برخوردار شده است.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
ساده ترین راه برای جستجو نمودن یک موضوع در گوگل سرچ این است که چند کلمه توصیفی و اصلی موضوع را در نوار مربوطه تایپ نمائید و سپس کلید Enter را فشار دهید و یا اینکه روی دکمة Search که در جلوی نوار جستجو تعبیه شده است کلیک نمائید، تا به لیستی از وب سایتهای مرتبط با موضوع دست یابید.
از آنجائیکه گوگل وب سایتهایی را لیست می کند که «همه» کلمات مورد جستجوی شما در آن باشند لذا بایستی سعی کنید تا در نوار جستجو، کلماتی را وارد کنید که اساسی تر هستند و از وارد کردن کلمات اضافی بپرهیزید تا نتایج جستجو به آنچه که شما می خواهید نزدیکتر باشند.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
راه ذکر شده ساده ترین راه برای جستجوی یک موضوع در موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو است ، اما گوگل سرچ امکانات فروانی را برای محققین و جستجوگران اینترنتی مهیا کرده است که اشنایی با این امکانات و ابزار می تواند ما را یک جستجوگر حرفه ای کند تا هر آنچه را لازم داریم بتوانیم از دریای بیکران اینترنت کشف نماییم
در جلسات بعد با این ابزار و امکانات بیشتر اشنا خواهید شد
با ما همراه شوید....
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
موسسه بینالمللی هاتف شرق
آشنایی با #بانوان_نخبه جهان اسلام #بانو_امین تابعیت:ايران بیوگرافی: در سنه 1265 هجری شمسی،
آشنایی با #بانوان_نخبه جهان اسلام
# سيده_رباب_صدر
تابعیت: لبنان
موضوع: شخصیت های اسلامی معاصر
بیوگرافی:
رباب صدر فرزند سيد صدرالدين از علماي برجسته و مبارز قم و خواهر امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان در سال 1323 در قم متولد شد. خاندان صدر از خاندانهاي علمي معروف عراق و لبنان در دو قرن اخير ميباشند. پدربزرگ مادري وي عالم مبارز، حاج آقا حسين طباطبايي قمي بود که به دليل اعتراض به سياستهاي ضد اسلامي رضاشاه به عتبات عاليات تبعيد شد. در سال 1962 بنا به اصرار برادر به لبنان رفت و مدتي بعد با حسين شرفالدين نوه آيتالله سيد عبدالحسين شرفالدين رهبر متوفي شيعيان لبنان ازدواج کرد و در همان جا اقامت گزيد.
حضور در کنار امام موسي صدر و درک فيض از محضر آن بزرگوار براي وي علاوه بر فراگيري نکات بسيار اخلاقي، آشنايي با روشهاي مديريتي و شيوه تعامل با مردم را نيز به همراه داشت. جامعه لبنان در آن سالها اوضاع مخصوصي را تجربه ميکرد، اين اوضاع موجب شد که با دردهاي مردم و به خصوص با تبعيضهايي که عليه شيعيان اجرا ميشد آشنا شده مصائب آن را لمس کند. مجموعه اين مسائل ايشان را به پذيرش مسؤليتهايي در تشکيلات و مؤسسات امام موسي صدر متقاعد نمود.
رباب صدر فعاليتهاي اجتماعي خود را بنا به دستور امام موسي صدر براي مشارکت در ايجاد شاخۀ زنان مؤسسات آغاز کرد و بعد از آن مديريت «بيت الفتاه» را نيز به عهده گرفت. (بيت الفتاه مدرسهاي بود براي آماده ساختن زنان به منظور وارد شدن آنان به عرصههاي اجتماعي)
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
پس از ربودن امام موسي صدر در 31 اوت 1978 مطابق با 9 شهريور 1357 مسؤليت اداره مؤسسات امام صدر عملاً بر دوش ايشان قرار گرفت و در پي تحقق اهداف امام صدر به ارائه خدمات اجتماعي و احداث مراکزي در جنوب لبنان و بيروت همت گماشت. چنانکه دارالايتام حضرت زهرا (س) و مدرسۀ پرستاري را نيز تأسيس کرد. (اين مراکز تازه تأسيس در زمينههاي آموزشي، اجتماعي، بهداشتي فعاليت ميکنند و زير نظر مؤسسات امام موسي صدر اداره ميشوند. مؤسسات امام موسي صدر جمعيتي غير دولتي است که براي تحقق عدالت و جامعهاي خالي از جهل و فقر و بيماري ميکوشد.) رباب صدر همچنين رياست هئيت مديره «مرکز مطالعاتي و پژوهشي امام موسي صدر» (مرکز الامام الصدر للأبحاث و الدراسات) را به عهده دارد. اين مرکز مسؤل جمعآوري کليه اسناد، سخنرانيها، مقالات، عکس و... دربارۀ امام صدر و ديگر علما و فقها ميباشد وي ميکوشد اين اسناد را در اختيار پژوهشگران قرار دهد. اين مؤسسه با فعاليتهاي فکري و ابداعي تلاش دارد بر اهميت کارهاي فرهنگي در توسعۀ روابط انساني و ملتها تأکيد کند. علاوه بر آن اين مرکز کنفرانسي سالانه با عنوان «کلمه سواء» با عناوين کنفرانسهاي مختلف از جمله هويت فرهنگي (نوامبر 1999)، جامعه مقاوم (نوامبر 2003)، ابعاد انساني و ملي و حقوقي مسئله ربودن امام موسي صدر (دسامبر 2003) و ... را برگزار کرده است.
رباب صدر بيش از 40 سال است که در لبنان زندگي ميکند، وي گرچه متولد قم است و هر سه ماه يک بار براي ديدار بستگان به ايران ميآيد ولي امروز و از پس سالهاي طولاني زندگي در جنوب لبنان حتي واژههايي از زبان فارسي را به فراموشي سپرده است.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
شايد بتوان سرعت بالاي تحولات و رخدادهاي بزرگ لبنان اين سرزمين کوچک اما تأثيرگذار را دليل بر آن دانست. مشاراليه دلبستگي و وابستگي زيادي به شيعيان لبنان دارد و تمام وقت خود را به خدمت آنها ميگذراند. وي با توجه به مسؤليتهاي خود اقدام به سفر به نقاط مختلف از جمله ايالات متحده آمريکا، هند، کشورهاي خليج فارس، سفر به آفريقا جهت ديدار از لبنانيهاي ساکن آنجا، بازديد از مراکز اجتماعي اروپايي و آشنايي با روشهاي اجرايي و فعاليتهاي اين مراکز نموده است. علاوه بر آن شرکت در همايشها، کنفرانسهايي در سطح جهاني و ارائه مقالات و سخنرانيهاي متعدد درباره موضوعات فقهي، اجتماعي، فرهنگي از ديگر فعاليتهاي ايشان به شمار ميرود.
رباب صدر در کنار مشغلههاي اجتماعي به ادامه تحصيل پرداخت و در سال 1994 ليسانس ادبيات و سال 2008 مدرک کارشناسي ارشد فلسفه خود را از دانشگاه لبنان اخذ کرد. و نيز در دورههاي آموزشي در زمينههاي تربيتي و خدمات اجتماعي را زير نظر امام موسي صدر و دورههاي آموزشي مديريت انستيتو، مديريت صنايع دستي، صنايع توليدي، آموزش خياطي صنعتي، طراحي لباس را در ايتاليا گذراند و موفق به دريافت گواهينامه تخصصي از انستيتوي عالي هنري marioty رم ايتاليا شد. ايشان همچنين به زبان عربي، انگليسي، و فارسي تسلط کامل دارد. و مفتخر به دريافت نشان ملي ارز از رياست جمهوري لبنان (1993)، نشان استحقاق از سازمان «فرسان مالطا» (1993)، نشان «الوشاح الاکبر» از کميتۀ «المکافات للعمل الانساني و الاستحقاق الخيري» (1992) شدند. سال 2000 تقدير نامهاي از سوي دبيرکل سازمان ملل (کوفي عنان) براي مشارکت در توسعه انساني و صلح جهاني و دکتري افتخاري از دانشگاه «لبنان و آمريکا» به وي اعطا شد.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
مقام معظم رهبری مدظله العالی:
مسئولین کشور و آحاد توانا و آحاد مردم باید در مقابلهی با این دشمن هر کاری که میتوانند [انجام دهند]. در هر بخشی، در هر رشتهای که میتوانند، بایستی خودشان را آماده کنند، وارد میدان باشند. احساس مسئولیّت کنند. آرایش دشمن آرایش جنگی است؛ …از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همهی بخشهای مختلف.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
لزوم خود سازی در دوران جوانی
برخى افراد تا هنگامى كه مشغول كارى نيستند، سالكگونهاند، ولى وقتى به رفاه يا مقامى مىرسند،آن صلاح وسداد را از دست مىدهند؛ اما اگر كسى در دوران جوانى و در دوران تحصيل خود را با استمرار مراقبت و محاسبت كاملاً بسازد وقتى به سمتى برسد مسلّحانه آن سمت را مىپذيرد و بدين جهت امورى مانند رشوه، وعده و وعيد او را تهديد نمىكند.
حضرت آیت الله جوادی آملی، مراحل اخلاق در قرآن، ص 80
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
✳️ خوجه ها؛ نماد شيعيان موفق
🔹شیعیان خوجه اثنا عشری، اقلیتی نیرومند هستند که در اشاعه فرهنگ تشیع و مذهب اهل بیت(ع) نقش پررنگی دارند و سرلوحه برنامه های خود را معرفی اهل بیت(ع)، مبارزه با فقر، حمایت از محرومان و تأمین و گسترش رفاه برای شیعیان جهان و جوامع انسانی قرار داده اند. رهبران خوجه برای تعلیم و آموزش عقیدتی و ایمانی و شکوفا ساختن استعداد و خلاقیت های اعضا، برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده اند و از بذل هرگونه امکانات مالی و فرهنگی در این راه دریغ نمی ورزند. اتحاد و همدلی و همکاری رهبران و باور و ایمان آنان از یک طرف و حمایت و همراهی اعضای سازمان های شیعیان خوجه از طرف دیگر موجب تکامل و موفقیت این گروه قلیل در دوره زمانی کوتاه تر از 150 سال است. به طوری که در حال حاضر میزان نفوذ این گروه از شیعیان در بین قشر جوان بیشتر از جمعیت اعضا می باشد و در بین سایر شیعیان جهان نیز از احترام خاصی برخوردارند. مهاجرت های گسترده شیعیان اثنا عشری خوجه به نقاط مختلف جهان در گسترش تفکر شیعی در جهان مؤثر بوده و تلاش های آنان در این زمینه ستودنی است. رونق تجارت و اقتصاد شیعیان خوجه علت اصلی فعالیت های مذهبی و تبلیغی آنان در کشورهای مختلف می باشد.
🔹«خوجه ها» مسلمانان شیعه اثناعشری هستند که خاستگاه آنها مناطق شهر سند و ایالت گجرات هند است. کلمه «خوجه» از واژه خواجه فارسی به معنای فرد محترم و متشخص گرفته شده است. با مهاجرت آقاخان اول در نیمه اول قرن نوزدهم از ایران به هند، فرقه اسماعیلیه نزاری رونق یافت اما به تدریج میان نزاری ها اختلاف پیش آمده و گروهی از خوجه ها امامی شدند. بنا به تقاضای عده ای از خوجه ها از مرجعی به نام شیخ زین العابدین مازندرانی در نجف، یک روحانی(ملاقادر حسین) به هند عزیمت و مدرسه ای برای تدریس اصول اسلامی و عقاید تشیع تأسیس نمود. جذب جوانان خوجه به این مرکز موجب اختلاف بیشتر آنان با اکثریت که پیروان آقاخان بودند شد تا جایی که فشار روز افزون به آنها موجب گشت که حدود سال 1900م و پس از بیست سال مناقشه، این جماعت زادگاه خود را ترک گفته و با مشقت فراوان راهی شرق آفریقا شوند. خوجه ها با تلاش و پشتکار توانستند به تدریج وضعیت معیشتی خود را بهبود بخشیده و فعالیت های مذهبی خود را در کنار کار و تحصیل سامان بخشند. استقلال و تجزیه هند در سال 1947م موجب شد شماری از خوجه ها به پاکستان مهاجرت نمایند.
خوجه های مقیم اروپا و آمریکای شمالی با مردم این کشورها رابطه خوبی دارند و به دلیل وارد نشدن به موضوع های حساسیت برانگیز سیاسی، با میزبانان خود به مشکلی برنمی خورند؛ ولی رفتار ارباب مآبانه آنان در شرق و جنوب شرق آفریقا که اغلب بر کسب منافع اقتصادی و تحکیم موقعیت مالی و رفاهی مبتنی است، هیچ گاه بومیان این کشورها را راضی نکرده است.
دیدگاه خوجه ها به جمهوری اسلامی ایران از اشتراکات دینی و مذهبی آنان با مردم ایران فراتر است. آنان به کشور ما عشق ورزیده و با توجه به اینکه ایران تنها کشوری است که اکثریت جمعیت آن را پیروان مذهب اهل بیت(ع) تشکیل می دهند، احساس قرابت خاصی با ایرانیان داشته و در کنار هند که زادگاه خود یا والدینشان به شمار می رود، به ایران به منزله مرکز ثقل شیعیان جهان علاقه ای ویژه دارند و این کشور را وطن دوم خود می نامند. خوجه ها هر چند به دلیل ویژگی محافظه کارانه ذاتی شان، آشکارا از جمهوری اسلامی ایران هواداری نمی کنند ولی جایگاه کنونی ایران به منزله کشوری مستقل و قدرتمند با بیش از سه دهه ایستادگی در برابر زورگویی های قدرت های جهانی موجب شده که آنها احترامی ویژه برای کشور ما قائل بوده و آن را الگوی خود بدانند.
شیعیان خوجه اثناعشری طی صد سال گذشته، در سایه همت والا و پشتکار و نظم و انسجام گروهی به اقلیتی هدفمند تبدیل شده اند. آنان افزون بر تقویت هر چه بیشتر بنیه و توان اقتصادی خویش، توجهی ویژه به اشاعه فرهنگ شیعه داشته و تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) را در رأس برنامه های خویش قرار داده اند. آنان با اتحاد و همدلی به جامعه ای مذهبی که از بسیاری جنبه ها می تواند برای دیگر مسلمانان، به ویژه شیعیان الگو باشد، تبدیل شده اند.
🔸منابع بیشتر جهت مطالعه 👈👈👈
1) http://yon.ir/ZwUpe 2) http://yon.ir/ke19f 3) http://yon.ir/gpXrf
🔺#پی_نوشت: برای آشنایی بیشتر مستند "خوجه ها ؛ از مبارزه تا محکومیت" را در ادامه ببینید. (زبان انگلیسی)
با تشکر ازانجمن ترنم صلح
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش بینی های پیامبر، اخرالزمان در مکتب دیگر و سخن کتب پیشین راجع به پیامبر
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
موسسه بینالمللی هاتف شرق
#آینده_پژوهی جلسه هفتم مثلت آینده پژوهی در عرصه مديريت اصولا مديريت اقدامي است براي آينده و اداره ر
#آینده_پژوهی
جلسه هشتم
تفاوت آینده پژوهی و برنامه ریزی
سرعت در پديده ها و دگرگونيهاي علمي، اجتماعي و فرهنگـي بـه گونـه اي اسـت كه سازمانها را با مشكلات جديد رو به رو كرده اسـت. مـديران سـازمانهـا، در گذشـته بـا برنامه ريزي سنتي و برنامه ريزي راهبردي؛ مي كوشيدند دگرگونيها را به نفع سازمان مهـار كنند؛ اما اكنون محيط پرتلاطم و نامطمئن، نا كامي برنامـه هاي سنتي را رقم مي زند. امروزه يكي از دانشهاي جديد و مفيد براي هدايت سازمان "آينده پژوهي" است.
يكي از الزامات سازمانهـا، برخـورداري از برنامـه اسـت. برنامـه ريـزان، در سـازمان با مطالعات گسترده در سطوح عالي و مياني برنامه ريزيهاي اساسـي را بـراي سـازمان انجـام ميدهند. اما نكته اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه در برنامه ريزي ، مـديران از زمـان حال شروع و به سوي آينده حركت ميكنند. به عبارت ديگر ،حركت رو به بيرون است و ميكوشند در شرايط مختلف كشف كنند كه كدام آينده رخ خواهد داد؛ بنابراين نقطه شروع اينآينده غالبا در زمان حال است .
اما در آينده پژوهي برنامه ريزي رو به درون است، يعني با انتخاب يک يا چنـد هـدف يـا موقعيت خاص در زمان آينده برنامه ريزي شروع مي شود. پـس از تعيين نقطه شروع در آينده، با رويكرد برنامه ريزي سنتي، از آينده به سوي امروز برنامه ريزي شروع مي شود. از اين روست كه اين رويكرد را اكتشافي مي نامند، يعني برنامه ريزان ابتدا به افق آينده ميروند و با حضور در افق آينده و ديده باني حال و گذشته مسيرهاي مشخص را براي معماري توسعه از آينده به حال تعيين و مشخص ميسازند.
برنامه ريزي فرآيندي مساله محور جهت حل چالش هاي فوري و هدف محور بلندمدت براي آينده است. ميتوان گفت برنامه ريزي به دنبال كنترل و بستن آينده است و آينده پژوهي به دنبال گشودن و آشكارسازي آينده است.
(حركت از آينده هاي محتمل به سوي آينده هاي بديل) تفاوت آينده پژوهي و برنامه ريزي را ميتوان بصورت خلاصه در جدول ذيل مشاهده كرد .
لازم است توجه شود كه برنامه ريزي راهبردي با آينده پژوهي تفاوت دارد. اين دو، هر چند در سطوحي با يكديگر همپوشاني دارند، اما نبايد به جاي يكديگر به كار گرفته شوند. در آينده پژوهي افزون بر شناسايي روندها و چالشهاي آينده، معمولا سه حالت متفاوت براي آينده بلند مدت در نظر ميگيرند. (آينده ممكن، آينده محتمل، آينده مطلوب).
حال آنكه در برنامه ريزي راهبردي به كمک دانش مديريت و با استفاده از شيوه شناسايي محيطي، براي رسيدن به يک آينده (آينده مطلوب) برنامه ريزي ميكنند. آينده پژوه به برنامه ريزي كمک مي كند، اما خود در مقام برنامه ريزي نيست، آينده پژوه، آينده را ترسيم مي كند، در حالي كه برنامه ريزان راهبردي با توجه به موقعيت، راه رسيدن به آن را طراحي ميكنند.
در برنامه ريزي راهبردي با مطالعه نقاط قوت و ضعف دروني و عوامل تهديد و فرصت بيروني، شرايط ثابت و پيش بيني شده اي را براي توانايي هاي سازماني و دگرگوني هاي محيطي فرض مينمايند. اما در آينده پژوهي، با استفاده ازاطلاعات موجود و قدرت خلاقيت موقعيت آينده تصوير ميشود، تا براساس آن، نوع حركت برنامه تدوين شود. به بيان ديگر، در آينده پژوهي شمايي از آينده را تصوير ميكنند تا برنامه ريزان بتوانند راه رسيدن به آن را طراحي نمايند .
در آينده پژوهي به چند سناريو دست مي يابند و هر سناريو ممكن است نيازمند چند راهبرد باشد. پس، اين دو با هم تعامل نزديكي دارند. اين موضوع در جدول ذيل نشان داده شده است .
اعزام مبلغه به عراق
با سلام خدمت یکایک گرامیان
با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین، مدرسه زبان و فرهنگ کره با همکاری معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، اقدام به اعزام مبلغه زبان دان می نماید.
لذا خواهرانی که تمایل به تبلیغ در کشور عراق دارند به ادمین مراجعه نمایند.
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all
4_5992096792353702823.pdf
4.13M
✳️ گزارش جدید رایزن فرهنگی سفارت ایران در آلمان ۲۰۱۶
« #الهیات_و_اسلام_شناسی_در_آلمان »
🔹معرفی نهادها و جریانهای فعال مطالعات قرآن و شیعه شناسی
✅🔹عضویت در
✳️مبلغه های بین الملل ، جبهه واحد طلاب خواهر زبان دان
🆔 @islam_4_all