eitaa logo
مجتمع آموزش عالی تاریخ ،سیره و تمدن اسلامی (کانال رسمی)
1.8هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
920 فایل
رئیس مجتمع:(دکتر رفیعی) معاون آموزش:(دکترخان بابا) معاون پژوهش:(اوصیا) @Ossia1353 معاون فرهنگی تربیتی(دهقان نژاد) @m_s_dehghan امور طلاب:(بختیاری) @Rafahimtarikh ارتباطات : (قنبری) @ghanbari121 ارتباط باما:http://tarikh.miu.ac.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
مرکز تحقیقات زن و خانواده برای تکمیل اعضای هیئت علمی خود در قم و تهران عضو جذب می‌کند. https://b2n.ir/672761 در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
دو فصلنامه «تاریخ‌نامه انقلاب» از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان جهت انتشار مقالات در این فصلنامه دعوت به عمل می آورد. https://b2n.ir/942499 در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
«اسارت و رهایی اسیران در جنگ های سیف الدوله حمدانی با رومیان» نویسندگان: حامد منتظری مقدم و سید محمد احسانی؛ رفتار با اسیران یکی از مسایل مورد توجه ادیان و مذاهب بوده و ملت های مختلف نیز توجه زیادی به اسیران داشته اند . دولت حمدانیان به دلیل حکومت بر سرزمین های مرزی، درگیری و جنگ های متعدد، با دولت های رقیب مسلمانان داشته است . سیف الدوله، علی بن عبدالله بن حمدان، حاکم شهر حلب در نیمه نخست قرن چهارم هجری، درگیری های بسیاری با رومیان داشته است. جنگهای او با بیزانس به صورت طبیعی، اسیر شدن نیروهای دو طرف جنگ و انسان های ساکن در سرزمین هر یک را نیز در پی داشته است . در این نبردها، علاوه بر سربازان و فرماندهان جنگی و مردمان عادی، افراد برجسته و سرشناسی نیز از دو طرف اسیر شدند. از سویی دولت حمدنیان، به عنوان یک دولت شیعه شناخته شده است و دولت مسیحی روم نیز عمدتا با تعصب و انگیزه دینی به نبرد با مسلمانان می پرداخت تا سرزمین های مقدس خودشان را از دست مسلمانان بیرون بیاورند. در نتیجه انگیزه دینی در هر دو دولت وجود داشت ه است . این نوشتار درصدد است به بررسی توصیفی و تحلیلی ماهیت اسیران، چگونگی رفتار هر یک از دو طرف درگیری با آنان و سرنوشت این اسیران بپردازد... https://b2n.ir/468760 در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران: پایبندی آقای بازرگان به عهد خود با رهبر کبیر انقلاب راسخ نبود. https://b2n.ir/346127 در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
همایش «تاریخ‌نگاری مجموعه‌های حدیثی شیعه» تیر 99 در دانشگاه لایدن هلند برگزار می‌شود. https://b2n.ir/177647 در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
کتاب«تاریخ استشراق و سیر تحول مطالعات قرآنی در غرب» منتشر شد. کتاب تاریخ استشراق و سیر تحول مطالعات قرآنی در غرب توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به قلم شادی نفیسی منتشر شد. درس «تاریخ استشراق و سیر تحول مطالعات قرآنی در غرب»، به طور کلی به موضوع خاورشناسی و تاریخچه آن و به طور خاص به برخی موضوعات در مطالعات قرآنی در این حوزه می‌پردازد. استشراق در طول نزدیک به ده قرن، با فراز و فرودهای بسیار مواجه شده و انگیزه‌های مختلفی محرک آن بوده است که به اجمال بررسی شده است. فعالیت‌های علمی خاورشناسان را می‌توان در عرصه‌های مختلف طبقه‌بندی کرد. بخشی از این فعالیت‌ها در قالب فهرست‌نگاری، احیا تراث و دایره‌المعارف نویسی انجام شده است که در ضمن معرفی آنها، به آسیب‌شناسی آنها پرداخته شده است... https://b2n.ir/311479 در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
شماره ۱۲ فصلنامه « کارنامه تاریخ» منتشر شد. https://b2n.ir/842967 در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
«نشست نگاهی به تغییر اهداف و رویکردها در ایرانشناسی، از روسیه تزاری به شوروی» با ارائه دنیس ولکوف 15 بهمن 98 در دانشگاه تهران برگزار می گردد. در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
نقد تاریخ نگاری ابن کثیر در کتاب «البدایة و النهایة» در زمینه ی تاریخ تشیع نویسندگان: نعمت الله صفری فروشانی و وحید میرجانی؛ «البدایه و النهایه» کتابی مشهور در زمینۀ تاریخ اسلام است که توسط ابن‌کثیر دمشقی (701ـ774ق) تألیف شده است. او به‌سبب تأثیرپذیری از شرایط زمانی، مکانی و به‌ویژه استادانی مانند ابن‌تیمیه، مواضعی ضدشیعی دارد. این پژوهش درصدد نقد تاریخ نگاری ابن‌کثیر در زمینة تشیع در کتاب مذکور، از طریق بررسی کلی روش‌ها و رویکردهای نگارنده است. متن پیش‌رو در قالب نقد سندی، محتوایی، و روشی تاریخ‌نگاری مؤلف، سامان یافته است. مهم‌ترین نقدها عبارتند از: تناقض‌های درونی؛ مخالفت با قرآن، سنت، و تاریخ؛ «گزینش و حذف»، «پذیرش و رد» متعصبانه. در تحلیل کلی، این نتیجه به‌دست می‌آید که مؤلف، از یک‌سو، با هدف توجیه اعتقادات مذهبی خاص خود، و از سوی دیگر، به‌سبب گرایش‌های ضدشیعی خود، هرگاه گزارشی تاریخی را با بینش‌ها و گرایش‌هایش ناهمخوان یافته حذف، رد، تحریف، و یا توجیه کرده است... https://b2n.ir/443551 در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
مجموعه کارگاه‌های توانمند سازی پژوهشی در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ : تفاوت نظام ولایی و طاغوتی 👌پیشنهاد دانلود 🔻کانال مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره وتمدن اسلامی 💠🔸💠 🌎 @islamichistorymiu🌐