eitaa logo
مجتمع آموزش عالی تاریخ ،سیره و تمدن اسلامی (کانال رسمی)
1.8هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
919 فایل
رئیس مجتمع:(دکتر رفیعی) معاون آموزش:(دکترخان بابا) معاون پژوهش:(اوصیا) @Ossia1353 معاون فرهنگی تربیتی(دهقان نژاد) @m_s_dehghan امور طلاب:(بختیاری) @Rafahimtarikh ارتباطات : (قنبری) @ghanbari121 ارتباط باما:http://tarikh.miu.ac.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📣🌺📣🌺📣🌺📣🌺📣🌺📣 قابل توجه طلاب محترم مجتمع آموزش عالی تاریخ وحکمت 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 درس اخلاق هفتگی مشترک دومجتمع( تاریخ وحکمت ) بصورت 🌈حضوری ومجازی🌈 💠 توسط استاد اخلاق، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی برگزار خواهد شد. ✅زمان: شنبه 15 آبان، ساعت 11 ✅مکان:سالن شهید عارف الحسینی ‼️از آنجا که درس اخلاق، جزو برنامه های رسمی مجتمع میباشد؛ حضور در این جلسات توسط کارشناسان تربیتی مدارس ثبت میگردد. معاونت فرهنگی تربیتی از ارائه خدماتی همچون ❇️اردوها ❇️اسکان در زائرسراها ❇️فعال فرهنگی ❇️ممتاز فرهنگی ❇️تعمم ❇️ تشکل ❇️ عبادات استیجاری و ... به غائبین این جلسات معذور است 🛑 معاونت فرهنگی تربیتی 🛑
@sokhanetarikh ✅دیدار اعضای کمیته علمی و دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سبحانی. 👉 https://b2n.ir/r41713
سلام علیکم از شرایط شرکت در آزمون اتی و اخذ واحد درسی ترم بعد منوط به انجام واکسن است لطفا اطلاع رسانی مناسب به طلاب عزیز و اساتید مکرم بشود
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️ 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 توجه توجه آخرین فرصت ثبت نام در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) ساعت ۲۴ شنبه 15 آبان است. همه بشتابند. https://b2n.ir/MIU27 👇👇👇👇👇👇👇👇 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
📣🌺📣🌺📣🌺📣🌺📣🌺📣 قابل توجه طلاب محترم مجتمع آموزش عالی تاریخ وحکمت 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 درس اخلاق هفتگی مشترک دومجتمع( تاریخ وحکمت ) بصورت 🌈حضوری ومجازی🌈 💠 توسط استاد اخلاق، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی برگزار خواهد شد. ✅زمان: شنبه 15 آبان، ساعت 11 ✅مکان:سالن شهید عارف الحسینی ‼️از آنجا که درس اخلاق، جزو برنامه های رسمی مجتمع میباشد؛ حضور در این جلسات توسط کارشناسان تربیتی مدارس ثبت میگردد. معاونت فرهنگی تربیتی از ارائه خدماتی همچون ❇️اردوها ❇️اسکان در زائرسراها ❇️فعال فرهنگی ❇️ممتاز فرهنگی ❇️تعمم ❇️ تشکل ❇️ عبادات استیجاری و ... به غائبین این جلسات معذور است 🛑 معاونت فرهنگی تربیتی 🛑
علمی معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با همکاری گروه تاریخ اسلام و انجمن علمی دانش‌پژوهان تاریخ برگزار می‌کند: نشست علمی: «ارزیابی سندی و محتوایی حدیث لوح» ارائه دهنده: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدحسین موسوی بیرجندی دبیر علمی: حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی پناه زمان: چهارشنبه: 19 آبان 1400 ساعت 10 الی 12 مکان: سالن عارف الحسینی به صورت حضوری و مجازی لینک پخش آنلاین: https://vc.miu.ac.ir/tarikh علمی در کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عضو شوید و از تازه‌ترین پژوهش‌ها و آثار تاریخی مطلع شوید. @mptarikh
اطلاعیه در مورد سرویس پردیسان و شهرک مهدیه ویژه کلاس های حضوری طلاب محترم
ثبت نام آزمون جامع زبانی تافل در مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی
اطلاع رسانی و درخواست مقاله در خصوص کنگره علامه طباطبایی(ره)
هدایت شده از قرآن و حدیث المصطفی
👈 شماره 2 🌸 بیست و هفتمین قرآنی و حدیثی ✳️ آغاز برگزاری آزمون های بخش کتبی: 📌 جهت شرکت بر روی لینک های زیر کلیک کرده و در آزمون شرکت کنید. ⭕️ آزمون ها 40 سوال چند گزینه ای و بدون نمره منفی می باشند. 1️⃣ طلاب، استادان و کارکنان : ⚫️ آزمون رشته نسیم هدایت(مقطع تمهیدیه): ▫️زبان فارسی: https://www.digisurvey.net/u/quran/3u4dm ▫️زبان عربی: https://www.digisurvey.net/u/quran/12gp7 ▫️زبان اردو: https://www.digisurvey.net/u/quran/4sqf0 🔵 آزمون رشته تفسیر مهر(مقطع کاردانی و کارشناسی): https://www.digisurvey.net/u/quran/5dmwp 🔵 آزمون رشته کلام ناب(مقطع کاردانی و کارشناسی): https://www.digisurvey.net/u/quran/7ynfz 🔴 آزمون رشته تفسیر تسنیم(مقطع کارشناسی ارشد و دکتری): (تا ساعتی دیگر این آزمون فعال خواهد شد) 🔴 آزمون رشته اصول کافی(مقطع کارشناسی ارشد و دکتری): https://www.digisurvey.net/u/quran/89soe 2️⃣ خانواده استادان و کارکنان: آزمون رشته تفسیر موضوعی(ویژه همسران): https://www.digisurvey.net/u/quran/04hnu 🆔 @quran_miu
@sokhanetarikh گزارش نشست «موانع فکری و فرهنگی تحقق وحدت مسلمانان در عصر حاضر» منتشر شد. 👉 https://b2n.ir/g18707
@sokhanetarikh علمی «ارزیابی سندی و محتوایی حدیث لوح» با ارائه حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر سیدحسین موسوی بیرجندی 19 آبان 1400 در سالن عارف الحسینی برگزار می گردد. 👉 https://b2n.ir/x40492
دلنوشته ی یکی از شاگردان استاد: 🌹برای علیزاده‌ای که فرامرز بود از اسم کوچکش، کمتر کسی تشخیص می‌داد که استاد حوزه باشد... خودش هم به شوخی می‌گفت: پدرم، برای تک‌تک برادرهایم که سر و کاری با حوزه نداشتند، اسم‌های مذهبی گذاشته؛ فقط نمی‌دانم چرا برای من یکی که طلبه شدم، فیلش یاد اساطیر شاهنامه کرده است! او سوار درسش بود؛ ماهرترین و اتوکشیده‌ترین سواری که تا بحال دیده‌‌ام... ریشه افعال مغلق را سریعتر از جستجو در نرم‌افزار تحویل می‌داد و مفصل‌تر از کتاب‌های لغت، باب‌هایشان را تحلیل می‌کرد. با احاطه‌ای که روی حرف‌حرفِ کتابش داشت و با لحن گیرا و بدون لهجه‌اش، سمند علم صرف را چنان رام می‌راند که سخت‌ترین معتل‌ها و غریب‌ترین مزید‌ها، برای طلبه‌هایش حکم ضَرَبَ ضَرَبوا را پیدا می‌کردند. دوستانم بارها تعريف کرده‌اند که وقتی در سالن مدرسه راه می‌رفتند، با شنیدن طنین صدای علیزاده، ناخودآگاه سرعت قدم‌هایشان کم شده و چند لمحه‌ پشت در کلاسش، به یاد قدیم شاگردی کرده‌اند... از عکس‌هایش صدا می‌شنوم؛ صدای تیک تاک هفت صبح... با هفت صبح، میانه خوبی نداشتم! این ساعت، برایم تداعی روزهای مدرسه بود -دل‌کندن از خواب شیرین، پاشیدن آبِ‌سرد به صورت گرمی که هنوز خمار خواب بود؛ لقمه‌ای که مادرم با تشر و نیشگون در گلویم می‌چپاند و تلو خوردن سمت مدرسه...- با خودم عهد کرده بودم، هر وقت اختیاری به دستم آمد، دیگر کلاس‌ هفت صبح برندارم؛ بر هم نداشتم! تا به نحو۳ رسیدم... از میان نام چند استاد که ساعت کلاسشان بعد از نُه صبح بود جلوی نام فرامرز علیزاده، ساعت هفت حک شده بود؛ آن هم در تمام روزهای هفته... تکلیف روشن بود! بی‌درنگ تلاش کردم با هفت صبح ارتباط برقرار کنم! استاد بر خلاف اکثر طلبه‌هایش، آن‌قدر قبراق و با انرژی سرِکلاس حاضر می‌شد که انگار ساعت، ده هست! کاری نداشت چندتا طلبه در کلاس هستند؛ رأس ساعت هفت، بسم‌اللهِ درس را می‌گفت؛ بارها کلاس را فقط با حضور یک طلبه شروع می‌کرد! می‌گفت: وقت قیمت دارد، به خصوص اگر وقتِ درس باشد، نباید به‌خاطر دیرآمدن دیگران به انتظار و بطالت بگذرد. می‌گفت: اهل تفریح و تفرج هست، اما فقط در ایام تعطیل... می‌گفت: حتی وقتِ جراحی گوشش را طوری تنظیم کرده که لطمه‌ای به اوقات تدریسش نزند! او برای فوت عزیزانش هم بیشتر یک روز درس را تعطیل نکرده بود! با این حساب، طبیعی بود که تأخیر بیشتر از ده دقیقه سر کلاسش را غیبت رد کند یا در امتحان برای کسی‌که در طول ترم تلاشی نداشته ارفاقی قائل نشود. تمام سخت‌گیری‌هایش، مؤدبانه، منطقی و دوست‌داشتنی بود؛ حتی دلخورترین طلبه‌های آخر ترم هم، ته قلبشان قبول داشتند که‌ ایراد را باید در خودشان بیابند، نه در قوانین او... به همین خاطر بود که طلبه‌های قدیمی، فرامرز علیزاده را به عنوان "استاد سختگیر، اما خیلی‌خوب!" به طلاب تازه وارد توصیه می‌کردند. چند ترم که گذشت و دیگر صرف و نحوی در برنامه‌مان نبود، بیشتر از خلأ صرف و نحو، کمبود استادی را حس کردم که هدف از طلبه شدنم با دیدن او زنده شود... داشت سمت کلاس می‌رفت؛ گفتم: می‌دانم کلاستان شلوغ است، اما اگر اجازه بدهید، می‌خواهم دوباره در کلاس صرف بنشینم تا... حرفم را با یک کلمه قطع کرد: بیا. و راهش را سمت کلاس ادامه داد، تا درسش را سر ساعت شروع کند! با اتفاقاتی که در قم‌ برایش می‌افتاد شوخی می‌کرد، می‌گفت: آدم در قم زیاد غافلگیر می‌شود! مثلاً موقع رانندگی، سر تقاطع با وجود اینکه چپ و راست و عقب و جلو را چندبار دیده‌ای، تا اراده حرکت می‌کنی، یک موتوی از بالا روی ماشینت می‌افتد! قم، برایش غافلگیر کننده بود؛ حتی کرونایش... او که جای یک ماسک، دو ماسک می‌زد، درست مثل راننده‌ای بود که سر تقاطع همه جا را چندبار بررسی کرده، اما کرونا انگار، همان‌ موتوری بود که بی‌هوا فرود آمد... این آخرین باری بود که در قم غافلگیر شد و بعد برای همیشه به تهران رفت... او رفت، تا حالا هر طلبه تازه‌واردی درباره استاد خوب صرف و نحو از ما سوال کند، حسرتی عمیق قلبمان را چنگ بزند... از اسم کوچکش گفتم؛ از تنوعی که پدرش به خرج داده بود و او با مزاح از حکمت نامعلومش یاد می‌کرد... روز تشییعش در قم، از تعدد ملیت شاگردانی که زیر تابوتش را گرفته بودند، معلوم شد که چرا اسمش فرا مرز بوده... پ.ن۱: چهل روز گذشت؛ اما هنوز هم فعل ماضی بکار بردن برایش سخت است! پ.ن۲: لطفاً فاتحه‌ای مهمانش کنید. شاگرد کوچک استاد بزرگ مهدی کمیلی فر
هدایت شده از محمد
گروه کلام و انجمن ادیان و مذاهب مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان و معاونت فرهنگی - تربیتی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی بر گزار می کند. کارگاه: الحاد در پاکستان کارگاه دوم رویکردها، ادله و نقد استادان: حجه الاسلام و المسلمین دکتر مهدی کریمی (عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه) جناب مستطاب آقای محسن نثار دو شنبه: 1400/08/17 ۱۲:۳۰ الی : 14:30 قم، خ ۱۹ دی، فلکه جهاد، مجتمع عالی امام خمینی (ره)، مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان، طبقه اول، روبروی آسانسور، اتاق 230 http://vc.miu.ac.ir/imam
ثبت کارت واکسن در سامانه سجا ویژه اساتید به گزارش واحد روابط عمومی و بین الملل، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اساتید معظم مجتمع به استحضار می رساند: انجام واکسن توسط استاد و ثبت آن در سامانه سجا، شرط دعوت ایشان برای نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰  است. خواهشمند است اساتید معظم کارت واکسن خود را در سامانه سجا ثبت نهایی نمایند.
انجام فعالیت های آموزشی مشروط به تزریق واکسن کرونا به گزارش واحد روابط عمومی و بین الملل، ثبت نام و شرکت در آزمون دی ماه ۱۴۰۰و انتخاب واحد ترم بعد، مشروط به تزریق واکسن و ثبت آن در سامانه سجا می باشد. طلابی که تزریق واکسن را انجام نداده باشند، مجاز به شرکت در آزمون دی ماه و نیز انتخاب واحد و انجام هیچگونه فعالیت آموزشی، پژوهشی و... نخواهند بود و تبعا موجب تغییر وضعیت پرونده و قطع خدمات رفاهی و اداری خواهد شد
دلنوشته ی یکی از شاگردان استاد: 🌹برای علیزاده‌ای که فرامرز بود از اسم کوچکش، کمتر کسی تشخیص می‌داد که استاد حوزه باشد... خودش هم به شوخی می‌گفت: پدرم، برای تک‌تک برادرهایم که سر و کاری با حوزه نداشتند، اسم‌های مذهبی گذاشته؛ فقط نمی‌دانم چرا برای من یکی که طلبه شدم، فیلش یاد اساطیر شاهنامه کرده است! او سوار درسش بود؛ ماهرترین و اتوکشیده‌ترین سواری که تا بحال دیده‌‌ام... ریشه افعال مغلق را سریعتر از جستجو در نرم‌افزار تحویل می‌داد و مفصل‌تر از کتاب‌های لغت، باب‌هایشان را تحلیل می‌کرد. با احاطه‌ای که روی حرف‌حرفِ کتابش داشت و با لحن گیرا و بدون لهجه‌اش، سمند علم صرف را چنان رام می‌راند که سخت‌ترین معتل‌ها و غریب‌ترین مزید‌ها، برای طلبه‌هایش حکم ضَرَبَ ضَرَبوا را پیدا می‌کردند. دوستانم بارها تعريف کرده‌اند که وقتی در سالن مدرسه راه می‌رفتند، با شنیدن طنین صدای علیزاده، ناخودآگاه سرعت قدم‌هایشان کم شده و چند لمحه‌ پشت در کلاسش، به یاد قدیم شاگردی کرده‌اند... از عکس‌هایش صدا می‌شنوم؛ صدای تیک تاک هفت صبح... با هفت صبح، میانه خوبی نداشتم! این ساعت، برایم تداعی روزهای مدرسه بود -دل‌کندن از خواب شیرین، پاشیدن آبِ‌سرد به صورت گرمی که هنوز خمار خواب بود؛ لقمه‌ای که مادرم با تشر و نیشگون در گلویم می‌چپاند و تلو خوردن سمت مدرسه...- با خودم عهد کرده بودم، هر وقت اختیاری به دستم آمد، دیگر کلاس‌ هفت صبح برندارم؛ بر هم نداشتم! تا به نحو۳ رسیدم... از میان نام چند استاد که ساعت کلاسشان بعد از نُه صبح بود جلوی نام فرامرز علیزاده، ساعت هفت حک شده بود؛ آن هم در تمام روزهای هفته... ادامه👇👇👇
مجتمع آموزش عالی تاریخ ،سیره و تمدن اسلامی (کانال رسمی)
دلنوشته ی یکی از شاگردان استاد: 🌹برای علیزاده‌ای که فرامرز بود از اسم کوچکش، کمتر کسی تشخیص می‌داد
تکلیف روشن بود! بی‌درنگ تلاش کردم با هفت صبح ارتباط برقرار کنم! استاد بر خلاف اکثر طلبه‌هایش، آن‌قدر قبراق و با انرژی سرِکلاس حاضر می‌شد که انگار ساعت، ده هست! کاری نداشت چندتا طلبه در کلاس هستند؛ رأس ساعت هفت، بسم‌اللهِ درس را می‌گفت؛ بارها کلاس را فقط با حضور یک طلبه شروع می‌کرد! می‌گفت: وقت قیمت دارد، به خصوص اگر وقتِ درس باشد، نباید به‌خاطر دیرآمدن دیگران به انتظار و بطالت بگذرد. می‌گفت: اهل تفریح و تفرج هست، اما فقط در ایام تعطیل... می‌گفت: حتی وقتِ جراحی گوشش را طوری تنظیم کرده که لطمه‌ای به اوقات تدریسش نزند! او برای فوت عزیزانش هم بیشتر یک روز درس را تعطیل نکرده بود! با این حساب، طبیعی بود که تأخیر بیشتر از ده دقیقه سر کلاسش را غیبت رد کند یا در امتحان برای کسی‌که در طول ترم تلاشی نداشته ارفاقی قائل نشود. تمام سخت‌گیری‌هایش، مؤدبانه، منطقی و دوست‌داشتنی بود؛ حتی دلخورترین طلبه‌های آخر ترم هم، ته قلبشان قبول داشتند که‌ ایراد را باید در خودشان بیابند، نه در قوانین او... به همین خاطر بود که طلبه‌های قدیمی، فرامرز علیزاده را به عنوان "استاد سختگیر، اما خیلی‌خوب!" به طلاب تازه وارد توصیه می‌کردند. چند ترم که گذشت و دیگر صرف و نحوی در برنامه‌مان نبود، بیشتر از خلأ صرف و نحو، کمبود استادی را حس کردم که هدف از طلبه شدنم با دیدن او زنده شود... داشت سمت کلاس می‌رفت؛ گفتم: می‌دانم کلاستان شلوغ است، اما اگر اجازه بدهید، می‌خواهم دوباره در کلاس صرف بنشینم تا... حرفم را با یک کلمه قطع کرد: بیا. و راهش را سمت کلاس ادامه داد، تا درسش را سر ساعت شروع کند! با اتفاقاتی که در قم‌ برایش می‌افتاد شوخی می‌کرد، می‌گفت: آدم در قم زیاد غافلگیر می‌شود! مثلاً موقع رانندگی، سر تقاطع با وجود اینکه چپ و راست و عقب و جلو را چندبار دیده‌ای، تا اراده حرکت می‌کنی، یک موتوی از بالا روی ماشینت می‌افتد! قم، برایش غافلگیر کننده بود؛ حتی کرونایش... او که جای یک ماسک، دو ماسک می‌زد، درست مثل راننده‌ای بود که سر تقاطع همه جا را چندبار بررسی کرده، اما کرونا انگار، همان‌ موتوری بود که بی‌هوا فرود آمد... این آخرین باری بود که در قم غافلگیر شد و بعد برای همیشه به تهران رفت... او رفت، تا حالا هر طلبه تازه‌واردی درباره استاد خوب صرف و نحو از ما سوال کند، حسرتی عمیق قلبمان را چنگ بزند... از اسم کوچکش گفتم؛ از تنوعی که پدرش به خرج داده بود و او با مزاح از حکمت نامعلومش یاد می‌کرد... روز تشییعش در قم، از تعدد ملیت شاگردانی که زیر تابوتش را گرفته بودند، معلوم شد که چرا اسمش فرا مرز بوده... پ.ن۱: چهل روز گذشت؛ اما هنوز هم فعل ماضی بکار بردن برایش سخت است! پ.ن۲: لطفاً فاتحه‌ای مهمانش کنید. شاگرد کوچک استاد بزرگ مهدی کمیلی فر
پیام تسلیت رئیس جامعةالمصطفی در پی درگذشت رئیس مجمع عالی جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در پی درگذشت آقای حسن چنگیچ، رئیس مجمع عالی جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین، پیام تسلیتی صادر کرد. http://news.miu.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=23&pageid=27636&newsview=122725 کانال روابط عمومی/ مرکز خبر المصطفی| عضو شوید| http://eitaa.com/newsmiu